Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Frodo

Marini vs Batman

Recommended Posts

5 uren geleden, Ambreville zei:

Denken jullie al aan Batman Damned? En zo ja met of zonder...

In NL is geen censuur n√≥dig¬†ūüėé maar idd, deze staat op onze verlanglijst

Deel dit bericht

Link naar bericht
36 minuten geleden, Ambreville zei:

Er staat nieuw werk op http://www.galerie9art.fr/index.php?artist=6

Hij lijkt effectief weer duurder¬†geworden¬†te zÔĽŅijn. Een Catwoman, vergelijkbaar met de mijne, kost al 250 euro meer dan tegen de zomer.

Oei, wat een prijzen voor die  Batman platen..... En er zijn al een aantal van verkocht. 

Ter vergelijking: op Ebay koop je al een Doomsday Clock pagina voor minder dan 10% van die bedragen, terwijl dat toch een toekomstige klassieker is.  En een Jim Lee moet je ook voor 10% - 20% kunnen kopen. 

Voor comics zou ik daar toch echt de voorkeur aan geven.

Deel dit bericht

Link naar bericht
11 minuten geleden, Tweetie zei:

Oei, wat een prijzen voor die  Batman platen..... En er zijn al een aantal van verkocht. 

Ter vergelijking: op Ebay koop je al een Doomsday Clock pagina voor minder dan 10% van die bedragen, terwijl dat toch een toekomstige klassieker is.  En een Jim Lee moet je ook voor 10% - 20% kunnen kopen. 

Voor comics zou ik daar toch echt de voorkeur aan geven.

2!

Ook pagina’s van The White Knight door Sean Murphy gaan voor een fractie (gemiddeld USD 2000-3000 voor een mooie plaat) van de hier gevraagde prijzen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Er zijn nu vijf van de zevenendertig pagina‚Äôs verkocht (wellicht al via een soort voorverkoop; eerste keus voor ‚Äėvaste klanten‚Äô). Ben benieuwd hoeveel er uiteindelijk¬†verkocht zullen¬†gaan worden voor deze prijzen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Tekeningetje van Archie leuk en voor EUR 100 betaalbaar (maar natuurlijk allang weg).

8C9C6168-5822-4A18-9E07-1490FD20733A.jpeg

Deel dit bericht

Link naar bericht

prijzen lijken inderdaad weer gestegen! de kleinere werken verkopen weer als warme broodjes.. ik zou persoonlijk niet zoveel geld overhebben voor n batman plaat van Marini. Ik zou dan liever n plaat hebben van origineel eigen werk (adelaars of Schorpioen).

benieuwd of er nog meer verkocht gaat worden.. ik heb t idee dat bij dit soort verkopen binnen de eerste paar uur alles weg is waar mensen (voor de gevraagde prijs) interesse in hebben 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Batman is internationaal interessant en bekend. Het originele werk van Marini is bekend bij een beperkte groep. Die verhaaltjes kunnen mij ook niet bekoren. Als ik een origineel koop wil ik graag dat het als verhaal ook iets te betekenen heeft.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Dit is puur geld verdienen voor Marini. In comics is er een groot onderscheid in prijzen tussen originelen waar de personages zelf op staan of niet en waar er leuke poses op staan of niet. Al zijn platen zijn min-of meer op dat schema berekend.

Nu, als je het kan en voor 1 a 2 dagen werk, naast de albumopbrengsten, nog meer dan 10.000 euro kan binnenrijven, dan zou je het toch zelf ook doen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 7/12/2018 om 13:17, JJL zei:

Er zijn nu vijf van de zevenendertig pagina‚Äôs verkocht (wellicht al via een soort voorverkoop; eerste keus voor ‚Äėvaste klanten‚Äô). Ben benieuwd hoeveel er uiteindelijk¬†verkocht zullen¬†gaan worden voor deze prijzen.

Er staan nog altijd 32 Batman pagina’s te koop; geen enkele meer verkocht dus de afgelopen week.

Pagina’s zijn duidelijk (veel) te hoog ingezet door Marini en Galerie 9e Art.

Deel dit bericht

Link naar bericht
15 hours ago, JJL said:

Er staan nog altijd 32 Batman pagina’s te koop; geen enkele meer verkocht dus de afgelopen week.

veel van de losse prenten zijn ook nog steeds te koop. de rek lijkt er wat uit met de prijzen. Ik heb t idee dat de laatste verkopen bij Maghen ook niet echt storm liepen.. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 14/12/2018 om 17:22, JJL zei:

't Is misschien Marini zijn eigen fout door te tonen op zijn sociale media hoe snel ie die tekeningen "schijt" tijdens zijn koffiebreak. Dat stoot af bij verzamelaars kan ik me inbeelden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
7 hours ago, marioboon said:

't Is misschien Marini zijn eigen fout door te tonen op zijn sociale media hoe snel ie die tekeningen "schijt" tijdens zijn koffiebreak. Dat stoot af bij verzamelaars kan ik me inbeelden.

mwah.. k weet niet zeker of dat t is hoor... de productie van Picasso was ook ontzettend groot... hij maakte veel werken binnen zeer korte tijd.. tijdens zijn leven echter brachten ze al heel veel geld op

Deel dit bericht

Link naar bericht
13 hours ago, marioboon said:

Tja, ook al ben ik nog steeds super blij met mijn commissie gemaakt tijdens een lunchbreak, het blijft voor mij de tekening waar ik van vind dat ik er veel te veel voor betaald heb in vergelijking met wat ik er voor kreeg. Maar ja, 1 keer mag je wel eens zot doen.

En gelukkig dat ik wel wel een hele mooie dédicace gratis kreeg.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 20/12/2018 om 06:55, sanderg zei:

mwah.. k weet niet zeker of dat t is hoor... de productie van Picasso was ook ontzettend groot... hij maakte veel werken binnen zeer korte tijd.. tijdens zijn leven echter brachten ze al heel veel geld op

De urban legend van Picasso een portret maakte van een dame en er 1000franc voor vroeg en de man van die dame klaagde over het feit dat het maar 30 seconden duurde, en dan Picasso zei: "monsieur, het heeft me 30 jaar gekost om dit op 30 seconden te kunnen maken"

Ik volg Marini op Insta en ik zag hoe ie op zo'n korte tijd die hele Batman tentoonstelling voltekende met wat eigenlijk gewone commissions konden zijn. En als je zijn originelen bekijkt, zijn dat eigenlijk ook maar rap afgewerkte platen met weinig decors.

Ik blijf 'm een grote meneer vinden, maar ik zie heel duidelijk een verschil in artistieke aanpak tussen zijn eigen reeksen en die Batman, waarbij die laatste het 'm toch vooral voor het geld is te doen. En dat wringt toch bij mij.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 21/12/2018 om 22:47, marioboon zei:

Ik blijf 'm een grote meneer vinden, maar ik zie heel duidelijk een verschil in artistieke aanpak tussen zijn eigen reeksen en die Batman, waarbij die laatste het 'm toch vooral voor het geld is te doen. En dat wringt toch bij mij.

Waarom? Professionals werken toch om geld te verdienen? 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

√ó