Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Kool Thing

Strip Van De Dag

Recommended Posts

Nicholas Eymerich 3&4: zeer donker verhaal. Eigenlijk 2 verhalen in 1 strip, die met elkaar verband houden. Bijzondere tekenstijl, past best bij het scenario. Niet voor iedereen weggelegd denk ik, maar ik vond het wel de moeite. ***1/2

Deel dit bericht

Link naar bericht

invincible: family matters

Ik had al veel goeds over invincible gehoord, en begon hier dus aan met hoge verwachtigen.

en ik moet zeggen dat deze verwachtingen ingelost werden. Superhero stuff, high school drama, family stuff

teenage angst en humor, deze comic doet al die dingen. En doet het nog goed ook. De tekeningen van Walker zijn

ook behoorlijk de moeite. Dit is echt een aanrader.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Schorpioen 10

Eindelijk komt de Schorpioen er achter wie zijn vader is. Het verhaal heeft nu een duidelijke richting gekozen. Ben benieuwd of het bij 16 delen blijft. Mooie scènes in de Sint Pieter trouwens. Tekeningen lijken iets minder dan de vorige albums.

*** 1/2

Overlevenden 2:

Na de intro in deel 1 komt het verhaal nu pas echt goed op gang. Leo vertelt een spannend verhaal met interessante ontwikkelingen. Verhaal gaat anders lopen dan de reeks rond Kim Keller. Interessante personages en hier valt nog veel over te vertellen. Z mij niet verbazen als deze reeks op termijn langer gaat worden dan de reguliere reeks van betelgeuze. Prima tekeningen weer.

Zeker een aanrader.

*****1/2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast timhardt

@ peter: invincible wordt alleen maar beter, het eerste deel vond ik maar zozo, in deel 3 wordt het heel goed, daarna kan je niet anders dan verslaafd zijn!

Deel dit bericht

Link naar bericht

Schorpioen 10

Eindelijk komt de Schorpioen er achter wie zijn vader is. Het verhaal heeft nu een duidelijke richting gekozen. Ben benieuwd of het bij 16 delen blijft. Mooie scènes in de Sint Pieter trouwens. Tekeningen lijken iets minder dan de vorige albums.

*** 1/2

Overlevenden 2:

Na de intro in deel 1 komt het verhaal nu pas echt goed op gang. Leo vertelt een spannend verhaal met interessante ontwikkelingen. Verhaal gaat anders lopen dan de reeks rond Kim Keller. Interessante personages en hier valt nog veel over te vertellen. Z mij niet verbazen als deze reeks op termijn langer gaat worden dan de reguliere reeks van betelgeuze. Prima tekeningen weer.

Zeker een aanrader.

*****1/2

Idem voor deze 2 strips, maar **** voor Overlevenden is wat mij betreft voldoende.

De Schorpioen vind ik trouwens veel te lang uitgesponnen, had wat mij betreft gerust in een 5-tal albums verteld kunnen worden.

Magasin General 8 : weer heerlijk rustig voortkabbelend ****

Okko 8: hier valt ook weer niet veel over te vertellen, is en blijft top ****1/2

Deel dit bericht

Link naar bericht

Gelezen: Cyclus van Cyann 3 (Aïeïa van Aldaal), 4 (De kleuren van Marcade) en 5 (De gangen van de tussentijd)

Nadat Cyann en Nacara op Ilo de oorsprong van de purperkoortsen gevonden hebben blijft Nacara achter als voogd bij de jongere zus van Cyann terwijl deze laatste van het netwerk gebruik maakt om door tijd en ruimte te reizen. Op Aldaal wordt ze geconfronteerd met een ruw en hard leven dat geen enkele ruimte biedt voor mededogen. Cyann wordt er gevangen genomen en verkocht aan Aïeïa. Samen gaan ze op zoek naar een poort waarlangs ze de barre planeet kunnen verlaten.

In het vierde deel vinden we Cyann zonder haar metgezellin terug op Marcade, en keren we ook terug naar het hoofdverhaal. We leren wat er op Olh gebeurde nadat Nacara de voogdij over Cyanns zus kreeg. Na lezing van deel vijf zie je hoeveel elementen Bourgeon al verwerkte in deel vijf. Door het reizen in de tijd wordt het geheel vrij complex, maar alles blijft goed te volgen.

In deel vijf schakelt Bourgeon een versnelling hoger. De vele losse draadjes beginnen samen te komen. Vooral de evolutie van Cyann is sterk. Ze wordt voor onze ogen older, sader en ook wel wiser. Ook het schijnbaar overbodige deel drie draagt in het geheel der dingen meer bij dan je bij een eerste lezing zou denken. Het hele universum dat in deze reeks wordt weergegeven is ongemeen boeiend. De Cyclus van Cyann is echt een topreeks.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Onthoofde Arenden bundeling 8

De inkleuring is te fel, de tekeningen kunnen beter maar toch lees ik deze serie altijd met veel plezier. Leuke verhalen en de middeleeuwse sfeer wordt goed weergegeven. Het eerste deel van deze bundeling sluit een tijdperk af. Of het 2e tijdperk net zo boeiend wordt is de vraag.

***1/2

Deel dit bericht

Link naar bericht

@ peter: invincible wordt alleen maar beter, het eerste deel vond ik maar zozo, in deel 3 wordt het heel goed, daarna kan je niet anders dan verslaafd zijn!

ik heb ondertussen ook deel 2 al gelezen. Ik denk dat ik er al verslaafd aan ben. Heb de eerste 4 delen gekregen met kerstmis dus die ga ik er nog doorjagen voor ik begin te studeren voor mijn examens. De andere zal ik na mijn examens wel eens gaan halen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

BenM de eed vd 5 lords.

In dit geval moet ik een mede-reper quoten: wat een stinker. Het verhaal stelt niets voor en ook de tekeningen zijn teleurstellend. De mooie detectiveseries Morse en Lewis geven aan dat je heel mooie stukjes van Oxford kan weergeven maar in dit album zijn de tekeningen saai en nietszeggend. Zelfs de vertalers raakten af en toe de weg kwijt, Lord Bowmore wordt Bowbore (wat een freudiaanse verschrijving) en 1917 wordt 1947.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast timhardt

je kan ook de examens inhalen na invincible ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Deel twee van Tovenarij gelezen. Hierin zat duidelijk meer swung. De personages moesten niet meer voorgesteld worden, dus was er meer ruimte voor andere ongein. Er zit genoeg humor in verpakt, zodat iedereen zijn gading vindt. Enerzijds is er de slapstick van Tante Febris, de betoveringen (een fee als bijziende vleermuis, bv.) en de idioterie van de showman, anderzijds is'r het talige van de feeën en het geniale duo Kat en Pad. Het eigenlijke verhaal draait rond de drie tante Heksen en hun nieuw verworven kindje (geboren uit een kool) dat een fee blijkt te zijn. Dit valt niet bij iedereen in even goede aarde. Tegelijk wordt er televisie (voor de marketing) geïntroduceerd in het authentieke heksendorp.

Voor mij blijft het verhaal echter wat te luchtig, maar de tekeningen maken veel goed. De rijm is wél altijd goed bedacht (wat niet evident is voor'n vertaling). Chapeau hiervoor. Kopen dus? Ja, waarom niet, je eet ook'ns een paprika chipsje, toch?

1.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ja, voor kindjes is het zéér leuk, denk ik. Al zitten er ook moeilijkere dingen in. Zo vragen de feeën zich constant af of ze nu een metafoor, hyponiem, etc.. gebruikten. Maar dat slaan ze wel over tot ze ouder zijn.

+ Je kan het nu tijdelijk kopen als actie (deel 1 en 2 voor 10 euro). wat een goede zet is. Als ik enkel 1 gekocht zou hebben, had ik nooit deel 2 gelezen. Nu denk ik eraan om ook de rest te kopen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Hmmmm, ik moet toch nog eens langs De Striep binnenkort...

Hoeveel kost een deel normaal?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Deel twee van Tovenarij gelezen. Hierin zat duidelijk meer swung. De personages moesten niet meer voorgesteld worden, dus was er meer ruimte voor andere ongein. Er zit genoeg humor in verpakt, zodat iedereen zijn gading vindt. Enerzijds is er de slapstick van Tante Febris, de betoveringen (een fee als bijziende vleermuis, bv.) en de idioterie van de showman, anderzijds is'r het talige van de feeën en het geniale duo Kat en Pad. Het eigenlijke verhaal draait rond de drie tante Heksen en hun nieuw verworven kindje (geboren uit een kool) dat een fee blijkt te zijn. Dit valt niet bij iedereen in even goede aarde. Tegelijk wordt er televisie (voor de marketing) geïntroduceerd in het authentieke heksendorp.

Voor mij blijft het verhaal echter wat te luchtig, maar de tekeningen maken veel goed. De rijm is wél altijd goed bedacht (wat niet evident is voor'n vertaling). Chapeau hiervoor. Kopen dus? Ja, waarom niet, je eet ook'ns een paprika chipsje, toch?

De vertaler verdient inderdaad een pluim voor wat betreft de rijmvorm. Blij dat deel 2 je beter beviel want ik voelde me een beetje schuldig toen ik hier ergens las dat deel 1 je slecht bekomen was. (En ja, kat en pad zijn geniaal)

Ja, voor kindjes is het zéér leuk, denk ik. Al zitten er ook moeilijkere dingen in. Zo vragen de feeën zich constant af of ze nu een metafoor, hyponiem, etc.. gebruikten. Maar dat slaan ze wel over tot ze ouder zijn.

+ Je kan het nu tijdelijk kopen als actie (deel 1 en 2 voor 10 euro). wat een goede zet is. Als ik enkel 1 gekocht zou hebben, had ik nooit deel 2 gelezen. Nu denk ik eraan om ook de rest te kopen.

Deel 3 is het slot, denk ik. Het verhaal wordt i.i.g. afgerond.

Deel dit bericht

Link naar bericht

De vertaler verdient inderdaad een pluim voor wat betreft de rijmvorm. Blij dat deel 2 je beter beviel want ik voelde me een beetje schuldig toen ik hier ergens las dat deel 1 je slecht bekomen was. (En ja, kat en pad zijn geniaal)

Deel 3 is het slot, denk ik. Het verhaal wordt i.i.g. afgerond.

Oei, ben je persoonlijk betrokken bij deze strip? Deel 1 vond ik enkel veel te traag op gang komen, verder niet zoveel klachten.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Oei, ben je persoonlijk betrokken bij deze strip? Deel 1 vond ik enkel veel te traag op gang komen, verder niet zoveel klachten.

Nee hoor, maar op pagina 2 of 3 van deze thread vroeg je of Tovenarij te lezen was en ik was vrij positief over die reeks. Nu heb ik niet de pretentie om te denken dat je op basis daarvan dat voordeelpakket hebt aangekocht, maar het heeft misschien toch ergens meegespeeld in je onderbewustzijn. ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Nee hoor, maar op pagina 2 of 3 van deze thread vroeg je of Tovenarij te lezen was en ik was vrij positief over die reeks. Nu heb ik niet de pretentie om te denken dat je op basis daarvan dat voordeelpakket hebt aangekocht, maar het heeft misschien toch ergens meegespeeld in je onderbewustzijn. ;)

Jazeker, alleen wist ik niet meer dat jij't was die er zo positief over was. Maar ik heb'm inderdaad gekocht omdat je'r positief over deed en'm vergeleek met Alleen (wat ik nog beter vind).

Deel dit bericht

Link naar bericht

De Schorpioen deel 10,

De Schorpioen is een serie waar ik ieder album ongezien van koop, altijd goed. De tekeningen van Marini zijn geweldig en de scenarios van Desberg zijn solide. Nu gebeurt er in ieder album ongeveer hetzelfde: de schorpioen en de huzaar steken per avontuur een 20-tal krijgsmonniken lek, er worden minstens 3 snode plannen gesmeed en de schorpioen verleidt elke keer minstens één schone dame.

Ondanks de continue kwaliteit ligt de uitmelk-duivel op de loer. Nu worden in deel tien voldoende openingen geboden om nog een 6tal albums te vullen maar zou het niet beter zijn om zo'n reeks op het hoogtepunt te laten eindigen: alle perfide families worden opgeblazen, de huzaar gaat gezellig kippen fokken en de Schorpioen kiest het ruime sop, samen met de egyptische schone, op weg naar nieuwe maar onbekende horizonten.

Deel dit bericht

Link naar bericht

God 1 van Karl T. en Marie: We zitten in hip Frankrijk, waar Alex een zoon is van de gerenomeerde chirurge Annie Ripern. Zij heeft naam en faam gemaakt met het transplanteren van organen. Alex zal weldra zelf beginnen aan zijn medische carrière, ware het niet dat 'men' roet in het eten gooit. Blijkbaar is het organencircuit minder clean dan ze doen uitschijnen.

Het scenario is voorlopig wat dunnetjes. Als je de vele actiescènes verwijderd, hou je maar weinig over. De actie is echter goed in beeld gebracht en brengt het geheel op een hoog tempo. Wat mij echter stoorde, was de oppervlakkigheid. De emoties zijn érg overdreven en dat toont zich niet enkel in de tekst, maar ook in de tekeningen. Je leert niet veel bij tijdens dit eerste deel, dus zou je gehecht moeten raken aan de personages, maar dat is niet mogelijk door het vlakke geheel. Het vormt slechts een tweeluik, maar had ik twee al niet in m'n bezit, zou ik het nooit ter handen nemen. Zonde, het had mooi kunnen zijn.

stgod1.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

God 2: Had'k hem niet liggen, ik had'm niet gelezen. Maar goed.. Veel valt er niet aan te lezen. Dit deel is één achtervolging van corrupte politie, slachtoffers en organen. Het einde is het enige wat verrassend is, maar tegen dan boeit het zo weinig dat ook dat niet pakt. Je zit met meer vragen dan antwoorden na die 80 pagina's. Misschien werd dit bewust gedaan om vervolgen te maken, maar laat ons bidden dat dit niet zal gebeuren. Bagger. Er was welgeteld één prentje dat goed zat qua emotie en tekst (let wel, niet omdat het mijn gevoel weergeeft, want moeilijk is het niet) en dat zal ik hieronder plaatsen, zodat je je tijd niet moet verdoen met deze strip.

stGod2.jpg

post-15-0-10668600-1356784469_thumb.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

de laatste dagen gelezen.

• cixi van troy deel 3: tof arleston verhaaltje,meestal mooie tekeningen alhoewel het er toch nu en dan eens slordig uitziet.
  • legenden van troy: saffraannacht deel 1&2: grappig, overdreven,luchtig, veel geweld, zoals we van arleston gewend zijn. herenguel heeft een wat ruwere tekenstijl maar het past hier wel bij.
  • largo winch zwarte zee & rode woede: een flinterdun verhaal, de inspiratie bij van hamme is blijkbaar op. Zoals altijd wel mooie tekeningen. Wel iets te fel ingekleurd
  • avengers acadamy: permanent record. een toffe trade over 6 jonge superhelden, hun opleiding en hun achtergrond. De tekeningen zijn in de moderne blinkende marvel style, maar het verhaal is best tof om te lezen. Soms grappig, soms dramatisch. Men gaat er wel vanuit dat je wat voorkennis hebt, maar ook zonder die voorkennis is dit goed te lezen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Natte aap

wintertime en in naam van de zoon uit de reeks Fog van Seiter en Bonin.

Mooi getekend, met heel veel karakter in beeld gebracht. Het verhaal is ook niet slecht. Niet het beste uit de reeks, maar zeker niet slecht. Er zitten een paar toevalligheden te veel in en je ziet de plot al ver op voorhand aankomen, maar toch leest het best lekker weg.

Moest het niet in HC zijn, ik had het gekocht. Misschien vind ik die reeks wel ergens tweedehands.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...