cartoonesk Posted October 31, 2022 Share Posted October 31, 2022 Dus levenloze voorwerpen, die praten, denken of zelfs lopen! Hier een paar voorbeelden. Sally Brown die met een schoolgebouw praat. De zon, de maan en de wolken in Taco Zip. De wekker in De gemaskerde komkommer. Weet jij ook nog voorbeelden van antropomorfische voorwerpen in strips? groetjes. Quote Link to comment
cinco Posted October 31, 2022 Share Posted October 31, 2022 Lestat, Kool Thing and cartoonesk 3 Quote Link to comment
cartoonesk Posted October 31, 2022 Author Share Posted October 31, 2022 Oh, ja! Quote Link to comment
TDPB Posted October 31, 2022 Share Posted October 31, 2022 Wordt een plant tot de levensloze voorwerpen gerekend? Quote Link to comment
WILCO Posted October 31, 2022 Share Posted October 31, 2022 Eldoradromenland (Robin Hoed) Quote Link to comment
cinco Posted October 31, 2022 Share Posted October 31, 2022 1 uur terug, Ambreville zei: Is dat niet gewoon een als auto vermomde robot van cybertron?? Quote Link to comment
cinco Posted October 31, 2022 Share Posted October 31, 2022 Omdat het pompoenenavond is... Quote Link to comment
Yncke Posted October 31, 2022 Share Posted October 31, 2022 3 hours ago, TDPB said: Wordt een plant tot de levensloze voorwerpen gerekend? Ik denk dat de yucca van Biebel wel mee mag doen, hier. Quote yncke.be Link to comment
WILCO Posted October 31, 2022 Share Posted October 31, 2022 De kaartendans (Suske en Wiske) Quote Link to comment
cartoonesk Posted November 1, 2022 Author Share Posted November 1, 2022 Allereerst bedankt voor de reacties! Even alles op een rijtje zetten. Ik zal niet te streng zijn, het forum is voor ons allen. Eldoradromenland en Slumberland zijn zoals Droomland in Rozebottel waarin alles kan, zoals levende bellen en taartjes. Ik vind het grappiger als de antropomorfische voorwerpen een element zijn van de "werkelijke" wereld van de strip. Meestal in komische strips met een absurd tintje, zoals Heinz, waarin lopende neuzen en lopende komkommers ("komkommertijd") voorkomen. Wat de antropomorfische planten betreft, daar heb ik aan gedacht (inderdaad Freddie de Yucca en de boom in Taco Zip bv.) maar ik dacht dat daar teveel voorbeelden van te bedenken zouden zijn maar het is okay. In Suske en Wiske zijn antropomorfische voorwerpen vaak het gevolg van magie. Dus : bedankt voor de reacties! P.S. De gemaskerde komkommer is eigenlijk ook antropomorfisch maar zo zag ik hem nooit. Eerder als een absurd-komische held. Quote Link to comment
cartoonesk Posted November 2, 2022 Author Share Posted November 2, 2022 Met Freddie de Yucca als voorbeeld was er ook dit stripje door Jef en Ikke. Quote Link to comment
cartoonesk Posted November 2, 2022 Author Share Posted November 2, 2022 Freddie zelf! (dédicace door Ikke) Quote Link to comment
cartoonesk Posted November 2, 2022 Author Share Posted November 2, 2022 Ik weet niet meer precies de Nederlandse titel maar dat moet iets geweest zijn als Het geheime leven van de vuilnisbakken (Malik en Dugomier in weekblad Robbedoes / Spirou). Die laatste is een vuilnisbak van een beroemde striptekenaar. Quote Link to comment
cartoonesk Posted November 2, 2022 Author Share Posted November 2, 2022 Het eerder genoemde voorbeeld van de taart en de bel in Droomland (uit de strip Rozebottel door Dany en Greg). Quote Link to comment
Yncke Posted November 2, 2022 Share Posted November 2, 2022 De sprekende zwaarden kunnen waarschijnlijk ook een clubje beginnen. Dat zwaard uit Poison Elves, bijvoorbeeld. Quote yncke.be Link to comment
cartoonesk Posted November 8, 2022 Author Share Posted November 8, 2022 De pratende bintjes in Heinz, de graphic novel! Quote Link to comment
Ambreville Posted November 8, 2022 Share Posted November 8, 2022 Het eendje van Arnaud Poitevin. Zelfs met dédi Quote Link to comment
cinco Posted November 8, 2022 Share Posted November 8, 2022 In Biebel kon je altijd wel wat antropomorfe voorwerpen aantreffen in hoeken en kanten. cartoonesk 1 Quote Link to comment
Ambreville Posted November 8, 2022 Share Posted November 8, 2022 Om het belangrijkste personnage uit Biebel niet te vergeten... Quote Link to comment
cinco Posted November 8, 2022 Share Posted November 8, 2022 de hoed van Tuizentfloot ten tijde van Stallaert Quote Link to comment
cartoonesk Posted November 9, 2022 Author Share Posted November 9, 2022 Bedankt voor de reacties! Freddie de Yucca werd al vermeld maar dat is niet erg. Wat die andere mannetjes zijn, weet ik niet, maar let op de ketel! Quote Link to comment
cartoonesk Posted November 9, 2022 Author Share Posted November 9, 2022 Familie van Freddie de Yucca in mijn strip Dadaman? Quote Link to comment
cartoonesk Posted November 9, 2022 Author Share Posted November 9, 2022 Jean-Pol tekent regelmatig een zonnetje met een gezicht. Quote Link to comment
cinco Posted December 17, 2022 Share Posted December 17, 2022 De cactus van Biebel was niet de enige in zijn soort die soms fysiek kon reageren. cartoonesk 1 Quote Link to comment
cartoonesk Posted December 20, 2022 Author Share Posted December 20, 2022 In Hugo door Bédu komen antropomorfische voorwerpen voor. Bv. in deel 1 antropomorfisch fruit en groente. In deel 5 voorwerpen die levend zijn geworden door magie. $tripofiel 1 Quote Link to comment
Michie Posted January 16, 2023 Share Posted January 16, 2023 De zon is een personage in Dr slump. Verder zijn er vele uitvindingen van Senbei die leven Quote Link to comment
TDPB Posted January 16, 2023 Share Posted January 16, 2023 Leven die of zijn dat robotten? Quote Link to comment
Michie Posted January 16, 2023 Share Posted January 16, 2023 39 minuten geleden, TDPB zei: Leven die of zijn dat robotten? Dat is een filosofische vraag. Ze tonen emoties en onderscheiden zich van andere uitvindingen zonder dat daar echt een verklaring voor is behalve "het is een gag manga". Zijn in principe een klok en een camera, of het robotten zijn die leven durf ik niet te zeggen. Moet bij het werk van Toriyama nooit al teveel nadenken Quote Link to comment
cartoonesk Posted February 7, 2023 Author Share Posted February 7, 2023 Cover door Gazzo! Quote Link to comment
Savantas Posted February 14, 2023 Share Posted February 14, 2023 Op 9/11/2022 om 09:38, cartoonesk zei: Bedankt voor de reacties! Freddie de Yucca werd al vermeld maar dat is niet erg. Wat die andere mannetjes zijn, weet ik niet, maar let op de ketel! Dat zijn de diamannetjes....blokjes Diamant frituurvet (dit album was een reclame-uitgave die Peter de Smet in opdracht van Diamant tekende) Quote Link to comment
Savantas Posted February 14, 2023 Share Posted February 14, 2023 De stoel in het S&W-verhaal 'De Geverniste Zeerovers' (voorheen 'De Zonnige Zageman'). Quote Link to comment
cartoonesk Posted February 15, 2023 Author Share Posted February 15, 2023 12 uren geleden, SAVANTAS zei: Dat zijn de diamannetjes....blokjes Diamant frituurvet (dit album was een reclame-uitgave die Peter de Smet in opdracht van Diamant tekende) Ik wist dat het een reclamestrip voor Diamant was maar ik wist niet wat die mannetjes waren want ik heb het nooit gelezen. Bedankt! Savantas 1 Quote Link to comment
Recommended Posts