Ga naar inhoud

Leuke Dingen


retep

Recommended Posts

Ivan sonck, dat is toch heel erg.  Ik snap ook niet dat iedereen zo wegliep met Rik de saedeleer, die leip met zijn hysterische geschreeuw, ophemelen  van "onze" Jan Ceulemans en genante weerzin t.a.v. Enzo Scifo.

 

Nu moet ik eerlijk zijn, ook nederland heeft geen goede sportcommentatoren. Dan moet je wel heel ver terug in de tijd gaan met Herman Kuiphof en Theo Reitsma..... Bij het WK/EK kijken we wel eens naar de BBC, wat een beschaafd en prof. commentatoren zitten daar...

Link naar reactie
Gast Natte aap

Ivan sonck, dat is toch heel erg.  Ik snap ook niet dat iedereen zo wegliep met Rik de saedeleer, die leip met zijn hysterische geschreeuw, ophemelen  van "onze" Jan Ceulemans en genante weerzin t.a.v. Enzo Scifo.

 

hm, hier ben ik toch niet mee akkoord. Sonck had haast een pathetische afkeer voor alles wat niet atletiek was en kon daar dan heerlijk droog, een beetje brits, op afgeven. Maar verder was het de vlaamse chriet titulaar.

 

Maar Rik. Dat was een vernieuwing in de sportjournalistiek. Een genie was die man, een revolutionair. Die heeft miljarden Hollanders, als het niet meer zijn, beneden de moerdijk naar de brt doen kijken voor zijn commentaar. Ik schrok me een voetbalsupportershoedje toen ik als kind bij Nederlandse vrienden kwam om een wedstrijdje weetikveel tegen dieandereploeg te kijken en de vader des huizes prompt de rik opzette ipv nos. Hij vond dat veel levendiger en grappiger dan de saaie nos.

 

Rik was een legende. Een levende zelfs.

Link naar reactie
Gast Natte aap

scifo was de voorloper van de windenergie. Als op hem een dynamo hadden gezet, hadden we er nu nog energie van gehad. Die draaide zo vaak rond zijn as dat ze op het einde van de match, opnieuw gras moesten zaaien in de middencirkel.

 

Maar als hij een goeie dag had, was het inderdaad een goeie voetballer. Maar als het echt een topper was geweest had hij bij een topclub kunnen spelen en niet bij auxere en bordaux en even van het gras ruiken in milaan (was het milaan?). In een tijd waar Belgie countervoetbal speelde, was scifo een vertragende factor en dat kon Rik goed duiden op tv :)

Link naar reactie

Ach, toen scoorde Scifo eens een knappe goal en werd dit koeltjes door Rik van commentaar voorzien. Toen zijn grote vriend Jan Ceulemans in diezelfde wedstrijd scoorde kwam Rik bijkans klaar. Los van het overdreven gegil en geschreeuw is dat iets waar ik bij een commentator totaal niet tegen kan. En dan meldt je dat Scifo niet naar een grote club ging ? De door Rik verafgode Ceulemans speelde zijn hele voetballeven bij topperts als Lierse en Club Brugge. Met alle respect voor Kool Thing maar Club Brugge ? Een ploeg van de gestampte pot, hard naar voren rennen en erin beuken.....

Link naar reactie
Gast Natte aap

mja, je kan Ceulemans, de god, toch niet vergelijken met die salonfad Scifo :)

 

Er was toen een generatie met talent, België speelde nog finales en halve finales van de eufacup (en een enkele keer de beker der landskampioenen) En Scifo had misschien het meeste talent van allemaal (wat moeten die legendarische ludo koeck en lozano dan wel niet gehad hebben :) ) dus die had moeten knokken voor een basisplaats bij milaan. De caje "zou" dat zeker gedaan hebben, knokken voor die plaats :) 

 

Ach, geef maar toe, je bent nog steeds boos dat die generatie Nederland uit de groep geknikkerd heeft met die late goal van Grün :)

Link naar reactie

Daar sla je de plank mis, ik was juist een fan van de duivels van de jaren 80: stoere verdedigers met baarden, een smeerlapje, een heel goede keeper (of eigenlijk 2, Preud'homme vond ik beter dan Pfaff) en een goede spelverdeler Scifo. Ik had het idee dat Scifo vaak niet goed werd begrepen door zijn bonkige medenspelers....

 

Nog een laatste sneer naar Rik: in de affaire Walter Meeuws speelde hij een uitermate onfrisse rol.

Link naar reactie

Ga nu toch niet om mods roepen, klikken is niet mooi.

 

Vertel nog eens over dat je 84e werd op het pokertoernooi, dat je de 13 en een half baantje zwom of toen je met een bak Duvel door je vaste kroegbaas eruit werd geduveld. Dat zijn toch ook leuke dingen......

Link naar reactie
Gast Natte aap

mja, daar kan ik je wel volgen, Scifo had misschien beter bij een andere generatie gevoetbald dan die lopende belgen van toen. Dat was niet direct zijn voetbal. Alhoewel, hij moest toch in staat zijn geweest om een steekpasje te kunnen geven die de hele verdediging open splijt.


 


Ik kan me die affaire met Meeuws niet zo direct meer voor de geest halen, maar dat zou best wel eens kunnen dat ie daar toch wat meer zijn stempel drukte dan je van een journalist/reporter verwacht. Maar ik blijf hem geweldig vinden in zijn commentaar. Mijn jeugdidool.


Link naar reactie

Ik rij met een diesel. Ik ben geen mechanieker, en diesels zijn voor mij veel simpeler om aan te werken. Bij die oude benzinemotoren moest je aan die carburator en de ontsteking prutsen. De motor is overigens onlangs gereviseerd. Hij rookt dus niet meer dan een nieuwe motor van dertig jaar geleden mocht doen.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Vandaag even binnengedrongen in een prachtige vervallen directeurswoning op een verlaten industriële site.  Heerlijk, die afgebladerde verf, hoe klimop stilaan het behang vervangt, de onbedoelde lichtkoker ten gevolge van tussenvloeren die een loopje hebben genomen met de zwaartekracht,...  En even verderop een zone waar al decennia lang geen kruidje meer wilt groeien.

 

Morgen geef ik ongetwijfeld licht in het donker.  Handig.

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

Uiteraard, die dove kleuter is schattig, maar na de 2de wederkering op het podium mocht er wel iemand ingrijpen. De cultus van het superego, ik hou er niet zo van. Waar zijn de manieren, waar is de opvoeding?

 

Van kleuters wordt veel getolereerd. Heel veel. Ook van de ouders van kleuters wordt veel getolereerd. Ook van de grootouders trouwens.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...