Ga naar inhoud

Leuke Dingen


retep

Recommended Posts

Ik reed dit weekend door de Ardennen. Ik werd staande gehouden door een man die me vroeg of ik zijn BMW uit het bos wilde trekken met mijn auto. Zijn BMW was een sportieve coupé op baanbanden en een verlaagde ophanging die in het kader van een oldtimertoertocht door zijn vrouw de verkeerde weg was opgestuurd. De Beierse schone (dat is de BMW, niet de onfortuinlijke chauffeuse) had zich zeker 500 meter langs een bosweg voortbewogen om uiteindelijk vast te rijden in een bescheiden modderpoel. Het is me een raadsel waarom de pilote niet eerder gestopt was. De sporen waren niet diep, maar ik zou er mijn BMW niet door sturen. Ik legde een air van professionalisme aan de dag door gekeurde D-sluitingen en een kinetische koord uit de koffer te halen. Daarna keerde ik mijn wagen op het smalle bospad om mijn speciale trekoog BMW-waarts te richten. Modder spatte door het bos. Gezwind sleurde ik de sportieve bolide uit het bos. De man vroeg hoeveel hij me moest, maar dat wimpelde ik af. Ik gaf hem wel mijn emailadres om me de foto's te bezorgen die zijn vrouw gemaakt had. Tot op heden ontving ik geen foto's. Hij had vast door dat ik hem op het internet belachelijk ging maken. Bij deze.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Ik reed dit weekend door de Ardennen. Ik werd staande gehouden door een man die me vroeg of ik zijn BMW uit het bos wilde trekken met mijn auto. Zijn BMW was een sportieve coupé op baanbanden en een verlaagde ophanging die in het kader van een oldtimertoertocht door zijn vrouw de verkeerde weg was opgestuurd. De Beierse schone (dat is de BMW, niet de onfortuinlijke chauffeuse) had zich zeker 500 meter langs een bosweg voortbewogen om uiteindelijk vast te rijden in een bescheiden modderpoel. Het is me een raadsel waarom de pilote niet eerder gestopt was. De sporen waren niet diep, maar ik zou er mijn BMW niet door sturen. Ik legde een air van professionalisme aan de dag door gekeurde D-sluitingen en een kinetische koord uit de koffer te halen. Daarna keerde ik mijn wagen op het smalle bospad om mijn speciale trekoog BMW-waarts te richten. Modder spatte door het bos. Gezwind sleurde ik de sportieve bolide uit het bos. De man vroeg hoeveel hij me moest, maar dat wimpelde ik af. Ik gaf hem wel mijn emailadres om me de foto's te bezorgen die zijn vrouw gemaakt had. Tot op heden ontving ik geen foto's. Hij had vast door dat ik hem op het internet belachelijk ging maken. Bij deze.

BMW rijders belachelijk maken, zo ouderwets.

 

Vandaag doe je dat met Audi chauffeurs ;)

Link naar reactie

Iets minder simpel. Die hebben voorwielaandrijving of beter. (De Audis. Niet de chauffeurs. Da's nog altijd achterwiel... -poot.)

Voorwiel of achterwiel gaat je niet beter uit de modder helpen (4 wel natuurlijk). En eigenlijk is achterwielaandrijving best leuk.

 

Bij de chauffeur is het wel van belang dat zijn aandrijving tussen zijn twee oren ligt (en dat er daar effectief ook iets aanwezig is). En dat is nogal dikwijls gekoppeld aan sommige automerken :)

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Merci allen! :)

 

En aan zij die er nog enkele voor de boeg hebben zoals Lav, veel succes gewenst!!!

 

 

 

(enige jammere: mijn bezoekjes overdag zijn daarmee ook weer ten einde... morgen terug aan het werk, pfff)

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

Omdat mrs retep een hekel heeft aan die preppers kijken we nauwelijks naar die serie. Ik zag er laatst toch een en moest ontzettende lachen om een familie die angstig was voor een electro magnetische stralingsstorm. Ik moest gelijk denken aan de galliers in asterix die zo bang waren dat de hemel op hun hoofd zou vallen, bij Toutatis !

 

Eigenlijk zijn de meeste preppers lieden met een los draadje, zielig vind ik het vooral voor familieleden (vooral kinderen) die in de gekte van de prepper worden meegezogen.

 

Makers van radijssoep en lemoncello schaar ik trouwens niet onder de preppers. Mensen met mausers komen wel in de buurt !

Link naar reactie

Legerfetisj, zelf voedsel telen...

 

retep laat weten dat je een extremistische paranoide doomsday prepper bent.

 

:e011:

 

Lol, ik ben geen prepper :).

Heb dat programma ook eens een paar keer gezien.

Oke, ze zijn voorbereid, maar plezier in hun leven hebben ze ook niet meer.

 

Ik heb alleen kruiden, en groenten die ik leuk vind om te kweken. 

Bijna alles zit in potten, en ziet er nog leuk uit ook :).

Link naar reactie

Ik ben ook geen prepper, allesbehalve, maar denken jullie dat die typetjes die in die programma's getoond worden een goede weergave zijn van de typische prepper? Is dat niet hetzelfde als beweren dat die hoarders in die buried alive programma's een goed beeld geven van de verzamelaar?

Link naar reactie

Het verschijnsel prepper kennen we natuurlijk niet in die mate in onze vredige lage landjes. Ik zou zelfs durven stellen dat dit typisch iets is voor de VS. Aldaar hechten allerlei lieden nogal aan de individuele vrijheid om niet gehinderd door de staat of andere individuen hun ding te blijven doen. Ook de ongebreidelde en niet te duiden angst voor vage complotten en onheilstijdingen speelt mee. Te denken valt aan electro magnetisch stormen, spontaan uitbarstende vulkanen, insectenplagen, ziekten of wereldoorlogen. Wat ik van amerika heb gezien, gelezen en gehoord zijn die programmas niet echt bezijden de waarheid.

 

Die hoarderprogrammas zijn wel degelijk waarheidsgetrouw. In Nederland kennen we het verschijnsel kattenvrouwtjes en mensen die papier of plastic verzamelen.

Link naar reactie

Ja, maar een Nederlander of Belg die na het lezen van een boekje van Middelkoop en co vreest dat de euro wel eens zou kunnen vallen en daarom een deel van zijn centen in gouden en zilveren munten steekt, is dat ook een prepper? Strikt genomen wel denk ik, en dat hoeft dan toch niet noodzakelijk zo een doorgeslagen persoon te zijn zoals je ze ziet in die programma's.

Link naar reactie

Nu ja, je hebt mensen die het bijv. prettig vinden om een omvangrijke voorraad wc papier of conserven aan te leggen. Dit zijn natuurlijk geen preppers. Een prepper heeft/ziet een bepaald (waan)idee/bedreiging en stelt zijn hele leven (en dat van zijn familieleden) in dienst van het overleven van die bedreiging. Das wat anders dan een voorraadje drank aanleggen omdat de accijnzen per 1 januari as omhoog gaan.

 

btw in die serie gaat het over domesday preppers, szie de combi enge toekomst/voorbereiden daarop.

Link naar reactie

Gister in de winkel liep er een jongen voorbij die zei dat hij het tshirt van mijn vriend mooi vond.

Op het shirt staat "Zombie apocalypse response team - keeping the dead stay dead" met een kettingzaag er bij.

En toen vertelde hij trots dat hij al een heel draaiboek heeft van wat hij moet doen als de zombies komen..

Hij zei ook dat hij wel gerust is als ze komen, hij is goed voorbereid..

 

I lol'd  :e007:

Link naar reactie

En toen vertelde hij trots dat hij al een heel draaiboek heeft van wat hij moet doen als de zombies komen..

Hij zei ook dat hij wel gerust is als ze komen, hij is goed voorbereid..

 

Da's een echte rage tegenwoordig geloof ik, die boeken over "how to survive a zombie attack"

Link naar reactie

Gister in de winkel liep er een jongen voorbij die zei dat hij het tshirt van mijn vriend mooi vond.

Op het shirt staat "Zombie apocalypse response team - keeping the dead stay dead" met een kettingzaag er bij.

En toen vertelde hij trots dat hij al een heel draaiboek heeft van wat hij moet doen als de zombies komen..

Hij zei ook dat hij wel gerust is als ze komen, hij is goed voorbereid..

 

I lol'd  :e007:

 

Doomsday preppers in Western Flanders, the new Nat. Geography series !

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...