Ga naar inhoud

Giraud - Moebius (Blueberry, Incal, etc)


mojo

Recommended Posts

Ik vond geen draadje van Giraud of Blueberry om dit in te plaatsen, dus ik heb dit even aangemaakt. 
 

Dit weekend naar de Ardennen geweest en een Franstalige dossier uitgave rond Blueberry gekocht in de plaatselijke krantenwinkel. 
 

IMG_0420.thumb.jpeg.b0748817b4d9664838ab45ab404f3291.jpeg
 

Ik heb nog lang niet alles gelezen, maar er stond ook een interview met Blain in over zijn Blueberry. Deel 2 De Onrechthandhavers zou in 2024 verschijnen en onderstaand was een geschetste pagina die in avant-première in de dossier editie werd opgenomen. Het magazine dateert al van juni, maar ik had de pagina zelf nog niet gezien. 
 

IMG_0419.thumb.jpeg.a51f4897ad7ac31b2cc275d9e15a0f2b.jpeg

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
4 uren geleden, JPAR zei:

Komen de andere albums (jonge jaren, luitenant) eigenlijk ook nog eens integraal uit?

Geen idee, maar zeker de Giraud/Wilson albums zou ik wel in een integrale willen. Ik zal eens kijken of er over de jonge jaren iets in die dossier editie staat.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Hoe vaak heb ik Blueberry al niet gelezen in de afgelopen 30 jaar, en het verveeld nooit, en dat terwijl ieder

plaatje in het geheugen als beton gegoten zit.

De hard covers van Dargaud en een stukje Novedi, blijven toch de mooiste uitgaves, daar kan geen integraal

tegen op, alleen " Vogelvrij verklaard " blijft het slechts gelijmde album aller tijden, zie daar maar eens een

mooie versie van te vinden ( tegen een redelijk bedrag )

Link naar reactie
12 uren geleden, JPAR zei:

Let me know. :D

Helaas, slechts een klein stukje over de jonge jaren en geen vermelding van een integrale.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
15 uren geleden, lukoste zei:

 Er is ook een uitgave over Jean Van Hamme.

Die lag er idd ook, maar ik heb me beperkt tot de Blueberry uitgave.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
15 uren geleden, bouncer zei:

Hoe vaak heb ik Blueberry al niet gelezen in de afgelopen 30 jaar, en het verveeld nooit, en dat terwijl ieder

plaatje in het geheugen als beton gegoten zit.

De hard covers van Dargaud en een stukje Novedi, blijven toch de mooiste uitgaves, daar kan geen integraal

tegen op, alleen " Vogelvrij verklaard " blijft het slechts gelijmde album aller tijden, zie daar maar eens een

mooie versie van te vinden ( tegen een redelijk bedrag )

 

Ik weet niet of er een specifiek probleem is met Vogelvrij verklaard, maar van de albums die ik in de jaren 80 heb gekocht zijn die van Dargaud in elk geval in de slechtste staat. Geweldige uitgeverij, daar niet van, maar de boekjes vallen stilaan in brokken vaneen en het papier is erg verkleurd.

Link naar reactie
Op 23/8/2023 om 13:01, Blutch zei:

 

Ik weet niet of er een specifiek probleem is met Vogelvrij verklaard, maar van de albums die ik in de jaren 80 heb gekocht zijn die van Dargaud in elk geval in de slechtste staat. Geweldige uitgeverij, daar niet van, maar de boekjes vallen stilaan in brokken vaneen en het papier is erg verkleurd.

 

Ik vind vooral de kleurstelling van die hard covers mooi, die papierverkleuring zie ik niet echt, ik zou meer spreken

van een creme achtige kleur, juist dat effect probeert Arboris met zijn integralen te verkrijgen.

Die integralen zijn ook mooi hoor, maar de kleuren vind ik wat flets, ( nog afgezien van de vertalingen )

De mijn van Prosit / Het spook van de goudmijn, bevat per uitgeverij, iedere keer een andere vertaling / bewerking, maar dit is louter de schuld van " die verdammte " Luckner.

 

 

 

Link naar reactie
  • 2 months later...
  • 4 months later...

Ik heb onlangs de franstalige integrale van Jim Cutlass gekocht: een western door Giraud en Charlier, waarvan het allereerste deel door dit duo is gemaakt. De volgende delen (nav het overlijden van Charlier) zijn geschreven door Giraud en getekend door Rossi (ook een steengoede tekenaar).

Geen klassieke western echter, speelt zich meer af rond New Orleans, met zekerin de latere albums meer obscure voodoo-elementen...

Link naar reactie
Op 27/3/2024 om 14:12, ivo zei:

Ik heb onlangs de franstalige integrale van Jim Cutlass gekocht: een western door Giraud en Charlier, waarvan het allereerste deel door dit duo is gemaakt. De volgende delen (nav het overlijden van Charlier) zijn geschreven door Giraud en getekend door Rossi (ook een steengoede tekenaar).

Geen klassieke western echter, speelt zich meer af rond New Orleans, met zekerin de latere albums meer obscure voodoo-elementen...

@Air Een fan !!!

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...