Ga naar inhoud

Grote roof originelen - overzicht met foto's - oproep


Bonte

Recommended Posts

Het ondenkbare is gebeurd bij een bekend brugs verzamelaar, enkele weken geleden verdwenen bijna al zijn originelen na een inbraak. We dachten eerst aan een opdracht maar het zou ook een opportune misdaad kunnen zijn waarbij bij er eerst een inbraak zonder diefstal was om foto's te nemen en pas later bij een 2de inbraak dan alles mee te nemen. 

 

Ongeveer 500 originele pagina's werden gestolen na de inbraak, het exacte aantal moet nog berekend worden. Ik zou vragen aan iedereen die wat in het milieu zit om hiernaar uit te kijken, ook om ervoor te zorgen dat je zelf geen gestolen materiaal koopt. Niet enkel de dure pagina's zijn van belang, de onbelangrijkste tekening kan van belangrijk zijn om de originelen terug te vinden.

 

Dit is een we-transfer met de foto's die we momenteel al hebben van de originelen, soms zijn dit foto's uit de boeken. De lijst wordt nog uitgebreid met veiling foto's maar we willen al starten hiermee. Het zit in mappen per auteur.

https://we.tl/t-gGVadF76KL

extra foto's

https://we.tl/t-YQOaCHRkir

 

Originelen van Tillieux, Jije, Macherot, Vandersteen, Sleen, Bob De Moor enzovoort. We willen deze originelen hiermee onverkoopbaar maken en eventueel recupereren. Indien nodig kan er via mij gereageerd worden. bontemagazine@gmail.com

 

De Politie van Brugge kan ook gecontacteerd worden maar ik heb nog geen direct contact hiervoor, zij krijgen deze lijst nu ook. Later wordt nog bekeken om hier eventueel een papieren versie van te maken. Dit bericht zal worden aangepast bij nieuwe info.

--

Peter Bonte voor Roger Decadt

DSC_0104.jpg

DSC_0102.jpg

DSC_0057.jpg

349 Tillieux - Guus Slim verdronken wagen pagina zoeken in boek.jpg

Screenshot 2023-11-17 at 23.32.44.jpg

Screenshot 2023-11-17 at 23.33.28.jpg

2 Vandersteen witte uil oude en nieuwe versie van pagina.JPG

194 Uderzo - Luc Junior.JPG

318 Jije - Blondin et Cirage - Blondie en Blinkie Kami Lio La.jpg

292 Hubinon - Tiger Joe.jpg

142 Gray tekening 1 van 6 gelijkaardige.jpg

Herge - Kuifje en Bobbie zien en weten automobiel origineel z:w - tintin voir et savoir automobile.jpg

64 Marc Sleen Nero cover X-bom.jpg

65 Marc Sleen Nero cover zeespook.jpg

66 Marc Sleen Nero cover man met gouden hoofd.jpg

000 Marc Sleen - Nero - Zeespook.jpeg

100 Macherot pere la houle.jpg

Link naar reactie
Op 17/11/2023 om 23:47, Bonte zei:

Enkele weken geleden verdwenen bijna al zijn originelen na een inbraak. We dachten eerst aan een opdracht maar het zou ook een opportune misdaad kunnen zijn waarbij bij er eerst een inbraak zonder diefstal was om foto's te nemen en pas later bij een 2de inbraak dan alles mee te nemen. 

 

Ongeveer 500 originele pagina's werden gestolen na de inbraak, het exacte aantal moet nog berekend worden. Ik zou vragen aan iedereen die wat in het milieu zit om hiernaar uit te kijken, ook om ervoor te zorgen dat je zelf geen gestolen materiaal koopt. Niet enkel de dure pagina's zijn van belang, de onbelangrijkste tekening kan van belangrijk zijn om de originelen terug te vinden.

 

Dit is een we-transfer met de foto's die we momenteel al hebben van de originelen, soms zijn dit foto's uit de boeken. De lijst wordt nog uitgebreid met veiling foto's maar we willen al starten hiermee. Het zit in mappen per auteur.

https://we.tl/t-gGVadF76KL

 

Originelen van Tillieux, Jije, Macherot, Vandersteen, Sleen, Bob De Moor enzovoort. We willen deze originelen hiermee onverkoopbaar maken en eventueel recupereren. 

 

De Politie van Brugge kan ook gecontacteerd worden maar ik heb nog geen direct contact hiervoor, zij krijgen deze lijst nu ook. Later wordt nog bekeken om hier eventueel een papieren versie van te maken. Dit bericht zal worden aangepast bij nieuwe info.

--

Peter Bonte voor Roger Decadt

DSC_0104.jpg

DSC_0102.jpg

DSC_0057.jpg

349 Tillieux - Guus Slim verdronken wagen pagina zoeken in boek.jpg

Screenshot 2023-11-17 at 23.32.44.jpg

Screenshot 2023-11-17 at 23.33.28.jpg

2 Vandersteen witte uil oude en nieuwe versie van pagina.JPG

194 Uderzo - Luc Junior.JPG

318 Jije - Blondin et Cirage - Blondie en Blinkie Kami Lio La.jpg

292 Hubinon - Tiger Joe.jpg

142 Gray tekening 1 van 6 gelijkaardige.jpg

Herge - Kuifje en Bobbie zien en weten automobiel origineel z:w - tintin voir et savoir automobile.jpg

64 Marc Sleen Nero cover X-bom.jpg

65 Marc Sleen Nero cover zeespook.jpg

66 Marc Sleen Nero cover man met gouden hoofd.jpg

000 Marc Sleen - Nero - Zeespook.jpeg

100 Macherot pere la houle.jpg

Nachtmerrie voor elke verzamelaar....

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

is er iets opgedoken?

 

                                               rood want ik wil niet dood

                                               wit want ik geef geen sikkepit 

                                              blauw omdat ik van jou  houw

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...