Filliberke Posted December 3, 2023 Posted December 3, 2023 ik ben benieuw wat voor illegale uitgave er allemaal zijn ik ben benieuwd naar albums zelf maar ook bijv. beeldjes Quote rood want ik wil niet dood wit want ik geef geen sikkepit blauw omdat ik van jou houw
Filliberke Posted December 3, 2023 Author Posted December 3, 2023 ik heb er denk ik zelf een Quote rood want ik wil niet dood wit want ik geef geen sikkepit blauw omdat ik van jou houw
AHMO Posted December 3, 2023 Posted December 3, 2023 Dit is geen illegale versie Ik dacht dat het uit de begin van de jaren '80 kwam. Het is één van de eerste Kuifje poppetjes was die ik ooit gekocht hebt en dat was toevallig bij Fantastic Visions (Slaak Rotterdam) Maar met een beetje zoeken kwam ik erachter dat het uit 1975 kwam https://www.lastdodo.nl/nl/items/967207-kuifje-met-koffer-en-fototoestel Ik wist wel dat de fabrikant Bully was! Quote
Rik Posted December 3, 2023 Posted December 3, 2023 Zie Last Dodo : https://www.lastdodo.nl/nl/areas/16096-illegale-uitgaven voor de strips. Quote Omnia mutantur nihil interit
Filliberke Posted December 4, 2023 Author Posted December 4, 2023 8 uren geleden, AHMO zei: Dit is geen illegale versie Ik dacht dat het uit de begin van de jaren '80 kwam. Het is één van de eerste Kuifje poppetjes was die ik ooit gekocht hebt en dat was toevallig bij Fantastic Visions (Slaak Rotterdam) Maar met een beetje zoeken kwam ik erachter dat het uit 1975 kwam https://www.lastdodo.nl/nl/items/967207-kuifje-met-koffer-en-fototoestel Ik wist wel dat de fabrikant Bully was! hartelijk bedankt de prijs die ik daar zag lijkt mij een beetje hoog Quote rood want ik wil niet dood wit want ik geef geen sikkepit blauw omdat ik van jou houw
bouncer Posted December 4, 2023 Posted December 4, 2023 9 uren geleden, Rik zei: Zie Last Dodo : https://www.lastdodo.nl/nl/areas/16096-illegale-uitgaven voor de strips. Dat weet jij misschien wel Rik, is meeuwtje van Victor Hubinon ooit officeel in het Nederlands uitgebracht in een of andere vorm, afgezien van de illegale versie. Quote
Rik Posted December 4, 2023 Posted December 4, 2023 Bij mijn beste weten is er slechts 1 versie van Meeuwtje in het Nederlands uitgebracht. Dit is de illegale versie die jij gepost hebt. Quote Omnia mutantur nihil interit
bouncer Posted December 4, 2023 Posted December 4, 2023 40 minuten geleden, Rik zei: Bij mijn beste weten is er slechts 1 versie van Meeuwtje in het Nederlands uitgebracht. Dit is de illegale versie die jij gepost hebt. Dank Rik !, had al zo'n vermoeden. Terwijl het mij een interessante strip lijkt, Hubinon tekent hier duidelijk op een andere manier ,vanuit verschillende camera standpunten. Quote
Peter Motte Posted December 4, 2023 Posted December 4, 2023 Het is ooit als feuilleton in Robbedoes verschenen. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
bouncer Posted December 4, 2023 Posted December 4, 2023 13 minuten geleden, Peter Motte zei: Het is ooit als feuilleton in Robbedoes verschenen. Goeie tip !, weet je nog de nummers ? Quote
mister o Posted December 4, 2023 Posted December 4, 2023 1978-50 tm 1979-17 Oftewel nr 2122 t/m 2141 En die zitten in de albums 150, 151 en 152 Peter Motte 1 Quote
bouncer Posted December 4, 2023 Posted December 4, 2023 2 minuten geleden, mister o zei: 1978-50 tm 1979-17 Oftewel nr 2122 t/m 2141 En die zitten in de albums 150, 151 en 152 Helemaal goed, dank u wel mister 0. mister o 1 Quote
hemweg Posted December 4, 2023 Posted December 4, 2023 2 uren geleden, bouncer zei: Helemaal goed, dank u wel mister 0. Deze is ook te koop, o.a. via Lastdodo. Quote
bouncer Posted December 4, 2023 Posted December 4, 2023 1 uur terug, hemweg zei: Deze is ook te koop, o.a. via Lastdodo. Perfecto !, bedankt Hemweg. hemweg 1 Quote
AHMO Posted December 4, 2023 Posted December 4, 2023 9 uren geleden, Filliberke zei: hartelijk bedankt de prijs die ik daar zag lijkt mij een beetje hoog Prijzen op Last Dodo moet je (meestal) met een korrelzout nemen. Het zijn vaak (semi) handelaren die ook hier hun spullen proberen te slijten tegen de hoofdprijs 5 euro lijkt me eerder een realistische prijs. Quote
cartoonesk Posted December 5, 2023 Posted December 5, 2023 (is het eigenlijk wenselijk om hier promotie te maken voor illegale uitgaven? De auteurs en de originele uitgevers verdienen daar niets aan, hoor!) Quote
Filliberke Posted December 5, 2023 Author Posted December 5, 2023 mij gaat het meer om het gewoon te weten ik zal nooit zo'n album kopen net zoals met muziek heb ik geen spottify maar koop ik cd's Quote rood want ik wil niet dood wit want ik geef geen sikkepit blauw omdat ik van jou houw
kurisu74 Posted December 5, 2023 Posted December 5, 2023 9 minuten geleden, cartoonesk zei: (is het eigenlijk wenselijk om hier promotie te maken voor illegale uitgaven? De auteurs en de originele uitgevers verdienen daar niets aan, hoor!) Wat verdienen auteurs en uitgevers aan tweedehands verkoop op LastDodo? Quote
Filliberke Posted December 5, 2023 Author Posted December 5, 2023 niks behalve roem en een beetje eer en sommige reeksen heb ik eerst 2de hands gekocht om ze daarna (als ik ze leuk vond) nieuw te kopen Quote rood want ik wil niet dood wit want ik geef geen sikkepit blauw omdat ik van jou houw
cartoonesk Posted December 5, 2023 Posted December 5, 2023 Okay. Ik zou ook nooit expres zo'n illegale uitgave kopen. Ik heb er eentje in mijn verzameling (zie afbeelding). @kurisu74 Ik vind dat er nog een verschil is tussen tweedehands of een illegale uitgave. Quote
Filliberke Posted December 5, 2023 Author Posted December 5, 2023 als je iets via alie express bestelt is dat eigenlijk ook een illegale uitgave Quote rood want ik wil niet dood wit want ik geef geen sikkepit blauw omdat ik van jou houw
bouncer Posted December 5, 2023 Posted December 5, 2023 8 minuten geleden, cartoonesk zei: (is het eigenlijk wenselijk om hier promotie te maken voor illegale uitgaven? De auteurs en de originele uitgevers verdienen daar niets aan, hoor!) Er wordt echt geen promotie gemaakt hier voor illegale uitgaves. Toch zou ik willen aanstippen dat sommige uitgaves een hiaat kunnen vullen, hier twee voorbeelden. Quote
cartoonesk Posted December 5, 2023 Posted December 5, 2023 Ik snap het topic dan niet. P.S. in die 2 voorbeelden staan toch de uitgevers op de cover vermeld? In hoeverre zijn die dan illegaal? Quote
bouncer Posted December 5, 2023 Posted December 5, 2023 Zojuist, cartoonesk zei: Ik snap het topic dan niet. P.S. in die 2 voorbeelden staan toch de uitgevers op de cover vermeld? In hoeverre zijn die dan illegaal? Ja, echter ze zijn niet uitgebracht door de uitgever die vermeld staat, maar door een " bootlegger ". Quote
kurisu74 Posted December 5, 2023 Posted December 5, 2023 8 minuten geleden, cartoonesk zei: @kurisu74 Ik vind dat er nog een verschil is tussen tweedehands of een illegale uitgave. Er is zeker een verschil, maar het gaat hier over tweedehands illegale uitgaven. Nieuw ga je deze boekjes sowieso niet vinden. En zoals met andere piraterij, als het niet beschikbaar is om te kopen, behalve illegaal, is er dan inkomstenverlies? Quote
cartoonesk Posted December 5, 2023 Posted December 5, 2023 Raar, hoor. Is er dan van "Stilte, we draaien" nooit een echte Dupuis-uitgave geweest? Quote
cartoonesk Posted December 5, 2023 Posted December 5, 2023 Zojuist, kurisu74 zei: En zoals met andere piraterij, als het niet beschikbaar is om te kopen, behalve illegaal, is er dan inkomstenverlies? Maar ik heb op het forum al gelezen over gloednieuwe illegale stripboeken, bv. in de vorm van exclusieve luxe-uitgaven maar dan twijfelachtig van oorsprong? Dat kan toch niet wenselijk zijn. (misschien ligt het aan mij, hoor) Quote
bouncer Posted December 5, 2023 Posted December 5, 2023 3 minuten geleden, cartoonesk zei: Raar, hoor. Is er dan van "Stilte, we draaien" nooit een echte Dupuis-uitgave geweest? Terwijl de andere drie uitgaves een herdruk kregen in de jaren 80, werd deze alleen uitgebracht in 1954, als je een mooi exemplaar zoekt mag je flink in de buidel tasten, inmiddels is de bootleg ook al aan de prijs. Deze worden meestal onder de toonbank verkocht door stripwinkels, en alleen aan reguliere klanten. Quote
kurisu74 Posted December 5, 2023 Posted December 5, 2023 7 minuten geleden, cartoonesk zei: Maar ik heb op het forum al gelezen over gloednieuwe illegale stripboeken, bv. in de vorm van exclusieve luxe-uitgaven maar dan twijfelachtig van oorsprong? Dat kan toch niet wenselijk zijn. (misschien ligt het aan mij, hoor) OK dat heb ik nog niet gezien, mijn commentaar beperkte zich tot deze thread. Quote
cartoonesk Posted December 5, 2023 Posted December 5, 2023 4 minuten geleden, bouncer zei: Terwijl de andere drie uitgaves een herdruk kregen in de jaren 80, werd deze alleen uitgebracht in 1954, als je een mooi exemplaar zoekt mag je flink in de buidel tasten, inmiddels is de bootleg ook al aan de prijs. Deze worden meestal onder de toonbank verkocht door stripwinkels, en alleen aan reguliere klanten. Ok, ik begrijp het (ongeveer). Wel eigenaardig want "Stilte, we draaien" heeft wel nog een herhaling in het weekblad gehad in mijn jeugd. Quote
Filliberke Posted December 5, 2023 Author Posted December 5, 2023 hier wat zeer waarschijnlijk illegale dingen https://archive.org/details/20200510_20200510_1602/01/ nummer 6 11 en 20 zijn van jommeke Quote rood want ik wil niet dood wit want ik geef geen sikkepit blauw omdat ik van jou houw
Rik Posted December 5, 2023 Posted December 5, 2023 2 uren geleden, kurisu74 zei: Wat verdienen auteurs en uitgevers aan tweedehands verkoop op LastDodo? Auteurs en uitgevers verdienen niets meer aan 2e hands verkoop ( = doorverkoop). Ze hebben wel iets verdiend aan de eerste aankoop van een album. Dit geldt niet voor illegale uitgaves want daar verdienen ze helemaal niets aan. cartoonesk 1 Quote Omnia mutantur nihil interit
hemweg Posted December 5, 2023 Posted December 5, 2023 1 uur terug, Rik zei: Auteurs en uitgevers verdienen niets meer aan 2e hands verkoop ( = doorverkoop). Ze hebben wel iets verdiend aan de eerste aankoop van een album. Dit geldt niet voor illegale uitgaves want daar verdienen ze helemaal niets aan. Ook weer niet helemaal. Ooit is de strip ergens gepubliceerd en heeft de maker daar iets voor gekregen. Feit blijft dat de maker en de uitgever van de illegale uitgave niets ontvangt.. Quote
Willem Posted December 9, 2023 Posted December 9, 2023 Jaren geleden kocht ik de laatste drie mini mensjes die enkel in het frans waren verschenen. Ik had ze al als hc gekocht in het Frans maar mijn taalkennis van het Frans is zeer beroerd. Dus toen de illegale uitgaven te koop aangeboden werden in het Nederlands heb ik ze gekocht. Prijs was echt wel hoog, maar was er wel heel blij mee. Nu zijn de Integrales verschenen en is alles in het Nederlands uitgebracht en ook de laatste albums/ Alle staat hier in de kast, de Integales, de losse albums en de Hc albums in het Frans. Ik denk dat ze genoeg aan mij verdient hebben. Wie de albums illegaal uitbrengt weet ik niet en ik vind ook dat dat niet zou mogen gebeuren. Maar was/ben er stiekum toch wel blij mee. Air 1 Quote
bouncer Posted December 21, 2023 Posted December 21, 2023 Op 5/12/2023 om 13:03, Rik zei: Auteurs en uitgevers verdienen niets meer aan 2e hands verkoop ( = doorverkoop). Ze hebben wel iets verdiend aan de eerste aankoop van een album. Dit geldt niet voor illegale uitgaves want daar verdienen ze helemaal niets aan. De belastingdienst ook niets want het btw tarief op tweedehands is 0 %, ben benieuwd wanneer de dag komt dat ook hier een belasting op wordt geheven. Quote
Recommended Posts