Ga naar inhoud

[Eerste Ronde (14)] doeninkske 12 vs. doeninkske 26


Yncke

Welke van deze doeninkskens vind jij de schoonste, gezelligste, origineelste, huiselijkste, ... ?  

55 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke van deze doeninkskens vind jij de schoonste, gezelligste, origineelste, huiselijkste, ... ?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 13-01-24 at 08:00

Recommended Posts

Welke van deze doeninkskens vind jij de schoonste, gezelligste, origineelste, huiselijkste, ... ?

Kortom, welke van deze twee woningen verdient het voor jou om dit duel te winnen?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

 

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag diens woning zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

Zoo.jpeg.f0eec8b252b024c3c5967c08fcb8207

Een pracht huis, ik zou er zelf graag wonen. Manon, papa Celestin, Buggy en Anna doen het met zichtbaar plezier.

 

Ptrck

 

 

B

 

SlotBommelstein.jpeg.03fffbedb731d8645c3

In een wedstrijd over Beeldverhaal-woonstedes (leuk!) mag Slot Bommelstein mijns inziens niet ontbreken. Eigenlijk werd het kasteel decennialang heel inconsequent in beeld gebracht door Toonder. Elk verhaal zag het er wel weer anders uit. Maar wat wás het een iconische woonst. Vooral als de gure oostenwinden aan de luiken likten en de elementen het voorvaderlijk slot geselden. Condities waarin steevast een geheimzinnige gast zich op het bordes van het kasteel meldde… Een sinistere of vage vreemdeling die niet zelden de aanzet was tot een nieuw avontuur!

 

Dickerdack

Link naar reactie
  • Yncke pinned this topic
3 uren geleden, sanderg zei:

Bommelstein all the way..  schitterend sfeervol in beeld gebracht door de grote Toonder.. uit de verhalen blijkt nogal eens dat het ietwat bouwvallig is maar ik zou het heel graag bezoeken 

Dat kan over twee jaar in Groenlo waar het onderdeel wordt van een indoorthemaparkje over de wereld van Tom Poes en Heer Bommel. 🤓 In Bommelstein zal museum de Bommelzolder zijn collectie tentoonstellen. 

Link naar reactie
29 minuten geleden, sanderg zei:

Ja dat is waar.. maar Toonder wilde dan nog steeds wel dat zijn handtekening eronder kwam heb ik begrepen.. persoonlijk lijkt Toonder me niet zo'n fijne man te zijn geweest... Verhalen verzinnen en tekenen kon hij echter als de beste.. daar kunnen veel stripmakers nu een puntje aan zuigen 

Niet alle verhaallijnen zijn van de hand van Toonder hoor. Ook daar had hij medewerkers voor in dienst. (De zogeheten “plotters”.)  Lo Hartog van Banda was denk ik de bekendste (en een van de betere in mijn ogen). Hij bedacht plots voor o.a Bommel en Koning Hollewijn. Midden jaren zestig hield hij ‘t voor gezien omdat hij vond dat zijn talent onderbelicht bleef ten faveure van de Heilige naam Toonder. Hij stopte bij de Studio’s en ging zijn eigen weg. ( Zo schreef hij na de dood van Goscinny het scenario van hét legendarische Lucky Luke- verhaal Fingers!)

Liefhebber zijn van het werk van Toonder is altijd een beetje dubbel. Hij was een legendarisch tekenaar ( ook inkter!!!) en schrijver, maar daarnaast op persoonlijk vlak ook een moeilijke en ijdele man. 

Link naar reactie
  • Yncke unpinned this topic
On 1/6/2024 at 11:21 PM, Dickerdack said:

Niet alle verhaallijnen zijn van de hand van Toonder hoor. Ook daar had hij medewerkers voor in dienst. (De zogeheten “plotters”.)  Lo Hartog van Banda was denk ik de bekendste (en een van de betere in mijn ogen). Hij bedacht plots voor o.a Bommel en Koning Hollewijn. Midden jaren zestig hield hij ‘t voor gezien omdat hij vond dat zijn talent onderbelicht bleef ten faveure van de Heilige naam Toonder. Hij stopte bij de Studio’s en ging zijn eigen weg. ( Zo schreef hij na de dood van Goscinny het scenario van hét legendarische Lucky Luke- verhaal Fingers!)

Liefhebber zijn van het werk van Toonder is altijd een beetje dubbel. Hij was een legendarisch tekenaar ( ook inkter!!!) en schrijver, maar daarnaast op persoonlijk vlak ook een moeilijke en ijdele man. 

Dus een akelige kerel. Dan kan je beter op Frank Pé stemmen, zeker als die verkleed als ontdekkingsreiziger de moeite neemt om je in de cryptozoologie in te leiden. 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...