Ga naar inhoud

[Tweede Ronde (4)] doeninkske 28 vs. doeninkske 27


Yncke

Welke van deze doeninkskens vind jij de schoonste, gezelligste, origineelste, huiselijkste, ... ?  

50 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke van deze doeninkskens vind jij de schoonste, gezelligste, origineelste, huiselijkste, ... ?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 19-01-24 at 08:00

Recommended Posts

Tweede ronde.

 

Welke van deze doeninkskens vind jij de schoonste, gezelligste, origineelste, huiselijkste, ... ?

Kortom, welke van deze twee woningen verdient het voor jou om dit duel te winnen?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

 

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag diens woning zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

Navis.png.ffc4498ec4ef06fae7d938b3017022

Het huis van Nävis uit Konvooi.
Feitelijke en ruimteschip met een biosfeer, waarin een boom staat die op één of andere manier ook haar mentor Makkelos is geweest waar een huis van gemaakt is. Veel cooler wordt het niet.

 

Tanuki

 

 

B

 

KoninginVanOnderland.jpg.98cb82219be5f0c

kasteel van de koningin van Onderland

 

Filiberke

Link naar reactie
  • Yncke pinned this topic

Toelichting voor mijn stem op A

dat kasteel staat er al lang en zal er nog lange tijden staan.

Die vliegende bol met boomhut passeerd de aarde (of de revue) maar sporadisch, en daar zal ik eerst achteraan gaan, voordat deze in de vergetelheid raakt.

 

Let’s get together and feel alright. 
de associale associator! 

Link naar reactie

Het is een naargeestige plek, het kasteel van de koningin van Onderland, maar het is iconisch. Er zijn weinig gebouwen uit de strip die ons, collectief, zo de stuipen op het lijf jagen. Huiselijk, gezellig, schoon of origineel is het allemaal niet. Maar het is een landmark, en een relict uit de tijd dat een kinderstrip ronduit griezelig mocht zijn.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
  • Yncke unpinned this topic
Op 7/1/2024 om 17:37, Yncke zei:

B

 

KoninginVanOnderland.jpg.98cb82219be5f0c

kasteel van de koningin van Onderland

 

Filiberke

 

 

Quote

schoonste, gezelligste, origineelste, huiselijkste, ...

 

Schoonste: mits opgeknapt zeker wel. Beter een gebouwtje verscholen in de natuur dan zo'n hele (namaak)planeet. En de ecologische voetafdruk van A?

Gezelligste: nu, een tochtig vervallen kasteel met een loodzwaar verleden, en met cellen en voorziene folterkamers  boet het enigszins in voor de gezelligheid. Maar de foltertuigen zouden kunnen gegeven worden aan een museum, en er zouden mancaves en wijnkelders kunnen gemaakt worden van de oude pijn- en hongerkamers. Maar zo'n nieuwe eigenaar heeft voor mij toch maar een flinke schroef los. Zeg nu zelf: de wetenschap dat er mensen uitgemergeld stierven in donkere cellen en regelmatig gefolterd werden is niet zo gemakkelijk te negeren vind ik. Om de toekomst te vrijwaren hoor je best het verleden te kennen. Dit gruwelijk verleden tot iets huiselijk of gezellig transformeren? Bleuh!!. Als je het verleden van het kasteel kent, van een getikte en sadistische familie die zijn gang ging, kan de hele doening beter met de grond gelijk worden gemaakt. De botten van de arme slachtoffers verzamelen om ze op zijn minst een laat eerbetoon te geven, en te blijven herinneren dat gekken/onmensen vroeger en nu verschrikkelijke dingen kunnen doen. Misschien door een bescheiden herdenkingsmonument op die plaats om tijdens een boswandeling op een bank te verpozen en even te mijmeren.  Voor zo'n monumentje zou ik wel stemmen.

Origineelste: daar valt over te discussiëren met inzending A, want die is ook origineel.

Huiselijkste: eeeeeh .....

 

Nu ja, ik wik, weeg .... en kies toch voor A. Ik kies niet voor een plaats dat me doet sidderen.😬

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...