Ga naar inhoud

geel - blauw - rood - zwart - wit / Hoeveel scoor je deze klassiekers? (kleureneditie)


geel - blauw - rood - zwart - wit / Hoeveel scoor je deze klassiekers?  

25 leden hebben gestemd

  1. 1. Het Gele Teken (Blake en Mortimer)

  2. 2. De Blauwe Lotus (Kuifje)

  3. 3. Rode Ziel (Blacksad)

  4. 4. Zwarte Vrijdag (XIII)

    • 0/10
      0
    • 1/10
      0
    • 2/10
      0
    • 3/10
      0
    • 4/10
      0
    • 5/10
      0
    • 6/10
    • 7/10
    • 8/10
    • 9/10
    • 10/10
    • nooit gelezen
    • -
      0
  5. 5. Het Witte Bloed (Kiekeboe)



Recommended Posts

Voor mij steekt Rode Ziel er met kop en schouders tussen uit. Diaz Canales kan de tijdgeest vatten van de VS in de jaren '50, en Guarnido zet dat prachtig op papier. Dat boek heeft geen enkel gebrek.

De Blauwe Lotus vind ik dan weer erg  interessant, omdat je de geschiedenis er ziet gebeuren. Het was razend actueel toen het verscheen, met de spanning tussen Japan en China in de aanloop naar de Tweede Wereldoorlog. Anderzijds is Kuifje niet iets dat ik vaak herlees.

Ook Het gele teken vind ik interessant omwille van de plaats die het inneemt in de geschiedenis van de Belgische strip. Maar ik heb er geen echte band mee.

Zwarte Vrijdag was dan weer het begin van één van de grote reeksen uit mijn jeugd. Erg graag gelezen, en tig keer herlezen. Binnenkort wordt overigens de plaat geveild waar Martha sterft in de regen.

Het witte bloed moet ik wel eens gelezen hebben, maar ik heb er nul herinneringen aan.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Is er trouwens iets dat als klassieker kan beschouwd worden met groen in de titel?

Geen willekeurig album maar echt één dat in favoriete lijsten zou kunnen voorkomen of de top 5 van langlopende reeksen zou kunnen halen.

Link naar reactie
2 uren geleden, cinco zei:

Is er trouwens iets dat als klassieker kan beschouwd worden met groen in de titel?

Geen willekeurig album maar echt één dat in favoriete lijsten zou kunnen voorkomen of de top 5 van langlopende reeksen zou kunnen halen.

 

Ik ken enkel nog De groene maskers van Jommeke, maar dat is niet echt een klassieker of topalbum.

Link naar reactie

Enkele groene opties:

 

 

IMG_1203.jpeg

IMG_1202.jpeg

IMG_1201.jpeg

IMG_1200.jpeg

IMG_1199.jpeg

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...