Ga naar inhoud

Originelen


TomP

Recommended Posts

Op 10/3/2017 om 15:41, Suske zei:

De collectie van de overleden Franse vedette Pierre Tchernia wordt geveild. Aangezien hij een persoonlijk vriend van Uderzo was, is het geen verrassing dat er veel stukken van hem bij zitten. Dé toppers zijn toch wel de 2 prachtige covers van Asterix.

Volgens mijn bescheiden mening zijn de meeste loten veel te laag geschat. We zullen zien...

http://art-richelieu.fr/html/index.jsp?id=86986&np=1&lng=fr&npp=150&ordre=&aff=1&r=59d3936e7c82f_Asterix2.thumb.png.2549432d68acefab080e3e7694c94b04.png59d3936872b6e_Asterix1.thumb.png.83c7a2880e043b813aaa554e9a52d3ba.png

Ik wist dat ik gelijk ging krijgen. Wat een prijzen!

image.thumb.png.04ceaae18146ed8ec4443f7ec9352c9b.png

image.thumb.png.2904de710f8825fcc180b926cf7b8f81.png

Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986

Link naar reactie

Voor wie net een rijke suikeroom heeft verloren/ bank heeft overvallen/ loterij heeft gewonnen/ een baan heeft die beter betaalt dan de mijne etc.- vanaf 25 oktober is er blijkbaar een verkoop van Vance originelen bij Maghen.

Prijzen (op volgorde):
-  € 13.000
- €   9.000
- € 10.000
- € 15.000
- € 6.000
- € 12.000

Gelukkig ben ik nooit een grote fan van het werk van Vance geweest- anders had ik er nu stevig van gebaald dat ik het me niet kan veroorloven ;-)

 

 

 

image.thumb.png.cdd86133824216183c0f27e9b432847f.pngimage.thumb.png.b1417f6e4bbc75b3bb8f34c0c7761e99.pngimage.thumb.png.1fedb5987ca4ea99e79e3add66d9f022.pngimage.thumb.png.c4955ce280d4a9162621d6c13052ecc0.pngimage.thumb.png.7568d7456cbf80c2ec50287335a3b988.pngimage.thumb.png.bc17a742330f477a155c4d26b9262712.png

Link naar reactie

Een tijdje terug postte ik hier een afbeelding van een door Keith Burns gemaakte schets voor een commission. In eerste instantie zou ik voor een schilderij gaan. Ik merkte daarbij op dat ik van die afbeelding (zie bijgaand- eerste plaatje) de in beeld gebrachte actie erg mooi vond.

Om een lang verhaal kort te maken- uiteindelijk met Keith besproken dat 'actie' misschien meer tot zijn recht zou komen in een klassieke strip opmaak. Uiteindelijk ben ik toch ook gewoon een stripliefhebber :-)

Ik heb toen tevens met hem besproken dat wat mij betreft hij er nog wel een meer uitgebreid werk van mocht maken (kost uiteraard wat meer maar ik wilde altijd al een mooi WO1 gerelateerd werk met vliegtuigen, dus ik dacht- laten we het dan meteen maar goed doen).

 

Gister de geplande ruwe opzet gekregen (bijgaand) - ik ben er echt ontzettend blij mee! Dit is dus geen strip, maar de gehele opzet is wel als zodanig. Het deed me er meteen naar verlangen dat deze pagina's (want dat zijn het eigenlijk) onderdeel zou zijn van een heel verhaal! Ik zou het direct kopen

Met name het grote shot en het perspectief vanuit de loopgraven spreekt me bijzonder aan. Echt mooi als iets zo sprekend in beeld kan worden uitgedrukt. 

Burns.jpg

WW1DPS.jpg

Link naar reactie

keith berichtte me vandaag dat hij komende week gaat beginnen met de uitwerking. misschien stuurt ie me af en toe wat foto's van de voortgang - ik kan ze hier dan wel posten als jullie dat leuk vinden? 

 

Ik vind t zelf altijd erg leuk om te zien hoe n kunstwerk tot stand komt. Ook erg fraai vind ik hoe in beelden een verhaal verteld kan worden door stripmakers - bovenstaande opzet vind ik echt knap. ik wou dat ik dat zo kon bedenken 

Link naar reactie

top! als ik wat foto's van de voortgang krijg zal ik ze posten. zal sowieso wel n foto posten van het eindresultaat. kan niet wachten 😀

 

Dit is toch wel een tekenaar waarbij je echt waar voor je geld krijgt vind ik! formaat wordt ook heerlijk groot - 2 x a3!! hele verademing tussen de huidige trend waar de prijzen voor origineel stripwerk veelal belachelijk hoog zijn geworden (zie bijvoorbeeld de prijzen van t werk van Vance hierboven).. akkoord - Burns is geen bekende auteur maar dat kan me eigenlijk niet schelen 😁 met dit soort auteurs kunnen velen zich toch n mooi origineel veroorloven

Link naar reactie
On 18-10-2017 at 4:16 PM, sanderg said:

Voor wie net een rijke suikeroom heeft verloren/ bank heeft overvallen/ loterij heeft gewonnen/ een baan heeft die beter betaalt dan de mijne etc.- vanaf 25 oktober is er blijkbaar een verkoop van Vance originelen bij Maghen.

Prijzen (op volgorde):
-  € 13.000
- €   9.000
- € 10.000
- € 15.000
- € 6.000
- € 12.000

Gelukkig ben ik nooit een grote fan van het werk van Vance geweest- anders had ik er nu stevig van gebaald dat ik het me niet kan veroorloven ;-)

 

 

 

Morgen is het zover. De grote expo tentoonstelling van Vance en het wordt de moeite met bijna 400 originelen te koop, du jamais vu.

Voor wie geen massa's geld heeft, staar je niet blind aan die hoge prijzen, het merendeel van de platen zijn zo tussen de 1000€ en 2500€ voor reeksen zoals Howard Flynn, Roderik, Bob Morane, Ringo  en er zelfs enkele schetsen voor minder dan 1000€, zelfs 400 à 500€. Bruce Hawker platen zijn tussen de 2500 en 4000€

 

De XIII platenen en illustraties in kleur met XIII of hoofdfiguren behoren uiteraard tot de hele dure maar er zijn er ook al aan 2000€ (echt waar) à 4000€ met minder bekendere personnages.

 

Ik denk dat er voor iedereen die orginelen koopt en van Vance houdt er wel iets betaalbaars zal tussen zitten.  Ik denk dat ik er wel 1 of 2 ga kopen als ze niet te vlug weg zijn. :-)

 

 

 

Link naar reactie
9 hours ago, shakeitupguy said:

 

Morgen is het zover. De grote expo tentoonstelling van Vance en het wordt de moeite met bijna 400 originelen te koop, du jamais vu.

Voor wie geen massa's geld heeft, staar je niet blind aan die hoge prijzen, het merendeel van de platen zijn zo tussen de 1000€ en 2500€ voor reeksen zoals Howard Flynn, Roderik, Bob Morane, Ringo  en er zelfs enkele schetsen voor minder dan 1000€, zelfs 400 à 500€. Bruce Hawker platen zijn tussen de 2500 en 4000€

 

De XIII platenen en illustraties in kleur met XIII of hoofdfiguren behoren uiteraard tot de hele dure maar er zijn er ook al aan 2000€ (echt waar) à 4000€ met minder bekendere personnages.

 

Ik denk dat er voor iedereen die orginelen koopt en van Vance houdt er wel iets betaalbaars zal tussen zitten.  Ik denk dat ik er wel 1 of 2 ga kopen als ze niet te vlug weg zijn. :-)

 

 

 

klinkt goed! wel vervelend dat die verkopen steeds al beginnen voordat de expo feitelijk begint:-(  kunnen ze van tevoren n digitale catalogus sturen of zo? 

Link naar reactie
3 hours ago, Mzee said:

Als je geinteresseerd bent zou ik zeggen, neem zo vlug mogelijk contact op met de galerie en wacht niet tot het deze avond op de site komt. De verkoop is namelijk al begonnen....

 

Op basis van de info die ik gaf had je kunnen denken dat ik al de digitale catalogus had ontvangen. ;-) Bestelling is geplaatst en wat ik wou is voor me gereserveerd. :-)

1 van de platen stond in mijn top 5 van platen die ik vroeger allang wilde dus superblij er mee.

 

De markt gaat serieus overspoeld worden met Vance platen :-p

Link naar reactie
2 hours ago, sanderg said:

klinkt goed! wel vervelend dat die verkopen steeds al beginnen voordat de expo feitelijk begint:-(  kunnen ze van tevoren n digitale catalogus sturen of zo? 

Hebben ze ook gedaan. Heb op voorhand er naar gevraagd. Tip die  eigenlijk van jou komt (je plaat van Juillard die je ook op voorhand had kunnen reserveren) ;-)

 

Link naar reactie
10 minutes ago, shakeitupguy said:

 

10 minutes ago, shakeitupguy said:

Hebben ze ook gedaan. Heb op voorhand er naar gevraagd. Tip  eigenlijk van jou komt (je plaat van Juillard die je ook op voorhand had kunnen reserveren) ;-)

 

Goed om te weten dat Maghen ook op die manier werkt- bedankt! 

Ik heb momenteel mijn centjes al uitgegeven aan de commission voor Keith Burns dus ik heb voor nu helaas geen geld meer voor iets van Vance.

Beetje reclame voor Burns:
Ik heb voor een tijd je terug de Johnny Red collection #1 aangeschaft (link:https://www.amazon.co.uk/Johnny-Red-Collection-Garth-Ennis/dp/1782761853/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1508921720&sr=8-1&keywords=johnny+red).


Wat een topper is dat zeg!! Echt warm aanbevolen. 

Ik vind het eerlijk gezegd een pak beter dan de Hugault strips (om maar in het vliegtuig-strip segment te blijven). Jammer dat het hier maar zo weinig gekend is/ lijkt over UK oorlogsstrips. Over Johhny Red heb ik nog nooit iets over gezien op de reep of op stripspeciaalzaak.be. Ben dit jaar begonnen met Charley's war - dat vond ik ook echt meesterlijk! Ik kende die strip eigenlijk alleen maar via de reep en via een kleine aankondiging op stripspeciaalzaak.be. Die Britten zijn echt meesters in het maken van goede oorlogsstrips en hebben een heel eigen manier van strips maken die tussen US comics en Europese strips inzit. 

Maar back to the topic- bij Champaka werken ze inderdaad ook met previews. Goed dat ik daar destijds achter kwam!
Shakeitupguy- zou je mij misschien die catalogus kunnen doorsturen via email? Ik zal je even een PM sturen zo direct. Ik ben namelijk wel ontzettend benieuwd!

Bedankt!

Link naar reactie
1 uur terug, sanderg zei:

Maar back to the topic- bij Champaka werken ze inderdaad ook met previews. Goed dat ik daar destijds achter kwam!
 

Of ze het nu toegeven of niet, ze werken allemaal zo

Als je bij de opening van een expo geen rode bolletjes ziet is het een teken dat het niemand interesseert, en niet dat je eerste bent :e007:

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie
22 minutes ago, Mzee said:

Of ze het nu toegeven of niet, ze werken allemaal zo

Als je bij de opening van een expo geen rode bolletjes ziet is het en teken dat het niemand interesseert is en niet dat je eerste bent :e007:

Hehehe - ik ben (helaas) nog nooit bij de opening van een expo geweest. Lijkt me erg leuk maar ja.. die galeries zitten allemaal zo verrekte ver weg..

 

Gelukkig eigenlijk ben ik inmiddels wel een beetje op een punt beland dat ik wel genoeg originelen heb verzameld denk ik. Ik heb niet meer de ruimte om alles op te hangen en mijn vrouw vind het ook wel welletjes zo.. :-)

 

Mijn Juillard hangt al op mijn werkplek op kantoor en de Burns komt daarnaast te hangen :-D Voor de toekomst zou ik nog wel graag iets willen hebben van Bosschaert, maar da's gelukkig niet al te moeilijk.

Verder zie ik nog wel wat er op mijn pad komt- een mooie Miralles lijkt me ook wel wat, evenals een Aouamri. Van die laatste wordt nog wel regelmatig wat aangeboden..  

 

Link naar reactie
2 uren geleden, sanderg zei:

Hehehe - ik ben (helaas) nog nooit bij de opening van een expo geweest. Lijkt me erg leuk maar ja.. die galeries zitten allemaal zo verrekte ver weg..

 

Gelukkig eigenlijk ben ik inmiddels wel een beetje op een punt beland dat ik wel genoeg originelen heb verzameld denk ik. Ik heb niet meer de ruimte om alles op te hangen en mijn vrouw vind het ook wel welletjes zo.. :-)

 

Mijn Juillard hangt al op mijn werkplek op kantoor en de Burns komt daarnaast te hangen :-D Voor de toekomst zou ik nog wel graag iets willen hebben van Bosschaert, maar da's gelukkig niet al te moeilijk.

Verder zie ik nog wel wat er op mijn pad komt- een mooie Miralles lijkt me ook wel wat, evenals een Aouamri. Van die laatste wordt nog wel regelmatig wat aangeboden..  

 

Galerie 9 art eens checken? Ps ed B&w komt ook met een TT

Link naar reactie
15 minutes ago, fenip said:

http://www.editions-blackandwhite.com/

 

ps check hun FB (en die van Galerie 9 art).  Ik geraak momenteel niet op de site van 9art

Inderdaad! De site van galerie9art lijkt er even uit te liggen.

Die website van editions-blackandwhite kende ik niet. Bedankt voor de link! Ik zie dat op deze site ook een bescheiden aantal originelen te koop wordt aangeboden- altijd leuk om te weten.

Maar als ik het goed begrijp is dit eigenlijk een uitgeverij betreft die luxe-albums op de markt brengt?

Link naar reactie
21 minutes ago, fenip said:

DAt klopt wat B&W betreft! Hun boeken zijn echt de moeite (over het algemeen spendeer ik liever in originelen dan luxe-uitgaven, maar soms maak ik een uitzondering).  

 

Same here! Aanraders van luxe boeken vind ik overigens wel de uitgaven van Maghen. Zelf heb ik de boeken van Juillard en Cosey. Echt ge-wel-dige uitgaven met ontzettend veel prachtig beeldmateriaal 

Link naar reactie
17 minutes ago, JJL said:

Haha, tot zover dus je eerdere opmerking “Gelukkig ben ik nooit een grote fan van het werk van Vance geweest” :e012:!

Hehe - ja... De tekening die ik uiteindelijk heb gereserveerd was niet belachelijk duur. Ik was niet van plan duizenden Euro's stuk te gaan slaan :-)

 

En ja.. het is een tekening van XIII - dat was dan toch wel mijn wens als ik een Vance zou kopen. Wat vind je van de tekening?

Link naar reactie
1 uur terug, sanderg zei:

Hehe - ja... De tekening die ik uiteindelijk heb gereserveerd was niet belachelijk duur. Ik was niet van plan duizenden Euro's stuk te gaan slaan :-)

 

En ja.. het is een tekening van XIII - dat was dan toch wel mijn wens als ik een Vance zou kopen. Wat vind je van de tekening?

Knappe tekening hoor, gefeliciteerd!

Ook prima compositie om in te lijsten.

 

Ondanks dat ik gecharmeerd ben van Vance’s tekeningen, zou ik zelf niet snel iets van zijn hand kopen. Ook gegeven de prijzen die Maghen op z’n site vraagt voor tekeningen van XIII, heb ik persoonlijk zo tien andere tekenaars op m’n lijstje staan van wie ik eerder een tekening zou kopen (voor door de bank genomen een stuk minder geld; b.v. Hanco Kolk en Olivier Pont, die ik ook in je collectie zag).

 

Het is appels met peren vergelijken, maar ik neem aan dat deze ene tekening van Vance (A4?) ongeveer even duur is als 2-3 commissies (op A2) van Keith Burns :e003:?

Link naar reactie
8 minutes ago, JJL said:

Knappe tekening hoor, gefeliciteerd!

Ook prima compositie om in te lijsten.

 

Ondanks dat ik gecharmeerd ben van Vance’s tekeningen, zou ik zelf niet snel iets van zijn hand kopen. Ook gegeven de prijzen die Maghen op z’n site vraagt voor tekeningen van XIII, heb ik persoonlijk zo tien andere tekenaars op m’n lijstje staan van wie ik eerder een tekening zou kopen (voor door de bank genomen een stuk minder geld).

De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik Vance niet de beste tekenaar vind die er is. Ik betrap mezelf er echter op dat als ik een reeks erg goed vind (en dat vond ik van XIII totdat Van Hamme ermee nokte) ik er graag een origineel van wil hebben..

Rosinski vind ik een veel betere tekenaar - daarvoor ben ik dan ook bereid geweest diep in de buidel te tasten.. Ook omdat Thorgal mijn favoriete reeks is en blijft.
Van Vance ben ik blij dat ik nu een leuk origineeltje heb kunnen kopen van het hoofdpersonage. Meer hoeft dan in dit geval ook niet voor mij..

 

Er zijn inderdaad heel veel tekenaars waarvan je prachtig werk kunt kopen voor een pak minder geld (o.a. de door mij hier al zovaak bewierookte Keith Burns :-)

Maar- altijd leuk om andere tekenaars te ontdekken - welke namen heb je nog op het oog JJL?

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...