Ga naar inhoud

Originelen


TomP

Recommended Posts

24 minuten geleden, Kontiki zei:

Die reeks over Jacobs gaat verder. Het blijkt een vierdelige reeks te zijn.In deel 2 gaat het net over die veilingen en worden er namen genoemd: http://plus.lesoir.be/114624/article/2017-09-17/blake-et-mortimer-le-jackpot-des-marchands-dart-serie-24

Nog een reactie van Francois Schuiten: http://plus.lesoir.be/114575/article/2017-09-17/francois-schuiten-sur-lheritage-pille-de-blake-et-mortimer-la-posterite-de

Link naar reactie

Vanwege " De affaire Jacobs" zou ik tekenaars adviseren:

  • verkoop een aantal originelen. Dan kun je er bij leven van profiteren en is de prijs in de markt van de losse stukken niet zo groot en de verleiding voor de beheerders dan ook minder 
  • Zet wat je als "cultureel erfgoed" voor het nageslacht wilt bewaren op het internet, zodat dingen niet ongemerkt verkocht kunnen worden 
  • Zet een stempel op de achterkant, bv "Eigendom Stichting erfgoed Jacobs", zodat stiekeme verkoop onmogelijk is en een koper zich nooit op goeder trouw kan beroepen. 
Link naar reactie

Erg interessant toch deze lopende veiling: https://veiling.catawiki.nl/a/99279-exclusieve-stripveiling

Het kuifje album (laatste lot) is naar verluid het duurste kuifje album ooit:  

https://www.perssupport.nl/persbericht/1d8fcbbd-a3f2-4ae1-9a0d-40e8c932b6e4/duurste-kuifje-stripboek-ter-wereld-onder-de-hamer

Erg benieuwd naar de uiteindelijke opbrengst.. teller staat nu al op € 47.000 Bijgaand een paar plaatjes van het (verknipte) album... ik zou het er persoonlijk niet voor over hebben..

Wat moet je er trouwens ook mee? Je kunt het niet, zoals een mooi origineel, aan de muur hangen en waarschijnlijk zal de koper er ook nooit in gaan bladeren (vanwege angst op beschadigingen).

Ook erg benieuwd naar de opbrengst van de Rosinski (toch ook al een hoop geld voor eerlijk gezegd niet een heel boeiend schilderij wat mij betreft) en de Vance (ook niet zijn beste werk vind ik- een groot deel van het gezicht van de held staat er niet eens op :-)

 

Opvallend vind ik overigens het bedrag waar de Douwe Dabbert pagina nu al op staat (€ 1.601). Wel terecht overigens - Piet Wijn was en is een zwaar ondergewaardeerd tekenaar.

 

hergé%20catawiki.JPG

hergé%20ile%20noire%201.JPG

Link naar reactie
Op ‎20‎/‎09‎/‎2017 om 17:23, sanderg zei:

Wat moet je er trouwens ook mee? Je kunt het niet, zoals een mooi origineel, aan de muur hangen en waarschijnlijk zal de koper er ook nooit in gaan bladeren (vanwege angst op beschadigingen).

 

hergé%20ile%20noire%201.JPG

 

Angst op beschadigingen?  Hilarisch.  Zelfs Koot en Bie hadden het zo gek niet kunnen bedenken.

a thing of beauty is a joy forever (John Keats 1795-1821)

Link naar reactie
1 hour ago, shakeitupguy said:

Zelf nog nooit iets bij gekocht. Is het oude Petits Papiers maar weet niet of de nieuwe eigenaars ook de oude zijn.

Ik heb hier (nog) geen ervaring mee.. Destijds wel eens wat bij Petits Papiers gekocht. Dat ging uitstekend. 

Ik heb wel eens info opgevraagd bij HubertyBreyne over een expositie - ik kreeg rap via de email een respons. Dat is vaak een goed teken. Ik heb mindere ervaringen m.b.t terugkoppeling via de email bij andere galeries en dat geeft me altijd weinig vertrouwen.  


 

Link naar reactie
3 uren geleden, shakeitupguy zei:

Zelf nog nooit iets bij gekocht. Is het oude Petits Papiers maar weet niet of de nieuwe eigenaars ook de oude zijn.

 

Petits Papiers was die winkel die vroeger in een soort zijstraat van de Avenue Louise lag, niet?

Indien ja, goeie herinneringen dat we met de klas van Sint-Lucas daar eens binnenwandelden en we een origineel van Tardi mochten vasthouden ;-)

 

Link naar reactie
35 minuten geleden, Donnadonny zei:

Wees gerust, indien er ook maar het minste was dat mij niet aanstond, had ik niet geschreven en ik quote: "Geen problemen gehad."

 

:) Bedankt voor de feedback! Ik heb ooit een originele plaat in een schoendoos opgestuurd gekregen. Sindsdien ben ik altijd wat argwanend tegen opsturen met de post. 

Link naar reactie
Op 26-9-2017 om 13:00, Nesse zei:

Kan iemand mij helpen door wat meer info te geven over deze beide halve pagina's? Iemand biedt ze aan mij aan (zonder prijs vooralsnog) maar heb zelf geen idee hoe ik ze moet inschatten. Tanguy en Laverdure volgens mij maar verder kwam ik niet.

 

1.jpg

2.jpg

Waarom zou je het kopen als je het niet kent/ kan plaatsen?

Link naar reactie
18 minuten geleden, fenip zei:

Geen kritiek... de originele post leest alsof je het overweegt... 

Nee ik overweeg het niet maar was benieuwd naar wat meer info.

 

Maar als ik je opmerking lees... waarom zou het gek zijn iets te kopen van wat je niet kent of kan plaatsen? Ik heb dit nooit gedaan in mijn originele stripverzameling maar sluit dat helemaal niet uit voor toekomstige aankopen. Ik heb van meerdere (niet stripgerelateerde) kunstenaars werken gekocht die ik daarvoor niet kende. Ik ging hierbij puur af op wat ik zag en door werd geraakt en nooit spijt van gehad. En dat dus terwijl ik het niet kende of kon plaatsen. 

 

De dag dat ik me vooral laat leiden door de naam onder een kunstwerk gaat hopelijk nooit komen. Niet zeggende dat jij dat doet Fenip.

 

 

Link naar reactie
6 uren geleden, Nesse zei:

Ik vraag om wat meer informatie van diegenen die er wellicht meer van weten. Ik geloof dat ik nergens aangeef dat ik het ga kopen.

Ben geen fan van T&L (Classic), maar afgaande op tekenstijl lijkt het op die van Matthieu Durand: http://matthieu-durand.blogspot.be/

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie
10 hours ago, fenip said:

Waarom zou je het kopen als je het niet kent/ kan plaatsen?

Ik heb verschillende keren pagina's gekocht die ik totaal niet kon en kan plaatsen, maar louter omdat ik ze mooi vond. Ik heb er zelfs eentje in het Zweeds waar ik dan ook nog eens geen haar van versta...

Link naar reactie
20 minutes ago, Mask said:

Ik heb verschillende keren pagina's gekocht die ik totaal niet kon en kan plaatsen, maar louter omdat ik ze mooi vond. Ik heb er zelfs eentje in het Zweeds waar ik dan ook nog eens geen haar van versta...

Ik heb mijn tekening van Hermann gekocht nog voor ik ook maar een strip van de beste man gelezen had 😂 als bonus bleken de  (oude) strips ook nog erg leuk te zijn. Mooi meegenomen 😁

 

Voor mij is relevant dat ik t werk mooi vind, niet of ik de kunstenaar ken. Uiteraard heeft t lezen van strips me wel op t spoor gebracht van tekenaars waar ik graag werk van wilde hebben

Link naar reactie
21 minutes ago, Suske said:

Potverdikke! Dat heeft ie netjes gedaan inderdaad 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...