Ga naar inhoud

Originelen


TomP

Recommended Posts

30 minuten geleden, linthout zei:

Als je de tekeningen gaat vergelijken zijn de details in de bovenste net iets minder juist geplaatst.

 

Inderdaad. Galerie OPA informeerde me zojuist dat ze zich ook realiseren dat de tekening  niet van Bernet is en dat ze hem daarom hebben verwijderd. Werden de laatste tijd ook veel originelen van Bernet aangeboden op Catawiki; hopelijk zijn die wel echt (deels door Artcoholics overigens, dus dat zal wel goed zitten).

Link naar reactie
Op 10-7-2017 om 21:29, dirk (monsieur toupet) zei:

Ik heb mijn originele Sara Spits van Wasterlain!

't is niet die van de veiling geworden. Daar werd ik overboden. Maar die van OPA in Bordeaux (nadat ze de prijs lieten zakken).

Keurig en veilig verpakt ontvangen.

Momenteel (virtuele) expositie/verkoop van Wasterlain/Sara Spits bij Huberty & Breyne:

https://www.hubertybreyne.com/fr/expositions/marc-wasterlain-jeannette-pointu

Link naar reactie
28 minuten geleden, JJL zei:

Momenteel (virtuele) expositie/verkoop van Wasterlain/Sara Spits bij Huberty & Breyne:

https://www.hubertybreyne.com/fr/expositions/marc-wasterlain-jeannette-pointu

Originelen uit Parijs-Dakar (Sarah Spits).  :hartje: Er is geen strip die ik als kind vaker gelezen heb, en die zo'n diepe indruk op me maakte. Ik ben alleen bang om niet te weten wat aangevangen met een originele plaat van 700 euro. :e001:

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
2 minutes ago, Waldorf said:

Originelen uit Parijs-Dakar (Sarah Spits).  :hartje: Er is geen strip die ik als kind vaker gelezen heb, en die zo'n diepe indruk op me maakte. Ik ben alleen bang om niet te weten wat aangevangen met een originele plaat van 700 euro. :e001:

Aan de muur hangen? Met museumglas ervoor hoef je niet/minder bang te zijn dat het origineel wordt aangetast

Link naar reactie
1 hour ago, Waldorf said:

Ik zal het eens voorleggen aan het polit-bureau.

Hehehe- ja, ik ken dat ;-)

Gelukkig kan mijn eega meerdere van mijn originelen wel smaken... Andere echter bepaald niet... ik heb daarom al eens wat verkocht omdat ik t zonde vond om t niet op te hangen... Inmiddels heb ik echter wel een kleine map met wat originelen die mijn vrouw niet mooi vindt maar ik wel :-)

Link naar reactie
10 uren geleden, Waldorf zei:

Originelen uit Parijs-Dakar (Sarah Spits).  :hartje: Er is geen strip die ik als kind vaker gelezen heb, en die zo'n diepe indruk op me maakte. Ik ben alleen bang om niet te weten wat aangevangen met een originele plaat van 700 euro. :e001:

 

700 euro is dan een koopje zou ik denken...

Link naar reactie
54 minutes ago, Tweetie said:

Tjongejonge..  wat n koehandel.. zonde toch eigenlijk.  T lijkt soms wel alsof mensen vooral originelen kopen om ze met winst te verhandelen. Mijns inziens heb je dan echt weinig besef van de artistieke waarde van n origineel en wordt t werk feitelijk totaal niet gewaardeerd

Link naar reactie
27 minuten geleden, sanderg zei:

Tjongejonge..  wat n koehandel.. zonde toch eigenlijk.  T lijkt soms wel alsof mensen vooral originelen kopen om ze met winst te verhandelen. Mijns inziens heb je dan echt weinig besef van de artistieke waarde van n origineel en wordt t werk feitelijk totaal niet gewaardeerd

Misschien heeft ie er twee gekocht, met de bedoeling er een met winst te verkopen, zodat hij de ander goedkoop kan houden.

 

Bv. aankoop van 2 stuks a 650 euro + 30 euro porto - verkoop van eentje a 1.200 euro = 1 exemplaar aan de muur voor netto 130 euro. 

Link naar reactie
3 minutes ago, Tweetie said:

Misschien heeft ie er twee gekocht, met de bedoeling er een met winst te verkopen, zodat hij de ander goedkoop kan houden.

 

Bv. aankoop van 2 stuks a 650 euro + 30 euro porto - verkoop van eentje a 1.200 euro = 1 exemplaar aan de muur voor netto 130 euro. 

Tja.. dat zou natuurlijk kunnen.. benieuwd of we de andere ook nog zien opduiken.. 

 

Zo niet- t kan ook zijn dat die tweede wel aan n liefhebber is verkocht

Link naar reactie
45 minuten geleden, linthout zei:

Ik denk dat er zeer weinig verzamelaars zijn die echt bezig zijn met 'de artistieke waarde' van wat ze kopen. Helaas.

Dat is ook zo met strips en vele andere verzamelobjecten.

Zijn tekenaars zelf wel allemaal bezorgd of hun verkochte platen bij echte liefhebbers terechtkomen?

Link naar reactie
23 hours ago, linthout said:

Goh...Ik lig er niet wakker van wat er gebeurt met mijn originelen.

Dat heb je als tekenaar totaal niet in de hand, tenzij je niks wegdoet.

Met de originelen van 'Jaren van de Olifant' heb ik wel een grotere binding dan met de rest.

Die platen heb ik nog allemaal in mijn bezit.

 

Bedankt voor je reactie Willie! 

 

Begrijpelijk uiteraard dat je de platen van 'jaren van de olifant' wellicht nooit weg zult doen. 

 

Los van het voor jou heel persoonlijke aspect vind ik dat n prachtige strip.. erg knap van je dat dit hebt gemaakt

Link naar reactie
17 uren geleden, The Alderwood zei:

Ik ken kunstenaars die willen weten waar je wat hangt voor ze verkopen en kunstenaars die het helemaal niet interesseert. 

Ik heb uitsluitend te maken gehad met tekenaars die hun werk verkopen en daar geen eisen aan stellen, en zij die geen werk verkopen (althans niet rechtstreeks aan particulieren).

Nog nooit gehoord van tekenaars die bepaalde garanties willen van kopers over wat er na verkoop met het werk gebeurt ("Je mag het niet inlijsten en ook niet op zolder hangen" :e012:).

Kan me alleen maar voorstellen dat dit mogelijk van toepassing is op de verkoop van originelen aan handelaren/galeries e.d. (re. de discussie over recht op een percentage van de 'doorverkoop').

Link naar reactie
Just now, The Alderwood said:

Eén vogel maakt de lente niet ;-)

Je hebt gelijk- maar ik denk niet dat ik de enige ben hoor ;-) In mijn vriendengroep zijn er al meerdere Hermann fans en die zijn allemaal van rond mijn leeftijd.. Overigens- hoeveel jonge mensen zullen er nu nog kuifje of Blake en Mortimer lezen? Wellicht ook niet bijzonder veel..

Mijn zoon is pas 4 maar heeft nu al grote interesse in mijn stripverzameling hahahaha- ik heb m al beloofd dat als ie groter is hij ze allemaal mag lezen. Mogelijk een Hermann fan voor de toekomst ;-)

Link naar reactie
32 minuten geleden, The Alderwood zei:

Die tekeningen van hergé of jacobs voelen naar mijn mening nooit gedateerd aan. We moeten vooral eens kijken bij wie Hermann populair is. Zijn daar mensen bji die jonger dan 50 zijn? Ik dacht van niet.

Ik

7 minuten geleden, The Alderwood zei:

Eén vogel maakt de lente niet ;-)

Dat maakt dus al 2 vogels

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie
53 minutes ago, The Alderwood said:

Ja, we zitten hier natuurlijk ook in een volière. Maar ik spreek over de echte wereld. De wereld waar rare vogels genadeloos verdwijnen.

Tja.. dit is een forum voor mensen die graag strips lezen dus daar zittten uiteraard (veel) Hermann liefhebbers tussen. Ik weet echter zeker dat er nog veel meer stripliefhebbers zijn die dit forum nooit bezoeken en ik gok maar zo dat daar ook Hermann liefhebbers bij zitten (van onder de 50 ;-)

 

Overigens ben ik wel een beetje getriggerd door je opmerking over 50 plussers- zou de gemiddelde reper een 50 plusser zijn?

Link naar reactie
5 minutes ago, Bart 01 said:

Ha! Bedankt! Interessant! T valt dus blijkbaar nog enigszins mee ;-) Er is een vrij grote club van de leeftijd waar ik ook in val

Wel bijzonder dat er zo weinig twintigers tussen zitten.. Zou de volgende generatie inderdaad zo veel minder strips lezen?

Link naar reactie
10 minutes ago, Kontiki said:

Ik apprecieer divers werk van Hermann, maar ik had niet gedacht dat ik met mijn 40 jaar als een jonge vogel zou beschouwd worden.

Wat geweldig!! Als jij nog maar een veertiger bent Kontiki dan is het voortbestaan van mijn favoriete website stripspeciaalzaak.be voorlopig (tot op zekere hoogte) gewaarborgd :-D 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...