Ga naar inhoud

Originelen


TomP

Recommended Posts

20 minutes ago, Tweetie said:

Mijn keuze zou zijn:

* de eerste. Meest dynamisch, geeft meer het gevoel van een luchtgevecht, de ander is meer een vliegtuigplaatje

* schilderij in grijstinten. Die zijn veel zeldzamer dan geinkte tekeningen. Als je naar de pagina met voorbeelden kijkt, zijn de schilderijen in grijstinten ook duurder dan vergelijkbare geinkte tekeningen, dus voor hetzelfde geld was mijn keuze snel gemaakt. 

 

Maar dat is wat ik zou doen en jij moet het betalen en thuis aan de muur hangen.

Hehehe- ja, je hebt uiteraard gelijk..maar ik ben niet zo'n held in keuzes maken.

 

 Ik denk zelf ook dat ik de eerste schets het mooiste vindt. Er zit veel actie in- tweede is inderdaad meer een 'standaard' vliegtuigbeeld..

 

Nou twijfel ik alleen nog over een schilderij of een uitwerking in inkt :-) Wel heel sympathiek van Burns dat hij dit voorstelt. De reden hiervoor is dat de tekening in inkt op twee A3 vellen gemaakt zou worden en er dus een scheidingslijn tussen de twee helften is. Ik vind dat persoonlijk geen probleem (mits de twee helften mooi strak tegen elkaar aanzitten in de lijst straks), maar Burns zelf vind het jammer. Op doek is de scheiding er niet en zodoende deed hij dit voorstel

Link naar reactie

Mooie pagina idd! Maar ja... 10k plus... origineel werk van Marini is echt peperduur... duurder dan de meeste werken van Hermann die nu bij Maghen worden aangeboden. 

Het is dan ook een uitzonderlijk goede tekenaar en een goede scenarist! Door Adelaars van Rome vraag ik mij af waarom hij zolang met middelmatige scenaristen is blijven werken (want dat zijn Desberg en Dufaux in mijn ogen)

 

Met de kwaliteit van het scenario voor Adelaars in gedachten zou hij wat mij betreft ook verhalen voor andere stripmakers kunnen bedenken. Sommige mensen kunnen ook alles....

 

Wat betreft mijn Burns commissie - Ik ga uiteindelijk voor de eerste opzet in schilderijvorm :-) Ben ontzettend benieuwd naar het eindresultaat! Als ik meer weet zal ik dat hier posten (als jullie dat leuk vinden uiteraard).
Ik heb m wel aangeboden iets meer te betalen - het is die man zijn werk en ik vind dat daar een passende beloning tegenover moet staan. Als de schilderijen normaliter duurder zijn dan vind ik het netjes dat ik ook wat meer betaal

Link naar reactie
55 minutes ago, Tweetie said:

Een hele zaal vol originelen en niemand in de buurt. Het was wel verleidelijk. 

Jammer dat ik er niet bij was! Mara ja.. Brussel is voor mij niet naast de deur.. Prijzen waren wel marktconform zeker? 

Heeeeeeel af en toe heb je nog wel eens geluk dat je op een beurs een mooi origineel tegen een lage prijs aantreft. Zo heb ik ooit het origineel van een ex libris van Francq (voor een Largo album) ooit op een beurs gekocht voor € 250 bij een man van redelijke leeftijd die een klein mapje had met een aantal originelen. Dat was echt een van de beste aankopen die ik ooit heb gedaan :-D Is inmiddels ook alweer pak m beet 12 jaar geleden maar ook toen was dat een goede prijs 

Link naar reactie
54 minutes ago, Tweetie said:

Tja, er is ook geen Franquin, geen Uderzo, geen Kirby en geen Giraud museum. Zelfs de allergrootsten hebben hebben geen eigen museum, behalve als ze het zelf financieren.

Eens, maar het rosinski museum werd een tijdje geleden echt als mogelijk feit gepresenteerd op strip speciaalzaak.be..

 

Herge heeft wel n museum en Uderzo n pretpark :-)

 

 

Link naar reactie
18 uren geleden, sanderg zei:

Eens, maar het rosinski museum werd een tijdje geleden echt als mogelijk feit gepresenteerd op strip speciaalzaak.be..

 

Zoals toen overal in de pers. Dat museum zou moeten komen in het Zwitserse Delémont op initiatief van het gemeentebestuur dat er geld voor zou vrijmaken, een stichting zou oprichten en ook een stripfestival uit de grond zou stampen. Een Rosinski-expo liep vorig jaar in die gemeente, het festival (in juni 2017 ging het voor de derde keer door) en de stichting zijn een feit, er is zelfs een Centre de la BD gevestigd waar ook al een expo over Manara liep en het museum was in 2011 bedoeld om er in 2014 te komen. Maar in april laatstleden  (zag ik zopas) werd er gemeld dat het museum er niet zou komen door gebrek aan financiën. Er was 1,5 miljoen Zwitserse frank nodig. Ondanks contacten met 200 bedrijven als potentiële sponsors en subsidies van de gemeente en de loterij van Romandië lukte het niet om het budget rond te krijgen. Het woog ook niet op tegen investeringen voor andere culturele en sportieve initiatieven in de Jura-streek.

 

 

delemont_aff2016.jpg

2015expo.jpg

Link naar reactie

Nadat het Marc Sleen-museum opende, waren er een paar (jaloerse) reacties van andere tekenaars of erfgenamen die ook wel een museum aan hun persoontje gewijd wilden zien. Ik hoorde zelfs een driest plan om de hele straat waar het Belgisch Stripcentrum is gevestigd op te kopen en om te vormen tot allemaal musea. Dat zal helemaal niet gebeuren, maar een museum van Philippe Geluck (tekenaar van De Kat en een onmetelijk populair mediafiguur in Frankrijk en Wallonië) werd vorig jaar aangekondigd om in 2019 opgericht te worden op 200 meter van het Magritte-museum en vlak voor het koninklijk paleis. Het zou dertig werknemers tewerk moeten stellen en het museum zou zichzelf moeten financieren. We zullen wel zien.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...