Ga naar inhoud

Originelen


TomP

Recommended Posts

41 minuten geleden, sanderg zei:

Maar- altijd leuk om andere tekenaars te ontdekken - welke namen heb je nog op het oog JJL?

 

Bovenaan mijn lijstje staat een orginele tekening van Roger Ibañez Ugena (o.a. Jazz Maynard en Michel), maar er is momenteel weinig tot niets van hem in galerieën beschikbaar en het lukt me niet met hem in contact te komen.

 

Ben op het moment in afwachting van een acrylverf/inkttekening van Jean-Baptiste Andreae.

 

En tenslotte zou ik nog wel een tekening van de volgende hedendaagse (toevalligerwijs veel Spaanse) tekenaars willen hebben (van wie ik overigens al wel wat heb, variërend van dedicaces tot originele tekeningen/pagina’s, o.a. de alternatieve covertekening voor Het Teken van de Maan hieronder):

José-Luis Munuera, Brüno, José Homs, Jordi Lafebre, Matthieu Bonhomme, Eduardo Risso, Juanjo Guarnido, Francois Boucq en Hanco Kolk.

 

7CEF2915-0E33-4859-8EEA-6EA87A8041ED.jpeg

125BB1BE-D7B7-4ABC-B9AC-F00E031CB449.jpeg

Link naar reactie
58 minutes ago, JJL said:

 

Bovenaan mijn lijstje staat een orginele tekening van Roger Ibañez Ugena (o.a. Jazz Maynard en Michel), maar er is momenteel weinig tot niets van hem in galerieën beschikbaar en het lukt me niet met hem in contact te komen.

 

Ben op het moment in afwachting van een acrylverf/inkttekening van Jean-Baptiste Andreae.

 

En tenslotte zou ik nog wel een tekening van de volgende hedendaagse (toevalligerwijs veel Spaanse) tekenaars willen hebben (van wie ik overigens al wel wat heb, variërend van dedicaces tot originele tekeningen/pagina’s, o.a. de alternatieve covertekening voor Het Teken van de Maan hieronder):

José-Luis Munuera, Brüno, José Homs, Jordi Lafebre, Matthieu Bonhomme, Eduardo Risso, Juanjo Guarnido, Francois Boucq en Hanco Kolk.

 

7CEF2915-0E33-4859-8EEA-6EA87A8041ED.jpeg

125BB1BE-D7B7-4ABC-B9AC-F00E031CB449.jpeg

Even opgezocht- prachtig werk maakt die Ugena zeg! Hopelijk lukt het je om iets van hem te vinden. Die Munuera vind ik ook echt geweldig!

Andreae maakt ook prachtig werk! ben erg benieuwd

Guarnido is ook wel erg duur, gaat richting de Vance prijzen.. uitstekende tekenaar uiteraard- dat dan weer wel :-)

 

Van Kolk kun je misschien via hier nog wat op de kop tikken? http://www.deharmonie.nl/2017/03/09/originele-tekeningen-van-hanco-kolk-te-koop/

Link naar reactie
3 uren geleden, JJL zei:

Mooie veiling door Art Curial eind volgende week:

https://www.artcurial.com/en/sale-3274-comic-strips

 

CA350C46-E5FF-4B32-BDD0-EC2704969348.jpeg

 

20E48A14-C939-4E3D-A40E-296B0846943F.jpeg

Ja mooie veiling maar sommige ingeschatte opbrengsten lijken me wel erg optimistisch. 8000-10000 voor een aquarel van De Blauwbloezen? Een erg mooie dat wel maar ongeveer meer dan dubbel van wat ik dacht dat een reële prijs zou zijn. En zo zie ik er een heleboel. Jammer want uiteindelijk heeft dat vaak wel een prijsopdrijvend effect.

Link naar reactie
1 uur terug, Nesse zei:

Ja mooie veiling maar sommige ingeschatte opbrengsten lijken me wel erg optimistisch. 8000-10000 voor een aquarel van De Blauwbloezen? Een erg mooie dat wel maar ongeveer meer dan dubbel van wat ik dacht dat een reële prijs zou zijn. En zo zie ik er een heleboel. Jammer want uiteindelijk heeft dat vaak wel een prijsopdrijvend effect.

Prijzen opdrijven is toch juist de kerntaak van een veiling?

Link naar reactie
5 uren geleden, devilcreator zei:

Ze sturen de catlogi enkel op als je het laatste jaar (of 2) iets bij hen gekocht hebt op de grote veilingen.

bij mij is het al een tijdje geleden en ik krijg er geen meer.

Maar koop wel regelmatig op de weekly sunday veilingen.

Wat zijn jouw ervaringen met Heritage? Als je iets voor bv $100 wint op de veiling, hoeveel ben je dan uiteindelijk kwijt aan Heritage en aan belastingen?

Link naar reactie

de importkosten zijn inderdaad puur geluk. Maar het is meestal 15€ plus 21% van de totale aankoopprijs (incl verzending).

 

Veilingkosten zijn dacht ik 16% maar zou ik nakijken.

 

Het gemak met Heritage voor mij is dat ze niet alles telkens verzenden als je gewonnen hebt. Je kan vragen dat ze alles bijhouden. Ze houden mijn gewonnen loten bij totdat ik ze vraag om alles te verzenden. Maar de laatste 7 jaar ben ik bijna ieder jaar in Amerika geweest en heb het bijna iedere keer opgehaald in een van hun veilinghuizen/winkels. 

 

Als ze het verzenden dan is het wel zeer goed ingepakt. Ik heb nog nooit hiermee problemen gehad.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
34 minuten geleden, Suske zei:

Ik had gehoopt dat er iets aan een redelijke prijs bij zou zitten, maar ik zal me maar bij het boek over Will houden. Dat kost slechts 59 euro.

De prijzen vielen al bij al nog mee.

Ik heb niet de indruk dat de prijzen de laatste jaren mee gestegen zijn met de algemene tendens.

Alleen moest je er dus weer voor de tentoonstelling bij zijn. Ik ben donderdagnamiddag, voor de opening van de expo dus, langsgeweest en 3/4 van de Isabel platen was al verkocht en van Baard en Kale schat ik zo'n 1/3.  

En de pagina waar ik nog aan getwijfeld heb was s'avonds ook al niet meer op de site van Maghen te zien

 

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie

Er was op de site van Maghen een hele tijd een plaat te koop van Isabel aan 8000 euro nog voor de expo van start ging (deze was onverkocht gebleven na een veiling bij Christies). Men heeft ze weggehaald en bij het verschijnen van de platen van de expo stond ze er weer bij, deze maal aan 7000 euro. Dan was ze direct verkocht.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...