Ga naar inhoud

Originelen


TomP

Recommended Posts

8 minuten geleden, Nesse zei:

Waarom zijn die prijzen van Watterson zijn werk zo ontzettend hoog? Is er weinig origineel werk van hem in omloop?

Vrijwel niets.

Deze passage zegt alles: “Few pieces of original art are as scarce and sought after as a Calvin and Hobbes original by the characters’ creator Bill Watterson. Since Watterson is one of the few cartoonists to shun the merchandising bonanza of a popular character and is a very private person, his artwork is in incredibly high-demand. Only a very small handful of originals have ever come onto the market.”

Link naar reactie
1 minuut geleden, JJL zei:

Vrijwel niets.

Deze passage zegt alles: “Few pieces of original art are as scarce and sought after as a Calvin and Hobbes original by the characters’ creator Bill Watterson. Since Watterson is one of the few cartoonists to shun the merchandising bonanza of a popular character and is a very private person, his artwork is in incredibly high-demand. Only a very small handful of originals have ever come onto the market.”

Ah ok.... duidelijk!

Link naar reactie

Voor de liefhebber is Exploring Calvin and Hobbes een leuk album, soort tentoonstellingscatalogus van een expositie uit 2014 van Watterson’s originele werk.

Lees nu overigens ook dat vrijwel al zijn C&H tekeningen in beheer zijn van The Billy Ireland Cartoon Library & Museum.

 

0A049E53-F326-49F6-8EE0-5B358A1E9F45.jpeg

42E12A19-C099-4317-8B14-FD2C9D3B8FA7.jpeg

BDDCA434-BDC2-433D-8C72-824C0A45BDA9.jpeg

Link naar reactie
12 minutes ago, Tweetie said:

"Original Calvin and Hobbes strips more rare than a talking tiger, and we have only offered two older than this one before."

Is een cartoon die weggeven is aan een Zweedse fan. Wel jammer dat dit dan verkocht wordt. Een echte fan zou het teruggeven aan de tekenaar of in bruikleen geven aan een museum of zo (naïef denken wellicht).

Link naar reactie
8 minuten geleden, shakeitupguy zei:

Is een cartoon die weggeven is aan een Zweedse fan. Wel jammer dat dit dan verkocht wordt. Een echte fan zou het teruggeven aan de tekenaar of in bruikleen geven aan een museum of zo (naïef denken wellicht).

 

Die fan zou het geld nodig hebben gehad? Heb zo ook al meerdere originelen moeten verkopen.

 

'k Zag recent een 2 tekeningen van Adam Hughes die ie voor een vriend maakte. Cadeautje met een huidige waarde van $30.000... 

Link naar reactie
18 minutes ago, The Alderwood said:

DE fan is misschien dooD. Ik zie mezelf mijn cadeau van cware ook niet verkopen, maar niets belet mijn nageslacht om het wel te doen. 

Hier nog een - Mijn Thorgal plaat zal ik nooit en te nimmer verkopen, tenzij ik anders niet kan rondkomen :-) Geldt overigens ook voor een aantal andere werken uit mijn collectie (met name de Tardi)
Ik hoop dat mijn nageslacht de plaat ook zo mooi zal vinden dat ze m zullen willen houden, maar niets zal ze beletten om m te zijner tijd toch te verkopen...

Heb ik er in elk geval bij leven van genoten :-)

Link naar reactie
7 uren geleden, shakeitupguy zei:

Is een cartoon die weggeven is aan een Zweedse fan. Wel jammer dat dit dan verkocht wordt. Een echte fan zou het teruggeven aan de tekenaar of in bruikleen geven aan een museum of zo (naïef denken wellicht).

Hm, iets weggeven wat een ton of meer waard is, ik denk dat weinig mensen zo royaal zijn. En je weet niet wat er speelt, overlijden, scheiding, etc. 

Link naar reactie

Eindelijk eens de tijd genomen om mijn pagina's van de raap van Rubens in te scannen en eens mooi naast elkaar te zetten

 

https://www.2dgalleries.com/art/suske-en-wiske-164-de-raap-van-rubens-94646

 

5a70da11e5666_RaapRubensDuo2DG.thumb.jpg.2f7bc1efe59e0e81885e482c2778af88.jpg

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie
1 hour ago, Chia said:

ik vind hem niet super. kostte het veel? 

Het was niet heel goedkoop ;-)

Ik ben niet eens een enorme Vance liefhebber, maar ben wel een enorme fan van XIII (ik heb zelf wel eens gedacht hoe het was geweest als een andere tekenaar de hoofdreeks voor zijn rekening had genomen- Meyer bijvoorbeeld (XIII Mystery 1), maar goed- het moest Vance zijn) . Ik wilde dan ook per sé nog een originele tekening van XIII hebben. Een originele plaat vond ik echter te gortig.. 

De tekening is gebruikt als studietekening voor onderstaande cover

Het is een beetje jammer dat het erg lastig om van de tekening (in licht potlood uitgewekt) een foto te maken die recht doet aan het werk... Ik ben er in elk geval erg content mee

 

Enne- JJL- ik heb de tekening in vier keer betaald- daarom duurde het even voordat ik m binnen had :-) Zijn dure tijden geweest afgelopen maanden voor ons dus ik wilde de tekening liever niet in één keer betalen.. bij Maghen maken ze daar geen enkel probleem van (bij andere galeries overigens ook niet) 

 

 

vance-xiii-treize-le-dernier-round-tirage-de-tete.jpg

Link naar reactie

Goed om weten dat je in meerdere keren mag betalen. Dat heb ik nog nooit gedaan. Ik zou dat eigenlijk niet eens durven vragen to be honest. Maar nu ik het weet, ga ik er misschien ook gebruik van maken !! Ik heb ook een soortgelijke tekening gekocht van die expositie en direct betaald en ontving ze heel snel. Zo'n tekeningen kosten al gauw 2000 euro. Ik moet ze nog posten op 2DG. Zal voor binnenkort zijn. Ik heb wel gekozen voor een tekening in Chinese inkt. Formaat valt inderdaad goed mee. Maar wel duur in vergelijking met de platen vind ik maar ja :e009:

Link naar reactie
1 hour ago, Dog Mengo said:

Goed om weten dat je in meerdere keren mag betalen. Dat heb ik nog nooit gedaan. Ik zou dat eigenlijk niet eens durven vragen to be honest. Maar nu ik het weet, ga ik er misschien ook gebruik van maken !! Ik heb ook een soortgelijke tekening gekocht van die expositie en direct betaald en ontving ze heel snel. Zo'n tekeningen kosten al gauw 2000 euro. Ik moet ze nog posten op 2DG. Zal voor binnenkort zijn. Ik heb wel gekozen voor een tekening in Chinese inkt. Formaat valt inderdaad goed mee. Maar wel duur in vergelijking met de platen vind ik maar ja :e009:

Het was voor mij de enige mogelijkheid voor nu om een tekening van XIII te bemachtigen. . Normaal houd ik er ook niet van om in meerdere termijnen te betalen. Ben blij dat ik t gedaan heb- zeker nu de tekening groter is dan ik vantevoren had ingeschat 

 

Erg benieuwd naar jouw tekening! Ik wil de mijne laten inlijsten met het XIII logo verwerkt in de passepartout- volgens mij moet dat erg tof zijn!

Link naar reactie
Just now, sanderg said:

Het was voor mij de enige mogelijkheid voor nu om een tekening van XIII te bemachtigen. . Normaal houd ik er ook niet van om in meerdere termijnen te betalen. Ben blij dat ik t gedaan heb- zeker nu de tekening groter is dan ik vantevoren had ingeschat 

 

Erg benieuwd naar jouw tekening! Ik wil de mijne laten inlijsten met het XIII logo verwerkt in de passepartout- volgens mij moet dat erg tof zijn!

Inderdaad waren die losse tekeningen erg prijzig maar goed... mogelijk laatste verkoop expo van Vance.. Ik wilde de boot niet missen :-)

Link naar reactie
2 uren geleden, sanderg zei:

Het was niet heel goedkoop ;-)

Ik ben niet eens een enorme Vance liefhebber, maar ben wel een enorme fan van XIII (ik heb zelf wel eens gedacht hoe het was geweest als een andere tekenaar de hoofdreeks voor zijn rekening had genomen- Meyer bijvoorbeeld (XIII Mystery 1), maar goed- het moest Vance zijn) . Ik wilde dan ook per sé nog een originele tekening van XIII hebben. Een originele plaat vond ik echter te gortig.. 

De tekening is gebruikt als studietekening voor onderstaande cover

Het is een beetje jammer dat het erg lastig om van de tekening (in licht potlood uitgewekt) een foto te maken die recht doet aan het werk... Ik ben er in elk geval erg content mee

 

Enne- JJL- ik heb de tekening in vier keer betaald- daarom duurde het even voordat ik m binnen had :-) Zijn dure tijden geweest afgelopen maanden voor ons dus ik wilde de tekening liever niet in één keer betalen.. bij Maghen maken ze daar geen enkel probleem van (bij andere galeries overigens ook niet) 

 

 

vance-xiii-treize-le-dernier-round-tirage-de-tete.jpg

het spijt me. ik wist niet dat het zo duur was. maar ik weet daar niet veel over. het kwam over als een snelle schets, maar nu zie ik dat het eigenlijk een voorpagina is. veel plezier ermee alvast!

Link naar reactie
20 minutes ago, Chia said:

het spijt me. ik wist niet dat het zo duur was. maar ik weet daar niet veel over. het kwam over als een snelle schets, maar nu zie ik dat het eigenlijk een voorpagina is. veel plezier ermee alvast!

No problem! Het is inderdaad ook een (snelle) schets, maar wel eentje die is gebruikt (één op één feitelijk zoals het er naar uitziet) voor de cover van een luxe XIII uitgave. Het was voor mij een kans om een XIII tekening te bemachtigen en die kans heb ik aangegrepen :-) Er zijn nog wel een paar overige tekeningen van XIII voorhanden maar die zijn of erg duur of minder van kwaliteit vind ik.. Bovendien wilde ik graag een tekening van het hoofdpersonage zelf..

 

Linkje:http://www.danielmaghen.com/fr/recherche?txt=vance&type=0&prixmin=0&prixmax=0&typearticle=1&d=0&s=0&a=0&ptec=0&ptyp=3&page=1&n=1

 

Origineel werk is vandaag de dag big business en de prijzen zijn inderdaad erg hoog.. (check ook maar eens de link die Pudifar hierboven postte inzake de aankomende Maghen veiling in mei).

De door mij aangekochte tekening is overigens niet iets dat Vance zou hebben gemaakt als 'dédicace' (bijgaand een voorbeeld).. 

Misschien aardige anekdote- ik heb Vance ooit ontmoet in Turnhout in 2005 (hij was toen de winnaar van de Bronzen Adhemar). Hij verrekte het toen om ook maar de simpelste dedicace te maken voor zijn fans.. Snelle krabbels (handtekeningen) was t enige dat hij deed..

De rij was destijds redelijk lang, maar ik heb ze wel langer gezien in de loop der jaren.. Hij had het naar mijn mening toen kunnen doen met een selectie van gelukkigen (dat doen veel tekenaars vandaag de dag).. maar niemand was die dag de gelukkige :-(

Ik had destijd t idee dat ie ff was overgekomen uit Spanje (waar hij woont) om de forse  (geld)prijs te incasseren die aan de eer verbonden was (ik meen iets van 20k!!- de moeite waard leek me om toch maar even die dedicaces te zetten ;-) en daarna liefst zo snel mogelijk weer weg was..

Op dat moment was ik toch wel erg teleurgesteld- het feit dat de serie zo'n succes had/ heeft was toch uiteindelijk aan dezelfde fans te danken... Ik heb het altijd betreurd dat ik toen helemaal naar Belgie was afgezakt vanuit Nederland en niet eens terug kon komen met een simpele tekening van de auteur waar ik speciaal voor kwam! 

Nu dan toch eindelijk een tekening van de beste man in de pocket ;-) 




 

vance-xiii dedicace.jpg

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...