Ga naar inhoud

Originelen


TomP

Recommended Posts

Op 2/26/2018 om 22:06, pedem zei:

In fnac Gent lagen er dit weekend zeker nog een 5-tal.

 

En is niet alleen slecht getekend, het is het  slechste wat ik in een lange tijd gelezen heb.

Zou dit vroeger ook niet gekocht hebben, maar heb afgelopen jaar Tanguy , Buck Danny en Dan Cooper leren kennen en dacht waarom niet?

2!

Link naar reactie
Op 3/4/2018 om 12:02, Simon zei:

Jep, zeer toffe tegeltjes. Enkel jammer dat je deze niet kan inkaderen ofzo. Bij mij liggen ze nog steeds in hun bewaardoosje. :( 

Waarom kan je dat niet laten inkaderen? Ik liet mijn gipsen munt  van Largo Winch ook inkaderen. Die is 3 cm dik. Was geen probleem en niet zo prijzig. 

Link naar reactie
1 uur geleden, JJL zei:

Tegelijkertijd met Daniel Maghen organiseert Artcoholics “toevallig” ook een verkoopexpo van tekeningen van Bernet: http://www.artcoholics.net/Gallery.aspx?artistID=304

Vind het aanbod Torpedo kwalitatief echter beduidend minder en bij sommige tekeningen zet ik toch wat vraagtekens (of Bernet had een mindere dag; zie die handen...):

 

B582197B-E680-44EC-BEDF-850AD8C65F46.jpeg

Artcoholics is een van de agenten van Bernet, dus aan de echtheid zou ik niet twijfelen. De kwaliteit van de tekening in jouw plaatje is echter wel wat minder.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Ik weet niet of er iets bestaat als een "rebound-origineel", maar gezien de prijzen bij Martel heb ik me - met een fractie van het niet gespendeerde budget - iets totaal anders aangeschaft (al tien jaar contempleer ik over de aanschaf van een origineel van deze auteur, maar ondanks de relatief lage prijzen had ik dit nog niet gedaan). Tbc... 

Link naar reactie
14 uren geleden, sanderg zei:

Ik ben er ook geen fan van maar ja.. kunst he ;-) mensen leggen voor n Karel Appel nog veel meer neer... 

ps ik snap dat sommigen C Ware te klinisch, te steriel, te clean vinden, maar smaken verschillen inderdaad. Voor mij is C Ware een auteur wiens universum je moet kunnen betreden om er iets bij/ voor te voelen (een beetje zoals Andreas of Vanoli). De Acme Novelty Datebooks vind ik pijnlijk sterk. Ik ben in elk geval blij dat ik een - naar mijn mening - relatief gevarieerd staal van zijn werk heb kunnen verzamelen  https://www.2dgalleries.com/galleries/ware-chris-7218

 

Link naar reactie
8 hours ago, fenip said:

ps ik snap dat sommigen C Ware te klinisch, te steriel, te clean vinden, maar smaken verschillen inderdaad. Voor mij is C Ware een auteur wiens universum je moet kunnen betreden om er iets bij/ voor te voelen (een beetje zoals Andreas of Vanoli). De Acme Novelty Datebooks vind ik pijnlijk sterk. Ik ben in elk geval blij dat ik een - naar mijn mening - relatief gevarieerd staal van zijn werk heb kunnen verzamelen  https://www.2dgalleries.com/galleries/ware-chris-7218

 

Je hebt absoluut n mooie gevarieerde collectie! Als je van Ware houdt dan is dit n heel mooie prestatie 

Link naar reactie
Op ‎31‎-‎3‎-‎2018 om 11:11, Lefranc zei:

Ik heb nooit begrepen wat mensen zien in Chris Ware. Laat staan dat iemand 39.000 € zou neerleggen voor een Ikea-plaat. Maar het zal wel aan mij liggen :e012:

Het is altijd makkelijk om iets op eerste zicht af te schrijven zonder je er eens in te verdiepen. Heb je ooit een poging ondernomen of het op zijn minst eens goed bekeken? Het is geen hapklare, makkelijke brok zoals zoveel strips & comics maar als je Ware echt een kans geeft levert het waarschijnlijk een genuanceerder oordeel op.

Link naar reactie

iedereen heeft zijn andere smaak. sommige vinden het voor kleuters, maar sommige vinden hermann voor marginale zonder smaak. het is zoals met rembrandt vs. mondriaan. appelen en peren,
als ik het niet goed vind, dan mag dat. of als ik het top vind, dan ook.

Link naar reactie
39 minuten geleden, Chia zei:

iedereen heeft zijn andere smaak. sommige vinden het voor kleuters, maar sommige vinden hermann voor marginale zonder smaak. het is zoals met rembrandt vs. mondriaan. appelen en peren,
als ik het niet goed vind, dan mag dat. of als ik het top vind, dan ook.

En wat is je punt? Ik snap je toevoeging aan deze discussie niet. Natuurlijk heeft iedereen recht op zijn eigen smaak. Niemand hier zegt toch daar iets over. Ik geef enkel aan dat Chris Ware wat moelijker toegankelijk is dan de gemiddelde strip maar als je de moeite neemt om het wat beter te bekijken het oordeel van zijn werk wellicht anders zou uitpakken.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...