Ga naar inhoud

Originelen


TomP

Recommended Posts

26 minuten geleden, The Alderwood zei:

Deze is niet van een striptekenaar, maar een gewone kunstenaar (Hayden Kays) en kocht ik voor 1 pond. Dat was toen ongeveer 1,5 euro. Het was via een ‘pay what you want’. Dat is natuurlijk belachelijk laag. Zelfs de verzending zat erbij. 

 

 

14FE7317-B30C-46DD-9522-89B37EA747F7.jpeg

oei, is dat ook kunst?

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
14 uren geleden, Tweetie zei:

Nadeel van een hooby als strip oiginelen is dat het een hobby is waarbij je moet concurreren met miljonairs en biljonairs.

Dat gaat op voor elke hobby waarbij je zeldzame dingen koopt: oldtimers (ik wil wel een Ferrari 250 GTO, maar ik concurreer tegen miljardairs), wijn, Elvis memorabilia, schilderijen van Picasso, fossiele dino-keutels of Arabische volbloeden: bij allemaal heb je concurrentie van miljardairs.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
2 hours ago, The Alderwood said:

Ja, maar dan zit je toch niet in dezelfde poel te vissen? Wat zou een miljardair nu een tekening van Godbetert rosinski willen als hij ook voor een Hergé kan gaan. 

 

Ik ervaar erg weinig last van miljardairs. 

Misschien omdat hij het werk van Rosinski (ook) erg mooi vindt? 

Niet al het originele stripwerk wordt louter aangekocht ter belegging. Ik denk dat velen het (net als ik) aankopen omdat ze het mooi vinden voor aan de muur

Link naar reactie

Er zijn wel enkele deep pockets die o.a. originelen verzamelen. http://lucasmuseum.org/collection/category/comic-art

MEL https://www.lexpress.fr/culture/livre/le-futur-musee-de-la-bd-de-michel-edouard-leclerc_1900395.html

In de Jacobs affaire was er een Hong Kong connectie...

etc. 

maar het spectrum is breed... en het hangt ook af van prioriteiten

 

Link naar reactie
51 minuten geleden, sanderg zei:

Misschien omdat hij het werk van Rosinski (ook) erg mooi vindt? 

Niet al het originele stripwerk wordt louter aangekocht ter belegging. Ik denk dat velen het (net als ik) aankopen omdat ze het mooi vinden voor aan de muur

Dat is niet meer te doen. Aangezien de prijzen zo hoog geworden zijn ben je wel verplicht rekening te houden met de waarde en of je het terug krijgt bij verkoop. Een poster hang je aan de muur omdat je hem mooi vindt.

Link naar reactie
1 uur terug, linthout zei:

Dat is niet meer te doen. Aangezien de prijzen zo hoog geworden zijn ben je wel verplicht rekening te houden met de waarde en of je het terug krijgt bij verkoop. Een poster hang je aan de muur omdat je hem mooi vindt.

Daar ben ik het wel mee eens. Tot een zekere prijshoogte dan. Voor mij persoonlijk hoeven aankopen onder de 300 euro niet waardevast te zijn. Dan koop je iets wat je mooi vindt. Daarboven begint het voor mij een ander verhaal te worden.

Link naar reactie
Op 23/8/2018 om 08:39, The Alderwood zei:

Ja, maar dan zit je toch niet in dezelfde poel te vissen? Wat zou een miljardair nu een tekening van Godbetert Rosinski willen als hij ook voor een Hergé kan gaan. 

 

Ik ervaar erg weinig last van miljardairs. 

Waarom zou een biljonair geen Rosinskis kopen? Je kunt als miljardair (helaas spreek ik niet uit ervaring) best een paar Rossinskis etc naast de Herges kopen. Als je toch aan het verzamelen slaat, waarom koop je dan niet van alles wat? Het is niet zo dat het budget een beperkende factor is. 

Link naar reactie

De tekening zelf komt uit de portfolio (12 prenten) Scènes de la vie antique van Editions Alain Littaye uit 1983.

Uit die portfolio zijn daarna enkele prenten op groter formaat gemaakt. De prenten in de portfolio waren geen zeefdrukken. Of die grotere versies echt zeefdrukken zijn weet ik niet. Die foto's die jij post tonen nogal veel kleurgradaties om een zeefdruk te zijn volgens mij.

 

ParaBD_2_22277.jpg  ParaBD_1_22277.jpgParaBD_1_22297.jpg  ParaBD_1_22295.jpg

 

 

 

https://www.bedetheque.com/parabd-186-BD-Alix-type-1-cat-2__1.html

Link naar reactie

Bedankt voor de input! Als  groot fan van Juillard kan ik zowel zijn strip- als vrije werk goed smaken.. Dessalniettemin heb ik het idee dat de prijzen voor zijn vrije werk sterk zijn gekoppeld aan de prijzen van zijn stripgerelateerde werk. Nou ben ik onvoldoende in de 'reguliere' kunstwereld thuis om er kennis van te hebben of prijzen voor Juillards vrije werk realistisch zijn.. 

Ik heb ooit als eens bijgaande afbeeldingen gepost- dergelijk werk doet rond de € 3.000. Prachtig werk vind ik en ik zou zoiets toch echt wel graag aan de muur zou hebben. Maar met dat soort prijzen echter is het toch ook niet onbelangrijk echter om na te gaan of het niet te hoog is.. Een 'veiliger' aankoop lijkt me dan toch een Blake & Mortimer gerelateerd werk of iets dergelijks..

 

 

Juillard1.jpg.0d61b0827fc5d9376cc8144c08131b9c.jpg

Juillard2.jpg.e104e63ddc88067dc1385a954bf5de56.jpg

Link naar reactie
9 minutes ago, sanderg said:

Bedankt voor de input! Als  groot fan van Juillard kan ik zowel zijn strip- als vrije werk goed smaken.. Dessalniettemin heb ik het idee dat de prijzen voor zijn vrije werk sterk zijn gekoppeld aan de prijzen van zijn stripgerelateerde werk. Nou ben ik onvoldoende in de 'reguliere' kunstwereld thuis om er kennis van te hebben of prijzen voor Juillards vrije werk realistisch zijn.. 

Ik heb ooit als eens bijgaande afbeeldingen gepost- dergelijk werk doet rond de € 3.000. Prachtig werk vind ik en ik zou zoiets toch echt wel graag aan de muur zou hebben. Maar met dat soort prijzen echter is het toch ook niet onbelangrijk echter om na te gaan of het niet te hoog is.. Een 'veiliger' aankoop lijkt me dan toch een Blake & Mortimer gerelateerd werk of iets dergelijks..

 

 

Juillard1.jpg.0d61b0827fc5d9376cc8144c08131b9c.jpg

Juillard2.jpg.e104e63ddc88067dc1385a954bf5de56.jpg

Het is deskundig getekend maar vrij saai. 

Link naar reactie
9 minuten geleden, sanderg zei:

Bedankt voor de input! Als  groot fan van Juillard kan ik zowel zijn strip- als vrije werk goed smaken.. Dessalniettemin heb ik het idee dat de prijzen voor zijn vrije werk sterk zijn gekoppeld aan de prijzen van zijn stripgerelateerde werk. Nou ben ik onvoldoende in de 'reguliere' kunstwereld thuis om er kennis van te hebben of prijzen voor Juillards vrije werk realistisch zijn.. 

Ik heb ooit als eens bijgaande afbeeldingen gepost- dergelijk werk doet rond de € 3.000. Prachtig werk vind ik en ik zou zoiets toch echt wel graag aan de muur zou hebben. Maar met dat soort prijzen echter is het toch ook niet onbelangrijk echter om na te gaan of het niet te hoog is.. Een 'veiliger' aankoop lijkt me dan toch een Blake & Mortimer gerelateerd werk of iets dergelijks..

Het is een flink uitgave en ik kan me goed voorstellen dat je voor dat soort bedragen wilt weten dat je er in de toekomst nog iets voor terugkrijgt. 

Maar dat is natuurlijk sowieso een gok, niemand weet hoe de toekomst er voor dit soort originelen uit zal zien.

Link naar reactie
15 minutes ago, Tweetie said:

Het is een flink uitgave en ik kan me goed voorstellen dat je voor dat soort bedragen wilt weten dat je er in de toekomst nog iets voor terugkrijgt. 

Maar dat is natuurlijk sowieso een gok, niemand weet hoe de toekomst er voor dit soort originelen uit zal zien.

Absoluut! Vandaar ook een beetje mijn zorgen en de vragen aan jullie.. Ik heb zo'n idee dat voor stripauteurs stripgerelateerd werk veelal meer zal op (blijven) leveren dan vrij werk..

Link naar reactie
1 uur geleden, sanderg zei:

Ik heb zo'n idee dat voor stripauteurs stripgerelateerd werk veelal meer zal op (blijven) leveren dan vrij werk..

Ik denk het ook. Iemand die iets van Juillard koopt, zal dat vanwege z'n stripwerk doen en dus waarschijnlijk het meest geïnteresseerd zijn in werk dat zichtbaar een relatie heeft met strips en niet in meer generieke thema's als landschappen.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...