Ga naar inhoud

Originelen


TomP

Recommended Posts

3 minuten geleden, sanderg zei:

Volgens mij werkt hij alleen (hij heeft geen studio of iets dergelijks met assistenten).


Maar het idee is dan dus dat Juillard zijn eigen tekening zou hebben overgetrokken??

 

Het kan. Aouamri en Jim doen het ook constant. Lichtbakken verkopen goed :)

Dan is het echt een tekening gemaakt om te verkopen. Deze lijkt dan wel gedetailleerd te zijn en dat is ie ook, maar door het kalken kan hij die toch vrij snel maken.

Je kan altijd een vraag sturen naar de verkopen in ebay. Als het echt een oplichter was, dan zou hij toch ook wel wat slechte reviews moeten hebben.

 

 

 

Link naar reactie
22 minutes ago, Ambreville said:

Het kan. Aouamri en Jim doen het ook constant. Lichtbakken verkopen goed :)

Dan is het echt een tekening gemaakt om te verkopen. Deze lijkt dan wel gedetailleerd te zijn en dat is ie ook, maar door het kalken kan hij die toch vrij snel maken.

Je kan altijd een vraag sturen naar de verkopen in ebay. Als het echt een oplichter was, dan zou hij toch ook wel wat slechte reviews moeten hebben.

Eens... Mij toch te link dit hoor.. Ik heb nog nooit iets vergelijkbaars gezien van Juillard. Bij mijn weten zijn al zijn werken uniek. Jim maakt inderdaad aan de lopende band dezelfde tekeningen en dat zal inderdaad wel via de lichtbak gaan.

Juillard hoeft dat niet te doen- die heeft werk (en inkomen) genoeg lijkt me..

Link naar reactie

Er staan geen afmetingen bij het kleurenorigineel, maar vermoedelijk is het fors groter dan de uiteindelijke cover.

Het werkje op eBay is 30 x 28 cm, dus één op één overgetrokken van het album. Erg zorgvuldig gedaan, toegegeven, maar qua lijnvoering echt geen match met een originele Juillard. En de tekenaar zelf hoeft toch zeker niet zijn eigen signatuur over te trekken...

 

juillard-detail.thumb.jpg.a075625bce87867f8b00cca1932770a6.jpg

Link naar reactie
Op ‎16‎/‎11‎/‎2018 om 22:38, fenip zei:

Via deze link kan je alle 8 geveilde pagina's lezen. Een in alle opzichten indrukwekkende vertelling. Zowel visueel als verhalend.

 

https://comics.ha.com/itm/original-comic-art/bernie-krigstein-impact-1-complete-8-page-story-master-race-original-art-ec-1955-total-8-items-/a/7192-91024.s?ic4=GalleryView-Thumbnail-071515#

 

Link naar reactie
29 minutes ago, Chia said:

tekeningen met vliegtuigen op kopen is dezelfde als tekeningen kopen met een paard en kar. binnen zoveel jaar is dat zo lelijk en hangen het alleen op bij oude mensen.

Geloof ik niet.. Er zijn genoeg mensen die vliegtuigen mooi vinden (o.a. ik - en ik ben (pas) 38 😉 

Of dat 'binnen zoveel jaar' is een zeeeeeer rekbaar begrip

 

Overigens ken ik geen oude mensen die tekeningen met paarden en karren aan de muur hebben.. Nooit gezien ook

 

Link naar reactie
1 hour ago, sanderg said:

Geloof ik niet.. Er zijn genoeg mensen die vliegtuigen mooi vinden (o.a. ik - en ik ben (pas) 38 😉 

 

 Het is toch wel een hype vind ik. En hypes gaan voorbij.

Je zou kunnen denken dat Hugault wel een hele tijd gegeerd zal blijven, maar zonder kleuren zijn z'n tekeningen toch wel vrij leeg en saai.

Link naar reactie
16 uren geleden, Mask zei:

 Het is toch wel een hype vind ik. En hypes gaan voorbij.

Je zou kunnen denken dat Hugault wel een hele tijd gegeerd zal blijven, maar zonder kleuren zijn z'n tekeningen toch wel vrij leeg en saai.

Vliegtuigen zijn m.i. wel een thema dat altijd populair zal zijn bij een grote groep mensen. Vooral WW 1 en WW 2 vliegtuigen. 

 

Link naar reactie
54 minutes ago, Tweetie said:

Vliegtuigen zijn m.i. wel een thema dat altijd populair zal zijn bij een grote groep mensen. Vooral WW 1 en WW 2 vliegtuigen. 

 

Eens.. als dit een hype is dan duurt ie toch al bijna een jaar of 10..

Hugaults strips zijn onverminderd populair en het eerste deel van De Nachtuil dateert al van 2009 meen ik

 

Volgens mij kun dan kun je dan niet meer van een tijdelijke hype spreken

Link naar reactie

Als ze zulke prijzen vragen voor dergelijke tekeningen zoals op die pagina van galerij Octopus, dan is dat voor mij toch duidelijk een hype.

Iemand die hier iets van koopt is het enkel maar om de vliegtuigen te doen veronderstel ik, en in dat geval ga je wat betreft prijs/kwaliteit veel, veel beters vinden tussen origineel werk van illustratoren in plaats van striptekenaars.

Link naar reactie
1 hour ago, Mask said:

Als ze zulke prijzen vragen voor dergelijke tekeningen zoals op die pagina van galerij Octopus, dan is dat voor mij toch duidelijk een hype.

Iemand die hier iets van koopt is het enkel maar om de vliegtuigen te doen veronderstel ik, en in dat geval ga je wat betreft prijs/kwaliteit veel, veel beters vinden tussen origineel werk van illustratoren in plaats van striptekenaars.

ben ik met je eens... ik heb zelf n originele pagina van Hugault. Mooie plaat hoor maar m'n Keith Burns plaat is vele malen mooier vind ik, terwijl die misschien bij verkoop maar de helft zou opleveren

Link naar reactie
4 hours ago, Martin said:

Met welk kleefmiddel bevestigen jullie originele platen in een lijst?

En hoe verwijderen jullie vergeelde lijmstrepen op de randen van originele platen?

 

Ow !   Ik heb nog nooit kleefmiddelen gebruikt. Ik gebruik altijd fotohoekjes (de grootste maat). En die gele lijmstrepen zou ik ook niet weg doen. Dat is een element van het origineel. (Tenzij die lijmstrepen natuurlijk veroorzaakt zijn door een amateuristische inlijster...)

 

9200000047086715.jpg

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...