Ga naar inhoud

Originelen


TomP

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
10 uren geleden, Tweetie zei:

Vandaag toegevoegd aan een 2DG verzameling (helaas niet de mijne 😉)

rosinski-thorgal-couverture-3mxp.jpg

Zal wel aan mij liggen maar de meeste Thorgal covers doen mij niet bijzonder veel. Voor mij te kitscherig op een of andere manier. Zijn geïnkte pagina's uit zijn hoogtijdagen vind ik daarentegen erg mooi.

Link naar reactie
3 uren geleden, Nesse zei:

Zal wel aan mij liggen maar de meeste Thorgal covers doen mij niet bijzonder veel. Voor mij te kitscherig op een of andere manier. Zijn geïnkte pagina's uit zijn hoogtijdagen vind ik daarentegen erg mooi.

Ik vind ze allebei mooi. Maar een cover is sowieso in kleur. En ieder album heeft altijd 44 geïnkte pagina's en maar één cover. 

Link naar reactie

Ik heb hem een paar keer in het echt gezien bij de vorige eigenaar en moet zeggen dat die cover dan veel mooier uitkomt dan op een scherm.

Heb er dan zelf lang over getwijfeld of ik hem niet zou kopen (of ten minste een bod uitbrengen)

maar is er nooit van gekomen.

 

En heb ondertussen iets totaal anders gekocht als eindejaarscadeautje 🙂

 

http://2dg.me/2bmb

 

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie
24 minutes ago, Mzee said:

Ik heb hem een paar keer in het echt gezien bij de vorige eigenaar en moet zeggen dat die cover dan veel mooier uitkomt dan op een scherm.

Heb er dan zelf lang over getwijfeld of ik hem niet zou kopen (of ten minste een bod uitbrengen)

maar is er nooit van gekomen.

 

En heb ondertussen iets totaal anders gekocht als eindejaarscadeautje 🙂

 

http://2dg.me/2bmb

 

Prachrige GAL plaat

Link naar reactie

Die originele van 9.300 euro werd afgedrukt op de cover van de TT van Bruno Graff. Bij de versie van BD Empher die ik heb, zat hij bij als druk op een polyester plaat. Daar is hij absoluut prachtig, vooral dank zij demooie kleuring en het effect van de plaat. Naar tekening en lijnen toe is hij echt niet complexer dan een tekening die je bij Jim koopt tussen de 100 en de 300 euro.

 

 

 

Link naar reactie
3 hours ago, sanderg said:

ja die is prachtig! benieuwd wat die gaat opbrengen.. mogelijk wel een miljoen

Ik weet niet of de tentoonstelling ook gekoppeld is aan een verkoop.

Op de website van HB wordt enkel gesproken van een tentoonstelling, niet een verkoop. 

 

En één miljoen voor een originele cover van Kuifje door Hergé zou wel goedkoop zijn. 

De cover van Kuifje en de mysterieuze ster werd in 2015 verkocht voor 2,5 miljoen euro. 

https://culturebox.francetvinfo.fr/livres/bande-dessinee/tintin-la-couverture-de-l-etoile-mysterieuse-vendue-25-millions-d-euros-210931

Link naar reactie
1 hour ago, pudifar said:

Ik weet niet of de tentoonstelling ook gekoppeld is aan een verkoop.

Op de website van HB wordt enkel gesproken van een tentoonstelling, niet een verkoop. 

 

En één miljoen voor een originele cover van Kuifje door Hergé zou wel goedkoop zijn. 

De cover van Kuifje en de mysterieuze ster werd in 2015 verkocht voor 2,5 miljoen euro. 

https://culturebox.francetvinfo.fr/livres/bande-dessinee/tintin-la-couverture-de-l-etoile-mysterieuse-vendue-25-millions-d-euros-210931

damn... ik kon me niet herinneren dat daar destijds 2.5 miljoen e voor werd betaald. 

 

Herge's werk is blijkbaar duurder dan dat van Banksy (diens schilderij van t meisje met de ballon ging voor n miljoen over de toonbank (voordat t werd vershredderd) 🙂

 

overigens snap ik de hoge prijzen wel.. Kuifje is n icoon. Ik vraag me wel af of dat zo blijft.. t is al n behoorlijk oude strip. Ik weet niet zeker of t ook toekomstige generaties aan zal blijven spreken. Wat dat betreft weet ik niet of n Herge n goede belegging is.. (ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat voor kunst waar dergelijke bedragen voor worden neergelegd er geen sprake zal zijn van een beleggingsaspect)

Link naar reactie
Op 31/12/2018 om 15:51, sanderg zei:

damn... ik kon me niet herinneren dat daar destijds 2.5 miljoen e voor werd betaald. 

 

Herge's werk is blijkbaar duurder dan dat van Banksy (diens schilderij van t meisje met de ballon ging voor n miljoen over de toonbank (voordat t werd vershredderd) 🙂

 

overigens snap ik de hoge prijzen wel.. Kuifje is n icoon. Ik vraag me wel af of dat zo blijft.. t is al n behoorlijk oude strip. Ik weet niet zeker of t ook toekomstige generaties aan zal blijven spreken. Wat dat betreft weet ik niet of n Herge n goede belegging is.. (ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat voor kunst waar dergelijke bedragen voor worden neergelegd er geen sprake zal zijn van een beleggingsaspect)

 

Gisteren even gaan kijken en de Kuifje cover staat dus te koop aan een slordige 4.400.000 euro

 

Waarschijnlijk dus nu al de expo/vente van het jaar.

 

En speciaal voor Sander : De cover van de schaduwen voorbij is ook nog te koop

 

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie
2 minutes ago, Mzee said:

 

Gisteren even gaan kijken en de Kuifje cover staat dus te koop aan een slordige 4.400.000 euro

 

Waarschijnlijk dus nu al de expo/vente van het jaar.

 

En speciaal voor Sander : De cover van de schaduwen voorbij is ook nog te koop

 

Bedankt voor de info Wim! 

Dat klinkt inderdaad als de verkoopexpo van het jaar! Ik heb nog geen catalogus gezien- zou die nog uitkomen? Ik vind het altijd leuk om te zien wat er zoal te koop wordt aangeboden.

De cover van De Schaduwen voorbij zou mijn ultieme wandversiering zijn maar ik vrees dat die niet voor minder dan € 100k over de toonbank zal gaan.. Helaas ben ik niet zo rijk dat ik dergelijke bedragen kan betalen.. 
Mocht ik zeer kapitaalkrachtig zijn geweest dan zou ik daar absoluut op hebben geboden 

Link naar reactie
5 minuten geleden, sanderg zei:

De cover van De Schaduwen voorbij zou mijn ultieme wandversiering zijn maar ik vrees dat die niet voor minder dan € 100k over de toonbank zal gaan.. Helaas ben ik niet zo rijk dat ik dergelijke bedragen kan betalen.. 
Mocht ik zeer kapitaalkrachtig zijn geweest dan zou ik daar absoluut op hebben geboden 

Ik heb die eens bij Multi BD gezien als afdruk op Canvas, samen met nog wat Thorgal covers.  Visueel quasi identiek maar waarschijnlijk geen nood aan een tweede en derde hypotheek op je huis.

 

 

 

Link naar reactie
13 minuten geleden, sanderg zei:

Bedankt voor de info Wim! 

Dat klinkt inderdaad als de verkoopexpo van het jaar! Ik heb nog geen catalogus gezien- zou die nog uitkomen? Ik vind het altijd leuk om te zien wat er zoal te koop wordt aangeboden.

De cover van De Schaduwen voorbij zou mijn ultieme wandversiering zijn maar ik vrees dat die niet voor minder dan € 100k over de toonbank zal gaan.. Helaas ben ik niet zo rijk dat ik dergelijke bedragen kan betalen.. 
Mocht ik zeer kapitaalkrachtig zijn geweest dan zou ik daar absoluut op hebben geboden 

Is een gewone verkoopstentoonstelling en geen veiling.

Maar prijzen zijn enkel op aanvraag en er wordt ook niet aangeduid wat nu wel of niet verkocht is.

Voor de cover van Thorgal mag je trouwens x3 doen

 

 

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie
6 minutes ago, Mzee said:

Is een gewone verkoopstentoonstelling en geen veiling.

Maar prijzen zijn enkel op aanvraag en er wordt ook niet aangeduid wat nu wel of niet verkocht is.

Voor de cover van Thorgal mag je trouwens x3 doen

 

 

Ah ok! Jammer...

Damn! Dan doet de vorige eigenaar bijzonder goede zaken als die cover ook daadwerkelijk voor € 300.000 verkocht zal gaan worden..


Blijkbaar is die cover ooit voor € 60.000 aangekocht:

 http://www.stripspeciaalzaak.be/Toppers/GrenzelozeTop500/022_Thorgal5.htm

 

Oh! en Ambreville- ja- ik weet dat er hele goede afdrukken van in omloop zijn maar ik heb nu eenmaal een groot zwak voor originelen.. :-)

Link naar reactie
8 minuten geleden, sanderg zei:

Ah ok! Jammer...

Damn! Dan doet de vorige eigenaar bijzonder goede zaken als die cover ook daadwerkelijk voor € 300.000 verkocht zal gaan worden..


Blijkbaar is die cover ooit voor € 60.000 aangekocht:

 http://www.stripspeciaalzaak.be/Toppers/GrenzelozeTop500/022_Thorgal5.htm

 

Oh! en Ambreville- ja- ik weet dat er hele goede afdrukken van in omloop zijn maar ik heb nu eenmaal een groot zwak voor originelen.. :-)

Damn... € 300.000. Ben geen kenner van Thorgal prijzen maar verwachten jullie dat het werk voor deze prijs verkocht raakt? Voelt eerder aan als een post-mortem prijs.

Link naar reactie
3 minutes ago, Nesse said:

Damn... € 300.000. Ben geen kenner van Thorgal prijzen maar verwachten jullie dat het werk voor deze prijs verkocht raakt? Voelt eerder aan als een post-mortem prijs.

Dit zou een absoluut record zijn voor een werk van Rosinski. Ik meen me te herinneren dat de cover van 'Het Zonnezwaard' via Catawiki een aantal jaren terug een bedrag van rond de € 45.000 deed. 

Het zou me echter nog niet eens verbazen als deze cover ook daadwerkelijk voor 300K wordt verkocht. Het is een van de meest mythische (en mooiste naar mijn mening) covers van het Europese stripverhaal.  

Link naar reactie
3 minuten geleden, sanderg zei:

Dit zou een absoluut record zijn voor een werk van Rosinski. Ik meen me te herinneren dat de cover van 'Het Zonnezwaard' via Catawiki een aantal jaren terug een bedrag van rond de € 45.000 deed. 

Het zou me echter nog niet eens verbazen als deze cover ook daadwerkelijk voor 300K wordt verkocht. Het is een van de meest mythische (en mooiste naar mijn mening) covers van het Europese stripverhaal.  

Ja precies, 'Het Zonnezwaard' bij Catawiki kon ik mij ook nog herinneren. Vond dat toen al een royaal bedrag.

 

Jammer dat er niet wordt aangegeven of iets verkocht is. Zou ik wel benieuwd naar zijn.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...