Ga naar inhoud

Originelen


TomP

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
10 minuten geleden, Suske zei:

Ik heb 2 zeer diverse platen toegevoegd aan mijn collectie op 2DGalleries. Eén van Bouncer en één van Kiekeboe.

Vooral met die van Kiekeboe ben ik zeer tevreden omdat er zeer weinig van op de markt is.

https://www.2dgalleries.com/profile/Flupke

 

Stel je de controverse in de media eens voor als Merho die plaat vandaag nog zou durven tekenen :)

 

 

 

Link naar reactie
37 minuten geleden, sanderg zei:

website gevonden maar daar zijn de originelen niet op vermeld volgens mij...

Zie inhoud van mail beneden. De mail kwam donderdag avond aan en de expo begon vrijdagmiddag.  Het viel perfect voor mij omdat ik in de buurt was gisterenmiddag.

De expo is nabij metrostation Louisa. Gemakkelijk te bereiken. Het is in de Gallerie Passerelle waar o.a. Creabulles ook geregeld hun stripexpos doen.

Er is veel, heel veel in diverse maten en pluimage. Geen originele platen maar enkel illustraties gaande van A5 tot A3 en enkele grote schilderijen.

Artiesten zijn heel breed van Sean Gordon Murphy tot Miralles.  Zeker een aanrader als je originele illustraties tegen je muur wil.

Bruno gaat daar zijn. Je kan hem eventueel vragen om wat fotos te mailen van een specifieke artiest als je interesse hebt.

Meynet daar was een luxe met twee dédicaces als gevolg, maar dat is een andere thread. :)

 

-----------------------------

 

Bonjour,

A partir de demain, jeudi 20 septembre, j'organise une exposition du 20 au 22 septembre,

à la Galerie Passerelle, Rue Dejoncker 34, 1060 Saint-Gilles, sur le thème des Pin-Up and Ladies,

cette exposition sera dans la lignée de l'exposition de l'an dernier, Pin-Up and Ladies

avec une sélection de dessins originaux de plusieurs dizaines d'auteurs ayant comme point commun, ''La femme''.

Des dessins originaux accessibles, provenant en direct des ateliers des auteurs ou de collections privées, seront proposés à la vente avec entre autres des dessins de :

Barbucci, Michetz, Malfin, Hub, Severin, Jijé, Buchet, Schwartz, Marini, Dany, Meddour, Leturgie, Lauffray, Varanda, Desorgher, Augustin, Croci, Oscar Martin, Rodrigue, Walthéry, Pichard, Beuriot, Delaby, Bourgouin, Crisse, Cucca, Chan, Dean Yeagle, Sean Gordon Murphy, Avril, Guerineau, Hubsch, Weyland, Hermann, Ricci, Reculé, Marlier, Mirallès, Floch, Bessadi, Meynet, ...

Ouverture de l'exposition le jeudi 20 septembre à 14h30, avec une séance de dédicaces de Félix Meynet,

venu spécialement pour l'occasion dédicacer le tirage de luxe de Sauvage T2.

(de nombreux autres ouvrages de Félix Meynet, seront disponibles pour des dédicaces),

inscription à la dédicace possible par mail brunograff@hotmail.com

ou téléphone 0032 (0)475 80 31 87

 

 

 

 

Link naar reactie
26 minutes ago, Ambreville said:

Zie inhoud van mail beneden. De mail kwam donderdag avond aan en de expo begon vrijdagmiddag.  Het viel perfect voor mij omdat ik in de buurt was gisterenmiddag.

De expo is nabij metrostation Louisa. Gemakkelijk te bereiken. Het is in de Gallerie Passerelle waar o.a. Creabulles ook geregeld hun stripexpos doen.

Er is veel, heel veel in diverse maten en pluimage. Geen originele platen maar enkel illustraties gaande van A5 tot A3 en enkele grote schilderijen.

Artiesten zijn heel breed van Sean Gordon Murphy tot Miralles.  Zeker een aanrader als je originele illustraties tegen je muur wil.

Bruno gaat daar zijn. Je kan hem eventueel vragen om wat fotos te mailen van een specifieke artiest als je interesse hebt.

Meynet daar was een luxe met twee dédicaces als gevolg, maar dat is een andere thread. :)

 

-----------------------------

 

Bonjour,

A partir de demain, jeudi 20 septembre, j'organise une exposition du 20 au 22 septembre,

à la Galerie Passerelle, Rue Dejoncker 34, 1060 Saint-Gilles, sur le thème des Pin-Up and Ladies,

cette exposition sera dans la lignée de l'exposition de l'an dernier, Pin-Up and Ladies

avec une sélection de dessins originaux de plusieurs dizaines d'auteurs ayant comme point commun, ''La femme''.

Des dessins originaux accessibles, provenant en direct des ateliers des auteurs ou de collections privées, seront proposés à la vente avec entre autres des dessins de :

Barbucci, Michetz, Malfin, Hub, Severin, Jijé, Buchet, Schwartz, Marini, Dany, Meddour, Leturgie, Lauffray, Varanda, Desorgher, Augustin, Croci, Oscar Martin, Rodrigue, Walthéry, Pichard, Beuriot, Delaby, Bourgouin, Crisse, Cucca, Chan, Dean Yeagle, Sean Gordon Murphy, Avril, Guerineau, Hubsch, Weyland, Hermann, Ricci, Reculé, Marlier, Mirallès, Floch, Bessadi, Meynet, ...

Ouverture de l'exposition le jeudi 20 septembre à 14h30, avec une séance de dédicaces de Félix Meynet,

venu spécialement pour l'occasion dédicacer le tirage de luxe de Sauvage T2.

(de nombreux autres ouvrages de Félix Meynet, seront disponibles pour des dédicaces),

inscription à la dédicace possible par mail brunograff@hotmail.com

ou téléphone 0032 (0)475 80 31 87

 

interessant! ik ga m s mailen (hoop wel dat hij Engels begrijpt...)

dank voor de tip!

Link naar reactie

Vorig jaar gepost als kandidaat voor beste plaat hier op het forum. 

Momenteel is er ook een tentoonstelling in de Dosis Kazerne met de cover van Impact 1.

https://www.kazernedossin.eu/NL/ContactPages/Pers/Tijdelijke-tentoonstelling-Holocaust-Strips

Huidige eigenaar van deze cover is James Halperin (hoofd van Heritage Auctions).

Het verhaal zelf is momenteel in handen van de "Donnelly brothers" (hebben niet de beste reputatie).

https://www.cgccomics.com/boards/topic/440418-krigsteins-8-page-master-race-oa-at-heritage-how-much/

 

Link naar reactie
14 minuten geleden, Krimson zei:

@Hollywood

ik heb ook 2 barbieris mee van Facts . Jansen en Janssen en Kuifje en Bobby .

Wat koste die tad Stones ? Ik vind hem zeer knap

 

80 euro. Gezien het zijn eerste keer was dat hij in Europa kwam, en gezien hij niet meer tekent, waarschijnlijk ook zijn enige keer. Kon ik het niet laten uiteraard.

Link naar reactie
23 hours ago, fenip said:

Vorig jaar gepost als kandidaat voor beste plaat hier op het forum. 

Momenteel is er ook een tentoonstelling in de Dosis Kazerne met de cover van Impact 1.

https://www.kazernedossin.eu/NL/ContactPages/Pers/Tijdelijke-tentoonstelling-Holocaust-Strips

Huidige eigenaar van deze cover is James Halperin (hoofd van Heritage Auctions).

Het verhaal zelf is momenteel in handen van de "Donnelly brothers" (hebben niet de beste reputatie).

https://www.cgccomics.com/boards/topic/440418-krigsteins-8-page-master-race-oa-at-heritage-how-much/

 

 

23 hours ago, fenip said:

Interessant! Dank hiervoor

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Ik heb voor het eerst een originele pagina gekocht.

Pagina 918 van de webcomic Octopus Pie door Meredith Gran. (www.octopuspie.com)

Ik had oorspronkelijk een andere pagina gekocht maar die was ze kwijt in een verhuis.  Het heeft even geduurd maar alles werd goed opgevolgd. 

Uiteindelijk een andere pagina mogen kiezen die zelfs iets duurder was.

 

20181018_165657.thumb.jpg.edf8b24c09431d8ee6d7707c6ba1a392.jpg

Link naar reactie
1 uur terug, sanderg zei:

Voor een ieder die nog geld teveel heeft- de exclusieve stripveiling op Catawiki is dit keer wel echt de moeite waard:

 

https://www.catawiki.nl/a/181443-stripveiling-exclusief

Erg benieuwd wat de Schuiten en de Rosinski tekeningen gaan opleveren..

De Schuiten is prachtig. De Rosinski ziet er meer uit als een uitgebreide schets. Zal me verbazen als die zulke bedragen op gaat brengen.

 

Voor de rest werd ik niet heel enthousiast van het aanbod eerlijk gezegd.

Link naar reactie
11 minutes ago, sanderg said:

1200 E voor die S&W glazen.... ongelofelijk... die verkoper lacht zich rot

 

Een set glazen uit de jaren vijftig die toen gewoon als gebruiksvoorwerp beschouwd werden nog in nieuwstaat is even zeldzaam als een originele pagina van Vandersteen waarvan er honderden bestaan als je het mij vraagt.

Link naar reactie
44 minutes ago, Nesse said:

De Schuiten is prachtig. De Rosinski ziet er meer uit als een uitgebreide schets. Zal me verbazen als die zulke bedragen op gaat brengen.

 

Voor de rest werd ik niet heel enthousiast van het aanbod eerlijk gezegd.

Wat betreft die Rosinski ben ik het zeker met je eens- toch klopt het verhaal wel dat het moeilijk is om werk van Rosinski te bemachtigen. Er is nooit een verkoopexpo geweest of iets dergelijks van hem voor zover ik weet.. Dat, plus het feit dat het wel om een groot formaat tekening gaat maakt mij wel benieuwd naar de eindprijs.. Die zou toch wel eens hoger kunnen uitvallen dan gedacht.. 

We gaan het zien :-)

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...