Ga naar inhoud

Originelen


TomP

Recommended Posts

1 uur terug, sanderg zei:

zowel de Schuiten als de Rosinski hebben het minimumbedrag niet gehaald.. vrij opvallend omdat de Schuiten er wel dicht bij zat

Dat de Rosinski niet verkocht is verbaast me niets. Gewoon geen mooie tekening. Simple as that.

 

De schuiten daarentegen had ik wel verwacht verkocht te zien raken.

Link naar reactie
2 minuten geleden, Nesse zei:

Smaken verschillen dan wat betreft de Schuiten.

Ja, alles is natuurlijk subjectief 😊.......maar wellicht was de prijs veel te hoog, dat bieden tot net onder de minimumprijs wordt vaak gedaan door de verkoper denk ik zomaar, want waarom zou je lager bieden als je weet dat het dan zinloos is. 

Link naar reactie
3 minuten geleden, Lecram zei:

Ja, alles is natuurlijk subjectief 😊.......maar wellicht was de prijs veel te hoog, dat bieden tot net onder de minimumprijs wordt vaak gedaan door de verkoper denk ik zomaar, want waarom zou je lager bieden als je weet dat het dan zinloos is. 

Ja dat bieden op eigen verkopen zie je volgens mij wel vaker. Moet je maar eens opletten bij de Mitton pagina's die wekelijks worden aangeboden. Die staan altijd dezelfde avond op 160. Altijd....

Link naar reactie
57 minutes ago, Lecram said:

Ja, alles is natuurlijk subjectief 😊.......maar wellicht was de prijs veel te hoog, dat bieden tot net onder de minimumprijs wordt vaak gedaan door de verkoper denk ik zomaar, want waarom zou je lager bieden als je weet dat het dan zinloos is. 

Hmm- zo ver had ik nog niet doorgedacht, maar inderdaad- daar heb je zeker een punt

 

Wel gek- bij veilingen van Christie's e.d. zijn dergelijke tekeningen toch vrijwel altijd weg tegen topprijzen. 

Link naar reactie

Biedingen die onder de minimumprijs zitten op Ebay en Catawiki zijn waardeloos. In 90% van de gevallen is dat gewoon de verkoper  (of een van zijn vriendjes) die de prijs wat opdrijft zodat als er echt iemand geinteresseerd is hij erover moet en dan ongelooflijk maar waar juist aan de minimumprijs zit 🙂

 

De Schuiten vind ik wel mooi, maar als ik iets van rond de 10.000 wil kopen moet het ook goed genoeg zijn om aan de muur te hangen en daar wringt het een beetje. Een cover met wat meer architectuur en/of treinen is veel decoratiever. En die cover is al een tijdje op de markt, de meeste potentiele kopers hebben die dus reeds aangeboden gekregen. En eens dit gebeurd is is zo'n werk een beetje 'verbrand' bij verzamelaars.

 

Die Rosinski vind ik zelfs geen 1.000 euro waard. Dat is gewoon een handtekening kopen. En dan die schatting van boven 10.000 euro ... daarvoor kan je al een mooie pagina van Thorgal kopen   

 

 

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie
55 minutes ago, Mzee said:

 

Die Rosinski vind ik zelfs geen 1.000 euro waard. Dat is gewoon een handtekening kopen. En dan die schatting van boven 10.000 euro ... daarvoor kan je al een mooie pagina van Thorgal kopen   

 

 

Bij deze was het verschil tussen de geschatte opbrengst en de uiteindelijke biedprijs zo groot dat ik vermoed dat het hier niet de eigenaar zelf was die bood..  Voor 10k plus heb je inderdaad al een mooie pagina. Het probleem is denk ik vooral de beschikbaarheid van die pagina's.. Er worden er niet veel aangeboden.. Wel af en toe bij veilingen bij Christie's e.d., maar die pagina's gaan veelal voor nog meer dan 10k weg heb ik t idee   

Link naar reactie

Van bepaalde tekenaars weet je dat er veel aanbod is, omdat zij vaak met een galerie of een handelaar een overeenkomst hebben gesloten als er wat nieuws van hen uitkomt. Maar van een hoop tekenaars is weinig over voor verkoop, Schuiten is zo'n tekenaar, maar ook bijv. The Tjong King, vandaar ook de hoge prijs gisteren op de exclusieve veiling. Ik weet niet of er van Rosinski nog veel pagina's beschikbaar zijn voor de verkoop. 

Link naar reactie

Ik vind een tekening (of cover) en zeker in kleur vele malen mooier dan een originele pagina.

Pagina's met 1 grote tekening zijn vaak de duurste.

 

Dus als die Rosinski een mooie tekening was geweest en niet zo'n rommelige tekening (vooral gezichten heel zwak, het leek wel of het niet helemaal af was), dan had het heel anders afgelopen. 

Link naar reactie
1 uur terug, Ambreville zei:

Tranquil afgeschoten :)

Bedankt voor de tip Erik.

Ik weet niet hoe groot de origineeltjes zijn, maar die hang ik persoonlijk toch liever aan de muur dan dat dat kitsch-schilderij van Rosinski. En ook zo sympatiek geprijsd... ik heb het meisje met het rode haar bemachtigd :cheerf2:.

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie
13 uren geleden, eriktex zei:

Ik weet niet hoe groot de origineeltjes zijn, maar die hang ik persoonlijk toch liever aan de muur dan dat dat kitsch-schilderij van Rosinski. En ook zo sympatiek geprijsd... ik heb het meisje met het rode haar bemachtigd :cheerf2:.

Zoals gezegd, smaken verschillen......😊

Ik vind de uitvoering/afwerking van het Rosinski schilderij heel matig, heel rommelig, ook de compositie is niet best, maar kitsch weet ik niet.

Ik denk ook niet dat je Valkema kan vergelijken met Rosinski.....😉....of Toon van Driel met Guarnido. Logischerwijs zijn de prijzen daar ook naar.

 

Wel leuk initiatief van Gerben. 

 

 

 

 

Link naar reactie
1 hour ago, Lecram said:

Zoals gezegd, smaken verschillen......😊

Ik vind de uitvoering/afwerking van het Rosinski schilderij heel matig, heel rommelig, ook de compositie is niet best, maar kitsch weet ik niet.

Ik denk ook niet dat je Valkema kan vergelijken met Rosinski.....😉....of Toon van Driel met Guarnido. Logischerwijs zijn de prijzen daar ook naar.

 

Wel leuk initiatief van Gerben. 

 

 

 

 

+1

Link naar reactie
23 uren geleden, Nesse zei:

Irritant dit. Je zou verwachten met de voorkant van de veilinggids waar originelen worden geveild dat het een origineel betreft. Bij navraag blijkt het een plaat van een portfolio te betreffen. Behoorlijk misleidend dit. Visuele clickbait...

 

Veilinggids BDencheres

Veel bagger inderdaad.  Die Franquins lijken me ook erg dubieus (lot 339 en 340). 

Link naar reactie
1 hour ago, The Alderwood said:

Zou je in het vervolg een richtprijs kunnen geven. Je vindt de dingen nogal rap prijzig. 

Valt wel mee - ik heb zelf veelal marktconforme prijzen neergelegd voor mijn eigen originelen... Rosinski en Juillard echter lijken me gekendere namen echter (en betere tekenaars) dan Grenson.. 

 

Volgens mij zijn er verder niet veel uitingen van mijn kant dat ik de vraagprijzen te hoor vind voor origineel werk

 

Los van dit alles: https://www.ebay.fr/itm/DESSIN-ORIGINAL-FEUTRE-SUR-CALQUE-ANDRE-JUILLARD-1991-LES-7-VIES-DE-L-EPERVIER/323538860019?_trkparms=aid%3D111001%26algo%3DREC.SEED%26ao%3D1%26asc%3D20140423084956%26meid%3D0f0009954ee34036a11f42c87fff46c6%26pid%3D100033%26rk%3D1%26rkt%3D1%26sd%3D323538860019%26itm%3D323538860019&_trksid=p2045573.c100033.m2042

 

Als dit geen nepper is.... 

Dat zou dan de cover van dit album moeten zijn... Zoek de verschillen

 

 

 

6036303-7viesdelepervier_07.jpg

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...