Ga naar inhoud

Originelen


TomP

Recommended Posts

16 uren geleden, The Alderwood zei:

Als ik werk van’m opzoek, dan vind ik inderdaad mooi spul, maar dit is me toch’n vreemde tekening, de belichting van die revolverdame/-man achteraan klopt niet. Het licht moet van recht onder haar komen, maar daar zie ik geen lichtbron.

Je hebt qua licht ongetwijfeld gelijk, maar toch vind ik het een mooie tekening.

Link naar reactie
10 hours ago, Mzee said:

Vandaag nog eens 'moeten' :e007: teruggaan naar de Huberty Breyne Gallery en nog wat fotoke's genomen

Ik ben gisteren ook geweest en was toch zwaar onder de indruk van al dat moois.  Veel topplaten en dat allemaal in 1 collectie. 

Prijzen hingen er niet. Was wel nieuwsgierig naar wat de marktprijs is van die platen.

 

Ook de grote expo ruimte zorgt er voor dat de platen ernorm tot hun recht komen.  Heeft iets als een minimuseum. 

Link naar reactie
On 1/14/2019 at 2:22 PM, Ambreville said:

En het nieuwe jaar is weer vertrokken. Eerste aanwinst van 2019. een kleintje.

 

Stern-illustration-6-Madame-o-Brien-web.thumb.jpg.f925a67b05f87a036818255d718fe7dc.jpg

 

Heb het gisteren zien hangen met het rode verkocht stickertje. :-p Vond het wel klein in formaat..

Was alvast de mooiste van de kleinere illustraties.  Er zaten ook  hele mooie tussen de grotere formaten. en niet zoveel duurder dan bv die van jou.

 

Er hingen ook originelen van een andere Western tekenaar  Fred Duarte  en die waren ook zeer te pruimen..

Het is dat ik zelf ook geen plaats meer heb om nieuwe originelen te hangen, anders had ik zeker iets gekocht.

 

 

 

Link naar reactie

Ik ga nu juist voor kleine formaten. Bij voorkeur A4 of kleiner zodat ik ze op mijn muur kan roteren. De grotere die ik heb waaronder redelijk wat Aouamri's ga ik proberen met een klein beetje winst te verkopen. Ik heb iets te veel tekeningen in kaften hangen naar mijn zin, die ik nooit ga kunnen ophangen.

Het valt me wel op dat sommige kleine formaten relatief prijzig zijn. de Tarquin's bv zijn heel gedetailleerd, maar dat voel je dan ook. Tillier daar en tegen is goed betaalbaar.

 

 

 

Link naar reactie
11 minutes ago, fenip said:

8FDBD14A-1902-492A-AF4A-177E00CF685F.jpeg

Toch wel ongelofelijk dat dit 4,4 miljoen Euro moet kosten. Het is een knappe cover maar het album zelf is toch een van de mindere delen. Qua tekentechniek is het erg mooi maar toch ook weer niet van het aller-allerhoogste niveau.. 

Kunst en de prijzen die er voor (moeten) worden neergelegd blijft iets fascinerends.  

Voor wie er interesse in heeft- het lijstje van duurst verkochte werken ooit:
 

https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_duurst_verkochte_schilderijen

Jackson Pollock staat in de top 5. Wat mij betreft ongelofelijk... maar goed.. ik zal er wel geen verstand van hebben 😉 
Overigens vind ik Vermeer de beste schilder ooit. Ik weet alleen niet of daar ooit een schilderij van verkocht is (zijn oeuvre is bijzonder klein)

Link naar reactie
11 hours ago, The Alderwood said:

Zag je de documentaire « Tim’s Vermeer »? Een fijne zoektocht naar de schildertechniek van Vermeer. Want wat hij deed, was wel héél uitzonderlijk voor die tijd. 

ken ik niet maar bedankt voor de tip! ga ik zeker kijken! overigens- voor wie, net als ik, van het werk van Vermeer houden, een bezoekje aan het Mauritshuis in Den Haag is zeer de moeite waard. Daar hangen o.a. het meisje met de parel (wat mij betreft een veel mooier schilderij dan de Mona Lisa) en 'zicht op Delft'.

Link naar reactie
21 uren geleden, Suske zei:

Dat is toch de gangbare prijs? Een volledige plaat gaat normaal zo'n 125000 euro.

Is in mijn beleving echt een absurde prijs.

Maar ja , dat heb ik ook voor de meeste schilderijen.

Ik ben al zo'n 30 jaar naar beurzen geweest en was daar altijd blij als "mijn : tekenaars er zeten.

Dit soort bedragen zijn totaal niet aan mij besteed(soms helaas).

 

Link naar reactie
2 uren geleden, Stomp zei:

voor degene die de Collection de Monsieur M hebben bezocht, in welke vestiging van Huberty is deze, die op de place du Chatelain of die op de Rue Bodenbroek ? Ik kan het op hun site niet vinden

Place du Chatelain.

Op het oude adres is nog enkel de shop open.

 

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...