Ga naar inhoud

Originelen


TomP

Recommended Posts

Op 31/12/2018 om 15:51, sanderg zei:

damn... ik kon me niet herinneren dat daar destijds 2.5 miljoen e voor werd betaald. 

 

Herge's werk is blijkbaar duurder dan dat van Banksy (diens schilderij van t meisje met de ballon ging voor n miljoen over de toonbank (voordat t werd vershredderd) 🙂

 

overigens snap ik de hoge prijzen wel.. Kuifje is n icoon. Ik vraag me wel af of dat zo blijft.. t is al n behoorlijk oude strip. Ik weet niet zeker of t ook toekomstige generaties aan zal blijven spreken. Wat dat betreft weet ik niet of n Herge n goede belegging is.. (ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat voor kunst waar dergelijke bedragen voor worden neergelegd er geen sprake zal zijn van een beleggingsaspect)

Als het duo Spielberg/Jackson Tintin 2 zou brengen, zou dat alvast bijdragen aan het blijvende status.

Link naar reactie

Die Vance Cover heb ik er altijd een beetje uit vinden zien als een slechte Steven Seagal film 😉 Ik meen zelfs een ergens gelezen te hebben dat Vance uit dergelijke films inspiratie putte.. Enig idee wat die moet kosten?

Die Largo is prachtig! Heb wel het idee dat de Largo ster wat aan t verbleken is. Zoals ik laatst op de reep ergens las meende iemand dat die reeks na deel 8 eigenlijk wel klaar was en daar ben ik het eigenlijk wel mee eens. Ooit deden platen uit de Largo reeks de hoogste prijzen uit de Van Hamme werken  (ik meen me prijzen van 20k te herinneren voor bepaalde Largo platen) maar dat is volgens mij al lang verleden tijd.. 

 

 

Link naar reactie

Alhoewel sommigen zeggen dat 'size doesn't matter'

telt dit voor originelen natuurlijk wel.

Die XIII en de Thorgal zijn grote formaten.

De Largo en de Comanche zijn eerder op A4 formaat

 

 

 

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie
4 uren geleden, Mzee zei:

Ja is van Giraud maar heb ook eens moeten kijken 🙂

is voor een poster in een of ander (strip)weekblad

 

Voor Pilote 363 staat erboven geschreven. Dat nummer verscheen op 6 oktober 1966 en bevatte als speciale bijlage een “Super-Pilotorama Far West”. Het valt net tussen de voorpublicaties van De man met de zilveren ster en Het ijzeren paard.

 

Heeft het niet in een integrale bundel gestaan? (Ik heb ze zelf niet.)

Link naar reactie
30 minutes ago, Ambreville said:

Jullien Maffre van Stern. Er begint deze week een expo van hem in Brussel. Ik heb voor eerste keuze geopteerd ;) 

Hij heeft ook een dédi-sessie bij Brüsel vrijdag nav het uitkomen van deel 3 van Stern. 

 

Ha, toch nog plaats gevonden aan je muren ;-).

Kon je al originelen kopen van de komende expo?. Ga normaliter langs op de receptie en ben al in geschreven voor de Brüsel signeersessie. 

Link naar reactie
23 minuten geleden, shakeitupguy zei:

Ha, toch nog plaats gevonden aan je muren ;-).

Kon je al originelen kopen van de komende expo?. Ga normaliter langs op de receptie en ben al in geschreven voor de Brüsel signeersessie. 

Yep. werkt altijd bij Fréderic. De prijzen vallen mee. Enkel de covers zijn wat hoger, maar die zijn ook te groot voor mij.

Ik ga vrijdag pas tegen zes daar zijn.  Misschien tot dan.

 

 

 

Link naar reactie

Tekeningen zijn goed, de scenario's zijn top. Echt een innoverende reeks.

Het enige wat de serie tegen zich had is dat het hoofdpersonnage een begrafenisondernemer is en dat de serie ongeveer gelijktijdig met Undertaker begonnen is.  Uiteindelijk zijn ze niet te vergelijken en beiden echte toppers, maar daardoor zijn toch wat mensen in de war geraakt. Julien Maffre mag je zeker in de nieuwe generatie aan de top plaatsen. Jammer genoeg zijn zijn platen puur digitaal. Enkel de illustraties zijn getekend.

 

 

 

Link naar reactie
2 uren geleden, Ambreville zei:

Yep. werkt altijd bij Fréderic. De prijzen vallen mee. Enkel de covers zijn wat hoger, maar die zijn ook te groot voor mij.

Ik vond het aanbod tegenvallen, slechts 12 tekeningen, waarvan de goedkoopste met EUR 500 toch al redelijk aan de prijs.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...