Ga naar inhoud

Originelen


TomP

Recommended Posts

1 uur geleden, Kontiki zei:

 

Hoe werkt zo'n verkoop eigenlijk? Moet je daar opdagen met een dikke envelop cash geld of kan je geld overmaken met daarbij in vertrouwen de aankoop meenemen?

Ik zeg het maar omdat ik eens op een stripfestival originele platen zag liggen. Ik had daar het geld niet voor op zak om er een te kopen en eventjes naar een bankautomaat rijden zat er niet in. Ik heb er nog altijd spijt van dat ik het niet heb kunnen kopen. Ik heb het jammer genoeg ook nagelaten om de gegevens te vragen van de verkoper.

Ik heb daar vroeger eens gekocht uit een verkooptentoonstelling van een bekende Vlaamse tekenaar die een reeks bij een bekende Franse uitgeverij had. Het werk, groot formaat ingekleurd, ook verschenen als poster bij een tijdschrift kostte 800 euro. Betaling ging via de winkel, alhoewel tekenaar zat te signeren, en diende te gebeuren door overhandiging van cash geld. Is wel meer dan 5 jaar geleden. Nu ik erover nadenk : kon ook bij The Skull geweest zijn.

Link naar reactie
Op 21-12-2017 om 13:51, sanderg zei:

Nog iemand 20k als eindejaarsbonus gekregen?

 https://www.2dgalleries.com/art/rapaces-23127

Ongelofelijk- zou dit (inmiddels) een realistische prijs zijn?

Is ondertussen toch al gereserveerd :-)

 

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie
Op 24-12-2017 om 10:54, Kontiki zei:

 

Hoe werkt zo'n verkoop eigenlijk? Moet je daar opdagen met een dikke envelop cash geld of kan je geld overmaken met daarbij in vertrouwen de aankoop meenemen?

Ik zeg het maar omdat ik eens op een stripfestival originele platen zag liggen. Ik had daar het geld niet voor op zak om er een te kopen en eventjes naar een bankautomaat rijden zat er niet in. Ik heb er nog altijd spijt van dat ik het niet heb kunnen kopen. Ik heb het jammer genoeg ook nagelaten om de gegevens te vragen van de verkoper.

eestal zal de verkoper tevreden zijn met een voorschot en kan je de rest achteraf storten. De eerste keer zal je de tekening wellicht niet zomaar meekrijgen maar als ze je eenmaal kennen en vertrouwen is er geen probleem. Sommigen geven ze zelfs mee met bedenktijd, als je nog twijfelt. Als het op een tentoonstelling is zal je wel moeten wachten tot na de afbouw.

Link naar reactie
12 minuten geleden, Kool Thing zei:

Hij heeft ooit pakken schetspagina's verkocht. Waarschijnlijk is dit een verknipt deel uit een van die pagina's. 

Lijkt me geen origineel, daarvoor houden de potloodvegen te abrupt op en zijn de wittere randen te strak. Is het niet gewoon een boekenlegger oid met een schetstekening erop gedrukt?

Link naar reactie
Op ‎4‎-‎1‎-‎2018 om 11:15, JJL zei:

Lijkt me geen origineel, daarvoor houden de potloodvegen te abrupt op en zijn de wittere randen te strak. Is het niet gewoon een boekenlegger oid met een schetstekening erop gedrukt?

Hoeft niet.... kan natuurlijk ook dat Yslaire daar iets heeft neergelegd zodat de potleedvegen überhaupt niet uitgesmeerd raakten. Dat verklaart dan ook meteen waarom de witte randen strak zijn.

 

Yslaire heeft idd heel erg veel schetswerk in verkoop gedaan dus dit zou prima zo'n kader kunnen zijn.

Link naar reactie
Op 2-1-2018 om 21:43, The Alderwood zei:

Ik vond dit terug. Het lijkt me gedrukt (ik weet niet op welke manier), maar weet verder niets over het tekeningetje.

Alleen dat ik het nog in BEF betaalde.

 

5a4beee1b4f8a_IMG_88242.thumb.JPG.54ad7c95bc9c1d17aa40fd7b3cdb791c.JPG

Wat heb je er destijds voor betaald? Als het erg goedkoop was, was het waarschijnlijk iets gedrukts. 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
22 uren geleden, fenip zei:

Nieuwe scanner aan het testen.  Deze is net te groot... 

ps op 2dg kan je veel beter inzoomen (eerst klikken op de extra afbeelding en dan nog eens klikken)

https://www.2dgalleries.com/art/conrad-les-innomables-aventure-en-jaune-p50-15683

 

Conrad jpeg.jpg

Je kan het programma "Image Composite Editor" gebruiken om tekeningen die te groot zijn voor je scanner aan elkaar te plakken.

 

Ik gebruik het al enige tijd en het werkt zeer goed. Je moet alleen je pagina in meerdere stukken scannen en dat neemt wat meer tijd op.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...