Ga naar inhoud

Originelen


TomP

Recommended Posts

9 minutes ago, Renegade said:

Ik heb nog een Philemon die meer dan 20 jaar geleden door Fred is gesigneerd en een tekening erin.  Ik geef er nooit wat om. Werd me verteld dat het wat waard is. Nou ja leuk maar wie bepaalt dat? 

Gooi m te koop op catawiki en wacht af :-) Ik heb net n dedicace verkocht van juillard voor 190 e! Sta er zelf versteld van 

Link naar reactie
2 minutes ago, Renegade said:

Zal ik doen, de stripwinkel waar ik wel eens kom wilde hem ook wel kopen. Maar daar nog niet over een prijs gehad.

Ik heb in t verleden ook wel verkocht bij stripwinkel direct maar achteraf waren dat vrij slechte prijzen..  via catawiki is de kans op n goede prijs n stuk groter denk ik. Fijne eraan is dat t bereik erg groot is en er ook buitenlandse geïnteresseerden bieden. Mijn juillard dedicace heb ik verkocht aan n Fransman 

Link naar reactie
31 minuten geleden, sanderg zei:

Ik heb in t verleden ook wel verkocht bij stripwinkel direct maar achteraf waren dat vrij slechte prijzen..  via catawiki is de kans op n goede prijs n stuk groter denk ik. Fijne eraan is dat t bereik erg groot is en er ook buitenlandse geïnteresseerden bieden. Mijn juillard dedicace heb ik verkocht aan n Fransman 

Ik vind aan- en verkoop via 2Dgalleries altijd wel sympathiek. Geen commissiekosten voor aan- en verkoper. Meer een liefhebberssite dan een money-machine.

Link naar reactie
22 minutes ago, Nesse said:

Ik vind aan- en verkoop via 2Dgalleries altijd wel sympathiek. Geen commissiekosten voor aan- en verkoper. Meer een liefhebberssite dan een money-machine.

Eens maar op 2dgalleries moet je wel n prijs geven..

 

Ik denk dat vooral bij zaken als kunst e.d de markt met name de prijs bepaald en dat in die zin verkoop via n veiling de beste resultaten kan bieden. Ik zie geregeld werk op 2dgalleries te koop staan voor erg hoge prijzen die niet realistisch lijken... het is dan maar de vraag of je t werk verkocht krijgt.

 

Het is erg moeilijk om de waarde van originelen in te schatten.. zo had ik nooit gedacht dat n dedicace die ik ooit gratis heb gekregen nu 190 e op zou kunnen brengen. Ik dacht zelfs dat ze het lot niet zouden accepteren omdat de minimale opbrengst van 75 e niet gehaald zou worden 😂

 

Catawiki geeft veel ruchtbaarheid aan haar veilingen (reclame die de opbrengst van de veilingen ten goede komt) en heeft n goed systeem om zowel de koper als de verkoper te beschermen. De commissie die ze berekenen is 15% incl btw. Dat is fors maar niet heel onredelijk denk ik. Zo heb ik ook al eens gehad dat iemand wat van mij gekocht had maar de betaling uitbleef. Erg vervelend maar catawiki ging er achteraan en zette er zelfs n deurwaarder op! Uiteindelijk netjes mijn geld gehad zonder dat ik er zelf werk van had..

 

Link naar reactie
4 minuten geleden, sanderg zei:

Eens maar op 2dgalleries moet je wel n prijs geven..

 

Ik denk dat vooral bij zaken als kunst e.d de markt met name de prijs bepaald en dat in die zin verkoop via n veiling de beste resultaten kan bieden. Ik zie geregeld werk op 2dgalleries te koop staan voor erg hoge prijzen die niet realistisch lijken... het is dan maar de vraag of je t werk verkocht krijgt.

Het is erg moeilijk om de waarde van originelen in te schatten.. zo had ik nooit gedacht dat n dedicace die ik ooit gratis heb gekregen nu 190 e op zou kunnen brengen. Ik dacht zelfs dat ze het lot niet zouden accepteren omdat de minimale opbrengst van 75 e niet gehaald zou worden 😂

 

Catawiki geeft veel ruchtbaarheid aan haar veilingen (reclame die de opbrengst van de veilingen ten goede komen) en heeft n goed systeem om zowel de koper als de verkoper te beschermen. De commissie die ze berekenen is 15% incl btw. Dat is fors maar niet heel onredelijk denk ik. Zo heb ik ook al eens gehad dat iemand wat van mij gekocht had maar de betaling uitbleef. Erg vervelend maar catawiki ging er achteraan en zette er zelfs n deurwaarder op! Uiteindelijk netjes mijn geld gehad zonder dat ik er zelf werk van had..

 

Klopt allemaal... en ik vind Catawiki ook een verrijking in het veilinglandschap en heb er zelf regelmatig op gekocht. Waar ik me aan stoor is die drie weken later uitbetalen regeling. Ondertussen wel van de aankoper binnen drie dagen geld verlangen maar aan verkoper pas weken later uitkeren. Geen sympathieke regeling.  

 

Prijzen zijn onderhandelbaar. Dus ook op de 2D site.   

 

Alleen het puntje bescherming is echt wel een dingetje. Maar goed, als ik iets via 2D verkoop gaat het niet de deur uit voordat de betaling heeft plaatsgevonden. Het risico zit meer aan de aankoopkant. Krijg ik mijn tekening wel opgestuurd, in welke staat etc. etc...

 

Maar waar Catawiki als een liefhebberssite begon is mijn vrees dat 2DGalleries binnen afzienbare tijd ook commissie gaat rekenen voor aan- en verkopen. Simpele logica lijkt me als iets steeds meer leden krijgt en verkopen realiseert. Zit altijd wel ergens een clubje met een zak geld te wachten om de boel over te nemen en uit te melken. Gelukkig nu nog niet en is het vooral een verzamelings-etalage waar je af en toe ook nog iets moois kan kopen.

Link naar reactie
1 uur terug, Renegade zei:

Ik heb nog een Philemon die meer dan 20 jaar geleden door Fred is gesigneerd en een tekening erin.  Ik geef er nooit wat om. Werd me verteld dat het wat waard is. Nou ja leuk maar wie bepaalt dat? 

Op eBay wordt daar al gauw 100 euro voor gevraagd. Maar de dedi's van Fred zijn nogal euh simpel. Wil je het album niet ergens voor ruilen?! 

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie
1 minute ago, Nesse said:

Klopt allemaal... en ik vind Catawiki ook een verrijking in het veilinglandschap en heb er zelf regelmatig op gekocht. Waar ik me aan stoor is die drie weken later uitbetalen regeling. Ondertussen wel van de aankoper binnen drie dagen geld verlangen maar aan verkoper pas weken later uitkeren. Geen sympathieke regeling.  

 

Prijzen zijn onderhandelbaar. Dus ook op de 2D site.   

 

Alleen het puntje bescherming is echt wel een dingetje. Maar goed, als ik iets via 2D verkoop gaat het niet de deur uit voordat de betaling heeft plaatsgevonden. Het risico zit meer aan de aankoopkant. Krijg ik mijn tekening wel opgestuurd, in welke staat etc. etc...

 

Maar waar Catawiki als een liefhebberssite begon is mijn vrees dat 2DGalleries binnen afzienbare tijd ook commissie gaat rekenen voor aan- en verkopen. Simpele logica lijkt me als iets steeds meer leden krijgt en verkopen realiseert. Zit altijd wel ergens een clubje met een zak geld te wachten om de boel over te nemen en uit te melken. Gelukkig nu nog niet en is het vooral een verzamelings-etalage waar je af en toe ook nog iets moois kan kopen.

Dat drie weken wachten op je geld is inderdaad wel irritant... daar heb je zeker een punt

 

Tot nu is volgens mij t enige verdienmodel van 2dgalleries t Premium membership  (dat ik overigens behoorlijk aan de prijs vind)... zou goed kunnen dat ze in de toekomst ook commissies op verkopen gaan berekenen..

Link naar reactie
4 minutes ago, Renegade said:

Het is een tekening van de vader van Philemon en de ezel. Opzich best mooi.

ik weet nog niet wat ik ermee doen. Eet ook geen brood.

Ik heb in t verleden ook wel dedicaces gespaard en n aantal tekeningen gehad die ik niet aan de muur hing (omdat mijn vrouw ze niet mooi vond). Heb me nu voorgenomen dat ik enkel nog werk wil dat ik ook echt aan de muur wil. Ik vond t zonde dat veel tekeningen lagen weg te stoffen... nu heb ik pak m beet 15 tekeningen en dat vind ik wel n mooi aantal. Ik zal af en toe nog wel s wat kopen maar spaar dan liever even door zodat ik iets kan kopen dat ik echt graag wil. Oud werk verkopen helpt daar erg bij:-)

Link naar reactie
55 minuten geleden, Nesse zei:

Ik vind aan- en verkoop via 2Dgalleries altijd wel sympathiek. Geen commissiekosten voor aan- en verkoper. Meer een liefhebberssite dan een money-machine.

Veilen via catawiki of Ebay heeft als voordeel dat je niet hoeft te weten wat de waarde is, maar gewoon op 1 euro kunt beginnen. De kopers bieden wel tegen elkaar op en dan kom je bij de waarde uit. 

Link naar reactie
22 minuten geleden, Nesse zei:

Klopt allemaal... en ik vind Catawiki ook een verrijking in het veilinglandschap en heb er zelf regelmatig op gekocht. Waar ik me aan stoor is die drie weken later uitbetalen regeling. Ondertussen wel van de aankoper binnen drie dagen geld verlangen maar aan verkoper pas weken later uitkeren. Geen sympathieke regeling.  

Consumenten hebben twee weken bedenktijd bij internetveilingen, dus lijkt me het niet onlogisch dat Catawiki pas na drie weken kan doorbetalen. 

Link naar reactie

De termijn tussen verzenden en uitbetalen is bedoeld ter bescherming van de koper. Doordat hij of zij de gekochte kavels ontvangt voordat de verkoper is uitbetaald kan bij onrechtmatigheden de uitbetaling worden geblokkeerd totdat de zaak netjes is opgelost. Zowel de verkoper als de koper lopen zo geen risico als zij beiden te goede trouw zijn en de post haar werk goed doet.

Link naar reactie
4 uren geleden, linthout zei:

Twee weken bedenktijd? Bedenktijd waarvoor? Om eventueel toch niet te betalen?

Catawiki zegt :

 

"Verzoek om uw aankoop te annuleren:

Hier kunt u een verzoek tot herroeping van aankoop indienen onder de Wet Handhaving Consumentenbescherming.

U heeft het recht om een koopovereenkomst binnen 14 dagen na ontvangst van het object te annuleren, zonder opgave van redenen. Het herroepingsrecht is alleen van toepassing wanneer u woonachtig bent in een land binnen de Europese Economische Ruimte en wanneer de verkoper een bedrijfsmatige verkoper is (aangegeven door het ‘Pro’ icoon achter de naam van de winkel).

U kunt gebruik maken van dit recht door uw wens tot herroeping duidelijk kenbaar te maken. U kunt daarvoor de volgende stappen volgen of u kunt Catawiki of de verkoper rechtstreeks op de hoogte brengen.

Bepaalde producten en diensten zijn uitgesloten van het herroepingsrecht, waaronder begrepen, maar niet beperkt tot, goud, diamanten, bullion, domeinnamen, en producten die snel achteruitgaan in kwaliteit of een beperkte houdbaarheidsdatum hebben."

Link naar reactie
16 uren geleden, Donnadonny zei:

Catawiki zegt :

 

"....... Het herroepingsrecht is alleen van toepassing wanneer u woonachtig bent in een land binnen de Europese Economische Ruimte en wanneer de verkoper een bedrijfsmatige verkoper is (aangegeven door het ‘Pro’ icoon achter de naam van de winkel)."

Dat er alleen sprake is van bedrijfsmatige verkopers als er een Pro logo achter een naam staat is natuurlijk kul. 

 

Iemand als Goudurix heeft geen Pro logo  maar wel tegen de drieduizend beoordelingen. Dat is echt geen particuliere verkoper, maar een ondernemer die vergeten heeft om Catawiki (en de belastingdienst?) daarover in te lichten. 

Link naar reactie
1 uur terug, Tweetie zei:

Dat er alleen sprake is van bedrijfsmatige verkopers als er een Pro logo achter een naam staat is natuurlijk kul. 

 

Iemand als Goudurix heeft geen Pro logo  maar wel tegen de drieduizend beoordelingen. Dat is echt geen particuliere verkoper, maar een ondernemer die vergeten heeft om Catawiki (en de belastingdienst?) daarover in te lichten. 

Ik was juist hetzelfde aan het denken. Die ‘pro’ is volgens mij een stok achter de deur. Wat bedoelen ze met ‘na ontvangst’? Moet je eerst de kavels betalen en ontvangen alvorens je hier beroep op kunt doen?

Link naar reactie
1 hour ago, Tweetie said:

Dat er alleen sprake is van bedrijfsmatige verkopers als er een Pro logo achter een naam staat is natuurlijk kul. 

 

Iemand als Goudurix heeft geen Pro logo  maar wel tegen de drieduizend beoordelingen. Dat is echt geen particuliere verkoper, maar een ondernemer die vergeten heeft om Catawiki (en de belastingdienst?) daarover in te lichten. 

Iemand die zoveel verkopen doet moet daar inderdaad zeker btw over afdragen 

Link naar reactie

De collectie van de overleden Franse vedette Pierre Tchernia wordt geveild. Aangezien hij een persoonlijk vriend van Uderzo was, is het geen verrassing dat er veel stukken van hem bij zitten. Dé toppers zijn toch wel de 2 prachtige covers van Asterix.

Volgens mijn bescheiden mening zijn de meeste loten veel te laag geschat. We zullen zien...

http://art-richelieu.fr/html/index.jsp?id=86986&np=1&lng=fr&npp=150&ordre=&aff=1&r=59d3936e7c82f_Asterix2.thumb.png.2549432d68acefab080e3e7694c94b04.png59d3936872b6e_Asterix1.thumb.png.83c7a2880e043b813aaa554e9a52d3ba.png

Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...