Ga naar inhoud

Wie Kent Deze Tekenaar En Het Verhaal?


Theoak

Recommended Posts

DJ, je kunt er wel van uit gaan dat dit stroken uit Toenga zijn. Ik heb zelf maar een album uit die serie, te weten "De Vuurmaker", de tekenstijl, Toenga en het meisje lijken perfect, helaas komen deze stroken uit een ander, nog nader te bepalen, album. Als het verhaal als album is uitgegeven wel te verstaan!

Link naar reactie

DJ, je kunt er wel van uit gaan dat dit stroken uit Toenga zijn. Ik heb zelf maar een album uit die serie, te weten "De Vuurmaker", de tekenstijl, Toenga en het meisje lijken perfect, helaas komen deze stroken uit een ander, nog nader te bepalen, album. Als het verhaal als album is uitgegeven wel te verstaan!

Ik betwijfel het hoor, voor zover ik weet heeft Toenga niet de fout gemaakt om samen met dino's te leven. Mens en dino hebben nooit samen de aarde bevolkt.

Link naar reactie

Er kwamen wel Dino's voor bij Toenga, ik heb deze originele cover van een Pep-tijdschrift uit 1967:

Ja maar als ik me goed herinner was het een soort van oud beest uit vervlogen tijden, niet dat het daar gewoon vol liep zoals in die pagina. Ze hebben ook een andere kapper en de blondine ziet er anders uit.

Link naar reactie

In die plaat op ebay wordt Saï ook vermeld, misschien wel Aidans maar lijkt me toch geen Toenga.

De plaat komt al zeker niet uit 'De dood van de reus', daarin zijn weer Toenga en Ohama in de hoofdrol, is er geen sprake van een Saï en Laona (deze naam komt er ook op voor), wel flink wat SF en een naakte Ohama :P

 

@ Linthout & Bonte (nog steeds onmogelijk om rechtstreeks te antwoorden met Quote :) )

 

Inderdaad een enorm kleurverschil met het magazine en het origineel, al zijn de kleuren van mijn afbeelding wel wat flauw uitgevallen, ik zal eens een betere foto moeten nemen.

Ik heb deze cover nog rechtstreeks van Aidans gekocht op het stripfestival van Ganshoren in 97 of 98, hij had toen een map met een vijftal originelen voor weinig geld, enkel de cover van een Toenga-album was vrij duur.

Hij is helemaal in gouache en heeft me toen slechts 5000 fr gekocht (ong 125 euro): een koopje!

Link naar reactie

Ik heb deze cover nog rechtstreeks van Aidans gekocht op het stripfestival van Ganshoren in 97 of 98, hij had toen een map met een vijftal originelen voor weinig geld, enkel de cover van een Toenga-album was vrij duur.

Hij is helemaal in gouache en heeft me toen slechts 5000 fr gekocht (ong 125 euro): een koopje!

Dat is idd een koopje, wat zijn de afmetingen?

Link naar reactie

Ik betwijfel het hoor, voor zover ik weet heeft Toenga niet de fout gemaakt om samen met dino's te leven. Mens en dino hebben nooit samen de aarde bevolkt.

In het album dat ik reeds aanhaalde vecht Toenga tegen primaten en maar liefst drie T-rexen!

 

Theoak, staat er nergens een afkorting op de stroken? Het viel me op dat op veel pagina's van de Vuurmaker de afkorting F.F. staat, ik neem aan dat die letters staan voor de Franse titel Le Faiseur de Feu...

Link naar reactie

Ik ben geen kenner van Toenga albums, maar ik zie dat elke strook genummerd is. Als het een plaat uit Toenga zou zijn, een strip uit het weekblad Kuifje, dan verwacht ik geen strooknummering, eerder een paginanummering. Zo'n strooknummering lijkt me eerder iets voor een krantenstrip.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...