Ga naar inhoud

Kriss Van Valnor


Yoshi

Recommended Posts

Na eens even nadenken kwam ik voor de hoofdreeks aan dit lijstje:

 

9 De boogschutters 1985

10 Het land Qâ 1986

11 De ogen van Tanatloc 1986

12 De stad van de verloren god 1987

13 Tussen aarde en licht 1988

18 Het zonnezwaard 1992

19 De onzichtbare vesting 1993

20 Het brandmerk van de ballingschap 1994

21 De kroon van Ogotaï 1995

22 Reuzen 1996

28 Kriss van Valnor 2004

Dank.

Maar ik dacht dat 14: Aaricia er ook nog bij was, omdat 10-14 één cyclus zou zijn. Maar misschien komt Kriss niet in die 14.

Er is wel bekend dat Kriss al dood is. Sterft ze dan in 28: Kriss van Valnor?

Link naar reactie

Nou, ik dacht ze aan te schaffen en dan te lezen.

Maar elf... En ik heb al zo veel albums...

En als Kriss sterft in Thorgal 28, moet ik dan eerst die aparte serie Kriss van Valnor lezen? Maar hoe lang zal die lopen? Dan kan het een eeuwigheid duren voor ik aan die T's kan beginnen.

Link naar reactie

Nou, ik dacht ze aan te schaffen en dan te kopen.

Maar elf... En ik heb al zo veel albums...

En als Kriss sterft in Thorgal 28, moet ik dan eerst die aparte serie Kriss van Valnor lezen? Maar hoe lang zal die lopen? Dan kan het een eeuwigheid duren voor ik aan die T's kan beginnen.

Nee, de reeks Kriss van Valnor speelt zich NA deel 28 af.

Link naar reactie

Dank.

Maar ik dacht dat 14: Aaricia er ook nog bij was, omdat 10-14 één cyclus zou zijn. Maar misschien komt Kriss niet in die 14.

Er is wel bekend dat Kriss al dood is. Sterft ze dan in 28: Kriss van Valnor?

In 14 zit ze niet, dacht ik. Nu, ik kan natuurlijk mis zijn, het is lang geleden, maar 14 is een soort van 'jonge jaren van Aaricia'. (toch ?)

De cyclus is 10-13, maar nr. 9 kan je als prequel zien.

Link naar reactie

In 14 zit ze niet, dacht ik. Nu, ik kan natuurlijk mis zijn, het is lang geleden, maar 14 is een soort van 'jonge jaren van Aaricia'. (toch ?)

De cyclus is 10-13, maar nr. 9 kan je als prequel zien.

Ik had dat ergens op een site gevonden, een soort wiki over Kriss.

Link naar reactie

Nou, ik dacht ze aan te schaffen en dan te lezen.

Maar elf... En ik heb al zo veel albums...

En als Kriss sterft in Thorgal 28, moet ik dan eerst die aparte serie Kriss van Valnor lezen? Maar hoe lang zal die lopen? Dan kan het een eeuwigheid duren voor ik aan die T's kan beginnen.

 

Gewoon de Qa-cyclus kopen van 9-13; Samen met nr 8 Alinoë zijn dit mi de beste Thorgals zowel grafisch als qua verhaal.

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

ik heb de titels nog eens nagezien en eigenlijk heb je tot de kooi niet één slecht album: niet één.

Ik kan me alles zo voor de geest halen.

Als ik dan mindere albums moet aanduiden zijn dat het sterrenkind en reuzen. Maar verder...

Na de kooi is het gewoon op.

Arachnea is het verhaal rond de spin van lord of the rings

de blauwe ziekte is in zijn geheel zwak

het koninkrijk onder het zand is zowat het allerzwakste uit de hele reeks

de barbaar en kriss van valnor een poging om het niveau terug op te tillen, maar eigenlijk zijn het doorslagjes van wat ervoor verteld is.

Daarna pakt Jolan het over, gewoon omdat Van Hamme ook wel zal aanvoelen dat het na de kooi eigenlijk gewoon op is, hetgeen geen schande is hoor, welke reeks houdt het 22 albums op zo'n niveau vol?

Link naar reactie

Er bestaat een Thorgal-wiki in het Nederlands waar ze over Kriss zeggen dat ze sterft als ze 31 is. Waar zouden zijn dat getal hebben gehaald? Moet bijna uit de Thorgal-reeks zelf komen, dus uit het album Kriss van Valnor, dacht ik. Dus moet de reeks Kriss van Valnor VOOR de gebeurtenissen in Thorgal zijn, of ergens tussen de albums De Boogschutters en Kriss van Valnor.

Link naar reactie

dan zou je best eens de reeks lezen hoor yoshi

 

kriss van valnor spin off sluit naadloos aan op kriss van valnor, want in de eerste delen gaat het erover of kriss nu zal blijven leven of toch zal sterven.  Om dit te kunnen beslissen vertelt ze zelf haar levensverhaal, nadien sluit het verhaal weer aan waar de hoofdreeks nu zit

Link naar reactie

Er bestaat een Thorgal-wiki in het Nederlands waar ze over Kriss zeggen dat ze sterft als ze 31 is. Waar zouden zijn dat getal hebben gehaald? Moet bijna uit de Thorgal-reeks zelf komen, dus uit het album Kriss van Valnor, dacht ik. Dus moet de reeks Kriss van Valnor VOOR de gebeurtenissen in Thorgal zijn, of ergens tussen de albums De Boogschutters en Kriss van Valnor.

De reeks Kris van Valnor speelt zich NA Thorgal 28 af. NA !

Het zijn strips. Alles kan in strips. Lees de strips ipv wiki. :e009: 

Link naar reactie

Ik mis toch nog het fabuleuze "De meester van de bergen" in jouw must-have's, KT... (en van Drie grijsaards in het land van Aran heb ik ook altijd genoten).

Meester van de Bergen vind ik één van de slechtse Thorgals. Tijdreizen... zucht. Er zit een serieuze fout in het boek. Ja, ook Van Hamme denkt niet ver genoeg na als hij een tijdreis verhaal schrijft.

Link naar reactie

Meester van de Bergen vind ik één van de slechtse Thorgals. Tijdreizen... zucht. Er zit een serieuze fout in het boek. Ja, ook Van Hamme denkt niet ver genoeg na als hij een tijdreis verhaal schrijft.

Ik vond het toch heel sfeervol...

Maar het is ook een van die verhalen die ik voor een stuk in het weekblad Kuifje kon meevolgen (enfin, één aflevering heb ik ervan gelezen). Ik heb het verhaal zelf moeten verder fantaseren vooraleer ik het jaren later toch in album kon lezen...

Link naar reactie

Ik vond het toch heel sfeervol...

Maar het is ook een van die verhalen die ik voor een stuk in het weekblad Kuifje kon meevolgen (enfin, één aflevering heb ik ervan gelezen). Ik heb het verhaal zelf moeten verder fantaseren vooraleer ik het jaren later toch in album kon lezen...

Ik heb een tijdreisverhalen obsessie. ;)

Jah, Star Trek zal daar wel iets mee te maken hebben...

Link naar reactie
  • 10 months later...
  • 11 months later...

Is toch naar mijn mening een vreemde beslissing.

Ben benieuwd of het werkelijk zijn eigen keuze/beslissing was.

 

Naar mijn mening toch iemand die de top binnen de stripwereld bereikt.

Dan blijft het vreemd in mijn optiek dat iemand bedankt voor de roem, succes en het geld.

 

Hoop dat hij nog veel mooie reeksen mag maken.

Maar wederom bij Lombard ?

Link naar reactie

Is toch naar mijn mening een vreemde beslissing.

Ben benieuwd of het werkelijk zijn eigen keuze/beslissing was.

 

Naar mijn mening toch iemand die de top binnen de stripwereld bereikt.

Dan blijft het vreemd in mijn optiek dat iemand bedankt voor de roem, succes en het geld.

 

Hoop dat hij nog veel mooie reeksen mag maken.

Maar wederom bij Lombard ?

Ik vind het perfect begrijpelijk dat hij stopt met die reeks.

De man wil gewoon wat anders doen! Respect!

Een bepaalde hoeveelheid geld heb je nodig en succes is leuk.

Roem betekent niets, heb je alleen maar last van.

Link naar reactie

Zoals mensen die over comics en TV reeksen komen klappen tegen u in de SSZ terwijl ge gewoon rustig uw boekseks wilt kopen. ;)

Dat vind ik juist superleuk! (natuurlijk, betrapt worden terwijl ik 'boekseks' koop is minder leuk!)

Maar, voor alle duidelijkheid: ik had het niet over mezelf hé!!! Ik vind mezelf totaal niet beroemd,

en als ik dan toch een bepaalde bekendheid heb, dan is dat WEL tof voor mij.

Als ik het over 'beroemd' had, dan dacht ik aan Urbanus. Ik vind dat hij daar alleen maar last van heeft.

Link naar reactie

Dan zou de eerste cyclus 5 delen tellen, en de tweede 3. Dat lijkt me nogal onwaarschijnlijk.

Of de 1e cyclus bestaat uit de eerste 3 delen, dan een korte van 2, en dan nog eens 3: 3-2-3, dat lijkt me wel mogelijk.

Maar is het ook zo?

In elk geval zou ik niet te veel vertrouwen op die 'stamboom' op het achterplat.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...