Ga naar inhoud

Boekenfestijn


Nuwanda

Recommended Posts

Gaat er iemand naar het boekenfestijn in Mechelen? Of is er al iemand geweest vandaag? Is het de moeite om te gaan wat strips betreft?

 

 

ik ben geweest. niets gekocht. ik ging voor de manga maar behalen 4 volumes van Beck was er niets voor mij bij en dus heb ik die ook laten liggen. Qua eurostrips: tja: als je nog op zoek bent naar de java mens of naar dorian domber moet je gaan, anders kan je beter thuis een boek lezen

Link naar reactie
Gast Natte aap

ik ben geweest en heb toch een flinke lading mee naar huis gezeuld.

 

zwangerschap en bevalling. Maar het kan ook zijn dat mijn vriendin die er tussen gesmokkeld heeft om me een hint te geven :)

goldfish van Bendis (5,50€)

lost colony 2 van Grady Klein (een paar jaar geleden deel 1 gekocht en voor 2€ vond ik dat nog best te lezen)

een viertal corto maltese/pratt waarvan 2 dikke hardcovers voor 3€

Lax - De Kraai

Er was eens deel 3 HC (5,95)

Heldorado 3 delen, Paradise 4 delen (1,95 €)

Fraternity HC deel 2 (3,95)

Appoline (Morvan) (2,50)

3 delen Mechanisch Land HC (2,95/stuk)

Red Bridge 2 delen (2,95/stuk)

 

een pak strips die ik niet ken, maar voor een paar euro wil ik wel een risicootje nemen.

 

Verder lagen er nog wel wat andere marvel dingen en amerikaanse en eurostrips die me minder konden boeien (black page voor 7€, maar die heb ik al), een pak onvolledige manga's dus daar heb ik niet eens naar gekeken.  

 

Dan nog een boek over de geschiedenis van Iran, eentje over Napoleon, over Samoerai en eentje over uniformen van de Napoleonistische oorlogen en nog een paar andere geschiedenis boeken.

 

Ik ga meestal voor strips, Geschiedenisboeken en Engelse Romans, in die volgorde :)

Link naar reactie
Gast Natte aap

Dat trio Mechanisch Land vond ik geweldig (Andrae had in Angouleme een hele mooie dedi voor me gemaakt). Net als de aap ook Fraternity 2 (heel moo),die HC pratts en de Kraai aangeschaft. Lagen die stapels Flight er nog ? Zaten best wel aardige stripjes tussen !

 

was dat wat er ook in Utrecht lag?

 

Die stapeltjes flight lagen er ook nog. Daar heb ik idd nog wel een tijdje bij staan twijfelen, maar uiteindelijk toch maar niet gekocht. Wie weet, als ze overleven tot antwerpen, komt het er misschien alsnog van :)

Link naar reactie
Gast Natte aap

inderdaad veel HC's van Casterman. 

De standaard was goed vertegenwoordigd in het Frans, daar lagen wel een paar stapeltjes bob et bobette.

 

En nu maar hopen dat er een hele andere lading in Antwerpen gaat liggen, want als we kunnen ramsjen, komen de nederlandse roots toch weer boven hoor :)

Link naar reactie

Dat trio Mechanisch Land vond ik geweldig (Andrae had in Angouleme een hele mooie dedi voor me gemaakt). Net als de aap ook Fraternity 2 (heel moo),die HC pratts en de Kraai aangeschaft. Lagen die stapels Flight er nog ? Zaten best wel aardige stripjes tussen !

 

 

zeer toffe trilogie. zijn trilogie daarvoor (hartenvreter is nog beter). hoe is het eerste deel van zijn nieuwe reeks?

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Net terug van Boekenfestijn in Kortrijk.

In Gent was het vooral dump van Ballon en Blloan.

Deze keer de beurt aan stapels Casterman-dump in perfecte nieuwstaat (prijzen variëren tussen 2,95 euro en 6,95 euro) :

- Heldorado 1, 2, 3
- Zwarte trilogie
- Red Bridge 1, 2
- Extra Muros 1, 2, 3
- Paradise 1, 2, 3, 4
- De Heer van de Messen
- Apolline (Morvan - TBC)
- Mechanisch Land 1, 2, 3
- Wild River 1
- De Gilde 1, 2
- Aqua alta 1, 2
- Challenger 1, 2
- Little Nemo 1, 2, 3, 4
- Herberg aan het einde van de wereld 1, 2, 3
- De fantastische avonturen van Edgar Poe 1, 2, 3
- Achter de schermen van de macht (veel verschillende delen, weet niet meer precies welke)
- Golden Dawn 1, 2
- enkele dikke albums van Manara en Corto Maltese (Pratt)

Verder ook veel comics en manga waar ik niets van ken.

En een tweetal lange tafels met varia-tweedehands: veel Sus en Wis in matige staten, veel Arboris-albums en verrassend genoeg nog altijd Talent-dump (wel quasi enkel SC).

 

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

Wat mij betreft zijn Extra Muros 1, 2, 3 // Mechanisch Land 1, 2, 3 // Herberg aan het eind van de wereld 1, 2, 3 en vooral Heldorado 1, 2 en 3 aanraders.   Ik had al die albums al een tijdje.  Jaja... aan de volle pot gekocht destijds.
Ook het oneshot Appoline heb ik altijd graag gelezen.  Voor die prijzen kan je niet sukkelen. Gaan !

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

Jammer dat ze die mooie strips nooit eens meebrengen naar locaties wat noordelijker (lees Nederland, vooral Zwolle). Ik ben de laatste twee jaren geweest en slechts één keer één strip kunnen kopen. Een slap kaftje IR$ als ik het me goed herinner.

Misschien is er veschil met hetgeen ze in Vlaanderen en in Nederland aanbieden.

Link naar reactie

Wat mij betreft zijn Extra Muros 1, 2, 3 // Mechanisch Land 1, 2, 3 // Herberg aan het eind van de wereld 1, 2, 3 en vooral Heldorado 1, 2 en 3 aanraders.   Ik had al die albums al een tijdje.  Jaja... aan de volle pot gekocht destijds.

Ook het oneshot Appoline heb ik altijd graag gelezen.  Voor die prijzen kan je niet sukkelen. Gaan !

Deze strips lagen in rotterdam ook, heb bij allen staan twijfelen maar uiteindelijk enkel Appoline meegenomen. Bij andere series wist ik niet of het afgeronde series waren en ik neem tegenwoordig geen risico's meer, dus maar laten liggen. Het NL / Belgie verhaal gaat dus niet helemaal op.

Link naar reactie
  • 2 months later...

Grrrr.

 

Kom dit weekend in Gent (op doortocht naar Waregem).

Waarom dan net weer de verkeerde week.

 

:e009:

Volgende week is 't weer in Gent boekenfestijn.

Wat ik me afvraag, is er ook zoiets in Wallonië/Frankrijk?

Me dunkt dat je daar ook wel heel veel interessants zou kunnen vinden.

A Veces Angel - A Veces Demonia - Pero Siempre Yo !

Link naar reactie
  • 7 months later...
  • 2 months later...
Gast Natte aap

donderdag naar Mechelen geweest.

Qua strips was het niet echt vernieuwend. Nog steeds een overaanbod van marveldump. Maar daar vind ik mijn weg niet in, dus dat blijft lekker liggen. Veel van de casterman die ik vorige keer al mee nam.

Toch nog "a chinese life" van Kunwu kunnen scoren. De volledige uitgave. (10 euro)

De avonturen van Hergé voor 8 euro

en twee game over stripjes.

 

Verder Engelstalige boeken en wat geschiedenis.

Link naar reactie

Casterman in de 'ramsj' :

Helldorado, Zwarte trilogie, Red Bridge, Extra Muros, Paradise, De heer van de messen, Apolline, Mechanisch Land, Wild River, De Gilde, Aqua alta, Challenger, Little Nemo, Achter de schermen van de macht, Golden Dawn, De fantastische avonturen van Edgar A. Poe, Herberg aan het einde van de wereld.

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...