Ga naar inhoud

Op Televisie Vanavond


Waldorf

Recommended Posts

Gast Kameraad Mauser
12 hours ago, Yncke said:

Ik kijk naar Formule 1 en volg de 24 uren van Le Mans, en vind de vraag om uit te leggen waarom een interessante uitdaging, dus sta mij toe even te proberen.

 

Het is een fascinerende combinatie van verschillende heel uiteenlopende elementen.
Er is de high tech, het steeds verder duwen van de limiet wat technisch kan en mogelijk is, op zoveel verschillende gebieden - op tien minuten de versnellingsbak vervangen in een gloeiend hete auto, daar kun je niet anders dan voor in bewondering staan.
Er is de strategie, de momenten van geniale beslissingen en de waar de strijd verloren werd, de teams die als een blok samenwerken.
Er is dat ondefinieerbare element van persoonlijkheid - Verstappen die rare toeren uit lijkt te halen achter de safety car, waarvan iedereen 'maar allez, wat doet die idioot nu?' denkt, maar eenmaal er weer geracet wordt gewoon iedereen met de vingers in de neus voorbij steekt: hij was gewoon bezig overal de grip van het parcours te analyseren.
En dan gewoon de dingen die gebeuren die je nooit zou durven schrijven in een boek - de Toyota die 24 uur lang overduidelijk naar de overwinning koerste, de piloot voor de laatste stint een Japanner, de Japanse directeurs die in de pits de laatste minuten komen gadeslaan, en die dan in de laatste ronde, de allerlaatste ronde, na 24 lange uren, stil valt. Vlak na de eindmeet. Nog 1 lapje te gaan. Eentje maar. De concurrent snort voorbij.
En dan krijgen ze de auto weer aan de praat, en leggen de laatste ronde af. Niet de eerste, maar toch aangekomen, zou je denken. Tot iemand erop wijst dat de laatste ronde binnen de 6 minuten gereden moeten worden. De Toyota heeft 24 uren aan kop gereden, maar kan niet eens zeggen dat ze aangekomen zijn. Da's pure emotie.

 

En tja, misschien kijk ik ook wel omdat ingenieurs daar voor een stukje de sterren van het verhaal zijn. :-)

 

Ok. Als er techniek aan te pas komt is dat inderdaad wel een aanvaardbaar pleidooi. :)

Link naar reactie

Als kind keek ik samen met mijn neven en mijn grootmoeder naar Formule 1. Vooral Monaco vond ik de moeite. Na de dood van Senna heb ik niet meer gekeken. Tot de jaren '80 had je ook nog geweldige karakters in de F1: Mansell, Prost,... Fuiven tot een kot in de nacht en dan racen. Ik ben een liefhebber van auto's maar naar Le Mans of F1 kijken lukt me echt niet meer. Eindeloos toertjes malen over een circuit met marges van honderdsten van seconden is te suf voor woorden. Technieker in de pits lijkt me wel een interessante job. Ik kan ook het boek Le Mans van Koen Vergeer aanraden: zoals hij het beschrijft wordt het voor iedereen spannend.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
5 minuten geleden, Kameraad Mauser zei:

Allez dan. Star Wars is cool.

Het interesseert mij niet wat jij van die franchise denkt. Het gaat mij om het feit dat je je verheven voelt.

De ironie is dat je andere mensen zit uit te lachen omdat ze genieten van iets dat bestempeld wordt als voor kinderen en dat je daardoor zelf heel kinderachtig bezig bent.

Daarom dacht ik ook eens kinderachtig te doen.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Komaan, er zijn tal van zaken die ik de moeite waard vind, maar waarvan anderen mij zeggen: allez gast zo'n saaie game, met lelijke graphics, lelijker konde niet vinden zekers of djeezes wie leest er nu nog fucking boeken, of kijkt gij echt naar niks anders dan diejen slaapverwekkenden bazaar, wat ben je daar nu mee...?

tjah...

Link naar reactie
7 minuten geleden, The Alderwood zei:

Ik negeer jou allerminst, m'n beste! Maar soms is het irrelevant om op iets in te gaan.

 

Omdat je erop staat:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Rebranding

:)

 

Ik vond het gewoon grappig omdat je me enkele weken geleden nog zei dat ik mijn nickname niet mocht veranderen :D

Link naar reactie

Op een paasfeest kreeg het programma Goed Volk op één veel lof van mijn familie. Vandaag eens naar gekeken dus, een aflevering over het Vreemdenlegioen. Ondanks dat ik wel geïnteresseerd ben in militarisme (maar niet op de manier dat je denkt) stoor ik me ongelooflijk aan Jeroen Meus, die niet eens deftige gesprekken kan voeren. Is dat nu zo moeilijk bij de VRT, om deftige presentatoren/journalisten te vinden?

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
10 hours ago, Chimichanga said:

 Ondanks dat ik wel geïnteresseerd ben in militarisme (maar niet op de manier dat je denkt)

Breid eens wat uit, als je wil. (Maar niet al te veel, anders...:ph34r:)

Link naar reactie

Ik weet niet of Meus de meest geknipte man is voor de job, maar ik zie hem dit liever doen dan Luc Alloo, Eric Goens of die blonde van VTM van wie de naam me nu ontsnapt. Het blijft een fascinerend milieu, het leger, en het Franse Vreemdelingenlegioen is dan nog dat tikkeltje exotischer. Ze waren ook wel eerlijk: als er een legionair sneuvelt besparen ze een Frans gezin het verdriet.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
11 minuten geleden, Chimichanga zei:

Ik heb ongelooflijk veel respect voor militairen, maar als ik dan de verhalen hoor van mijn vader (die nog beroepsmilitair is geweest) verbaas ik me over de onpersoonlijkheid van het systeem.

 

Ik vind het vreemd dat je je daar over verbaast. Het leger draait net om het onderdrukken van het persoonlijke om tot een sterkere groep te komen. Psychologisch zit dat allemaal erg raar in elkaar. 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Zelf heb ik veel sympathie voor een militaire structuur en 'de soldaat', of "hij die zich weerbaar opstelt." Het probleem ligt bij wie die structuur opstelt en er een geweldsmonopolie op na houdt.

Vandaar mijn voorkeur naar zelforganisatie en private milities/vigilantes waar je eventueel als individu makkelijk kan bij aansluiten, dit gecombineerd met vrije wapendracht en bezit.

Voor de rest heeft Waldorf gelijk: de huidige structuur van een staand leger zoals het georganiseerd is door een overheid is te strak en laat geen ruimte voor het individu.

Ik scheid dan ook "de militair" niet van "de burger".

Link naar reactie
1 hour ago, Chimichanga said:

Ik heb ongelooflijk veel respect voor militairen, maar als ik dan de verhalen hoor van mijn vader (die nog beroepsmilitair is geweest) verbaas ik me over de onpersoonlijkheid van het systeem.

Militaire geschiedenis is superboeiend en sommige mensen kunnen er prachtige verhalen over vertellen. Lindybeige op YouTube komt me momenteel voor de geest maar er zijn wel een paar kanalen die zich daarmee bezig houden.
Misschien een re-enactment-groep overwegen?

Dit gezegd zijnde, ik ben een asociale dwarsligger met een optimisme dat je alleen ziet in de centrale van de zelfmoordlijn op kerstavond. Om maar te zeggen dat het leger niet bepaald mijn ding is.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
1 hour ago, IvoVWS said:

Militaire geschiedenis is superboeiend en sommige mensen kunnen er prachtige verhalen over vertellen. Lindybeige op YouTube komt me momenteel voor de geest maar er zijn wel een paar kanalen die zich daarmee bezig houden.
Misschien een re-enactment-groep overwegen?

Dit gezegd zijnde, ik ben een asociale dwarsligger met een optimisme dat je alleen ziet in de centrale van de zelfmoordlijn op kerstavond. Om maar te zeggen dat het leger niet bepaald mijn ding is.

Lindybeige!!
Hij weet het wel goed te brengen. En zijn stellingen zitten logisch in elkaar.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
1 hour ago, Zwendel said:

Niet helemaal hetzelfde maar deze weekend in De Morgen een artikel (van Joel De Ceulaar dacht ik?) over de sluiting van de Civiele Bescherming kazerne in Liedekerke. Hij had daar zijn 'dienstplicht' doorgebracht.

Amai zeg dat was ook lachen geblazen.

Ook iets dat in het onderwijs kan worden geïntegreerd, samen met militaire kennis en zelfverdediging. Spaart ook weer een ferme kost uit. Als je leest aan wat er zoal centen wordt verbrast.
 

Link naar reactie

Milities zijn geen huurlingen. Milities zijn 'ongeregelde troepen': niet gebonden aan een staat, maar lieden die vinden dat ze gelijk hebben omdat ze een geweer vast hebben. Eigenlijk zijn de mannen van het vreemdelingenlegioen huurlingen. Weliswaar met een ijzersterke discipline. 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

"Omdat ze gelijk hebben..." De Britten hadden ook een hoop lieden die een geweer vast hadden en vonden dat ze gelijk hadden. Om de oceaan over te steken en anderen te gaan belasten.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...