Ga naar inhoud

Chimi Art


Chimi

Recommended Posts

11 minuten geleden, Stuvio zei:

De volgende keer als iemand vraagt of je tekent, moet je gewoon antwoorden: Ja, wat vind je ervan?

Ik deed dat vroeger, en dan wezen ze naar iets en vroegen ze "Is dat Kuifje?" of iets dergerlijks. En als ik begon uit te leggen liepen ze weg. Ooit kwam er iemand naar mij toe, pakte mijn potlood af, tekende een hakenkruis op mijn papier, en riep toen voor de hele speelplaats dat ik een nazi was...

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Is dat Cauvin, met zijn gazet onder zijn arm, in die laatste/4e post?

Wel heel goed weergegeven anders. Indien het Cauvin niet is, ook. De figuur is gewoon af. Geloofwaardig. Alles klopt.

Die zou je eens moeten inkten.


Ook dat figuurtje in de 2e post, met zijn monocle/groot oog.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
10 hours ago, Chimichanga said:

Ik deed dat vroeger, en dan wezen ze naar iets en vroegen ze "Is dat Kuifje?" of iets dergerlijks. En als ik begon uit te leggen liepen ze weg. Ooit kwam er iemand naar mij toe, pakte mijn potlood af, tekende een hakenkruis op mijn papier, en riep toen voor de hele speelplaats dat ik een nazi was...

Tjah...school...

Leve MOOC's.

Link naar reactie

De speelplaats-microbiotoop is een goede voorbereiding voor de keiharde stripwereld! Concurrerende striptekenaars, malafide scenaristen, geldhongerige uitgevers, dédicatiegeile verzamelaars... Leer er maar mee omgaan Chimi, het wordt alleen maar erger!

 

 

 

(het valt allemaal best mee hoor)

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie
2 uren geleden, Kameraad Mauser zei:

Is dat Cauvin, met zijn gazet onder zijn arm, in die laatste/4e post?

Wel heel goed weergegeven anders. Indien het Cauvin niet is, ook. De figuur is gewoon af. Geloofwaardig. Alles klopt.

Die zou je eens moeten inkten.


Ook dat figuurtje in de 2e post, met zijn monocle/groot oog.

Bedankt, maar spijtig genoeg is het niet Cauvin. :P

Link naar reactie
25 minuten geleden, Kristof Berte zei:

De speelplaats-microbiotoop is een goede voorbereiding voor de keiharde stripwereld! Concurrerende striptekenaars, malafide scenaristen, geldhongerige uitgevers, dédicatiegeile verzamelaars... Leer er maar mee omgaan Chimi, het wordt alleen maar erger!

 

 

 

(het valt allemaal best mee hoor)

:D

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
On 18-3-2017 at 3:39 PM, Chimichanga said:

Ja, het inkten evolueert, uiteraard zijn de lijnen niet altijd even stevig en zijn ze soms wat te hard, maar een goeie inkting kost tijd. :D


 



 









 

Link naar reactie

Ik dacht dat je thuisonderwijs kreeg? Ik teken ook niet graag int openbaar indien er mensen zijn die toevallig meekijken en dan is het uiteraard net een aartslelijke mislukte tekening waar je aan bezig bent....of erger....de vraag "mag ik eens in je schetsboek kijken?" 

Ik ga vanaf heden enkel nog maar schetsboekjes kopen waar je er gemakkelijk pagina's van kunt uitscheuren :v

Link naar reactie
Zojuist, Lav zei:

Ik dacht dat je thuisonderwijs kreeg? Ik teken ook niet graag int openbaar indien er mensen zijn die toevallig meekijken en dan is het uiteraard net een aartslelijke mislukte tekening waar je aan bezig bent....of erger....de vraag "mag ik eens in je schetsboek kijken?" 

Ik ga vanaf heden enkel nog maar schetsboekjes kopen waar je er gemakkelijk pagina's van kunt uitscheuren :v

Een dag per week naar school, alhoewel ik meer gedaan krijg als ik gewoon thuis studeer. De mensen uit mijn omgeving hebben schrik dat ik een kluizenaar word anders. ;)

 

In het openbaar tekenen is moeilijk, maar meestal vind ik het niet erg om mensen in mijn schetsboek te laten kijken. Ik koop al jaren met uitscheurbare pagina's. :D

 

Wat voor mij een groter probleem is, is mijn tekenles. Iedereen krijgt dezelfde opdracht dus je wilt niet de gemakkelijkste of meest voor de hand liggende tekening maken. Stiekem is er toch de competitiedrang van niet de slechtste te zijn.

 

 

Link naar reactie
3 uren geleden, Hamirubi zei:

Ik ben benieuwd of je ooit een stripverhaal uit jouw tekeningen puurt.

Je barst van het tekentalent - het is verbluffend op jouw jonge leeftijd. Ik moet telkens weer hieraan denken:

 

 

Ik ben fan van Bart Proost zijn stijl, maar ik zie niet echt de gelijkenissen met mijn schetsen. Wat vind je zo gelijkend?

Link naar reactie

Mij eens aan waarnemingstekenen gewaagd, dit is mijn hond, het resultaat viel uiteindelijk wel mee (volgens mijn ouders zijn de ogen goed gelukt maar is de neus te lang). Ik heb wel, zelfs bij waarnemingstekenen, nog steeds de neiging om te vereenvoudigen en het cartoonesker te maken...

 

58d2f18da7068_sketchportraitdog.thumb.jpg.6a8ec52c726a60c41412fd8d78f5f94e.jpg

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...