Ga naar inhoud

Chimi Art


Chimi

Recommended Posts

31 minuten geleden, Yncke zei:

O dat klinkt tof. Is 't ergens te zien? O:-)

Ik kan het anders ook gewoon hier posten. Op dit moment is het eerder nog een geïllustreerd verhaal (in het Engels dan nog), maar daar komt gauw verandering in. Het is vrij amateuristisch, maar het is al een aantal jaar geleden dat ik nog eens heb geprobeerd om een daadwerkelijk stripverhaal te tekenen.

 

1401060040_comictober1.thumb.jpg.75b6ab64848cc2f7a0acc02924031880.jpg

 

"This is Ellie. She is 11 years old. Her parents recently got divorced."

 

 

1790376726_comictober2.thumb.jpg.183e6fbfb9da62444cb36f6b24769268.jpg

 

"She and her mom moved in with uncle Matt, who lives in a small town called Bodach."

 

 

2094821224_comictober3.thumb.jpg.b9ce2cf9c6e69acaa209717d3299aecd.jpg

 

"Her new house is rather picturesque, cozy even, if you didn’t mind the draught."

 

 

831146795_comictober4.thumb.jpg.a3ae761e88a6f87701fdc6fdb3935d80.jpg

 

"Ellie is feeling rather lonely out here, without her friends, or her dad."

 

 

646494045_comictober5.thumb.jpg.7c1acbdd29621644781df613c24fe03f.jpg

 


"When your parents get divorced as a kid it’s like you’re a piece of a puzzle that doesn’t exist anymore.

Like, there was a place in this world where you were supposed to fit in and now it is gone."

 

De aflevering van vandaag moet nog getekend (en bedacht) worden.

Link naar reactie
2 minuten geleden, Yncke zei:

Wow, stevig onderwerp. Heel pakkend, het beeld dat gebruikt wordt in dat laatste plaatje.

Dat laatste plaatje is heel simpel maar wel effectief, dus ik ben er eigenlijk zeer tevreden mee.

Het verhaal zal iets opbeurender worden in de toekomst, althans, dat is toch mijn bedoeling.

Link naar reactie
  • 2 months later...
  • 4 months later...
2 uren geleden, Hamirubi zei:

Precies 6 jaar actief hier (en intussen geen tiener meer): heel prettig om jouw evolutie als tekenaar te zien.

Zeer benieuwd ook naar een eerste stripverhaal!

Bedankt!

 

Ik ben eigenlijk lichtjes beschaamd in hoe weinig daadwerkelijke strips ik heb getekend in de voorbije zes jaar. Buiten hier een daar een enkele pagina, strook of cartoon kan ik eigenlijk weinig materiaal voorleggen. De zin is er ergens wel, maar ik vindt het hele proces behoorlijk intimiderend, met het kiezen van materiaal, formaat, papier en dan heb ik het nog niet eens over wat effectief getekend moet worden.

 

Komt er nog eens bij dat ik de laatste jaren het heb verleerd om met potlood te werken. Ik teken alles meestal direct in inkt, wat bij schetsen en zelfs kleine illustraties niet echt een probleem vormt, maar bij een stripverhaal wel af te raden is, zeker als beginner. Als ik dan toch iets in potlood teken en het daarna inkt, is het resultaat vaak veel te klein.

 

Ik zal er mij toch eens overheen moeten zetten.

Link naar reactie
  • 1 month later...
Op 6/6/2021 om 17:43, Daan zei:

Waarom niet? Hoe gebruik jij inkt? Met penseel en een potje Oost-Indische? Of brushpennen of iets dergelijks?

Vooral omdat ik daardoor regelmatig te vermijden foutjes maak. Aan de andere kant, als ik eerst een potloodschets maak en dan inkt, wordt de tekening vaak te stijf naar mijn goesting.

 

Ik gebruik trouwens voornamelijk een fineliner.

Link naar reactie
  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...