Ga naar inhoud

Kameraad Mausers Archief


Gast Kameraad Mauser

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
Gast Kameraad Mauser

Met fineliner en Pentel vulpenseel.  Eerst alle delicate fijne lijnen waarvan ik niet helemaal zeker ben om direkt met penseel te inkten met fineliner en dan met vulpenseel.

Ik haal ook de inktpatroon uit m'n penseel, anders komt er net iets teveel inkt in de harenbundel. Wanneer je dan, waar je net moet fijner gaan, uw lijn wil laten fluctueren, dan verknoei je het. Met enkel maar inkten/tekeken met de inkt in de harenbundel zonder de patroon in, heb je net die gewenste controle over je lijnvoering.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Awel, dat verwondert mij helemaal niet. Er zijn wel meer tekenaars die er een gelijkaardige werkwijze op na houden.

Robolus doet het ook met zijn copic brushpen. Zo verkrijgt hij een iets drogere lijnvoering, net alsof bij het uitlopen van de lijn de inkt iets te droog is. Waarbij je interessante effecten verkrijgt.
 

Ook diegenen die inkten met het klassieke penseel en inktpot, die gaan niet zomaar hun penseel in de inktpot doppen en direkt inkten, zij gaan eerst hetgeen ze overvloedig aan inkt vinden in de harenbundel, afvegen aan wat papier of vod en dan met de gewenste hoeveelheid inkt aan het penseel beginnen met inkten.

En ook het combineren van penseel en pen/fineliner komt heel veel voor.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
38 minutes ago, Stuvio said:

Als je een Baudoin kunt kopen voor 400 euro, dan moet een Mauser voor 40 wel lukken. 

Zo...is de prijs van mijn pagina's al vastgelegd dan?

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
On 15-3-2017 at 10:49 PM, Chimichanga said:

Mijn enige twijfel bij een origineel van Mauser is dat de inhoud mogelijk niet geschikt is om in de woonkamer te hangen,

Hoezo?

 

 

 

 

 

 

 

:e007:

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Wel, dat is ergens wel de bedoeling hoor. Naast de humor/Dupuis/Marcinelle/Franquin-wannabe-rip-off heb ik altijd en nog steeds de ambitie om iets te doen met sci-fi, geschiedenis, fantasy,...

Er is al een ruw concept. Iets dat zich zou kunnen situeren tussen Dune, Meesters van de gerst, eeuwige oorlog, een scheut Thorgal/Chninkel, Strugatski...

Link naar reactie
Op 31-5-2013 om 16:55, Kameraad Mauser zei:

stadszicht_zps4460d1eb.jpg

 

 

rudykeuken_zps7b256cb1.jpg

 

Op 31-5-2013 om 23:27, retep zei:

Wat een mooie decors en stadsgezichtje Mauser !

2!

ik kan dagen in uw atelier "ronddwalen" 

maar wellicht, ooit ook een boekje van u aanschaffen.

:e007: 

Let’s get together and feel alright. 
de associale associator! 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Wij van Kameraad Mauser zijnde, doen ons best om binnenkort materiaal bij elkaar getekend te hebben waarmee er iets kan gedaan worden aangaande uitgeven alsook eens afzakken naar een stripbeursactiviteit. Of toch tenminste, waar ze mij wensen te dulden.

Link naar reactie
6 uren geleden, Kameraad Mauser zei:

Wij van Kameraad Mauser zijnde, doen ons best om binnenkort materiaal bij elkaar getekend te hebben waarmee er iets kan gedaan worden aangaande uitgeven alsook eens afzakken naar een stripbeursactiviteit. Of toch tenminste, waar ze mij wensen te dulden.

 

De drempel om een stripbeurs te bezoeken is voor mij erg hoog, maar dit is een incentive waar ik wel mee te porren ben. Hou ons op de hoogte, Kameraad.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...