Ga naar inhoud

Kameraad Mausers Archief


Gast Kameraad Mauser

Recommended Posts

Gast Kameraad Mauser
On 26-6-2017 at 1:47 AM, Lav said:

 De voeten zijn altijd best wel oké ook.

Voeten durven soms nog eens...er anders uitzien dan wat ik in gedachten heb. Maar er is verbetering merkbaar.

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
Gast Kameraad Mauser

Ja. Maar het gedoe om tekeningen in te scannen wel een pak minder. Nu moet ik gebruik maken van een oudere versie van Mint en werken vanuit de live-CD. Dit betekent: computer uit, opnieuw opstarten vanuit de Live CD - ik werk nu in Mint 18.01 - inscannen en opslaan. computer uit. Opnieuw opstarten en de tekeningen openen in GIMP en bewerken/bijsnijden enz...

Geen enkel scanprogramma werkt in de meest recente versies van Mint 18, Manjaro, Ubuntu Knoppix,...voor mijn scanner. Zelfs Vuescan, een opensource scanprogramma die het equivalent is van de software voor de HP scanners weigert mee te werken...

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
12 minutes ago, The Alderwood said:

Een tekenaar moet met tekenen bezig zijn, niet met technologie. 

Dat zal ik wel bepalen, Inge...

Altijd handig om te weten hoe je technologie werkt die je gebruikt. Beetje zoals je weet hoe je een en ander kan vervangen bij je boormachine, of de werktuigen die je gebruikt, indien er iets niet goed meer functioneert of stuk raakt.

Link naar reactie

Dat treft. Na "Apocalyps" was ik van plan om drie verhalen uit te brengen die onder die noemer vallen. Het is begonnen als een soort variatie op het vehaal van Faust maar de duivel is in mijn verhalen vermomd als een tech-goeroe. Ik heb er al twee en een derde zit nog in de notitie-fase. 
Na "Apocalyps" spreken we er nog wel over. :e005:

Link naar reactie
  • 2 months later...
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
Gast Kameraad Mauser
On 2/7/2018 at 1:53 PM, Chia said:

ik kwam hier kijken omdat ik erover las bij het andere topic waar mauser daarover spreekt en ja, mooie dingen maakt hij hier. het is al een hele collectie. ik hou van deze stijl. bijna franquin. of niet?

Mijn tekenwerk - de komische stijl dan toch - neigt in zekere zin naar Franquin, Janry...of hetgeen kan vallen onder de Dupuis-stijl.

Link naar reactie
  • 1 year later...
  • Gast changed the title to Kameraad Mausers Archief
Gast Kameraad Mauser

De hiaten inzake posten en daadwerkelijk werken aan portfolio en albums/verhalen heeft meer te maken met externe factoren buiten mijn wil om, dan met onwil of desinteresse om te werken aan illustraties en tekeningen.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Penseel en Rotring pen:

                                                                                                                                                                               

INK FACE PEN.jpg

 

En José Gonzalez, Ortiz, Frazetta, Fisher-Bunner, Jeff Jones als inspiratie.

Straks eens wat Federici "beconcureren"...

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...