eriktex Posted August 16, 2015 Share Posted August 16, 2015 In Kampen stond er in de Stripster stand een bordje met de aankondiging van de Stripdagen 2016: 27 en 28 februari te Rijswijk. Quote .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl Link to comment
blacktiger Posted August 16, 2015 Share Posted August 16, 2015 Klopt als een bus, werd ook meegedeeld aan diegenen die ingeschreven zijn op hun nieuwsbrief. Ze verlaten Gorinchem omwille van het terug lopende aantal bezoekers en het gebrek aan medewerking van de gemeente Gorinchem. Quote Link to comment
tuinmantvkijken Posted August 16, 2015 Share Posted August 16, 2015 Lokatie broodfrabriek Quote Link to comment
Guest janl Posted August 16, 2015 Share Posted August 16, 2015 Voor iemand zoals ik, die niet in de randtad woont, zou het veel prettiger zijn dat de stripdagen weer wat meer centraal in Nederland zouden worden gehouden. Deze dagen zijn toch bedoeld voor alle stripliefhebbers van Nederland? Quote Link to comment
tuinmantvkijken Posted August 16, 2015 Share Posted August 16, 2015 tja kampen net geweest Quote Link to comment
Tweetie Posted August 16, 2015 Share Posted August 16, 2015 Met Rijswijk, Rotterdam en Haarlem heb ik volgend jaar in ieder geval een aantal festivals lekker dicht in de buurt. Â Â Quote Link to comment
retep Posted August 16, 2015 Share Posted August 16, 2015 Voor iemand zoals ik, die niet in de randtad woont, zou het veel prettiger zijn dat de stripdagen weer wat meer centraal in Nederland zouden worden gehouden. Deze dagen zijn toch bedoeld voor alle stripliefhebbers van Nederland? Â Ik heb een tijdje in Rijswijk gewoond en het is uitstekend te bereiken, de snelweg loopt er langs (dus geen vermoeiend geploeter over kleine provincieweggetjes) en ook het OVÂ is er ruim voorhanden: treinen naar Den Haag CS/HS en dan verder met de Haagsche Tramweg Maatschappij.... Quote Link to comment
Snow Leopard Posted August 17, 2015 Share Posted August 17, 2015 Ik heb een tijdje in Rijswijk gewoond en het is uitstekend te bereiken, de snelweg loopt er langs (dus geen vermoeiend geploeter over kleine provincieweggetjes) en ook het OVÂ is er ruim voorhanden: treinen naar Den Haag CS/HS en dan verder met de Haagsche Tramweg Maatschappij.... Â Haagsche Tramweg Maatschappij? Gaat daar binnenkort niet een beruchte Reper c.q. dedi-jager werken? Quote Link to comment
Freakzilla Posted August 17, 2015 Share Posted August 17, 2015 De g Quote I aM FReaKZiLLa the uLTiMaTe THRiLLa So F*cK FeaR Link to comment
Guest jan Posted August 19, 2015 Share Posted August 19, 2015 Ik weet niet of men het probleem van het terug lopend aantal bezoekers oplost door een locatiewissel. De belangrijkste oorzaak ligt toch echt in de uiterst matige programmering. Quote Link to comment
retep Posted August 19, 2015 Share Posted August 19, 2015 Haagsche Tramweg Maatschappij? Gaat daar binnenkort niet een beruchte Reper c.q. dedi-jager werken? Â Als dat maar goed gaat. Quote Link to comment
retep Posted August 19, 2015 Share Posted August 19, 2015 Ik weet niet of men het probleem van het terug lopend aantal bezoekers oplost door een locatiewissel. De belangrijkste oorzaak ligt toch echt in de uiterst matige programmering. Â Gedeeltelijk (dwz grotendeels) mee eens, de locatie is toch wel belangrijk hoor. Als je in Nederland kijkt: Haarlem heeft veel voordeel van de locatie: mooie buiten- en binnenbeurs (gratis toegang !). Breda komt wmb als tweede, hoewel niet iedereen staat te juichen over het Chassee theater. Quote Link to comment
Olsimar Posted August 19, 2015 Share Posted August 19, 2015 Ik ben ook geen fan maar Chassee theater maar die sport of expohallen zijn ook niks. Rijswijk samen met die fantasybeurs was leuk dan had je wat kruisbestuiving. Quote Link to comment
retep Posted August 19, 2015 Share Posted August 19, 2015 Aan de andere kant, een half vervallen sporthalletje in een waals stadje heeft ook wel iets, de vloer met afbladerende belijning, muffe matten en turntoestellen in de hoek, de gebroken ruitjes en de gaten in het softboard verlaagde plafond. Dat zie je niet meer in het door arbo/bouwbesluit geteisterde Nederland. Quote Link to comment
Spawn999 Posted August 20, 2015 Share Posted August 20, 2015 Leuk!! Even in de gaten houden   Ik heb een tijdje in Rijswijk gewoond en het is uitstekend te bereiken, de snelweg loopt er langs (dus geen vermoeiend geploeter over kleine provincieweggetjes) en ook het OV is er ruim voorhanden: treinen naar Den Haag CS/HS en dan verder met de Haagsche Tramweg Maatschappij....  Ook prima te bereiken met de trein (station rijswijk), 2 keer vallen van het station Quote Tumblr Link to comment
Guest Gast Posted August 20, 2015 Share Posted August 20, 2015 Rijswijk lijkt me voorlopig een goede locatie, zoals gemeld goed bereikbaar en combinatie mogelijkheden met andere beurzen. Den Haag en omgeving redelijk goed voorzien van Stripspeciaalzaken (meerdere in Den Haag, Rotterdam, Delft, Leiden) en groot potentieel aan bezoekers uit de Randstad. Locatie heet Broodfabriek, betreft de voormalige Darling Market. Quote Link to comment
Tweetie Posted August 20, 2015 Share Posted August 20, 2015 Nu de programmering nog. Vorig jaar was die wat saai, zeker gezien de gevraagde entree. Quote Link to comment
tuinmantvkijken Posted August 20, 2015 Share Posted August 20, 2015 is voor mij een eind karren dus denk dat ik alleen kom kijken tenzij ik nog echte bijz mooie handel binnen krijg Quote Link to comment
Guest verbaasd Posted August 20, 2015 Share Posted August 20, 2015 Â Locatie heet Broodfabriek, betreft de voormalige Darling Market. Â De Rijswijkse stripbeurs komt dus gewoon terug op haar oude stek? Al heet het nu anders. Quote Link to comment
Debby Posted August 21, 2015 Share Posted August 21, 2015 Er zijn strip beurzen verspreid over zowel Nederland als België. Voor mij vindt het wel leuk naar een andere omgeving te gaan. Alleen jammer van de redenen waarom de verhuis.  Verstuurd vanaf mijn AT-AS45D1 met Tapatalk Quote Link to comment
Lecram Posted August 21, 2015 Share Posted August 21, 2015 Laatste editie Rijswijk was heel triest, heel weinig publiek. Ik heb er weinig vertrouwen in, maar we zien het wel, ik zal er zijn. Maar voor mij is het dichtbij, ik hoop op een combi met een andere beurs (gothic of zoiets  ). Quote Link to comment
Tweetie Posted August 21, 2015 Share Posted August 21, 2015 Laatste editie Rijswijk was heel triest, heel weinig publiek. Ik heb er weinig vertrouwen in,  We zullen wel zien. De verhuizing naar Rijswijk toont in ieder geval dat de organisatie zelf ook wel ziet dat er iets moet veranderen.  Maar niet alleen de locatie ook de programmering moet anders. Nu was het meeste publiek op dag een na een paar uurtjes al weer snel weg en het was het ook niet de moeite om twee dagen te komen. Quote Link to comment
blacktiger Posted August 22, 2015 Share Posted August 22, 2015 De laatste editie in Rijswijk triest? Dan ben ik waarschijnlijk naar een andere stripbeurs geweest. Vond het toe één van de betere. Ik ga geen 250 kilometer  op en 250 terug rijden als het een trieste beurs was. En als ik het goed heb, verbeter mij als ik fout zit, die stripbeurs was toen geen organisatie van Het Stripschap. Quote Link to comment
Johan de Neef Posted August 22, 2015 Share Posted August 22, 2015 Als ik mij niet vergis, dan was de laatste keer dat er een stripbeurs in Rijswijk was in begin 2009. Er waren toen heel veel stadhouders, maar belachelijk weinig bezoekers. Was de organisatie toen niet in handen van Strip2000 of zoiets? Quote www.windmill-comics.com Link to comment
tuinmantvkijken Posted August 22, 2015 Share Posted August 22, 2015 dat moet ergens rond dat tijdstip geweest zijn  omzet dramatisch die gothic bezoekers was wel leuk Quote Link to comment
Johan de Neef Posted August 23, 2015 Share Posted August 23, 2015 Nog even verder zitten zoeken en toen kwam ik de datum van 16 en 17 januari 2010 tegen toen de laatste beurs in Rijswijk was. Dat was wel heel vroeg in het jaar en waarschijnlijk ook veel te vroeg na de dure decembermaand en dat dit de rede was van weinig bezoekers en inkomsten voor de standhouders. Quote www.windmill-comics.com Link to comment
Lecram Posted August 23, 2015 Share Posted August 23, 2015 Blacktiger, ik denk dat je abuis bent, er was bijna geen publiek, de zondag waren er meer standhouders dan bezoekers....heeeeeel triest Quote Link to comment
Theoak Posted August 23, 2015 Share Posted August 23, 2015 Yep, die beurs was inderdaad slecht bezocht. Toch waren er wel enkele goede tekenaars, o.a. Janry en Andre Benn als ik me niet vergis. Quote Link to comment
retep Posted August 24, 2015 Share Posted August 24, 2015 Qua tekenaars best aardige beurs toen in Rijswijk: Bercovici, Benn, Darasse, Tome (hij maakte ook schetsjes), maar geen Janry trouwens. Er was alleen geen volk, het handelaars geklaag weerklonk door die lege hal... Quote Link to comment
Olsimar Posted August 24, 2015 Share Posted August 24, 2015 Mooi beeld: Trieste hal, Retep en Lecram dwalen door lege paden langs morrende handelaren. Tuinman herschikt zijn kraam en Tweetie durft nog niet weg te gaan want het is nog geen sluitingstijd. Quote Link to comment
Tweetie Posted August 24, 2015 Share Posted August 24, 2015 Mooi beeld: Trieste hal, Retep en Lecram dwalen door lege paden langs morrende handelaren. Tuinman herschikt zijn kraam en Tweetie durft nog niet weg te gaan want het is nog geen sluitingstijd. Â Zolang er nog tekenaars zijn, dwaalt er niemand rond, maar staan we gezellig met z'n allen bij de tekenaars. Totdat we er na sluitingstijd uitgegooid worden. Quote Link to comment
snowmansion Posted November 17, 2015 Share Posted November 17, 2015 De geheel vernieuwde website van De nieuwe Stripdagen is online:  www.destripdagen.nl  Het ziet er in ieder geval verfrissend uit! Quote Link to comment
RWuitgeverij Posted November 17, 2015 Share Posted November 17, 2015 En wij als RW melden ons hier als eerste als aanwezige uitgeverij. Quote Wij zijn nieuwsgierig naar waar jij ons vindt! Link to comment
snowmansion Posted November 27, 2015 Share Posted November 27, 2015 Ik las dat vanaf 1 december de voorverkoop start. Kaartje kost dan 7.50 ipv 10 euro. Quote Link to comment
Snow Leopard Posted November 28, 2015 Share Posted November 28, 2015 Ik las dat vanaf 1 december de voorverkoop start. Kaartje kost dan 7.50 ipv 10 euro. Â Ik verwacht een stormloop op deze kaartjes..... (not!) Quote Link to comment
eriktex Posted November 29, 2015 Author Share Posted November 29, 2015 Nou vooruit, de HUMmetjes zullen er ook zijn met 8 strekkende meter prachtige strips.... Quote .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl Link to comment
Lecram Posted November 29, 2015 Share Posted November 29, 2015 Welke Tex tekenaar mogen we verwachten? Quote Link to comment
eriktex Posted November 29, 2015 Author Share Posted November 29, 2015 Dat houden we nog even onder de pet . Quote .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl Link to comment
marioboon Posted November 30, 2015 Share Posted November 30, 2015 Nou vooruit, de HUMmetjes zullen er ook zijn met 8 strekkende meter prachtige strips.... Â En hoeveel meter als die strips geplooid zijn? Quote Link to comment
Recommended Posts