Ga naar inhoud

Stripdagen 2016 Te Rijswijk


eriktex

Recommended Posts

tuurlijk. .maar je kunt dat doen vanwege liefde voor je product of omdat poen leidend is.

ik denk dat het betrokkenheid bij je product bijdraagt aan verdienen. En ja, het woord 'verdienen ' heeft een dubbele betekenis.

Link naar reactie

Velden8 spreekt wijze woorden.

Natuurlijk zijn Silvester en DDB ook liefhebbers en betrokken bij het product.

 

En ja, in de stripwereld wordt niemand rijk en het is natuurlijk een groot verschil wat de achtergrond is.

De een moet er daadwerkelijk van moet leven (als enige inkomstenbron) en een ander staat er misschien anders in (of voor :e005:).

 

Waarschijnlijk wordt gedoeld op het aantal boeken dat men moet kopen voor een dedie.......ook hierop zal een uitgeverij geen winst maken, dus ik ben blij dat er uitgeverijen zijn die tekenaars meenemen.

Link naar reactie

Dit staat in de nieuwsbrief

 

 

Over De Stripdagen gesproken. Met nog een dikke twee maanden te gaan, wordt er steeds meer bekend over de invulling van het festival en met name ook de standhouders die komen. Grote verrassing is de komst van de Belgische uitgevers Standaard en Ballon Media, die een groot aantal stripmakers uit hun stal meenemen naar het festival. Het is voor het eerst in jaren dat ze er weer zijn. Voor Ballon Media is De Stripdagen zelfs de start van een grote promotiecampagne voor de uitgevers die zij vertegenwoordigen, zoals Le Lombard, Dargaud, Dupuis, Blloan, Casterman en Lucky Comics. Ga voor meer informatie naar www.destripdagen.nl en volg de updates ook via Facebook en Twitter. Nog even voor de duidelijkheid. De Stripdagen zijn dus op 27 en 28 februari in De Broodfabriek in Rijswijk.

Link naar reactie

Over De Stripdagen gesproken. Met nog een dikke twee maanden te gaan, wordt er steeds meer bekend over de invulling van het festival en met name ook de standhouders die komen. Grote verrassing is de komst van de Belgische uitgevers Standaard en Ballon Media, die een groot aantal stripmakers uit hun stal meenemen naar het festival. Het is voor het eerst in jaren dat ze er weer zijn. 

 

Mooi dat Standaard en Ballon er voor het eerst sinds lange tijd weer bij zijn. Jammer dat je niet kunt zien wat er achter de schermen gebeurt. Is er iemand die er energie in heeft gestoken om ze nu wel naar Nederland te halen? Als ik ook de site zo zie, zou je zeggen dat er allerlei andere dingen vernieuwd en verbeterd zijn. Zo is er dit jaar voor het eerst een voorverkoop van kaartjes.

 

Ik heb goede hoop dat het dit jaar een wat mooiere beurs wordt dan de strips rommelmarkt van vorig jaar in Gorinchem. 

Link naar reactie

Jammer dat je niet kunt zien wat er achter de schermen gebeurt. Is er iemand die er energie in heeft gestoken om ze nu wel naar Nederland te halen? Als ik ook de site zo zie, zou je zeggen dat er allerlei andere dingen vernieuwd en verbeterd zijn. Zo is er dit jaar voor het eerst een voorverkoop van kaartjes.

 

Je wil niet alles weten Tweetie :) Er is inderdaad iemand die er veel energie in steekt (Ton) maar hij is niet de enige. Ik heb nu al geruime tijd contact met hem gehad en persoonlijk vind ik de manier waarop we contact hebben gehad - niet enkel via mail maar ook face2face - verfrissend. Het open staan voor ideeen en vervolgens hier druk mee aan de slag te gaan, heerlijk.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

100 % zeker kan je nooit zijn, maar iets meer dan een maand voor het festival kan je toch al wel een mooi lijstje tekenaars aankondigen, me dunkt.

 

Compleet hoeft de lijst niet te zijn, maar het wordt wel eens tijd om ermee te beginnen. Volgens mij zijn er in 2016 nog geen updates op de site geweest? 

Link naar reactie

Ik vrees dat ondanks de grote woorden van eerder ook Rijswijk ten onder gaat voordat het gestart is. Je publiek betrekken is niet bepaald de kracht van het Stripschap. Men zal ongetwijfeld zelf veel voorpret hebben (idem voor het Rotterdamse festival ) maar bij mij leeft het totaal niet.

Link naar reactie

Wat een negatieve insteek, je komt alleen als er een tekenaar komt die je niet hebt of die je aanstaat......?? 

Voor mij hoeft het ook helemaal niet te leven, pas als ik er heen ga in februari is vroeg genoeg.

Je wilt voorpret, misschien moet je je dan aanmelden als vrijwilliger voor de organisatie :e005:  :e005: .

 

Ook ik ben best terughoudend in de verwachtingen en vind dat sinds het turfschip de stripdagen veeeeeel minder zijn geworden, maar ach, dat hangt voor mij niet af van de website. 

Positief is dat de grote uitgeverijen schijnbaar komen en wellicht dat dit nieuw elan en veel tekenaars met zich meebrengt. Maar misschien is het weer gebakken lucht, we zullen zien.

 

Rotterdam is eind april ????.......wil je daar ook al lijsten van zien ?

Op de Striphooligan beurzen komen altijd veel (en vaak goede) tekenaars, maar het nadeel van lijsten zijn de latere afmeldingen of de auteurs die nog definitief moeten bevestigen (en dit vaak pas lat willen doen). Idem met standhouders. 

Link naar reactie

Ik ben ook wel benieuwd, maar ik ga sowieso wel aangezien het tenminste een beetje bij mij in de buurt is.

 

Geldt voor mij ook. Het is vrijwel om de hoek. 

 

het nadeel van lijsten zijn de latere afmeldingen of de auteurs die nog definitief moeten bevestigen (en dit vaak pas lat willen doen). Idem met standhouders. 

 

Zo erg is het ook weer niet als een tekenaar gemeld wordt en later weer afvalt. Maar door iedere keer wat nieuws te brengen, kun je als buitenstaander tenminste zien dat er iets op komst is en dat men ermee bezig is.

 

Nadeel van de stripdagen is dat ze geen eigen tekenaars hebben en zich dus zo volkomen afhankelijk maken van anderen, die zelf wel uitmaken wanneer ze bekendmaken wie ze meebrengen. 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...