Ga naar inhoud

Stripdagen 2016 Te Rijswijk


eriktex

Recommended Posts

Alberti met Tex Willer teleurstellend; kopjes en/of matige tekeningen.

Bij vertrek rond half vier was de hal nog maar matig gevuld.

Inderdaad, Alberti had blijkbaar weinig zin.....

 

Het was geen beurs voor de dedijager, maar er heerste een goede sfeer en de beurs was mooi ruim opgezet, waarbij er genoeg te beleven en te zien viel.

:wat: :wat: Oh ?!

 

Tsja, ik reageer weinig op dit soort berichten, maar nu kon ik het niet laten :e012:

Link naar reactie

Ik denk dat rijswijk op deze locatie best potentie heeft maar dat er nog wel een en ander extra gedaan moet worden om het tij te keren...

 

Wat de beursuitgaven betreft .... Tja .... Arboris heeft dat super goed begrepen... Keurige rij... Voldoende exemplaren om het EN exclusief te houden ... Redelijke prijs... En voor speculanten is er minder eer te behalen.

 

Daar ka bijvoorbeeld uitgeverij L nog van leren. Voor de 30 beursedities van ythaq stonden er om 10 uur reeds 15 ( ze zijn geteld) standhouders in de rij... Gevolg.... Degenen die zelfs als eersten om 9 uur als bezoeker BUITEN stonden te wachten hadden GEEN kans... Lijkt mij dan verspilling van moeite in de advertentie.... Of pas de tekst aan..." Collega standhouders kunnen om 10 uur hun beurseditie ophalen"

Link naar reactie

De beurs was mooi, ruim opgesteld, het aantal bezoekers viel me tegen. De drommen voor de kassa bleken verdeeld te moeten worden over een drietal beurzen. Dezelfde handelaren waren er die je altijd ziet. Ik heb nog een beuseditie van Durango gekocht. Uitgeverij L heb ik aan me voorbij laten gaan... Wat betreft tekenaars viel Alberti tegen. De twee dedies van Chanouga waren dan weer zeer goed. Verder nog dedies van Nix, Delbressine, Chambre,  de Hey, Kriek en Proost. Ook nog even met Geert den Weyer gesproken en een stevig boek van zijn hand gekocht (het puzzlestukje paste niet, dat was dan wel weer vreemd :e005: ).

Link naar reactie

Gisteren Rijswijk bezocht.

Mijn verslagje:

Super leuke beurs, zeer vlot bereikbaar.

Een aantal oude kennissen ontmoet, Het gaf me echt een goed gevoel.

Ik bleek ergens op een lijst te staan en een aantal mensen dachten blijkbaar dat ik kwam signeren, wat niet zo was.

Het spijt me zeer voor die mensen. Mijn excuses, dit was buiten mijn wil.

Verder de gratis strip-glossy meegenomen, in tegenstelling tot de vorige is dit een waardeloze reclamefolder.

Er staat al niks in en de helft is dan nog, zogezegd voor de grap, afgeplakt met gele stickers. Flauw!

 

Maar goed, de algemene sfeer was voor mij geweldig. Ik heb mij echt geamuseerd.

Ook met mijn goede vrienden van Strip2000 gesproken, ik ben enorm blij dat ze doorgaan en een aantal schitterende titels

in de pijplijn hebben.

Overal enthousiasme...

Link naar reactie

Ik was er - onhandig als altijd, dat wel - en het viel helemaal niet tegen. Goed geslaagd ondanks toch een groot aantal "geen systeem is ook een systeem voor een euro per stuk" kramen *)

Het was gezellig, strip battle was best grappig. Wat onbrak - of ik niet kon vinden, wat niet helemaal hetzelfde is natuurlijk - was een lijst van interviews voor dat interview podium, helaas dus een en ander gemist.

Zo blij met de tekeningetjes van Aimée de Jongh :cheerf2: :cheerf2: en Kenny Rubenis :wub:, echt heel gaaf.

 

De locatie was aanzienlijk verbeterd sinds voor jaren terug. Goede catering, genoeg zitruimte, geen Beverwijkse Bazaar in de entree en nog steeds goed bereikbaar (maar beter met de tram dan met de trein).

 

 

*) niet lelijk bedoeld. Toen ik nog heel jong was en sneu weinig zakgeld had heb ik daar heeeel veel plezier van gehad, maar ben nu al vele jaren veels te oud voor zakgeld, al zou m'n baas dat wel aanstaan denk ik. 

Link naar reactie

.

Verder ontgoocheld in een miniatuur-uitgeverijtje waarvan de eigenaar plots pretentie gekregen had omdat

hij een buitenlandse gast had kunnen strikken. Die zal aan mij in de toekomst niks meer moeten vragen.

Ik zal die uitgever hier niet noemen, maar wie het schoentje past...

 

 

 

Het was een gezellige beursdag dus.....

Link naar reactie

 

Mijn enige reden om de beurs vandaag nogmaals te bezoeken was " Johan de Moor". Natuurlijk scheelt het voor mij dat de beurs in de buurt is en ik naast de kans op een tekeningetje vind ik altijd wel wat om mijn manco lijst korter te maken.

 

Dus vanmorgen met vrouwlief lekker op de fiets... Diverse vriendendiensten kunnen doen... Boekjesgevonden.... Lekker bijpraten.. Al met al geen onplezierige dag alleen......

 

Tja .... Johan de Moor.... Nooit in levende lijve mogen aanschouwen....al 3 keer eerder trouw als fan een boek mee gesjouwd in de hoop op een (hand)tekeningetje maar telkens afgelast.... En ik voelde al nattigheid toen ik de tafel zag hedenmorgen... Boek en tekenaarnaam schitterden van afwezigheid. De organisatie meldde nethes dat e.e.a afhing of hij een prijs zou winnen om 13 uur.

Wel prijs betekende weinig kans op signeren ivm interview verplichtingen. Geen prijs... Dan had men goede hoop op zijn aanwezigheid.

 

Eindresultaat... Geen prijs ... Maar ook geen Johan de Moor... Wellicht dezelfde administratieve glitsch als bij Linthout maar toch frustrerend als je voor de VIERDE keer je boek uit de tas pakt en weer onverichterzake de kast in schuift...

 

Maar ach.. Hoop doet leven. Er komt vast wel weer een kans en het zal vast onbedoeld zijn en te maken hebben met administratie of andere zeer valide redenen of zo want het kan toch niet zo zijn dat je je fans moedwillig in de kou laat staan...... Toch???

Link naar reactie

Ik bleek ergens op een lijst te staan en een aantal mensen dachten blijkbaar dat ik kwam signeren, wat niet zo was.

Het spijt me zeer voor die mensen. Mijn excuses, dit was buiten mijn wil...

Waarom eigenlijk niet?

Ik had een leuk boek bij me met het verzoek hier iets in te tekenen.....al vrees ik dat je gezien je reactie over een kleine uitgeverij hiervoor niet open had gestaan .

 

Maar goed Rijswijk:

Ik ben zaterdag en twee uurtjes zondag (daarna Sparta weer zien toeslaan ⚽) geweest.

 

Locatie is prima in orde, beurs gezelliger en overzichtelijk.

Goed bereikbaar, gratis parkeren en fatsoenlijke entree.

 

Beurs had voldoende kramen, goed in evenwicht verdeeld tussen handelaren en uitgeverijen.

Voor eerst in lange tijd best wat tweedehands boeken gekocht, omdat er voor een dedie jager nagenoeg niks te doen was.

 

Stripquiz was populair, interviews niet. Maar dit soort activiteiten waren zeker beter geregeld en een leuk initiatief.

Strip2000 had mooie stand, net als EPPO.

 

Dan het zwakste punt van deze uitvoering. Er waren genoeg Nederlandse stripmakers, maar O O O.....nagenoeg niks internationals.

Gelukkig had strip2000 Chanouga voor anderhalve dag en had de uitgeverij Hum een leuke tekenaar bij zich (die helaas wel erg summiere dedies maakte, maar toch). De derde was Benn van trouwe en vriendelijke standhouder Arcadia, maar die kwam pas na 14.00 op beide dagen.

Dus niks vanuit de organisatie.

En wat mis je dan toch de stands van Dark Dragon en Silvester, die een mooie uitstraling hebben en vaak ook leuke tekenaars.

 

De Balloan stand met dupuis, Lombard etc. was volstrekt waardeloos en overbodig, een beetje verkoop, maar niks geen actie of tekenaar, wat een sof. Lachwekkend is dan ook dat geneuzel met de Moor te noemen.

 

De Nederlandse tekenaars waren echter prima op dreef, vriendelijk als altijd en maakten menig schitterende dedie. De Heij, Heuvel, Romano, Lodewijk, Heins, Delbrassine en alle anderen, TOP.

Maar voor DE stripdagen moeten een tiental internationale tekenaars toch geen probleem zijn. Goed voor de uitstraling van het evenement.

 

De Beursuitgave van L van Ythaq is eigenlijk te schandalig voor woorden. Er zijn er 4 of 5 verkocht aan bezoekers, de rest mogen we straks op catawiki of marktplaats terugvinden voor veel geld, hoe is het in godsnaam mogelijk dat je na zoveel beurzen nog niet normaal en eerlijk iets kunt verdelen.

 

Maar goed, conclusie, als dedijager saaaai, maar als objectief bezoeker best een fijne beurs. Zeker geen onvoldoende. Veel repers gezien, gezellig gegeten na de beurs, veel bijgepraat.

Link naar reactie

zo ook weer terug

was er om ca 14±30

na rondje om de hal gereden tehebben auto gedropt

zie ik urbanus lopen buiten

 

 

vraag mij af moet hij geen tekeningen zetten?

 

bij binnen komst kunje naar links of naar rechts

koos voor links kwam de grote zaal binnen met 1.000 stoelen

was helaas niks tedoen

de beurs zaal was zeer ruim op gezet

weinig tekenaars gezien :e003:

veel contacten onderhouden was niet echt druk meer

nog even met rw uitgeverij kennis gemaakt hij was erg vermoeid hard gewerkt :e010:

zelf nog even wat spul door verkocht aan een handelaar

veel bakken 5 voor 10 euro

jammer dat silvester en dbb er niet waren

 

 

@ erik texwiller waar blijven de foto's

Link naar reactie

Lecram: wie me aansprak tekende ik iets voor, ik heb een aantal tekeningen gemaakt terwijl ik iets zat te drinken.

ik zou niet weten waarom ik dat voor jou niet zou doen? Voor zover ik weet heb je me niets misdaan! :-)

Alleen: ik ben me niet gaan neerzetten op de stand om te signeren. het was wel mijn vrije dag.

Ik bleek op een of andere lijst te staan, maar dat was een vergissing, ik wist er niet van.

Link naar reactie

Ik ben gisteren geweest. Een klein beetje om te helpen, een groot beetje om de kennis op te frissen. Wát een grote hal. Mogelijk heb ik niet eens alles gezien. Wel heb ik een paar mooie aankopen gedaan. 

 

Waarschijnlijk kwam het door die grote hal ook dat het zo rustig leek, desondanks hoorde ik standhouders niet klagen. Ja het mocht beter van ze, maar het was ze niet slecht bevallen. En toegegeven: Dat was het ook niet. Lekker ruime opzet maar niet té ruim, mooie inrichting ook met dito stands, gezelligheid..dit geef ik graag nog een kans. 

 

De tekenaars waren overigens inderdaad te zoeken, maar soms ook weer niet. 

 

Tot slot ben ik het eens met Linthout over de Glossy: Ik had liever een semi-volwaardige uitgave gezien dan deze versie die inderdaad meer doet denken aan een reclamefolder. Toegegeven, het was grappig van opzet maar daarmee haal je mij en wellicht meerdere mensen niet over om een tijdschrift van ca. 8 euro te gaan kopen denk ik.

Maar dat terzijde.  

Link naar reactie

Zo'n beursuitgave moet op minstens 100 ex. worden uitgebracht en laat de verkoop dan starten na opening van de beurs, dan nog zullen medewerkers van de organisatie, uitgevers, standhouders e.d. als eerste in de rij kunnen gaan staan, maar dan moeten ze in ieder geval wel een keuze maken. Zoals Arboris het doet is het prima. 1 per persoon en verkopen na 10.30 uur.

Link naar reactie

Ik ben gisteren geweest. Een klein beetje om te helpen, een groot beetje om de kennis op te frissen. Wát een grote hal. Mogelijk heb ik niet eens alles gezien. Wel heb ik een paar mooie aankopen gedaan. 

 

Waarschijnlijk kwam het door die grote hal ook dat het zo rustig leek, desondanks hoorde ik standhouders niet klagen. Ja het mocht beter van ze, maar het was ze niet slecht bevallen. En toegegeven: Dat was het ook niet. Lekker ruime opzet maar niet té ruim, mooie inrichting ook met dito stands, gezelligheid..dit geef ik graag nog een kans. 

 

De tekenaars waren overigens inderdaad te zoeken, maar soms ook weer niet. 

 

Tot slot ben ik het eens met Linthout over de Glossy: Ik had liever een semi-volwaardige uitgave gezien dan deze versie die inderdaad meer doet denken aan een reclamefolder. Toegegeven, het was grappig van opzet maar daarmee haal je mij en wellicht meerdere mensen niet over om een tijdschrift van ca. 8 euro te gaan kopen denk ik.

Maar dat terzijde.

 

Shit, alleen op badis van de aankondigingen gisterenavond een abonnement gekocht.
Link naar reactie

Zo'n beursuitgave moet op minstens 100 ex. worden uitgebracht en laat de verkoop dan starten na opening van de beurs, dan nog zullen medewerkers van de organisatie, uitgevers, standhouders e.d. als eerste in de rij kunnen gaan staan, maar dan moeten ze in ieder geval wel een keuze maken. Zoals Arboris het doet is het prima. 1 per persoon en verkopen na 10.30 uur.

Nou ja, die 100 luxe bij ons waren ook errug snel op...iedereen die er eentje bemachtigd heeft mag zich gelukkig prijzen. Bij de volgende van Serpieri toch maar een paar meer. En half elf beginnen is inderdaad wel een goed idee,

 

Nu slapen, moe...

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

Beursuitgaven van uitgeverij L zijn werkelijk een lachertje.

Hetzelfde album als voor de reguliere verkoop en daar een kaartje in plakken en het vervolgens een beursuitgave noemen.

 

De zwarte durango blijft altijd erg in trek. Koop er zelf ook graag 1 om de zwarte albums compleet te houden.

Maar eigenlijk betaal je 30,00 voor een regulier album. Oké, de kaft is zwart i.p.v. wit. Maar het is een HC met een losse ex-libris erbij.

 

De mooiste en best verzorgde beursuitgave voor een zeer nette prijs van € 25,00 was de Tex Willer van uitgeverij HUM.

Dikke complimenten voor deze uitgever. Daar kan menig uitgever wat van leren.

 

Wat vond ik van deze beurs?

Wellicht beter om de mening van mijn kinderen te vertellen.

Ben zelf een te grote dedie nerd om daar een objectief antwoord op te geven.

 

Ze vonden de beurs wel leuk maar niet zo leuk als breda of valkenswaard.

Dat vonden ze toch leukere stripbeurzen. Ze miste de flipperkasten en de bioscoopzaal.  

Dat zorgt voor de nodige afwisseling op zo'n dag. Toch wilde ze niet voor 16.30 uur naar huis.

Ze hadden al hun geld uitgegeven wat ze mee hadden gekregen en zelf geld uit de spaarpot aangewend.

En ja, ze kochten ook strips. Ik zal de stripdagen blijven bezoeken, zolang mijn kinderen mij aansporen om er naar toe te gaan.

Link naar reactie

Beursuitgaven van uitgeverij L zijn werkelijk een lachertje.

Hetzelfde album als voor de reguliere verkoop en daar een kaartje in plakken en het vervolgens een beursuitgave noemen.

 

De zwarte durango blijft altijd erg in trek. Koop er zelf ook graag 1 om de zwarte albums compleet te houden.

Maar eigenlijk betaal je 30,00 voor een regulier album. Oké, de kaft is zwart i.p.v. wit. Maar het is een HC met een losse ex-libris erbij.

 

De mooiste en best verzorgde beursuitgave voor een zeer nette prijs van € 25,00 was de Tex Willer van uitgeverij HUM.

Dikke complimenten voor deze uitgever. Daar kan menig uitgever wat van leren.

 

Wat vond ik van deze beurs?

Wellicht beter om de mening van mijn kinderen te vertellen.

Ben zelf een te grote dedie nerd om daar een objectief antwoord op te geven.

 

Ze vonden de beurs wel leuk maar niet zo leuk als breda of valkenswaard.

Dat vonden ze toch leukere stripbeurzen. Ze miste de flipperkasten en de bioscoopzaal.  

Dat zorgt voor de nodige afwisseling op zo'n dag. Toch wilde ze niet voor 16.30 uur naar huis.

Ze hadden al hun geld uitgegeven wat ze mee hadden gekregen en zelf geld uit de spaarpot aangewend.

En ja, ze kochten ook strips. Ik zal de stripdagen blijven bezoeken, zolang mijn kinderen mij aansporen om er naar toe te gaan.

 

Wat een leuk verslag en complimenten voor je kids.... Ze lijken dan gelukkig ook op hun moeder ;-)

 

Een toevoeging.... Ook de nieuwe van Fred de Heij.... Keurig uitgegeven en in hardcover voor 15 euries.... KEURIG... En los van dat... Die kerel gun je toch alle succes van de wereld

Link naar reactie

Ik denk dat rijswijk op deze locatie best potentie heeft maar dat er nog wel een en ander extra gedaan moet worden om het tij te keren...

Wat de beursuitgaven betreft .... Tja .... Arboris heeft dat super goed begrepen... Keurige rij... Voldoende exemplaren om het EN exclusief te houden ... Redelijke prijs... En voor speculanten is er minder eer te behalen.

Daar ka bijvoorbeeld uitgeverij L nog van leren. Voor de 30 beursedities van ythaq stonden er om 10 uur reeds 15 ( ze zijn geteld) standhouders in de rij... Gevolg.... Degenen die zelfs als eersten om 9 uur als bezoeker BUITEN stonden te wachten hadden GEEN kans... Lijkt mij dan verspilling van moeite in de advertentie.... Of pas de tekst aan..." Collega standhouders kunnen om 10 uur hun beurseditie ophalen"

NEWSFLASH: De beurseditie van Catawiki krijgt nauwelijks de kans om Voor een "vriendenprijs" op Catawiki verkocht te worden. Drie (3!!! Van de 30 dus he) door het STRIPMAGAZIJN gekochte exemplaren gingen volgens mijn betrouwbare bron nog op de stripdagen voor 100 euries per stuk van de hand......

 

Dit sterkt mij in mijn advies....zet voortaan de volgende tekst in je advertentie "Collega standhouders kunnen om 10 uur hun beurseditie ophalen"... Verzamelaars hoeven geen moeite te doen maar kunnen terecht bij onze collega's die wij de woekerwinst van harte gunnen.

Link naar reactie

dan heeft mijn collega weer goed zaken gedaan :e005:

 

andersom ergeren standhouders zich ook wel eens aan verzamelaars

bijv doen of ze toevallig net niet genoeg geld meer op zak hebben

iets kost afgerond 10 euro al gemast  en dan met 6 aankomen zetten ofzo

vervolgens standhouder houd de 10 euro aan als prijs en op eens is er toch wel voldoende geld op zak  :e008:

of blijven door zeuren over iets terwijl de handelaar al 3 keer beleefd heeft gemeld het niet te doen of niet mee eens te zijn ......

 

bij arboris is 1 pp en dan achteraan sluiten volgens mij maar iemand kan ook gewoon vriendje of kids in de rij zetten en zo aan meer excamplaren kopen

Link naar reactie

 

 

De mooiste en best verzorgde beursuitgave voor een zeer nette prijs van € 25,00 was de Tex Willer van uitgeverij HUM.

 

Ho ho, de prijs was € 24,95 maar mijn stuivers waren op hé!!! :e007:

 

Het schijnt dat er al eentje op Marktplaats is gezet. Ik heb bij ons overigens geen handelaren gezien/herkend...

 

Erik

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

NEWSFLASH: De beurseditie van Catawiki krijgt nauwelijks de kans om Voor een "vriendenprijs" op Catawiki verkocht te worden. Drie (3!!! Van de 30 dus he) door het STRIPMAGAZIJN gekochte exemplaren gingen volgens mijn betrouwbare bron nog op de stripdagen voor 100 euries per stuk van de hand......

 

Dit sterkt mij in mijn advies....zet voortaan de volgende tekst in je advertentie "Collega standhouders kunnen om 10 uur hun beurseditie ophalen"... Verzamelaars hoeven geen moeite te doen maar kunnen terecht bij onze collega's die wij de woekerwinst van harte gunnen.

 

Hé dat is nog eens service richting je trouwe klanten toe, die hoeven dan niet vroeg op te staan maar kunnen gewoon het boekje dezelfde dag voor een veelvoud van de prijs ophalen bij een sympathieke handelaar. Even in Reteps denkraam opslaan, geen boekjes meer bij deze handelaar kopen......

 

Neem een voorbeeld aan Erik Tex, die wordt gewoon rijk met zijn stuivers !

Link naar reactie

NEWSFLASH: De beurseditie van Catawiki krijgt nauwelijks de kans om Voor een "vriendenprijs" op Catawiki verkocht te worden. Drie (3!!! Van de 30 dus he) door het STRIPMAGAZIJN gekochte exemplaren gingen volgens mijn betrouwbare bron nog op de stripdagen voor 100 euries per stuk van de hand......

 

Dit sterkt mij in mijn advies....zet voortaan de volgende tekst in je advertentie "Collega standhouders kunnen om 10 uur hun beurseditie ophalen"... Verzamelaars hoeven geen moeite te doen maar kunnen terecht bij onze collega's die wij de woekerwinst van harte gunnen.

 

Zijn ALLE exemplaren dan door Stripmagazijn gekocht? Was er geen maximum aan het aantal albums dat je mocht kopen? Bij 30 exemplaren lijkt het mij dat je er maximaal een per persoon verkoopt. 

 

Maar uitgeverij L was kennelijk wel heel raar bezig in Rijswijk met deze uitgave. 

Link naar reactie

 

NEWSFLASH: De beurseditie van Catawiki krijgt nauwelijks de kans om Voor een "vriendenprijs" op Catawiki verkocht te worden. Drie (3!!! Van de 30 dus he) door het STRIPMAGAZIJN gekochte exemplaren gingen volgens mijn betrouwbare bron nog op de stripdagen voor 100 euries per stuk van de hand......

 

De uitgave van Ythaq was geen beurseditie van Catawiki. Het is inderdaad niet meer mogelijk om items te koop aan te bieden in een catawiki shop voor meer dan 75 Euro. Dus als iemand er 100 Euro voor wil hebben, dan zal dat via een ander verkoopkanaal moeten gebeuren.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...