Ga naar inhoud

Stripdagen 2016 Te Rijswijk


eriktex

Recommended Posts

NEWSFLASH: De beurseditie van Catawiki krijgt nauwelijks de kans om Voor een "vriendenprijs" op Catawiki verkocht te worden. Drie (3!!! Van de 30 dus he) door het STRIPMAGAZIJN gekochte exemplaren gingen volgens mijn betrouwbare bron nog op de stripdagen voor 100 euries per stuk van de hand......

 

Dit sterkt mij in mijn advies....zet voortaan de volgende tekst in je advertentie "Collega standhouders kunnen om 10 uur hun beurseditie ophalen"... Verzamelaars hoeven geen moeite te doen maar kunnen terecht bij onze collega's die wij de woekerwinst van harte gunnen.

 

 

Zijn ALLE exemplaren dan door Stripmagazijn gekocht? Was er geen maximum aan het aantal albums dat je mocht kopen? Bij 30 exemplaren lijkt het mij dat je er maximaal een per persoon verkoopt. 

 

Maar uitgeverij L was kennelijk wel heel raar bezig in Rijswijk met deze uitgave. 

 

Dat is een gerechtvaardigde ergernis. Het heeft ook bij mij reeds jarenlang de zin ontnomen om dergelijke uitgaven te kopen.

Ik pleit er dan ook voor om die tekst "Collega standhouders kunnen om 10 uur hun beurseditie ophalen"... Verzamelaars hoeven geen moeite te doen maar kunnen terecht bij onze collega's die wij de woekerwinst van harte gunnen." verplicht op alle aankondigingen te plaatsen van stripbeurzen die dergelijke wanpraktijken toepassen.

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie
Gast Stripsmagazijn

Stripsmagazijn (enige goede benaming)

Heeft inderdaad in de rij gestaan om 1 exemplaar van Ythaq 13 te kopen.

Echter stond ons personeel ook in de rij.

En op deze manier worden de kosten van de Stripdagen wel aardig gedrukt ja.

 

Voor wie interesse heeft er is nog een exemplaar te koop voor de hoogste bieder... op Marktplaats.

 

 

Link naar reactie

Stripsmagazijn (enige goede benaming)

Heeft inderdaad in de rij gestaan om 1 exemplaar van Ythaq 13 te kopen.

Echter stond ons personeel ook in de rij.

En op deze manier worden de kosten van de Stripdagen wel aardig gedrukt ja.

 

Voor wie interesse heeft er is nog een exemplaar te koop voor de hoogste bieder... op Marktplaats.

 

http://prntscr.com/a9ihzg

 

150 eurootjes alstublieft uit uw zakken te slaan!

 

Tegen dergelijke grofheid bestaat amper verweer...

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie
Gast Stripsmagazijn

Op de Stripdagen hebben we duizenden gratis spullen en strips uitgedeeld! En niet alleen aan kopers maar aan alle bezoekers.

We kwamen met 10! Dozen om uit te delen.

En namen slechts 1 doos mee terug.

 

Vele mensen blij kunnen maken met:

 

- klokken/wekkers

- posters/zeefdrukken/prenten/ex-librissen

- poppetjes/speelgoed

- stripboeken/tijdschriften/folders

 

Daarnaast vele tevreden kopers gehad voor nieuwe strips van 2,50 en 5 voor €10.

Link naar reactie

Stripsmagazijn (enige goede benaming)

Heeft inderdaad in de rij gestaan om 1 exemplaar van Ythaq 13 te kopen.

Echter stond ons personeel ook in de rij.

En op deze manier worden de kosten van de Stripdagen wel aardig gedrukt ja.

 

Voor wie interesse heeft er is nog een exemplaar te koop voor de hoogste bieder... op Marktplaats.

 

 

Tja, als je zo reageert. Nauwelijks meer minachting voor je klanten mogelijk. Arrogantie die helaas sommige middenstandertjes (meer ben je niet) kenmerkt.

Link naar reactie

Feit blijft dat de uitgever dit anders had moeten aanpakken. Slechts 30 exemplaren van een dergelijke populaire serie verkopen vlak voor 10 uur is niet handig. Gewoon om half elf beginnen met de verkoop, en zoals we destijds in Zwolle deden op een niet van tevoren genoemde plek, zorgde er voor dat iedere verzamelaar een exemplaar kon bemachtigen.

Link naar reactie
Gast Stripsmagazijn

@ Martin,

Onze gratis uitdeelactie stond al maanden gepland!

Wij vonden het een mooi gebaar naar de bezoekers.

 

@ gedupeerden.

 

Vrijdagavond bij het opbouwen van de beurs zag ik pas de beursuitgave van Ythaq en Agent 327 staan.

Echter ligt de fout bij de uitgever om de oplage zo laag te maken.

En om het boek direct om 10:00 te verkopen.

 

In de rij stonden louter handelaren en enkele verzamelaars die een bandje hebben weten te regelen via een bevriende standhouder.

 

Op de beurs had ik het boek van Ythaq dan ook gewoon in mijn tas zitten. Echter was er een verzamelaar die mij vroeg of ik een exemplaar van Ytaq wilde verkopen.

 

Deze heeft idd €100 betaald.

 

Alles wat gelimiteerd is kost na uitverkocht te zijn meer geld.

En ik als middenstandertje investeer in gelimiteerde zaken ja.

 

Als ik op de dag van een finale een kaartje wil kopen betaal ik ook een veelvoud.

Link naar reactie

NEWSFLASH: De beurseditie van Catawiki krijgt nauwelijks de kans om Voor een "vriendenprijs" op Catawiki verkocht te worden. Drie (3!!! Van de 30 dus he) door het STRIPMAGAZIJN gekochte exemplaren gingen volgens mijn betrouwbare bron nog op de stripdagen voor 100 euries per stuk van de hand......

 

De uitgave van Ythaq was geen beurseditie van Catawiki. Het is inderdaad niet meer mogelijk om items te koop aan te bieden in een catawiki shop voor meer dan 75 Euro. Dus als iemand er 100 Euro voor wil hebben, dan zal dat via een ander verkoopkanaal moeten gebeuren.

 

Ik lees mijn tikfout net pas terug o edele eikenhouten rots in de branding.... Was uitgave van UITGEVERIJ L. .... Ik refereerde alleen aan het inmiddels beproefde verkoop traject voor dit soort uitgaven.... catawiki. Oprecht excuus want was niet de bedoeling verkeerd te informeren. Overigens snap ik ook Stripmagazijn nog wel.. Die maakt gewoon gebruik van de gelegenheid ....

 

Meer de ongelofelijke DOMHEID en gebrek aan zakelijk inzicht van een aan Uitgeverij Luitingh gerelateerde organisatie vind ik verbazing wekkend.... Met moeite een beurs uitgave maken, er mee adverteren, en er dan anderen handelaren geld mee laat verdienen....

Link naar reactie

Meer de ongelofelijke DOMHEID en gebrek aan zakelijk inzicht van een aan Uitgeverij Luitingh gerelateerde organisatie vind ik verbazing wekkend.... Met moeite een beurs uitgave maken, er mee adverteren, en er dan anderen, handelaren, geld mee laat verdienen....

 

Van een zo populaire reeks had een hogere prijs of oplage best gekund. Als ik het mogen inschatten, op basis van de strip2000 Catawiki editities en de beperkte Durango edities:

* oplage 100 stuks a 75 Euro als je het beperkt wilt houden 

* oplage 250 stuks a 30 Euro als je het niet al te duur wilt maken

Beide was beter geweest dan wat er nu gebeurt is. 

Nu heeft uitgeverij L een uitgave gemaakt om het standgeld van de handelaren te subsidiëren.

Link naar reactie

En je hoorde ze van ver aankomen dankzij hun sporen..

 

Overigens waren zij de zeer weinigen die verkleed op de beurs waren (ik ga er althans vanuit dat dit niet hun dagelijkse kloffie is :e012: )

 

Het scheelde mij in foto's maken van DC cosplayers - welgeteld één. Wat de vele kinderen ten goede kwam want wat ik voor de cosplayers gereserveerd had, ging nu naar hen toe.

 

Heerlijk om die oogjes te zien oplichten en een veelal zacht gepreveld 'dank u wel' te horen :e002: Ware fans in mijn ogen en het achterland voor onze lezers later. Verrotte jammer dat de Scooby Doo Kidz boekjes uitverkocht zijn en ik slechts nog 1 in reserve had. 

Link naar reactie
Gast Gerb-Art

Cosplay kom je (in grote getale) tegen op comic con's, en heel incidenteel wat 'verdwaalde cosplayers' op stripbeurzen. Zijn 2 verschillende werelden/belevenissen. Ik zag een voluptueuze Supergirl met haar aanhang, en een Batman, en dan nog wat furry beesten, that's it.

Geen Harley gespot, en dat is toch wel een graadmeter of een beurs 'cosplay-fahig' genoemd mag worden! ;-)

Leuke beurs gehad, in schril contrast met G'chem. 'Warm' aandoende hal met verlichte dealerstands, al was het soms wel steenkoud. (door een probleempje met 1 vd roldeuren begreep ik)

Link naar reactie

Leuke beurs gehad, in schril contrast met G'chem. 'Warm' aandoende hal met verlichte dealerstands, al was het soms wel steenkoud. (door een probleempje met 1 vd roldeuren begreep ik)

 

waar ik persoonlijk best blij mee was, warme beurzen zijn een ramp vind ik. Maakt het nog extra vermoeiender en dan was ik denk ik zondag na 5 uur geheel dood geweest. Nadat ik ingepakt had ben ik even heerlijk languit op de stand gaan liggen met voedende mueslirepen :) een dwalende standhouder of bezoeker vond dat nog leuk genoeg om er een foto van te maken :e010:

Link naar reactie

Ik heb zaterdag ook een leuke dag gehad. Hier en daar een babbeltje gemaakt. Met name Yan was erg spraakzaam en vertelde volop op zijn strip Grueson. Mario Alberti was ook leuk om mee te babbelen. Hij had er volop zin in leek het, maar de tekeningen die hij maakte waren wat eenvoudig. Het gebaar was er niet minder om. Bij Scratch was het gekke boel, die hadden veel humor met elkaar. Aardig wat kunnen kopen, maar sh!t wat was het steenkoud in die hal (temperatuur).

 

Verbeterpunt is wat mij betreft het gedoe rond de kassa. Ik had een kaartje online gekocht. Van de ingang van de beurs moest ik eerst terug naar de kassa, toen naar een andere kassa, waar alles heel traag ging met scannen en die bandjes die zo weer van m'n arm te halen was. En daarna weer in de rij staan. Hoop gedoe om binnen te komen als je al een kaartje hebt gekocht. Afijn het mocht de pret zeker niet drukken.

 

Volgend jaar weer.

Link naar reactie

Verbeterpunt is wat mij betreft het gedoe rond de kassa. Ik had een kaartje online gekocht. Van de ingang van de beurs moest ik eerst terug naar de kassa, toen naar een andere kassa, waar alles heel traag ging met scannen en die bandjes die zo weer van m'n arm te halen was. En daarna weer in de rij staan. Hoop gedoe om binnen te komen als je al een kaartje hebt gekocht. Afijn het mocht de pret zeker niet drukken.

 

De bandjes vond ik juist een sterk punt. Even 's morgens langs de kassa lopen om het online ticket cq leden kaart om te wisselen in een bandje en verder geen gedoe met stempels bij het heen en weer lopen.

 

Ik kan me voorstellen dat het omwisselen zo rond een uur of tien wat moeizamer ging, omdat er toen meer mensen waren. Maar dat was juist niet het tijdstip dat ik naar binnenging.

Link naar reactie

De bandjes vond ik juist een sterk punt. Even 's morgens langs de kassa lopen om het online ticket cq leden kaart om te wisselen in een bandje en verder geen gedoe met stempels bij het heen en weer lopen.

 

Ik kan me voorstellen dat het omwisselen zo rond een uur of tien wat moeizamer ging, omdat er toen meer mensen waren. Maar dat was juist niet het tijdstip dat ik naar binnenging.

 

 

Ik dus wel :) Ik zou alleen die handscanners en bandjes bij de ingang houden, dat scheelt een hoop gedoe. Zo'n bandje is verder wel erg handig inderdaad als je even weg wil en later wil terug wil komen.

Link naar reactie

Ik heb zaterdag ook een leuke dag gehad. Hier en daar een babbeltje gemaakt. Met name Yan was erg spraakzaam en vertelde volop op zijn strip Grueson. Mario Alberti was ook leuk om mee te babbelen. Hij had er volop zin in leek het, maar de tekeningen die hij maakte waren wat eenvoudig. Het gebaar was er niet minder om. Bij Scratch was het gekke boel, die hadden veel humor met elkaar. Aardig wat kunnen kopen, maar sh!t wat was het steenkoud in die hal (temperatuur).

 

Verbeterpunt is wat mij betreft het gedoe rond de kassa. Ik had een kaartje online gekocht. Van de ingang van de beurs moest ik eerst terug naar de kassa, toen naar een andere kassa, waar alles heel traag ging met scannen en die bandjes die zo weer van m'n arm te halen was. En daarna weer in de rij staan. Hoop gedoe om binnen te komen als je al een kaartje hebt gekocht. Afijn het mocht de pret zeker niet drukken.

 

Volgend jaar weer.

 

Op zaterdag is de verwarming uitgevallen, vooraleer men dat doorhad was het al ijskoud, maar dat was nog erger voor de tekenaars op hun stoeltje die een tekeningetje moesten maken met verkleumde handen  :e010: . Jij was dus één van de twee Martin's waarvoor ik signeerde op zaterdag  :e005: . Zondag was het warm  :e011: .

It could be worse, it could be raining !

Link naar reactie

Op zaterdag is de verwarming uitgevallen, vooraleer men dat doorhad was het al ijskoud, maar dat was nog erger voor de tekenaars op hun stoeltje die een tekeningetje moesten maken met verkleumde handen  :e010: . Jij was dus één van de twee Martin's waarvoor ik signeerde op zaterdag  :e005: . Zondag was het warm  :e011: .

 

Jammer genoeg heb je voor deze Martin niks kunnen signeren. Ik was nochtans als Belgische fan van de Nederlandse strips vroeger jarenlang aanwezig als bezoeker.

Maar ik heb een paar slechte ervaringen aan de kassa gehad. Gaande van voorgedrumd worden tot 2€ getild worden. Niet dat dit karige geldverlies me tegenhield, want ik geef op een stripbeurs tussen de 50€ en 100€ uit. Het gaat om het principe.

En ja, eerlijk gezegd wou ik de terugkeer naar Rijswijk dit jaar wel beleven. Maar er waren problemen bij de voorverkoop online, wat ik hier ook gepost heb, maar geen antwoord op kreeg.

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...