Ga naar inhoud

Roodbaard


MistaSossa

Recommended Posts

Beste mensen,

 

ik ben bezig met het verzamelen van de roodbaard serie.

Ik merk dat de laatste albums peperduur zijn. Sommigen zelfs 70 euro per stuk.

Ik ben niet van plan om zoveel geld aan een softcover te gaan geven.

Dus zag ik dat er integrale uitgaves waren.

Alleen kan ik de samenstelling niet zo goed volgen.

Deel 1 zit 1 - 2 - 18, deel 2 43 - 4 - 17, ... Hoe is dat juist opgedeeld. En zullen de laatste delen ook samen in een integrale gebundeld zijn?

 

Groeten Kevin

Link naar reactie

Juist! Het gaat strikt genomen maar om één verhaal dat in twee is geknipt en over twee albums verspreid zit en oorspronkelijk met vele jaren verschil van elkaar verscheen. Nu is dat in de integrale één samengevoegd verhaal zonder verminkingen.

Link naar reactie

In deel 7 dus de tekeningen van de hand van Jijé...da's natuurlijk andere koek dan Hubinon.

 

Verhalen waren wel 'gewoon' nog van Charlier.

 

In deel 5 waren ook al enkele platen van de hand van Jijé en Paape. Het maakt de uitgaves daarom niet minder de moeite, hoor.

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie

In deel 5 niet echt nadrukkelijk. Storend is het volgens mij hoe dan ook niet.

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie
  • 3 months later...

In deel 1 heeft Paape ook al delen geïnkt, staat er vooraan in het boek. 

 

soit

 

Deze boeken zijn prachtige uitgaven. Het Dossier vooraan deel 1 was ook weer heel interessant, net zoals bij de Blueberry Integraal. 

 

Ik heb deze namiddag het Dossier en De Duivel van de Caraïben gelezen, uit Roodbaard Integraal 1, en daar het grootste deel van de middag mee bezig geweest. Veel werk, maar zéér graag gelezen. Het is meer dan 25 jaar geleden dat ik het nog las, dus veel wist ik er niet meer van (behalve dat het veel werk was), maar het voelde wel als thuiskomen (nostalgie hé :) ). Normaal gezien ben ik geen fan van een overvloed aan tekst, maar Charlier kan er wat van. Het verveelt geen moment. De tekeningen van Hubinon zijn prachtig. Zeer blij dat ik ze gekocht heb. Toen ik in de winkel stond, heb ik eigenlijk niet lang getwijfeld. :)

 

Ik ga hier een hele tijd zoet mee zijn, zeker omdat ik alles twee keer lees, en ook omdat ik met een grote achterstand zit van nog een andere reeks. Kan ik afwisselen. 
En natuurlijk al het nieuws dat er te lezen en te kijken is. 

 

Ik kan deze uitgaven van harte aanraden. 
In juni komt deel 7, dus ik heb nog wel even tijd om de eerste 6 te lezen. Big fun! 

 

post-585-0-86662800-1452954661.jpg

Link naar reactie

Ik zag al dat mijn nr. 1 een tweede druk was, enkele maanden later dan de eerste druk.

Stripinfo laat weten: 

- Eerste chronologisch correcte en complete Nederlandse albumuitgave - dat staat ook duidelijk in het boek; opnieuw ingekleurd en vertaald, en met stroken die in de strips niet stonden
- Tweede oplage van december 2013 licht herzien met tekstcorrecties en nieuwe inkleuring van pagina's 105 en 106

 

Was de eerste druk dan zo'n kleine oplage dat er enkele maanden later al direct een tweede nodig was? Succes niet verwacht? :)

Link naar reactie

Het was voor onze begrippen geen kleine oplage, maar het succes was (vooral in Nederland) inderdaad nog groter dan verwacht. Omdat de Franse editie ook snel herdrukt werd konden we de voorraad aanvullen voordat het boek echt uitverkocht was.

 

Deel twee is toen trouwens ook herdrukt, nog voordat het in de winkels lag.

Link naar reactie

Dat van die covers vond ik ook jammer. Alleen die van Hubinon staat in het dossier (ik ben alleen nog maar boek 1 beginnen lezen). 

Had er vroeger eigenlijk nooit op gelet dat die covers door een cover-artist werden gemaakt. :)

 

Die worden misschien allemaal opgenomen in een later integrale. :e005:

 

Ik volg deze integrale reeks niet maar die van Jijé wil ik wel. Deel 7 wordt dus de integrale enkel met Jijé verhalen?

Link naar reactie

Jaa, die covers van Yves Thos zijn meesterlijk!  Zo levensecht. Het heeft mij toen als 12 jarige absoluut over de streep getrokken om deze strips te kopen en was mijn kennismaking met het realistisch tekenwerk. Suske en Wiske hadden op dat moment voor mij afgedaan en ben zelfs daarmee gestopt te lezen. Ik zou willen dat alle covers van het realistische genre zo werden uitgevoerd.  Ik zou er graag over lezen hoe deze schilder bij Dargaud terecht is gekomen en wat de beweegredenen van zo'n uitgever zijn geweest om de cover door een andere artiest te laten uitvoeren.

Link naar reactie

Jaa, die covers van Yves Thos zijn meesterlijk!  Zo levensecht. Het heeft mij toen als 12 jarige absoluut over de streep getrokken om deze strips te kopen en was mijn kennismaking met het realistisch tekenwerk. Suske en Wiske hadden op dat moment voor mij afgedaan en ben zelfs daarmee gestopt te lezen.

 

Hier herken ik me ook in.  Ik werd verleid door de cover van 'De bevrijding van Fort de France', blinkend in de vitrine van Freds (onvolprezen) Stripwinkel. Kreeg de strip kado van grootva en was hooked.

Look where it got me... :)

Link naar reactie

Ik heb het vroeger ook gelezen maar kreeg toen al jeuk van die hoofdpersoon Erik, ik bedoel Moeder Theresa is een snoeiharde crimineel vergeleken met hem... mijn hemel want een braverikje.

De uitgave zijn mooi maar al kreeg ik ze voor niks. Geen mens is zo maar ja zal de tijdgeest wel zijn.

Tja, dat klopt wel, maar de verhalen met de Berbers (begint bij "De strijd met de Berbers") en de Azteken (begint bij "Het eiland van de verdwenen schepen") zijn echt wel toppers!

Dus mocht je toch nog de moeite willen nemen, dan zijn dat wel de momenten om het eens een kans te geven.

Link naar reactie

Zag zojuist: http://link.marktplaats.nl/m1014894056

 

****************************************

 

In Roodbaard bundel #5 staat helaas "Het goud van de 'San Cristóbal' niet in zijn originele versie afgedrukt, die was n.l. in kleur: http://www.matinquelforum.fr/viewtopic.php?f=10&t=2380

 

***************************************

 

Roodbaard Integraal  - deel. 7: 26 juni 2016

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie
  • 2 months later...

Urgente vraag:

 

Voor het nieuwe (7e) deel van de integrale Roodbaard-reeks, waarin de twee verhalen worden gebundeld die werden getekend door Pellerin, zijn we op zoek naar het voorwoord van Jean-Michel Charlier dat in de oorspronkelijke Novedi-uitgave van Zwendel in ebbenhout stond. Ik hoop althans dat het niet alleen in de Franse editie stond, maar dat het ook vertaald is. Dargaud heeft gisteren (een dag voor de deadline) besloten om deze tekst ook nog toe te voegen aan het uitgebreide dossier (66 pagina's) in deze bundeling.

 

Wie kan voor ons van de betreffende pagina een scan maken, bij voorkeur als bitmap op 1200 dpi ?!

 

Bij voorbaat dank.

 

Peter

 

info@sherpa.nu

 

 

Voorbeeld van de Franse versie:

post-103-0-15276900-1461095544_thumb.jpg

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...