MistaSossa Posted September 22, 2015 Share Posted September 22, 2015 Beste mensen, ik ben bezig met het verzamelen van de roodbaard serie. Ik merk dat de laatste albums peperduur zijn. Sommigen zelfs 70 euro per stuk. Ik ben niet van plan om zoveel geld aan een softcover te gaan geven. Dus zag ik dat er integrale uitgaves waren. Alleen kan ik de samenstelling niet zo goed volgen. Deel 1 zit 1 - 2 - 18, deel 2 43 - 4 - 17, ... Hoe is dat juist opgedeeld. En zullen de laatste delen ook samen in een integrale gebundeld zijn? Groeten Kevin Quote Link to comment
Guest Kontiki Posted September 22, 2015 Share Posted September 22, 2015 Je bent beter af met de integrales want daarin staan de verhalen chronologisch én volledig afgedrukt. Quote Link to comment
Olsimar Posted September 22, 2015 Share Posted September 22, 2015 Ik ben geen Roodbaard kenner, maar zeg je dus Kontiki dat de losse albums niet chronologisch zijn qua verhaallijn en de Integrales wel? Quote Link to comment
Guest Kontiki Posted September 22, 2015 Share Posted September 22, 2015 Juist! Het gaat strikt genomen maar om één verhaal dat in twee is geknipt en over twee albums verspreid zit en oorspronkelijk met vele jaren verschil van elkaar verscheen. Nu is dat in de integrale één samengevoegd verhaal zonder verminkingen. Quote Link to comment
eriktex Posted September 22, 2015 Share Posted September 22, 2015 Is al bekend of die NL-talige integrale ook alle hogere, dus de duurdere, nummers zal omvatten? Quote .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl Link to comment
Guest Kontiki Posted September 22, 2015 Share Posted September 22, 2015 Ik ga ervanuit van wel. Alleen die latere spin-off De Jonge Jaren van Roodbaard is nog niet meegegeven. Zo ver zitten ze in het Frans ook nog niet, maar het schiet wel op. Deel 6 is al aangekondigd. Quote Link to comment
Sherpa Posted September 22, 2015 Share Posted September 22, 2015 En deel 7 en 8 zijn gepland voor juni en november 2016. Quote Link to comment
Sherpa Posted September 23, 2015 Share Posted September 23, 2015 Ik weet niet wie dat soort verhalen verspreidt, maar dat is volkomen lariekoek, gezwam, kletspraat. Deel 6 bevat wel de laatste verhalen van Hubinon, maar we zijn daarmee pas op de helft van de reeks. P. Quote Link to comment
Rik Posted September 23, 2015 Share Posted September 23, 2015 Ik weet niet wie dat soort verhalen verspreidt, maar dat is volkomen lariekoek, gezwam, kletspraat. Deel 6 bevat wel de laatste verhalen van Hubinon, maar we zijn daarmee pas op de helft van de reeks. P. Mooi Quote Omnia mutantur nihil interit Link to comment
djkeos Posted September 24, 2015 Share Posted September 24, 2015 In deel 7 dus de tekeningen van de hand van Jijé...da's natuurlijk andere koek dan Hubinon. Verhalen waren wel 'gewoon' nog van Charlier. Quote Link to comment
Jason Fly Posted September 24, 2015 Share Posted September 24, 2015 In deel 7 dus de tekeningen van de hand van Jijé...da's natuurlijk andere koek dan Hubinon. Verhalen waren wel 'gewoon' nog van Charlier. In deel 5 waren ook al enkele platen van de hand van Jijé en Paape. Het maakt de uitgaves daarom niet minder de moeite, hoor. Quote Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips... ••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••• Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop Link to comment
Simon Posted September 24, 2015 Share Posted September 24, 2015 Merk je een groot verschil tussen de twee stijlen? Quote Link to comment
Jason Fly Posted September 24, 2015 Share Posted September 24, 2015 In deel 5 niet echt nadrukkelijk. Storend is het volgens mij hoe dan ook niet. Quote Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips... ••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••• Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop Link to comment
nobody Posted January 17, 2016 Share Posted January 17, 2016 In deel 1 heeft Paape ook al delen geïnkt, staat er vooraan in het boek. soit Deze boeken zijn prachtige uitgaven. Het Dossier vooraan deel 1 was ook weer heel interessant, net zoals bij de Blueberry Integraal. Ik heb deze namiddag het Dossier en De Duivel van de Caraïben gelezen, uit Roodbaard Integraal 1, en daar het grootste deel van de middag mee bezig geweest. Veel werk, maar zéér graag gelezen. Het is meer dan 25 jaar geleden dat ik het nog las, dus veel wist ik er niet meer van (behalve dat het veel werk was), maar het voelde wel als thuiskomen (nostalgie hé ). Normaal gezien ben ik geen fan van een overvloed aan tekst, maar Charlier kan er wat van. Het verveelt geen moment. De tekeningen van Hubinon zijn prachtig. Zeer blij dat ik ze gekocht heb. Toen ik in de winkel stond, heb ik eigenlijk niet lang getwijfeld. Ik ga hier een hele tijd zoet mee zijn, zeker omdat ik alles twee keer lees, en ook omdat ik met een grote achterstand zit van nog een andere reeks. Kan ik afwisselen. En natuurlijk al het nieuws dat er te lezen en te kijken is. Ik kan deze uitgaven van harte aanraden. In juni komt deel 7, dus ik heb nog wel even tijd om de eerste 6 te lezen. Big fun! Quote Link to comment
ed hengeveld Posted January 18, 2016 Share Posted January 18, 2016 Staan bij mij ook in de kast. Alleen al door die foto krijg ik zin om ze opnieuw te gaan lezen! Quote Link to comment
olli Posted January 20, 2016 Share Posted January 20, 2016 Het blijft voor mij een van de series waardoor ik verslaafd raakte aan het lezen van strips! Quote Link to comment
nobody Posted January 21, 2016 Share Posted January 21, 2016 Ik zag al dat mijn nr. 1 een tweede druk was, enkele maanden later dan de eerste druk. Stripinfo laat weten: - Eerste chronologisch correcte en complete Nederlandse albumuitgave - dat staat ook duidelijk in het boek; opnieuw ingekleurd en vertaald, en met stroken die in de strips niet stonden- Tweede oplage van december 2013 licht herzien met tekstcorrecties en nieuwe inkleuring van pagina's 105 en 106. Was de eerste druk dan zo'n kleine oplage dat er enkele maanden later al direct een tweede nodig was? Succes niet verwacht? Quote Link to comment
Sherpa Posted January 21, 2016 Share Posted January 21, 2016 Het was voor onze begrippen geen kleine oplage, maar het succes was (vooral in Nederland) inderdaad nog groter dan verwacht. Omdat de Franse editie ook snel herdrukt werd konden we de voorraad aanvullen voordat het boek echt uitverkocht was. Deel twee is toen trouwens ook herdrukt, nog voordat het in de winkels lag. Quote Link to comment
Noël Posted January 22, 2016 Share Posted January 22, 2016 Prachtige uitgave. Alleen jammer dat de oorspronkelijke covers niet opgenomen zijn. Quote Link to comment
nobody Posted January 22, 2016 Share Posted January 22, 2016 Dat van die covers vond ik ook jammer. Alleen die van Hubinon staat in het dossier (ik ben alleen nog maar boek 1 beginnen lezen). Had er vroeger eigenlijk nooit op gelet dat die covers door een cover-artist werden gemaakt. Quote Link to comment
shakeitupguy Posted January 22, 2016 Share Posted January 22, 2016 Dat van die covers vond ik ook jammer. Alleen die van Hubinon staat in het dossier (ik ben alleen nog maar boek 1 beginnen lezen). Had er vroeger eigenlijk nooit op gelet dat die covers door een cover-artist werden gemaakt. Die worden misschien allemaal opgenomen in een later integrale. Ik volg deze integrale reeks niet maar die van Jijé wil ik wel. Deel 7 wordt dus de integrale enkel met Jijé verhalen? Quote Link to comment
Mr.EGO Posted January 22, 2016 Share Posted January 22, 2016 Jaa, die covers van Yves Thos zijn meesterlijk! Zo levensecht. Het heeft mij toen als 12 jarige absoluut over de streep getrokken om deze strips te kopen en was mijn kennismaking met het realistisch tekenwerk. Suske en Wiske hadden op dat moment voor mij afgedaan en ben zelfs daarmee gestopt te lezen. Ik zou willen dat alle covers van het realistische genre zo werden uitgevoerd. Ik zou er graag over lezen hoe deze schilder bij Dargaud terecht is gekomen en wat de beweegredenen van zo'n uitgever zijn geweest om de cover door een andere artiest te laten uitvoeren. Quote Link to comment
lordofindifference Posted January 22, 2016 Share Posted January 22, 2016 Jaa, die covers van Yves Thos zijn meesterlijk! Zo levensecht. Het heeft mij toen als 12 jarige absoluut over de streep getrokken om deze strips te kopen en was mijn kennismaking met het realistisch tekenwerk. Suske en Wiske hadden op dat moment voor mij afgedaan en ben zelfs daarmee gestopt te lezen. Hier herken ik me ook in. Ik werd verleid door de cover van 'De bevrijding van Fort de France', blinkend in de vitrine van Freds (onvolprezen) Stripwinkel. Kreeg de strip kado van grootva en was hooked. Look where it got me... Quote Link to comment
eriktex Posted January 22, 2016 Share Posted January 22, 2016 Volgens mij stond er een artikel over Thos in de laatste Tanguy & Laverdure bundeling. Hij maakt hele mooie covers, maar ik vond ze altijd wat vreemd omdat ze zo afwijken van de tekenstijl van de stripverhalen in de albums zelf. Erik Quote .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl Link to comment
Hardcover Posted January 22, 2016 Share Posted January 22, 2016 Hij maakt hele mooie covers, maar ik vond ze altijd wat vreemd omdat ze zo afwijken van de tekenstijl van de stripverhalen in de albums zelf. Idem met de Tiger Joe albums. Quote "The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." Link to comment
Noël Posted January 23, 2016 Share Posted January 23, 2016 Beste mensen van Sherpa: een prachtige uitgave van Roodbaard. Maar er ligt dus nog een uitdaging voor jullie. Alle covers opnemen in de laatste integrale? Quote Link to comment
nobody Posted January 23, 2016 Share Posted January 23, 2016 Ik denk dat Sherpa daar niks aan te zeggen heeft. Sherpa volgt de Franse uitgaven. Quote Link to comment
De Hollander Posted January 24, 2016 Share Posted January 24, 2016 Ik heb het vroeger ook gelezen maar kreeg toen al jeuk van die hoofdpersoon Erik, ik bedoel Moeder Theresa is een snoeiharde crimineel vergeleken met hem... mijn hemel want een braverikje. De uitgave zijn mooi maar al kreeg ik ze voor niks. Geen mens is zo maar ja zal de tijdgeest wel zijn. Tja, dat klopt wel, maar de verhalen met de Berbers (begint bij "De strijd met de Berbers") en de Azteken (begint bij "Het eiland van de verdwenen schepen") zijn echt wel toppers! Dus mocht je toch nog de moeite willen nemen, dan zijn dat wel de momenten om het eens een kans te geven. Quote Link to comment
Hardcover Posted January 25, 2016 Share Posted January 25, 2016 Zag zojuist: http://link.marktplaats.nl/m1014894056 **************************************** In Roodbaard bundel #5 staat helaas "Het goud van de 'San Cristóbal' niet in zijn originele versie afgedrukt, die was n.l. in kleur: http://www.matinquelforum.fr/viewtopic.php?f=10&t=2380 *************************************** Roodbaard Integraal - deel. 7: 26 juni 2016 Quote "The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." Link to comment
Sherpa Posted April 19, 2016 Share Posted April 19, 2016 Urgente vraag: Voor het nieuwe (7e) deel van de integrale Roodbaard-reeks, waarin de twee verhalen worden gebundeld die werden getekend door Pellerin, zijn we op zoek naar het voorwoord van Jean-Michel Charlier dat in de oorspronkelijke Novedi-uitgave van Zwendel in ebbenhout stond. Ik hoop althans dat het niet alleen in de Franse editie stond, maar dat het ook vertaald is. Dargaud heeft gisteren (een dag voor de deadline) besloten om deze tekst ook nog toe te voegen aan het uitgebreide dossier (66 pagina's) in deze bundeling. Wie kan voor ons van de betreffende pagina een scan maken, bij voorkeur als bitmap op 1200 dpi ?! Bij voorbaat dank. Peter info@sherpa.nu Voorbeeld van de Franse versie: Quote Link to comment
Guest Kontiki Posted April 19, 2016 Share Posted April 19, 2016 Dat voorwoord herinner ik me. Ik kan het voor jullie inscannen, als je al geen hulp hebt gekregen van anderen. Quote Link to comment
Sherpa Posted April 19, 2016 Share Posted April 19, 2016 Als je het boek bij de hand hebt, heel graag! Quote Link to comment
djkeos Posted April 19, 2016 Share Posted April 19, 2016 Dat boek heb ik onlangs nog bij de hand gehad Peter. Toch dichter bij 'huis' aanwezig. Met vriendelijke groet, Kees. (NB: ik heb 'm ook per mail verzonden) Hier de scan: Quote Link to comment
Recommended Posts