Ga naar inhoud

Thorgal Integraal Bij Humo


Gast Kontiki

Recommended Posts

De Jommeke boeken van Cera kosten maar 0,60 euro per verhaal in harde kaft met een oplage van 2500 stuks, daarvoor kan ik ze in de verste verte niet eens drukken. Het risico bestaat weer dat mensen het gewoon worden dat strips spotgoedkoop moeten zijn, wel logisch dan dat strips van 7 tot 20 euro dan niet meer zo goed verkopen.

Link naar reactie

 

Het risico bestaat weer dat mensen het gewoon worden dat strips spotgoedkoop moeten zijn, wel logisch dan dat strips van 7 tot 20 euro dan niet meer zo goed verkopen.          

 

Volledig akkoord.

(start rant)

Waar zijn marktregulators/controleurs als het hier om gaat?

Eigenlijk is het gewoon koppelverkoop waarbij een product met verlies wordt verkocht en het andere met een beetje winst om het op te heffen.

Geen graten zou je denken, maar als je even verder kijkt is het toch anders.

 

Hoe zou het gaan met een handelaar die hetzelfde product verkoopt dat nu ergens anders met verlies wordt verkocht?

Of hoe zou het gaan met het loon van je zoon of dochter die werkt voor het bedrijf die sommige dingen met verlies verkoopt?

 

Moest ik het voor het zeggen hebben humo zou niets anders mogen aanbieden dan de humo zelf, Ikea zou trouwens ook geen eten mogen aanbieden, het is al erg genoeg dat ze meubels mogen aanbieden.

(end rant)

Link naar reactie

De Jommeke boeken van Cera kosten maar 0,60 euro per verhaal in harde kaft met een oplage van 2500 stuks, daarvoor kan ik ze in de verste verte niet eens drukken. Het risico bestaat weer dat mensen het gewoon worden dat strips spotgoedkoop moeten zijn, wel logisch dan dat strips van 7 tot 20 euro dan niet meer zo goed verkopen.

Je moet Cera-vennoot zijn.

Er zijn ook wel  gratis strips te krijgen als je een of ander product koopt veronderstel ik. Tja...

Als je een auto koopt kunnen ze je er meer bijgeven dan als je een Humo van een paar Euro koopt.

Link naar reactie

Toen ik een (dure) keuken kocht, kreeg ik er gratis een waterkoker, koffiezetapparaat en toaster bij. Deze Jommeke-aanbieding zal ook wel niet zo voordelig zijn als je al geen vennoot bent.

Ja maar dat is geen koppelverkoop omdat het toestellen zijn die bij een keuken passen, strips en een bank daarentegen ...

 

Maar ze gaan er wel voor zorgen dat ze net binnen de drukkost vallen, zo is het wettelijk ook in orde.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Volledig akkoord.

(start rant)

Waar zijn marktregulators/controleurs als het hier om gaat?

Eigenlijk is het gewoon koppelverkoop waarbij een product met verlies wordt verkocht en het andere met een beetje winst om het op te heffen.

Geen graten zou je denken, maar als je even verder kijkt is het toch anders.

 

Hoe zou het gaan met een handelaar die hetzelfde product verkoopt dat nu ergens anders met verlies wordt verkocht?

Of hoe zou het gaan met het loon van je zoon of dochter die werkt voor het bedrijf die sommige dingen met verlies verkoopt?

 

Moest ik het voor het zeggen hebben humo zou niets anders mogen aanbieden dan de humo zelf, Ikea zou trouwens ook geen eten mogen aanbieden, het is al erg genoeg dat ze meubels mogen aanbieden.

(end rant)

Niks te regulatoren. Straks wordt dat weer een hele rits aan overheidsdepartementen. Wie zal dat dan gaan betalen, denk je? Je bent hier gewoon aan het pleiten voor strakke planeconomie in de vorm van bureaucratie. Geen lessen getrokken uit de Sovjet-Unie?

 

De uitgeverijen moeten maar zien dat ze ook zoiets kunnen aanbieden. Indien zij geen Thorgal kunnen aanbieden in de formule zoals Humo het blijkbaar wel kan, dan scheelt er iets met hun strategie.

Link naar reactie

De uitgeverijen moeten maar zien dat ze ook zoiets kunnen aanbieden. Indien zij geen Thorgal kunnen aanbieden in de formule zoals Humo het blijkbaar wel kan, dan scheelt er iets met hun strategie.

 

Dat is om kleine handelaren te beschermen, een supermarkt die bv winst maakt op hun TV's kan het zich veroorloven om verlies te maken op andere producten om concurrenten de kop af te doen.

 

Bekend voorbeeld is Amazon die www.diapers.com wou kopen maar die hadden geen zin, Amazon heeft dan systematisch hun pampers goedkoper gezet tot de site failliet ging en ze konden overnemen aan een prijsje. Het is allemaal niet zo zwart/wit.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

De contradictie die optreedt in marktwerking bij het instellen van regels om een bepaalde sektor te beschermen en om meerdere spelers op de markt te hebben en verkrijgen, is dat men stagnatie verkrijgt en een weinig innovatieve markt waarbij je in feite een oligarchie hebt. De uitdaging, de competitie wordt weggenomen. Maar blijkbaar heeft de overheid dat graag.

Als Amazon nu pampers praktisch gratis kan aanbieden ( ook de mogelijkheid waarmee dat product vervaardigd kan worden even mee in rekening brengen ) dan is dat toch een goede zaak? Een product dat almaar goedkoper wordt, daar kun je toch niks op tegen hebben? Dat is meer welvaart.

www.diapers.com moet maar iets anders gaan doen. Die vrijheid hebben ze. Wanneer Amazon dan na een tijdje zijn prijs van pampers weer optrekt, dan zal er wel een ander bedrijf op de markt komen die het weer goedkoper dan Amazon kan aanbieden. Zo regelt de markt ( met iedereen die eraan kan meedoen ) de prijs.

Link naar reactie

Niks te regulatoren. Straks wordt dat weer een hele rits aan overheidsdepartementen. Wie zal dat dan gaan betalen, denk je? Je bent hier gewoon aan het pleiten voor strakke planeconomie in de vorm van bureaucratie. Geen lessen getrokken uit de Sovjet-Unie?

 

De uitgeverijen moeten maar zien dat ze ook zoiets kunnen aanbieden. Indien zij geen Thorgal kunnen aanbieden in de formule zoals Humo het blijkbaar wel kan, dan scheelt er iets met hun strategie.

 

Natuurlijk niet. Op die manier overleven alleen de grootsten, steeds ten koste van de kwaliteit. Globalisering is iets van decennia geleden. Vandaag moeten we vaststellen dat dat gewoon mislukt is. Steeds meer dertigers trekken terug de kaart van lokaal én kwaliteit. Voor de gehele wereld waarschijnlijk te laat, maar goed.

 

Ik pleit zeker niet om alles in banen te leiden, maar gewoon: schoenmaker blijf bij je leest. Of vindt jij het eten in Ikea wel te vreten, laat staan etisch verantwoord?

 

ps. afsplitsen zeker?

Link naar reactie

Zaak is toch vooral om de juiste niche te vinden. Ik sta versteld hoeveel peperdure hardcovers (met linnen rug dat wel) voor giga prijzen aan de nerd worden gebracht. Kennelijk willen mensen best veel geld betalen voor een luxe product. Aan de andere kant worden soft covers van bekende reeksen met (tien) duizenden verkocht. Daar is niks mis mee, ieder product vindt haar eigen niche, als die niche niet wordt gevonden is er geen vraag naar dat specifieke product en zal het van de markt verdwijnen. Het beschermen van kasplantjes die eigenlijk niemand wil hebben is slecht. Kijk maar eens naar die belachelijke wet op de vaste boekenprijs, daar is geen mens meer van gaan lezen.

Link naar reactie

Ik waag het erop.

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...