Guest Kontiki Posted September 22, 2015 Posted September 22, 2015 http://www.humo.be/extras-bij-humo/353900/alleen-bij-humo-thorgal-de-volledige-stripreeks-vanaf-dinsdag-29-september Quote
ivo Posted September 22, 2015 Posted September 22, 2015 Da's iets interessants voor mijn cursisten "Analoge en digitale illustratie", want er zaten er niet veel tussen die Thorgal kenden. Zelfs de cursiste van Poolse afkomst niet... Quote www.instagram.com/kreativosaurus - www.kreativosaurus.be
mojo Posted September 22, 2015 Posted September 22, 2015 Ziet er een knappe uitgave uit. Volgens mij gaat Veto dit niet kunnen weerstaan Quote This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”
Guest Kontiki Posted September 22, 2015 Posted September 22, 2015 Het zal op hetzelfde formaat zijn als de integrales van XIII. Quote
Zwendel Posted September 22, 2015 Posted September 22, 2015 Ah ik heb ze maar tot 25, dan zal ik dat laatste maar kopen Quote
Guest Kontiki Posted September 22, 2015 Posted September 22, 2015 Zo kort na die Suske en Wiske-reeks van Het Laatste Nieuws. Het kan niet op! Quote
Zwendel Posted September 22, 2015 Posted September 22, 2015 Je kan ook nrs 24 en 25 verkopen. Is veel beter. De laatste 5 heb ik enkel maar uit gewoonte gekocht... Quote
Timhardt Posted September 22, 2015 Posted September 22, 2015 Je kan ook nrs 24 en 25 verkopen. Is veel beter. never give in, Koen! Quote
Kristof Berte Posted September 22, 2015 Posted September 22, 2015 7,90 EUR voor 5 strips of 47,40 EUR voor 29 strips? Wie zei hier ook alweer dat strips te duur waren? Quote 'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook
nobody Posted September 22, 2015 Posted September 22, 2015 never give in, Koen! Ik vind 23 een lelijk getal. Daarom heb ik ze tot 26 gehouden Quote
Simon Posted September 22, 2015 Posted September 22, 2015 De integrales van humo zullen mijn eerste Thorgal aankopen zijn. Quote
JPAR Posted September 22, 2015 Posted September 22, 2015 Kunnen wij in nederland niet van genieten???? Quote
Zwendel Posted September 22, 2015 Posted September 22, 2015 Kunnen wij in nederland niet van genieten Er zitten altijd nabestelbonnen in, Probeer aan het nummer van 10 november te geraken, dan kan je meteen alles bestellen. Quote
Zwendel Posted September 22, 2015 Posted September 22, 2015 Sturen ze het dan naar nederland op? Ah dat durf ik niet te zeggen, weet niet meer hoe het bij de vorige acties was, maar is Humo niet in Nederland te koop? Quote
JPAR Posted September 22, 2015 Posted September 22, 2015 Zal eens informeren bij mijn ssz. Hij heeft ook dagbladen en tijdschriften. Dus moet hij hier vast ook aan kunnen komen. Wat voor formaat zijn ze? Quote
Timhardt Posted September 22, 2015 Posted September 22, 2015 Je kan ook nrs 24 en 25 verkopen. Is veel beter. als je het mag, mag ik ook: gewoon tem deel 5 kopen en deel 5 mooi in twee scheuren, backcover erop plakken en zie: perfecte reeks nee, tof initiatief vind ik hopelijk wint de reeks nieuwe lezertjes Quote
Zwendel Posted September 22, 2015 Posted September 22, 2015 Zal eens informeren bij mijn ssz. Hij heeft ook dagbladen en tijdschriften. Dus moet hij hier vast ook aan kunnen komen. Wat voor formaat zijn ze? De XIII waren 19x25cm Quote
Veto Posted September 22, 2015 Posted September 22, 2015 Zijn deze integrales hardcovers ? Quote Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :http://vetostript.weebly.com
linthout Posted September 22, 2015 Posted September 22, 2015 Voor die belachelijke prijs? 7,90 euro voor een bundel met vijf verhalen!!!! Quote
Bonte Posted September 22, 2015 Posted September 22, 2015 De Jommeke boeken van Cera kosten maar 0,60 euro per verhaal in harde kaft met een oplage van 2500 stuks, daarvoor kan ik ze in de verste verte niet eens drukken. Het risico bestaat weer dat mensen het gewoon worden dat strips spotgoedkoop moeten zijn, wel logisch dan dat strips van 7 tot 20 euro dan niet meer zo goed verkopen. Quote
Timhardt Posted September 23, 2015 Posted September 23, 2015 Het risico bestaat weer dat mensen het gewoon worden dat strips spotgoedkoop moeten zijn, wel logisch dan dat strips van 7 tot 20 euro dan niet meer zo goed verkopen. Volledig akkoord. (start rant) Waar zijn marktregulators/controleurs als het hier om gaat? Eigenlijk is het gewoon koppelverkoop waarbij een product met verlies wordt verkocht en het andere met een beetje winst om het op te heffen. Geen graten zou je denken, maar als je even verder kijkt is het toch anders. Hoe zou het gaan met een handelaar die hetzelfde product verkoopt dat nu ergens anders met verlies wordt verkocht? Of hoe zou het gaan met het loon van je zoon of dochter die werkt voor het bedrijf die sommige dingen met verlies verkoopt? Moest ik het voor het zeggen hebben humo zou niets anders mogen aanbieden dan de humo zelf, Ikea zou trouwens ook geen eten mogen aanbieden, het is al erg genoeg dat ze meubels mogen aanbieden. (end rant) Quote
linthout Posted September 23, 2015 Posted September 23, 2015 De Jommeke boeken van Cera kosten maar 0,60 euro per verhaal in harde kaft met een oplage van 2500 stuks, daarvoor kan ik ze in de verste verte niet eens drukken. Het risico bestaat weer dat mensen het gewoon worden dat strips spotgoedkoop moeten zijn, wel logisch dan dat strips van 7 tot 20 euro dan niet meer zo goed verkopen. Je moet Cera-vennoot zijn. Er zijn ook wel gratis strips te krijgen als je een of ander product koopt veronderstel ik. Tja... Als je een auto koopt kunnen ze je er meer bijgeven dan als je een Humo van een paar Euro koopt. Quote
Guest Kontiki Posted September 23, 2015 Posted September 23, 2015 Toen ik een (dure) keuken kocht, kreeg ik er gratis een waterkoker, koffiezetapparaat en toaster bij. Deze Jommeke-aanbieding zal ook wel niet zo voordelig zijn als je al geen vennoot bent. Quote
Bonte Posted September 23, 2015 Posted September 23, 2015 Toen ik een (dure) keuken kocht, kreeg ik er gratis een waterkoker, koffiezetapparaat en toaster bij. Deze Jommeke-aanbieding zal ook wel niet zo voordelig zijn als je al geen vennoot bent.Ja maar dat is geen koppelverkoop omdat het toestellen zijn die bij een keuken passen, strips en een bank daarentegen ... Maar ze gaan er wel voor zorgen dat ze net binnen de drukkost vallen, zo is het wettelijk ook in orde. Quote
Guest Kameraad Mauser Posted September 23, 2015 Posted September 23, 2015 Volledig akkoord. (start rant) Waar zijn marktregulators/controleurs als het hier om gaat? Eigenlijk is het gewoon koppelverkoop waarbij een product met verlies wordt verkocht en het andere met een beetje winst om het op te heffen. Geen graten zou je denken, maar als je even verder kijkt is het toch anders. Hoe zou het gaan met een handelaar die hetzelfde product verkoopt dat nu ergens anders met verlies wordt verkocht? Of hoe zou het gaan met het loon van je zoon of dochter die werkt voor het bedrijf die sommige dingen met verlies verkoopt? Moest ik het voor het zeggen hebben humo zou niets anders mogen aanbieden dan de humo zelf, Ikea zou trouwens ook geen eten mogen aanbieden, het is al erg genoeg dat ze meubels mogen aanbieden. (end rant) Niks te regulatoren. Straks wordt dat weer een hele rits aan overheidsdepartementen. Wie zal dat dan gaan betalen, denk je? Je bent hier gewoon aan het pleiten voor strakke planeconomie in de vorm van bureaucratie. Geen lessen getrokken uit de Sovjet-Unie? De uitgeverijen moeten maar zien dat ze ook zoiets kunnen aanbieden. Indien zij geen Thorgal kunnen aanbieden in de formule zoals Humo het blijkbaar wel kan, dan scheelt er iets met hun strategie. Quote
Bonte Posted September 23, 2015 Posted September 23, 2015 De uitgeverijen moeten maar zien dat ze ook zoiets kunnen aanbieden. Indien zij geen Thorgal kunnen aanbieden in de formule zoals Humo het blijkbaar wel kan, dan scheelt er iets met hun strategie. Dat is om kleine handelaren te beschermen, een supermarkt die bv winst maakt op hun TV's kan het zich veroorloven om verlies te maken op andere producten om concurrenten de kop af te doen. Bekend voorbeeld is Amazon die www.diapers.com wou kopen maar die hadden geen zin, Amazon heeft dan systematisch hun pampers goedkoper gezet tot de site failliet ging en ze konden overnemen aan een prijsje. Het is allemaal niet zo zwart/wit. Quote
Guest Kameraad Mauser Posted September 23, 2015 Posted September 23, 2015 De contradictie die optreedt in marktwerking bij het instellen van regels om een bepaalde sektor te beschermen en om meerdere spelers op de markt te hebben en verkrijgen, is dat men stagnatie verkrijgt en een weinig innovatieve markt waarbij je in feite een oligarchie hebt. De uitdaging, de competitie wordt weggenomen. Maar blijkbaar heeft de overheid dat graag.Als Amazon nu pampers praktisch gratis kan aanbieden ( ook de mogelijkheid waarmee dat product vervaardigd kan worden even mee in rekening brengen ) dan is dat toch een goede zaak? Een product dat almaar goedkoper wordt, daar kun je toch niks op tegen hebben? Dat is meer welvaart.www.diapers.com moet maar iets anders gaan doen. Die vrijheid hebben ze. Wanneer Amazon dan na een tijdje zijn prijs van pampers weer optrekt, dan zal er wel een ander bedrijf op de markt komen die het weer goedkoper dan Amazon kan aanbieden. Zo regelt de markt ( met iedereen die eraan kan meedoen ) de prijs. Quote
Guest Kameraad Mauser Posted September 23, 2015 Posted September 23, 2015 Vriend Timhardt pleit voor bureaucratie. Quote
Timhardt Posted September 23, 2015 Posted September 23, 2015 Niks te regulatoren. Straks wordt dat weer een hele rits aan overheidsdepartementen. Wie zal dat dan gaan betalen, denk je? Je bent hier gewoon aan het pleiten voor strakke planeconomie in de vorm van bureaucratie. Geen lessen getrokken uit de Sovjet-Unie? De uitgeverijen moeten maar zien dat ze ook zoiets kunnen aanbieden. Indien zij geen Thorgal kunnen aanbieden in de formule zoals Humo het blijkbaar wel kan, dan scheelt er iets met hun strategie. Natuurlijk niet. Op die manier overleven alleen de grootsten, steeds ten koste van de kwaliteit. Globalisering is iets van decennia geleden. Vandaag moeten we vaststellen dat dat gewoon mislukt is. Steeds meer dertigers trekken terug de kaart van lokaal én kwaliteit. Voor de gehele wereld waarschijnlijk te laat, maar goed. Ik pleit zeker niet om alles in banen te leiden, maar gewoon: schoenmaker blijf bij je leest. Of vindt jij het eten in Ikea wel te vreten, laat staan etisch verantwoord? ps. afsplitsen zeker? Quote
nobody Posted September 23, 2015 Posted September 23, 2015 Vriend Timhardt pleit voor bureaucratie. Jij pleit voor een heel erg Liberale staat, de natte droom van de NV-A en de Republikeinen. Quote
retep Posted September 23, 2015 Posted September 23, 2015 Zaak is toch vooral om de juiste niche te vinden. Ik sta versteld hoeveel peperdure hardcovers (met linnen rug dat wel) voor giga prijzen aan de nerd worden gebracht. Kennelijk willen mensen best veel geld betalen voor een luxe product. Aan de andere kant worden soft covers van bekende reeksen met (tien) duizenden verkocht. Daar is niks mis mee, ieder product vindt haar eigen niche, als die niche niet wordt gevonden is er geen vraag naar dat specifieke product en zal het van de markt verdwijnen. Het beschermen van kasplantjes die eigenlijk niemand wil hebben is slecht. Kijk maar eens naar die belachelijke wet op de vaste boekenprijs, daar is geen mens meer van gaan lezen. Quote
retep Posted September 23, 2015 Posted September 23, 2015 Vanaf nu zal ik beginnen met het wissen van politieke posts. Ach laat die luierpost van Bonte toch staan...... Quote
Bonte Posted September 23, 2015 Posted September 23, 2015 Vanaf nu zal ik beginnen met het wissen van politieke posts. ok ok Quote
pudifar Posted September 24, 2015 Posted September 24, 2015 Financieel is het een interessant aanbod, maar ik vrees dat de tekeningen niet tot hun recht zullen komen. Het is gewoon té klein gedrukt. Quote
Jason Fly Posted September 24, 2015 Posted September 24, 2015 Ik waag het erop. Quote Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips... ••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••• Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop
Recommended Posts