Ga naar inhoud

[Eerste Ronde (19)] Plaatje 32 Vs. Plaatje 25


nobody

  

47 leden hebben gestemd

  1. 1. Welk plaatje vind jij het 'beste'?

    • A
      18
    • B
      29


Recommended Posts

Welk van deze twee plaatjes vind jij het beste, leukste, belangrijkste, enz...?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Zeg voor wie je stemt en waarom, of niet. De bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun. De indiener van het plaatje mag natuurlijk zoveel mogelijk uitleg geven, en zijn of haar keuze verdedigen.   :)

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde.

De verliezer valt af.

 

 

A:

post-585-0-09988700-1448901636.jpg

"Hermann. Uit 'De sekte'."

Tom B

 

 

 

B:

post-585-0-58782500-1448801057.jpg

 

"Moebius 'Majoor Fataal'. Heel het album vind ik fantastisch maar de passage met de 'boogschutter' en dan vooral dit plaatje vind ik fantastisch, an sich weinig aan misschien. Maar smaak is persoonlijk uiteraard   :)"

TomP

Link naar reactie

Ik vind A een heel mooi plaatje. Mooi getekend, mooi ingekleurd. Ik heb al drie keer het woord 'mooi' gebruikt. Maar er valt ook niet meer over te zeggen. Het is niet uitzonderlijk, niet speciaal, niet onvergetelijk. Maar wel vakwerk. En mooi. Erg mooi.

 

B zou ik op een formaat van 1 meter op 2 in mijn living willen hangen. 

 

Plaatje B dus. 

 

Misschien wordt dat vanaf nu wel mijn maatstaf: welk plaatje zou ik metersgroot in mijn living willen. Of in de slaapkamer, mocht de plaats in de living opgeraken.

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

À is een plaatje, B is kunst

 

Gelukkig gaat het hier over strips, en niet over kunst dan ;)

A komt uit de enige strippagina die me écht is bijgebleven. Het is geen indrukwekkende pagina, gewoon een mooie, prachtige pagina waarop alles klopt. De tekeningen komen van een tekenaar op het hoogtepunt op zijn kunnen. De sfeer is fantastisch weergegeven maar vooral de inkleuring is geweldig (ze komt in deze scan wel niet helemaal tot zijn recht vrees ik). Jammer dat Hermann kort daarop zijn eigen inkleuring begon te doen, want wat Raymond hier doet behoort tot het beste in het vak. Niet voor niets betaalt Hermann nog steeds royalties uit voor dit inkleurwerk.

Omdat het om een plaatjestoernooi gaat heb ik een prentje uit de pagina gekozen, maar eigenlijk is de volledige pagina geweldig.

Link naar reactie

Ik sluit mij bij de meeste anderen aan. A is erg mooi en knap getekend en had ik waarschijnlijk gekozen boven menig ander plaatje.

 

Maar B raakt mij echt. Het is zowel schokkend als wondermooi en doet mij afvragen welke tragedie zich hier voltrekt.

 

Zoals gezegd: A is een mooi plaatje, B is kunst.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Ik begrijp eerlijk gezegd niet wat er zo kunst is aan B.

Kunst is persoonlijk he. Ik wordt erg geraakt door dat plaatje en schijnbaar ben ik daarin niet de enige. Maar ik kan me ook goed voorstellen dat het menigéén koud laat. Zo is dat met alle kust. Het raakt je of het raakt je niet. Om een voorbeeld te geven: ik hou zelf heel erg van het werk Magritte maar er zijn al meerdere mensen bij mij langs geweest die niet snapten wat ik daar nu in zie. Omgekeerd, iemand die ik ken is erg weg van eht werk van Kandinski en voor mij zijn dat enkel vlakjes en kleurtjes. Het is allemaal maar een kwestie van perspectief.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Toen ik het eerst zag, echt wel A.. want wow.. maar als ik iets langer blijf kijken (wat ik wel doe) dan zakt A af naar een mooi plaatje waar ik een dier zie eten van een boom en dat is het. De tweede roept veel meer op: wat is dat masker? waarom kijkt de gemaskerde zo en waarom lijkt de vrouw buiten westen? Zitten ze in de lucht (zie de wolken achter hen)? En waarom gaat het haar net buiten het kadertje? Hier is zo veel meer mee te doen in mijn geest, dat ik nu resoluut voor B ga.

Link naar reactie

Toen ik het eerst zag, echt wel A.. want wow.. maar als ik iets langer blijf kijken (wat ik wel doe) dan zakt A af naar een mooi plaatje waar ik een dier zie eten van een boom en dat is het. De tweede roept veel meer op: wat is dat masker? waarom kijkt de gemaskerde zo en waarom lijkt de vrouw buiten westen? Zitten ze in de lucht (zie de wolken achter hen)? En waarom gaat het haar net buiten het kadertje? Hier is zo veel meer mee te doen in mijn geest, dat ik nu resoluut voor B ga.

 

Als je een prentje uit zijn context haalt is het normaal dat dat allerlei vragen kan oproepen. Dat maakt het daarom natuurlijk nog geen beter prentje.

Link naar reactie

Kunst is persoonlijk he. Ik wordt erg geraakt door dat plaatje en schijnbaar ben ik daarin niet de enige. Maar ik kan me ook goed voorstellen dat het menigéén koud laat. Zo is dat met alle kust. Het raakt je of het raakt je niet. Om een voorbeeld te geven: ik hou zelf heel erg van het werk Magritte maar er zijn al meerdere mensen bij mij langs geweest die niet snapten wat ik daar nu in zie. Omgekeerd, iemand die ik ken is erg weg van eht werk van Kandinski en voor mij zijn dat enkel vlakjes en kleurtjes. Het is allemaal maar een kwestie van perspectief.

Dat is waar. En laten we vooral geen discussie beginnen over wat kunst is.

marcelherms.nl

Link naar reactie

Als je een prentje uit zijn context haalt is het normaal dat dat allerlei vragen kan oproepen. Dat maakt het daarom natuurlijk nog geen beter prentje.

 

Dat is waar, maar als het aanzet om zelf verder te fantaseren, dan heeft het bij mij wel een streepje voor en beschouw ik het toch als beter.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...