Ga naar inhoud

[Eerste Ronde (32)] Plaatje 39 Vs. Plaatje 46


Yncke

  

48 leden hebben gestemd

  1. 1. Welk plaatje vind jij het 'beste'?

    • A
      29
    • B
      19


Recommended Posts

Welk van deze twee plaatjes vind jij het beste, leukste, belangrijkste, enz...?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Zeg voor wie je stemt en waarom, of niet. De bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun. De indiener van het plaatje mag natuurlijk zoveel mogelijk uitleg geven, en zijn of haar keuze verdedigen. :)

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde.

De verliezer valt af.

 

A:

39.jpg

 

Deze is uit mijn all time favoriet. Kon daar vele plaatjes uit kiezen.

 

Zwendel

 

B:

46.jpg

 

Het tweede plaatje uit Hector Umbra is een sterke binnenkomer van Frantisek, de tekst en afbeelding zijn me altijd bijgebleven. 't Zal wel aan mijn huishouding liggen. De chaotische stijl past bovendien goed bij de sfeer in het verhaal.

 

Rork

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Er zijn wellicht inderdaad betere plaatjes dan deze, bijvoorbeeld het moment dat Osaka ontvoerd wordt. Dat plaatje heeft echter het shock-effect nodig dat Oesterle in het album creeerd. Dit plaatje is me altijd bijgebeleven, ook vanwege de tekst. Een van de mooiste facetten van Hector Umbra vind ik nog altijd de sterke introducties van de albums. Zeker de introductie van hector, waarin dit plaatje ongeveer halverwege zit is magnifiek.

 

Het plaatje zelf is daarbij niet verkeerd: de onmogelijke anatomie van Hector in onderbroek, motorhead shirt en wietbuil in de hand. De zwarte vlakken op de deur, de bergen afwas en Frantisek die zichzelf van Hector's laatste levensreddende pilsje bediend... Normaal gesproken zou ik me kapot ergeren aan een dergelijke anatomische misslag, in het werk van Oesterle lijken al deze onjuistheden ("geen lijn mag rechtstaan") op hun plek te vallen.

Link naar reactie

B. Ik heb die reeks geloof ik. Nu ja toch één album ervan. Destijds gratis gekregen op een beurs en na een vlugge doorbladering en twee paginas gelezen te hebben toen op de stapel "niet de moeite waard, verkopen" gelegd. Misschien toch eens kijken of ik m nog steeds heb.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Er zijn wellicht inderdaad betere plaatjes dan deze, bijvoorbeeld het moment dat Osaka ontvoerd wordt. Dat plaatje heeft echter het shock-effect nodig dat Oesterle in het album creeerd. Dit plaatje is me altijd bijgebeleven, ook vanwege de tekst. Een van de mooiste facetten van Hector Umbra vind ik nog altijd de sterke introducties van de albums. Zeker de introductie van hector, waarin dit plaatje ongeveer halverwege zit is magnifiek.

 

Het plaatje zelf is daarbij niet verkeerd: de onmogelijke anatomie van Hector in onderbroek, motorhead shirt en wietbuil in de hand. De zwarte vlakken op de deur, de bergen afwas en Frantisek die zichzelf van Hector's laatste levensreddende pilsje bediend... Normaal gesproken zou ik me kapot ergeren aan een dergelijke anatomische misslag, in het werk van Oesterle lijken al deze onjuistheden ("geen lijn mag rechtstaan") op hun plek te vallen.

Allemaal juist - maar we moeten hier de 'massa' overtuigen die het meer heeft voor klare lijnen en mooie 'ronde' vormen... ;)

(òÓ,)_\,,/

 

Schoonheid bestaat slechts bij de gratie van lelijkheid.

Link naar reactie

B. Ik heb die reeks geloof ik. Nu ja toch één album ervan. Destijds gratis gekregen op een beurs en na een vlugge doorbladering en twee paginas gelezen te hebben toen op de stapel "niet de moeite waard, verkopen" gelegd. Misschien toch eens kijken of ik m nog steeds heb.

oh - Hector Umbra is echt wel yum hoor!

(òÓ,)_\,,/

 

Schoonheid bestaat slechts bij de gratie van lelijkheid.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...