Ga naar inhoud

[Tweede Ronde (1)] Plaatje 16 Vs. Plaatje 7


nobody

  

49 leden hebben gestemd

  1. 1. Welk plaatje vind jij het 'beste'?

    • A
      18
    • B
      31


Recommended Posts

Tweede ronde. 

 

Welk van deze twee plaatjes vind jij het beste, leukste, belangrijkste, enz...? 

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Zeg voor wie je stemt en waarom, of niet. De bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun. De indiener van het plaatje mag natuurlijk zoveel mogelijk uitleg geven, en zijn keuze verdedigen   :)

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde.

De verliezer valt af.

 

 

A:

post-585-0-99051700-1448665246.jpg

"Blijkt dat twee plaatjes kiezen niet echt simpel is. Ik had al iets in gedachten uit Vrykolakas van De Rode Ridder, waarna ik twijfelde om toch iets uit De Hel van Solferino te halen van Robert en Bertrand. Uiteindelijk is de keuze toch gevallen op het einde van De Dulle Griet van Suske en Wiske. Persoonlijk zie ik dit als één geheel."

suske en wiske: 'de dulle griet'

Gilles.

 

 

 

 

 

B: 

post-585-0-34439500-1449082240.jpg

"Dit plaatje komt uit mijn lievelingsreeks van Hermann, De Torens van Schemerwoude, album nr. 6 Sigurd (1989), naar mijn weten het enige album met een fantasy element uit de Torens-reeks. Ik wou eerst blz 33 posten, maar toen viel mijn oog hierop.

Deze reeks zorgde ervoor dat ik strips bleef lezen in mijn studententijd."

kuzuri

Link naar reactie

Even weer een inhaalslag maken: A

 

B is zeker fraai. Hoewel ik de complete reeks in huis heb, heb ik dat specifieke album nooit gelezen maar het is ontegenzeggelijk goed getekend.

 

Toch...A maakt meer indruk. Het is simpel maar de boodschap is duidelijk en het doet pijn ernaar te kijken. (op een goede manier) Ik weet dat toen ik De Gramme Huurling las ik het een bagger album vond maar nu ben ik ervan overtuigd dat ik echt nog te jong was toen ik het las. Hoog tijd voor een herlezing.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Komt dit niet uit Dulle Griet? 

Crap! Ik krijg straks nog complimenten van Guust Flater. Ik was nogal gefocussed op het plaatje en had het onderschrift maar vluchtig doorgelezen. Tenslotte stem je op het plaatje en niet de tekst eronder. Ik ging ervan uit dat het wel de Gramme Huurling moest zijn gezien die een nogal duidelijk anti-oorlogs thema had meen ik mij te herinneren. De Dulle Griet nooit gelezen. Vandaar dus ook dat ik het niet kerkende.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...