nobody Posted January 5, 2016 Share Posted January 5, 2016 Tweede ronde. Welk van deze twee plaatjes vind jij het beste, leukste, belangrijkste, enz...? Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht. Zeg voor wie je stemt en waarom, of niet. De bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun. De indiener van het plaatje mag natuurlijk zoveel mogelijk uitleg geven, en zijn keuze verdedigen De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af. A: "Getwijfeld aan: zie lijst hier http://www.getekendereep.com/index.php?/topic/2688-toernooi/?p=203471 En zeer raar maar uiteindelijk toch bij comics terechtgekomen en gekozen voor Locke & Key." SPeeDy B: "...plaat van Habibi. Dat hele boek is prachtig..maar ik kwam uit bij deze plaat." Paul_NL Link to comment
nobody Posted January 12, 2016 Author Share Posted January 12, 2016 Ja, B. Jammer voor Locke & Key maar B is als plaatje beter. Ik zou wel geld geven om Locke & Key nog eens voor het eerst te kunnen lezen. Link to comment
Timhardt Posted January 12, 2016 Share Posted January 12, 2016 ook B, een plaatje dat zowel verhalend als tekentechnisch gewoon AF is. Link to comment
Kool Thing Posted January 12, 2016 Share Posted January 12, 2016 B. Het is één plaatje, en het is een van de mooiste die ik hier al voorbij zag komen. Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
nobody Posted January 12, 2016 Author Share Posted January 12, 2016 Eén plaatje, maar toch ook een volledige bladzijde, waarschijnlijk Link to comment
Waldorf Posted January 12, 2016 Share Posted January 12, 2016 Locke & Key is de betere strip, maar Habibi levert het betere plaatje. Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
Kool Thing Posted January 12, 2016 Share Posted January 12, 2016 Eén plaatje, maar toch ook een volledige bladzijde, waarschijnlijk ja, dat wel :-) Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Dr. Benway Posted January 12, 2016 Share Posted January 12, 2016 Locke & Key is de betere strip, maar Habibi levert het betere plaatje. Zo is dat. marcelherms.nl Link to comment
Timhardt Posted January 12, 2016 Share Posted January 12, 2016 als strip zou ik eerlijk gezegd heel moeilijk kunnen kiezen... Link to comment
nobody Posted January 12, 2016 Author Share Posted January 12, 2016 allez allez allez Link to comment
nobody Posted January 12, 2016 Author Share Posted January 12, 2016 Ik koos ook B hoor. Die 'allez x3' sloeg op iets daarboven Link to comment
Marinelli Posted January 12, 2016 Share Posted January 12, 2016 B, wegens A geen plaatje ... Link to comment
Kool Thing Posted January 12, 2016 Share Posted January 12, 2016 B, wegens A geen plaatje ... Ijzersterke redenering. I love it. Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Yncke Posted January 12, 2016 Share Posted January 12, 2016 Een stripplaatje is niet noodzakelijk een enkel kader want een strip is zoveel meer dan een illustratie... Ik heb dan ook B gestemd voor de mooi verwerkte 'splash', nog zo'n typisch stripelement. yncke.be Link to comment
Tweetie Posted January 12, 2016 Share Posted January 12, 2016 Locke & Key is de betere strip, maar Habibi levert het betere plaatje. Helemaal mee eens. Link to comment
TDPB Posted January 12, 2016 Share Posted January 12, 2016 Uiteraard kies ik ook B, ik ben wel een zeer groot fan van Locke & Key..al vond ik daar het verhaal vele malen sterker dan het tekenwerk. Nochtans is het tekenwerk ook héél knap. Weliswaar met veel gebruik van kopieën van dezelfde prentjes, maar een tekenaar die zo gedetailleerd en juist tekent neem ik dat niet kwalijk. Zeker niet als je bedenkt hoeveel pagina's er op een jaar gemaakt moeten worden. Link to comment
Safetyboy Posted January 13, 2016 Share Posted January 13, 2016 A vind ik toch ook niet echt één geheel (als dit mag, zie ik eigenlijk niet in waarom mijn voorstel van de 'intro' van Arq-1 niet werd aanvaard...) B is ook gewoon zeeeer mooi en verhalend (òÓ,)_\,,/ Schoonheid bestaat slechts bij de gratie van lelijkheid. Link to comment
nobody Posted January 13, 2016 Author Share Posted January 13, 2016 Uw Intro waren meerdere bladzijden. Er werd in de toernooidraad genoeg gezegd dat maximum 1 bladzijde kon. Link to comment
SPeeDy Posted January 13, 2016 Share Posted January 13, 2016 Ondanks dat ik het plaatje van L&K heb ingediend moet ik me eerlijksheidshalve aansluiten bij de meningen hierboven. Dus ook B. Link to comment
Diogenes Posted January 15, 2016 Share Posted January 15, 2016 B. A is zeker niet slecht maar B is veel indrukwekkender en naar mijn mening ook niet iets vaardiger getekend. Denk ik om te bewijzen dat ik ben? Link to comment
Safetyboy Posted January 15, 2016 Share Posted January 15, 2016 Uw Intro waren meerdere bladzijden. Er werd in de toernooidraad genoeg gezegd dat maximum 1 bladzijde kon. snap ik wel en lig ik echt niet van wakker (zal er nooit meer over beginnen - écht - ik beperk het zagen wel tot Kobijn ) - maar wilde gewoon duiden dat dit voor mij niet echt 1 'beeld' vormt, wat bij pagina's wel degelijk kan (òÓ,)_\,,/ Schoonheid bestaat slechts bij de gratie van lelijkheid. Link to comment
nobody Posted January 15, 2016 Author Share Posted January 15, 2016 Nee, één beeld is het niet, in tegenstelling tot bijvoorbeeld het plaatje uit Stray Toasters. Link to comment
Recommended Posts