nobody Posted January 30, 2016 Share Posted January 30, 2016 Derde ronde. Welk van deze twee plaatjes vind jij het beste, leukste, belangrijkste, enz...? Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.Zeg voor wie je stemt en waarom, of niet. De bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun. De indiener van het plaatje mag natuurlijk zoveel mogelijk uitleg geven, en zijn of haar keuze verdedigen De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde.De verliezer valt af.A:"Dit is één van mijn favoriete plaatjes uit Robbedoes, ook gebruikt als zeefdruk."Suske B: "Uit Arzach (Harzak/Arzak/Harzakc)"Aaltomuoto Link to comment
nobody Posted February 1, 2016 Author Share Posted February 1, 2016 Ik heb Arzach eens gegoogled. Die kerel doet dus niks anders dan rondvliegen? Link to comment
Waldorf Posted February 1, 2016 Share Posted February 1, 2016 Het is een leuke vraag om over door te bomen met mensen: naar welk tijdperk zou je eens willen terugkeren in de tijd. Zelf zou ik dan graag naar 1958 gaan, naar de Expo in Brussel. Om maar te zeggen: Franquin. Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
nobody Posted February 1, 2016 Author Share Posted February 1, 2016 Ik krijg ook steeds dat gevoel als ik het plaatje zie. Heb er ook voor gekozen. Link to comment
Diogenes Posted February 1, 2016 Share Posted February 1, 2016 Zonder twijfel B voor mij. A heb ik niks mee en B is prachtig. Denk ik om te bewijzen dat ik ben? Link to comment
TDPB Posted February 1, 2016 Share Posted February 1, 2016 Kan iemand nog eens de deftig gescande versie van B posten. Die waar de kleuren beter weergegeven worden? Link to comment
Aaltomuoto Posted February 1, 2016 Share Posted February 1, 2016 U vraagt wij draaien Link to comment
Dr. Benway Posted February 1, 2016 Share Posted February 1, 2016 Dan toch A. marcelherms.nl Link to comment
Daan Posted February 1, 2016 Share Posted February 1, 2016 Oeps, ik zet zojuist de stand gelijk... A is super leuk en erg goed getekend maar B is toch echt verbluffend. Link to comment
Tweetie Posted February 2, 2016 Share Posted February 2, 2016 A is vakmanschap. B doet me wegdromen, doet mijn fantasie een versnelling harder gaan... B dus. Ik voel het precies andersom. De Moebiusplaat is knap getekend, maar doet me weinig. Het is een wereld die me vreemd is. A daarentegen trekt me meteen naar binnen. Is het omdat het met herinnert aan de autootjes waar ik vroeger mee speelde? Is het het vrolijke witblauw van de auto? Of is het nostalgie naar de overzichtelijke jaren vijftig, met z'n Amerikaanse raket-autos? Wat het ook is, voor mij is het: A is het Aantrekkelijkst. Link to comment
Bonte Posted February 3, 2016 Share Posted February 3, 2016 A Ik voel niet speciaal iets voor auto's maar bij Franquin is het toch steeds weer genieten van de sfeer en techniek Link to comment
Tweetie Posted February 4, 2016 Share Posted February 4, 2016 Kijk toch eens naar wat fraais er nu uitgeschakeld dreigt te raken: de Turbot II. Link to comment
Rik Posted February 4, 2016 Share Posted February 4, 2016 Turbot II.jpg Kijk toch eens naar wat fraais er nu uitgeschakeld dreigt te raken: de Turbot II. Hij staat waar hij thuis hoort, in een museum Omnia mutantur nihil interit Link to comment
Tweetie Posted February 5, 2016 Share Posted February 5, 2016 Hij staat waar hij thuis hoort, in een museum Precies. Er waren mensen die de rijdende droom van Franquin met heel veel hard werk wilden omzetten naar werkelijkheid en er zijn heel veel anderen die daar heel graag naar willen kijken. Kun je je voorstellen dat het andere plaatje mensen ook in die mate inspirereert? Link to comment
Tweetie Posted February 5, 2016 Share Posted February 5, 2016 Gezocht: Franquin/Dupuis liefhebbers om ervoor te zorgen dat de vertegenwoordiger van de Robbedoes stal met tenminste één plaatje in de vierde ronde komt. Link to comment
Recommended Posts