Ga naar inhoud

Film Thread: Hanzo The Celluloid Slicer


Recommended Posts

29 minuten geleden, Chimichanga zei:

The Thin Red Line en Wendy and Lucy zouden er bij mij ook wel in mogen.

Wendy and Lucy ken ik zelfs niet. Thelma and Louise daarentegen mag in mij top. Zal er eens over nadenken, maar mijn lijstje zal eerder de richting van die van Spawn gaan dan die van Gojira en Chimi. Alien (en sequels) staat er alvast in 

Link naar reactie
11 uren geleden, Chimichanga zei:

Door de meest recente aflevering van Pure Cinema Podcast vroeg ik me af wat nu mijn "handshake films" zijn. Ik kwam tot dit lijstje:

 

Fantastic Mr. Fox
Blue Velvet
Planet of the Apes
Donnie Darko

Blue is the Warmest Colour
Casablanca
Hot Fuzz

Ter uitbreiding:

Fight Club

Scott Pilgrim vs. The World

Manhattan

The Lobster

The Shining

Before Sunrise

My Neighbor Totoro

Carnage

12 Monkeys

Inglourious Basterds

The Fifth Element

Chasing Amy

Link naar reactie

1. Het is niet dat een film over tieners gaat dat het daarom enkel voor tieners bedoeld is. Dat kan iedereen aanspreken. En als dat voor iemand werkt hoef je ze dat niet te verwijten of hun daarom te kleineren.

2. Zoals Gojira zegt, je KAN een film ontgroeien, maar dat  je een film MOET ontgroeien is zever.

Link naar reactie
16 minuten geleden, The Alderwood zei:

Een argumentum ad hominem is altijd een zwaktebod. Je probeert me onderuit te halen door mij een trol te noemen. Voor mij is de discussie hier gedaan. 

Welke discussie? 

I like a movie cuz I like a movie, what's there to discuss?

Dat jij zegt dat ik te oud ben voor die film verandert daar niets aan.

Link naar reactie

Mijn lijstje "handshake movies" oftewel "waarom ik nooit de film kiezen mag".

 

Attack of the Killer Tomatoes

Cannibal Holocaust

The Big Lebowski

Life of Brian

Trainspotting

Wickerman (de originele)

This is Spinal Tap

 

"La Vie d'Adèle" zoals de flimversie van "Blue is blabla" eigenlijk heet, maakt enkel indruk op mensen die de lesbische XXX-klassiekers "Pink Velvet" 1, 2 en 3 niet gezien hebben. Althans, dat werd toch zo aan mij verteld, ik heb TO-TAAAAAL GEEEEEN idee of dit waar is of niet...

 

EDIT: ééntje vergeten, de hopeloos onderschatte Tarantino-film "Jackie Brown".

Link naar reactie
39 minuten geleden, IvoVWS zei:

Mijn lijstje "handshake movies" oftewel "waarom ik nooit de film kiezen mag".

 

The Big Lebowski

Life of Brian

This is Spinal Tap

 

EDIT: ééntje vergeten, de hopeloos onderschatte Tarantino-film "Jackie Brown".

Ik ben het tot viermaal toe erg met u eens! Pink Velvet zal ik eens opzoeken. :e007: De strip Blue enz. vond ik erg overschat.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Woensdag: "De Leeuw van Vlaanderen",  met live commentaar.

Een reteslechte film maar met de nodige anecdotes en weetjes krijgt zelfs een megalomaan project als dit een charmant kantje. Het is wel jammer dat het publiek geen BIFFF-manieren had en niet durfde te reageren.

Grappig detail: in het publiek zat er ook een figurant uit de film in de zaal. Tijdens de opnames van de veldslag wisselde hij iedere dag van kamp. 

 

Gisteren "Aguirre, der Zorn Gottes".

Ontzettend boeiende film die zich niet zozeer concentreert op de hebzucht van de conquistadors maar ontbering en waanzin. Gekeken uit nieuwsgierigheid naar acteur/complete zot Klaus Kinski die overigens niet teleurstelde. 

Link naar reactie
4 minuten geleden, IvoVWS zei:

Gisteren "Aguirre, der Zorn Gottes".

Ontzettend boeiende film die zich niet zozeer concentreert op de hebzucht van de conquistadors maar ontbering en waanzin. Gekeken uit nieuwsgierigheid naar acteur/complete zot Klaus Kinski die overigens niet teleurstelde. 

O ja, geweldige film :)

Link naar reactie

Dunkirk eindelijk gezien, zo goed!

Op 10-8-2017 om 15:07, The Alderwood zei:

Ik las hier ergens dat er veel lawaai was. Dat houdt me tegen om hem te gaan kijken. Ofwel moet ik oordopjes meenemen. 

Ikzelf vond het meevallen, ok, het is luid, maar zeker niet overdreven en juist uiterst doeltreffend.

 

 

Link naar reactie

"The Dark Tower"

 

Viel een stuk beter mee dan verwacht. Er stonden een paar acteurs verschrikkelijk slecht te spelen (ik dacht lange tijd dat de buurjongen een skinman was omdat hij zo slecht stond te acteren), sommige dialogen waren wat melig en cliché maar het was zeker niet de ramp die de diehard fans van de boeken ervan maakten. 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...