Ga naar inhoud

Film Thread: Hanzo The Celluloid Slicer


Recommended Posts

Als ik echt een film wil zien, vermijd ik trailers, recensies etc.

Regisseur, acteurs, producer, titel, thema, genre ... daarop baseer ik mijn keuze.

Bijv. Dunkirk: van Christopher Nolan én over een fase van WOII die ik niet goed ken.

 

Gisteren Ready Player One gezien. Goed genoeg voor een bioscoopkaartje. Zeker beter dan Pacific Rim 1 (wegens meer inhoud), die zeker beter was dan Guardians of the Galaxy (dat een stupid einde had).

Link naar reactie

Recent twee films van Denis Villeneuve gezien.

 

Sicario: die was verrassend goed. Normaal hou ik niet zo van dat actie-machismo. Maar hier was het mysterieus met een anarchistisch kantje. Goeie film.

 

Enemy: ik heb er met plezier naar gekeken maar uiteindelijk verstond ik er geen barst van. Ben dan maar wat gaan rondsnuisteren en heb (de waarschijnlijke) verklaring gevonden. Waar ik hier problemen mee heb is dat je zoiets uiteindelijk maar kan opmaken als je die film minstens 3 keer bekijkt en dan alles gaat analyseren. Bovendien zitten er dan nog altijd een hoop anomaliën in.

Link naar reactie

"Foxy Brown"

 

Jep, de blaxpoitation-klassieker met Pam Grier.  Zoals te verwachten had het verhaal weinig om het lijf en was de productie nogal goedkoop. Waar ik wel versteld van stond was hoe rauw de film was. Drugs, geweld, verkrachting en een paar lesbo's die dreunen kregen van Foxy... 

 

"Cherry Tree"

 

Een vlotte,  Engelse griezelfilm met veel suspense. 

 

"Pirates of the Caribean: On Stranger Tides"

 

De eerste dat ik hem zag, vond ik hem werkelijk rotslecht maar nu had ik wel genoten van de film.

 

En dan op het BIFFF:

 

"Belzebuth"

 

Mexicaanse satanische thriller. Vakkundig gemaakt en met het juiste tempo. Misschien wat voorspelbaar maar voor de rest niets op aan te merken.

 

"The Man With the Magic Box"

 

Poolse arthousefilm. Supercynisch, grauw, deprimerend maar intrigerend en interessant. Had een paar magnifique scènes. Aanrader. 

Link naar reactie

Gisteren Prisoners gezien. Die staat gewoon in Netflix, per (on)geluk gevonden. Dat is wel het nadeel van Netflix: ze tonen een selektie op basis van wat je bekeken en geliked hebt en zo kan het zijn dat je sommige films nooit opmerkt.

 

Over de film zelf: goeie film, maar ik had al heel snel door hoe de vork (waarschijnlijk) in de steel zat. En hij zat zo ook in de steel.

Link naar reactie

't BIFFF is nog altijd bezig en dus meer films.

 

"Veronica" 

 

De horrorhit van Netflix en het Spaanse antwoord op de Insidious-films. Haalt niet hetzelfde niveau maar is er niet zo heel ver van. Toch later eens herzien want de crew had veel aandacht voor details en ik heb mogelijk enorm veel gemist.

 

"Charismata"

 

Engelse, beetje tamme thriller met een scenario dat meer rammelt dan de lijkkist van Karen Carpenter. Heerlijke zwarte humor.

Inspecteur: "Is 't bloederig?"

Forensische dienst: "Als een menstruerende maagd na een gangbang."

 

"A Tale of Two Sisters"

 

Koreaanse horrorfilm uit 2003 en één van de beste films die ik dit jaar in Brussel gezien heb. Had een bizar, beklemmend tempo waarbij ieder shot nèt iets te lang duurde. 

 

 

Link naar reactie

Laatste nacht BIFFF en gelijk maar 5 films meegepikt:

 

''Return to Return to Nuke'm High AKA Volume 2"

 

De nieuwste TROMA-film van Lloyd Kaufman (zie ook Toxic Avenger) en het was alles wat je verwachten kon. Een grotesque en hilarische film die de slapstick van The Naked Gun combineert met de wansmaak van John Waters. GELACHEN! 

Ook de kleine rolletjes waren de moeite waard: Stan Lee, James "Angry Video Game Nerd" Rolfe en last but not least wijlen Lemmy als President Lemmy. :e007:

 

"Victor Crowley"

 

Qua grotesque geweld kon deze slasher-film niet bepaald tippen aan de over the top waanzin van Nuk'em High, op één scene dan maar oh, oh, wat een gewelde start van de Fantastische Nacht!

 

"Game of Death"

 

Niet helemaal overtuigend deze film over een bloederig gezelschapsspel. Het wou wel maar kon niet zijn eigen ambities waarmaken.

 

"Cannibals and Carpet Fitters"

 

Britten en komedies zijn een goed huwelijk en deze zwarte komedie deed me ook een paar keer lachen maar waarschijnlijk zou ik vaker gelachen hebben als ik 'em vroeger op de avond gezien had voor Nuk'em High en Victor Crowley. Nu smaakte deze als een Stella na een avond doorzakken op Tripel Karmeliet en Duvel Tripel Hop.

 

"Framed"

 

Damned! Deze Spaanse horror/thriller was een nare en bittere reactie op de schaamteloosheid van online persoonlijkheden/YouTubers en het publiek dat er op afstemt. Veruit de beste film van de avond.

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Absoluut Queen-liefhebber! En Malek kan ik wel hebben als acteur. Maar van de combinatie ben ik nog niet wild. Jammer ook dat vermoedelijk alle scherpe kantjes eraf gevijld zijn. De reden waarom Borat, die perfect was voor de rol, het project verlaten heeft. De band wou een meer geromantiseerde versie. Maar kijken doe ik zeker. :)

 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
Op 4/11/2018 om 20:25, Zwendel zei:

Guardians of the Galaxy 2 nu op Play More.

 

Dat is toch weer één van de beste Superhero films. Het is wat minder dan de eerste omdat de karakters nu al wel gekend zijn. En superhero films zonder (veel) humor zijn (voor mij) een big nono :e008:

 

Guardians of the Galaxy 2 was wel heel goed maar inderdaad minder dan de eerste, ik vrees dat ze nu al doorheen hun potentieel zijn bij deze reeks.

 

Qua humor en superhelden is Deadpool 2 onovertroffen, ben gisteren gaan kijken en nooit zoveel gelachen met een film. Onderbroeken humor en superhelden, niet gedacht dat het zo goed kon zijn en zelfs de promotie was uitzonderlijk goed.

 

deadpool-dvdcovers-frontpage.jpg

 

deadpool-dvdcovers-walmart.jpg

Link naar reactie
On 21-5-2018 at 5:40 PM, Bonte said:

Qua humor en superhelden is Deadpool 2 onovertroffen, ben gisteren gaan kijken en nooit zoveel gelachen met een film. Onderbroeken humor en superhelden, niet gedacht dat het zo goed kon zijn en zelfs de promotie was uitzonderlijk goed.

Goh, ik ben hem gisteren gaan zien en om eerlijk te zijn, vond ik hem wat aan de flauwe kant en op momenten zelfs wat melig. 

(Dubstep-grappen? In 2018? Serieus?)

Link naar reactie
39 minuten geleden, IvoVWS zei:

Goh, ik ben hem gisteren gaan zien en om eerlijk te zijn, vond ik hem wat aan de flauwe kant en op momenten zelfs wat melig. 

(Dubstep-grappen? In 2018? Serieus?)

Natuurlijk zijn ze flauw en fout, that's the whole point. :-)

 

Naked Gun is ook zo'n reeks films, uber flauwe moppen maar o zo goed.

Link naar reactie
56 minutes ago, Bonte said:

Natuurlijk zijn ze flauw en fout, that's the whole point. :-)

 

Naked Gun is ook zo'n reeks films, uber flauwe moppen maar o zo goed.

Niet helemaal tevreden met die vergelijking. The Naked Gun was pure slapstick, mikte op een heel ander, jonger publiek en de toon was lang niet zo brutaal en cynisch als die van Deadpool 2.  

 

Soit, ik blijf erbij, de tweede Deadpool is een sof vergeleken met de eerste.

Link naar reactie
9 minutes ago, Zwendel said:

Humor is een raar ding. Wat de ene goed vindt is voor de andere verschrikkelijk. Gisteren Land of the Lost gezien. Dat is een verschrikkelijk dom ding, maar ik vond dat wel grappig.

Oh ja! Ik kan er aan toevoegen dat "dom" niet noodzakelijk ook "flauw" betekent...

 

Anders had ik nooit hardop gelachen met dit.

 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
9 uren geleden, Spawn999 zei:

 

:cheerf2::cheerf2::cheerf2::cheerf2::cheerf2::cheerf2::cheerf2::cheerf2::cheerf2::cheerf2::cheerf2::cheerf2:

Als het maar niet tegenvalt...

 

Freaks of Nature gezien. Eindelijk weer eens een goede komische horror. En komen die films ooit in een commercieel circuit. Kan mij niet herinneren hierover in de pers een bespreking gezien te hebben. The Babysitter was ook goed.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

"A Quiet Place"

 

EINDELIJK GEZIEN en hij viel niet tegen. Goed, er was een flets moment dat niet echt paste in de beklemmende, spannende sfeer maar dat vergeef ik graag. 

Overigens ben ik blij dat ik hem in Cinema Zed gezien heb en niet het popcorn -en snoeppaleis Kinepolis. 

Link naar reactie

Het is toch niet te geloven! De vloek van Don Quichote blijft Terry Gilliam achtervolgen :huh:

 

https://www.demorgen.be/film/terry-gilliam-verliest-rechten-op-langverwachte-don-quixote-film-b6afab34/

 

Quote

Ondanks een uitspraak van het Parijse hof van beroep in het nadeel van regisseur Terry Gilliam, gaan de Belgische première en release van The Man Who Killed Don Quixote gewoon door zoals gepland. 

8458121.jpg

Link naar reactie
3 uren geleden, IvoVWS zei:

Overigens ben ik blij dat ik hem in Cinema Zed gezien heb en niet het popcorn -en snoeppaleis Kinepolis. 

Op dat gebied is Kinepolis wel erg, daarom dat ik meestal om 2 uur 's middags naar de cinema gaat. A Quiet Place was inderdaad goed (behalve wanneer de personages hun mond openden ;))

 

1 uur terug, Zwendel zei:

Het is toch niet te geloven! De vloek van Don Quichote blijft Terry Gilliam achtervolgen :huh:

Het is echt erg. Toch ben ik ergens blij dat hij de film toch heeft kunnen afwerken uiteindelijk. Ik zal zeker gaan kijken wanneer hij in de zalen speelt.

Ik zag trouwens onlangs Brazil van Gilliam, ik gebruik het woord niet vaak maar dat was toch echt geniaal.

Link naar reactie
1 uur terug, Chimi zei:

Het is echt erg. Toch ben ik ergens blij dat hij de film toch heeft kunnen afwerken uiteindelijk. Ik zal zeker gaan kijken wanneer hij in de zalen speelt.

Ik zag trouwens onlangs Brazil van Gilliam, ik gebruik het woord niet vaak maar dat was toch echt geniaal.

The Zero Theorem zou je dan ook goed smaken ;). Niet zo goed als Brazil, maar ik heb ervan genoten :)

 

 

Link naar reactie
7 hours ago, Chimi said:

Op dat gebied is Kinepolis wel erg, daarom dat ik meestal om 2 uur 's middags naar de cinema gaat. A Quiet Place was inderdaad goed (behalve wanneer de personages hun mond openden ;))

 

Om 2u? Ik stel me eigenlijk voor dat jij in een zaal vol bejaarden zit...

 

OT.

 

Jurassic World: Fallen Kingdom

 

Wat ik niet goed vond: de opeenstapeling van clichés, de plottwist die werkelijk uit het niets kwam en het script dat volgens mij gejat was van een Flintstones fanfic forum... Wat ik wel goed vond; de dino's. ☺️

Link naar reactie
13 uren geleden, IvoVWS zei:

Om 2u? Ik stel me eigenlijk voor dat jij in een zaal vol bejaarden zit...

 

Eerder in lege zalen, eigenlijk. :P

 

Ik was een paar maand terug de Braziliaanse horrorfilm Good Manners gaan kijken in het CC van Dilbeek. Die hele zaal zat vol met bejaarden, en aan hun verwardheid te horen wisten ze niet goed wat voor film ze gingen kijken. Vooral toen er midden in de film een lesbische seksscène werd getoond, dan waren ze helemaal de kluts kwijt...

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...