Ga naar inhoud

Film Thread: Hanzo The Celluloid Slicer


Recommended Posts

Gast Kameraad Mauser

Burnt by the sun.

Russische prent over een sovjet comdiv ( commandant van een divisie ) die in ongenade gevallen is bij Stalin, gedurende de grote zuivering van '36.

"The "sun" depicted in the film is intended to symbolize Stalin, and emphasized a point of the film is that totalitarian regimes "take on a life of their own, destroying not only those whom they were originally intended to destroy but their creators as well."

"Burnt by the sun of the revolution."

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Persoonlijk heb ik het altijd moeilijk met Iñarritu. "Amores Perros" vind ik geniaal, "Babel" en "21 Grams" flauwe doorslagjes van het eerste. "Birdman" was dan weer geweldig en "The Revenant" is dan weer te flauw, te traag, te weinig begeesterd, te goedkoop, die beer was afgrijselijk lelijk, om genietbaar te zijn op het kleine scherm. Plus, de grimassen van Dicaprio werkten eerder lachwekkend. Zulke bekken trek ik ook als ik geconstripeerd op de pot zit.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

"The Shape of Water"

 

De films van Guillermo Del Toro zijn pure eye candy; niemand anders kan films maken met zo'n innemende en visueel prachtige monsters. Met deze is dat niet anders. De meerman, tot nu dacht ik altijd dat het ging om Abe uit "Hellboy", ziet geweldig uit en tussen actrices Sally Hawkins en Octavia Spencer is er een geweldige chemie.
Dat het verhaal maar wat mager uitvalt en de meeste personages de diepgang van een pannenkoek hebben, moet je er maar bij nemen.

Link naar reactie

I'm late to the party, maar ... Star Wars : The Last Jedi.  Nog steeds geen idee of ik die nu helemaal geweldig vond omwille van het feit dat ik paar keer helemaal mee was en momenten heb beleefd waarbij mijn enthousiasme zo gigantisch groot werd dat ik haast "HELL YEAH!" naar het scherm zou schreeuwen - OF - eigenlijk toch stiekem slecht vond omwille van het feit dat ik een paar keer onbedoeld in de lach geschoten ben, enkele gemaakte keuzes niet kon smaken en personages verdwenen zonder volwaardige bijdrage.  The Force Awakens, this is not.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

"The Lazarus Project"

Okay thriller/horror waarin meer gezeten zou hebben als de film 2 uur had geduurd ipv 80 minuten. Goeie Olivia Wilde, dat wel.

 

"Young Franksenstein"

SWEET MYSTERY OF LIFE AT LAST I'VE FOUND YOU!
Al een paar keer gezien natuurlijk maar het blijft nog altijd een geniale komedie.

Link naar reactie

Het resultaat van een weekend films kijken.

 

"The Midnight Man"

 

Mja. Vis noch vlees. Net iets te flauw voor een komedie en te slap voor een horrorfilm. UITSTEKENDE Ken Foree, dat wel. Speelt quasi met vingers in de neus de rest van de cast naar huis.

 

"The Crucifiction"

 

Uitstekende horrorfilm! Wat veel jump scares om het hem echt te doen maar met veel plezier uitgekeken.

 

"The Monkey's Paw"

Slaapverwekkend trage triller die bol staat van de clichés.

 

"De Roof van Hopmariannke"

 

Toevallig op beland tijdens het zappen. Een Vlaamse film uit 1954(!) over een uit de hand gelopen studentengrap.
Heel sympathiek allemaal maar helaas ook wat gedateerd door de nauwe band met het theater, het houterige AN, langzaam tempo en lange shots .


"Romancing the Stone"

 

Gewoon een leuke avonturenfilm die zichzelf niet al te serieus neemt. Niets braanbrekend, overweldigend of uniek maar ideaal vertier op een asociale vrijdagavond.

 

Link naar reactie

IT Helaas helemaal niet 'eng'. Ook een beetje het slachtoffer van z'n trailer, alle schrikmomenten zaten daar reeds in. Maar dan ook élk moment. Jammer. De kinderen acteren uitstekend en de sfeer zat goed, dat wel. Maar de nochtans meer onnozele Pennywise uit de vorige verfilming wist wél de stuipen op het lijf te jagen, zonder hyperactief te doen.

 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Mijn gedachten over "The Shape of Water":

"De films van Guillermo Del Toro zijn pure eye candy[...]Dat het verhaal maar wat mager uitvalt en de meeste personages de diepgang van een pannenkoek hebben, moet je er maar bij nemen."

 

Om maar te zeggen, die Oscar voor beste film was erover en daarmee ondermijnt Hollywood zichzelf.

Link naar reactie
Op 3/1/2018 om 11:31, Spawn999 zei:

Joh :D

 

Ken je Ichi the Killer :D

The Happiness of the Katakuris gezien. Fantastische film. Wes Anderson meets Forbidden Zone en Horror.

 

Die Miike is toch nen raren tiep. Een hoop films gemaakt met nogal wat shit. 13 Assasins was ongeloofelijk slecht. Jason Statham met samoeraizwaarden :e003:

Link naar reactie

"Rurouni Kenshin Kyoto Inferno" & "Rurouni Kenshin The Legend Ends"

 

Twee van de drie live action-films van Rurouni Kenshin. En euhm, eigenlijk zijn die afgrijselijk slecht. Grote pruiken, acteurs die nog te slecht zijn voor "F.C. De Kampioenen", zero chemie tussen de acteurs die Kenshin en Kaoru spelen. 
De decors zien er natuurlijk wel goed uit en de actie is zeker te pruimen maar de rest is van een niveau waarvoor je een booreiland nodig hebt. 

Link naar reactie

"The Curse of Chucky"

 

Ne goeie, ouderwetse thriller. Wel wat jammer dat Chucky's kenmerkende grove humor er niet in zat maar wel spannend.

 

"Valerian and the City of a Thousand Planets"

 

Veel inkt over gevloeid, ik heb de strips niet gelezen maar ik kan wel zeggen dat Besson probeerde teveel ideeën in te weinig film te steken. Dit zou beter werken als een televisieserie (met betere hoofdacteurs want Cara Delevingne en Dane Dehaan lijken precies zelf niet te weten waarover de film gaat.

Link naar reactie
16 uren geleden, Hamirubi zei:

Ik heb het laatste half uur van Chucky gezien: zulke films zijn niet aan mij besteed.

De bijl in het been - net onder knie - dat was vakmanschap, daar niet van.

 

Het was toch vooral wachten op De Afspraak op Vrijdag. Die alweer tegenviel.

Dat zijn ook horrorfilms die mij niet zo aanspreken. Halloween is er ook zo een. De bad guy die achter the good guys aanzit.

Er mag wat mysterie inzitten en wat over the top of komedie.

Link naar reactie

Die Chucky-vervolgen zijn dan ook extreem onnozel, althans vanaf het moment dat die vrouwelijke (sorry #metoo) pop er aan te pas komt en -alsjemenou- een kindjespop.  Maar het origineel (Childs Play), alles behalve een lachwekkende horror, staat nog steeds als een huis.  Terechte klassieker in het genre. En het tweede deel mag er ook zijn, misschien zelfs die 3de nog.  Maar vanaf dan, weg van blijven. ;) 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Annihilation op Netflix. Raar verhaal. Dit was eigenlijk een big budget bioscoopfilm. Maar bij de eerste vertoningen waren de reacties nogal lauw. Vermits Blade Runner (ook sf) een niet zo goede opbrengst had heeft men dan maar beslist om hem direkt aan Netflix te verkopen.

 

Anyway, het is een (heel) goede film. Ik vrees dat dit soort films (niet direct veel actie en een beetje moeilijker) uit de bioscopen gaan verdwijnen. Daarom wel goed dat Netflix er is.

Link naar reactie

"Tomb Raider" 

 

Niet de oude met Angelina Jolie maar de nieuwe met de nieuwe Lara Croft en hij is een stuk beter meegevallen dan ik verwacht had. 
't Was eigenlijk gewoon een ouderwetse avonturenfilm met een lichtjes onnozel verhaal (voor een deel overigens gepikt van/geïnspireerd door Indiana Jones) maar zonder pretentie of hoogdravende ideeën. 
En ik zag Alicia Vikander graag bezig als een Lara Croft die hier neergezet wordt als een "vrouwelijk personage" en geen "Superman-met-tieten".

Link naar reactie
Op 18-3-2018 om 18:32, Zwendel zei:

Annihilation op Netflix. Raar verhaal. Dit was eigenlijk een big budget bioscoopfilm. Maar bij de eerste vertoningen waren de reacties nogal lauw. Vermits Blade Runner (ook sf) een niet zo goede opbrengst had heeft men dan maar beslist om hem direkt aan Netflix te verkopen.

 

Anyway, het is een (heel) goede film. Ik vrees dat dit soort films (niet direct veel actie en een beetje moeilijker) uit de bioscopen gaan verdwijnen. Daarom wel goed dat Netflix er is.

Is dat geen boekverfilming in 3 delen?

 

edit: yup

 

https://www.bol.com/nl/p/southern-reach-1-vernietiging/9200000027954684/?suggestionType=browse&bltgh=95430c7e-45a0-4c83-aa49-c3eefa9dc053.1.3.ProductPageUrl

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie

Als liefhebber van de schrijver in Alex Garland, ben ik ietwat onaangenaam verrast dat ANNIHILATION net op dat vlak ietwat tekort schiet.  De verhaalstructuur rammelt toch een beetje, vooral in de eerste helft. Ik ben grote fan van een lange opbouw, maar dan moet er wel iets in de plaats komen.  Ik heb nooit het gevoel gehad één van de inwisselbare personages écht te kennen, ondanks het feit dat er bijna 40 minuten voorbij zijn alvorens de eerste vorm van confrontatie er is en die tijd naar mijn gevoel zeker nuttiger kon ingevuld worden.  Ook die flashbacks voegden naar mijn gevoel weinig relevants toe, buiten het voor de hand liggende.  Het bleef op dat vlak een nogal afstandelijk voor mij.  Moet gezegd, het is (naast slechts enkele minder sterke CGI momenten) het énige minpunt dat ik kan bedenken.  Want ...

Ga dat zien!  Enfin.  Klik op play!  De ideeën waar hiermee gespeeld werd, waren uiterst interessant.  Voor mij is deze film dan ook het bekijken waard omwille van schitterende momenten hier en daar, alsook het feit dat we minder voor de hand liggende ervaringen als deze niet snel tegenkomen in het hedendaagse filmlandschap.  Wat een soundtrack ook, damn!  Stof om over na te denken, daar kan ik niets op tegen hebben. ;) En de laatste tien minuten heb ik nu toch al een paar keer herbekeken.

LES AFFAMÉS (The Ravenous) hangt ergens tussen OK en goed.  Goed, omdat het toch een eigen gezicht heeft en best wel de hele speelduur weet te boeien enerzijds.  OK, omdat we het al talloze keren eerder gezien hebben, vaak beter uitgevoerd.  Het is nooit écht beklijvend.  En die vreemde humor-momenten, voor mij stond het als een tang op een varken.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...