Ga naar inhoud

Film Thread: Hanzo The Celluloid Slicer


Recommended Posts

"Mystery Science Theater 3000 - The Movie".

 

Een film gebaseerd op een televisieserie waarbij een man en twee robots naar een slechte sci fi-film kijken en commentaar geven. Soms wat flauw en te Amerikaans naar mijn smaak, soms hilarisch. Ik vind het een mooie ode aan pulp-films en hun sociale karakter.

Link naar reactie
13 minuten geleden, Zwendel zei:

Deja-Vu: ok maar héél ongeloofwaardig. Je moet gewoon stoppen met proberen te begrijpen.

Zalige film, ondanks inderdaad compleet ongeloofwaardig. Daarnaast bevat de film een van de beste autoachtervolgingen die ik ooit heb gezien, een bloedstollende actiescène die zich in twee tijden tegelijk afspeelt.

Link naar reactie

Eens. Deja-Vu kreeg ook van mij een iets minder strenge beoordeling omwille van de kwaliteit op sommige vlakken. Dit terwijl ik maar al te goed weet dat deze toch wel aardig tekortschiet.

 

 

 

 

Ah, Cloud Atlas ! Wat een soundtrack heeft die mozaïekfilm toch. De uiterst negatieve berichten heb ik nooit helemaal begrepen, al weet ik ook wel dat dit niet voor iedereen weggelegd is. Akkoord, bijzonder onevenwichtig in toon en vertelstructuur, tóch werkte het voor mij. Uitermate boeiend. En ik heb nu eenmaal een pak meer sympathie voor filmmakers die de ballen hebben zo'n ambitieuze adaptatie naar het scherm te vertalen, dan voor de 735ste risico- en hersenloze Blockbuster die eigenlijk weinig voorstel, maar wel bejubeld is. De kleine mankementjes konden niet verhinderen dat dit een dijk van een filmervaring werd.

 

 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

"The Autopsy of Jane Doe"

 

Old school horror, simpel idee maar briljant uitgevoerd. Eén van de beste horrorfilms die ik die ik de afgelopen jaren gezien heb.

EDIT: wat ik zo goed vond aan de film is dat, voor het merendeel, het perfect te volgen was via beeld. Bij wijze van spreken kan je de film nagenoeg perfect volgen zonder geluid of ondertitels.

Link naar reactie

Op Letterboxd wordt voor het 4de jaar op rij de HOOPTOBER challenge georganiseerd. 31 films op 31 dagen (33 films als ook naar 2 remakes kijkt van films in de reguliere lijst = extra credit).

 

Dit zijn de regels om je lijst samen te stellen:

Quote

QUICK EASY RULES:

6 sequels (mix-and-match. 6 total)
6 countries
6 decades
6 films from before 1970
6 films from the following: Carpenter, Raimi, Whale, Browning, Craven, Tom Holland (mix-and-match, or all one)
3 people eating people (non-zombie)
1 Hammer Film
1 Romero Dead film
1 terrible oversight (use the following link, filter out the films you've seen and picked the highest rated film from the list that you can get ahold of) letterboxd.com/films/genre/horror/by/rating/size/small/

And 2 Tobe Hooper Films (There must ALWAYS be a Hooper film)

***FOR THOSE THAT LIKE TO DO EXTRA WORK: WATCH THE ORIGINAL AND REMAKE OF IT. YOU WILL RECEIVE A SHOUT OUT IN NEXT YEARS HOOP-TOBER. JUST LET ME KNOW WHEN YOUVE FINISHED ALL 33***

Dit is mijn lijst: https://letterboxd.com/nacho_cerda/list/hooptober-challenge-40-2017-im-in-the-mood/

Link naar reactie

Eerlijk is eerlijk, van de tweede en de derde heb ik alleen de actiescènes gezien. Visueel verbluffend maar weinig beklijvend.

 

"Norwegian Wood".

 

De boeken van Murakami vind ik steevast geweldig maar de verfilming van dit boek doet het niet voor mij. Alles is vakkundig gemaakt maar het gaat me te traag en de manier van acteren vind ik eerder "geconstipeerd" dan "ingetogen".
In het boek zou het allemaal perfect werken maar op pellicule, fuck, wat een snorefest!

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...